شنبه, ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ ۱۲:۱۶

ماجرای عذرخواهی محسن نامجو برای تعرض جنسی به دختران

ماجرای عذرخواهی محسن نامجو برای تعرض جنسی به دختران
محسن نامجو با انتشار ویدیویی اتهام آزار جنسی را پذیرفت و عذرخواهی کرد.

به گزارش تیتربرتر؛ محسن نامجو، خواننده ایرانی که در خارج از کشور زندگی می‌کند مدتی است که به اتهام تجاوز جنسی در شبکه های اجتماعی مورد نکوهش قرار گرفته است و در حالی که قبلا این اتهام را تکذیب کرده بود اما این بار عذرخواهی کرد.

ماجرای اتهام جنسی به محسن نامجو

ماجرای اتهام جنسی به محسن نامجو
ماجرای اتهام جنسی به محسن نامجو

 

هفته گذشته در کلاب هاوس دختری به نام پانیدا روایت تجاوز از محسن نامجو را با بغض تعریف کرد. وی همچنین از مصطفی هروی به عنوان شاهد نام برد که بیرون اتاق او را دیده است. بعد از او نوبت بشرا بود. او هم از مصطفی هروی به عنوان شاهد حقیقی نام برد. نفر سوم لونا بود.

تجاوز پشت تجاوز، آزار جنسی پشت آزار از نامجو با بغض و اشک روایت شد...

البته پیش از این نیز در شهریور سال 99 ، اتهام تعرض محسن نامجو توسط یک نفر در توییتر منتشر شد که نامجو با انتشار ویدئویی تکذیب کرد.

زنی به نام "ماهی" که نام مستعار است در توییتر محسن نامجو را به اقدام به تجاوز و خشونت جنسی متهم کرد و گفت: زمانی که آمریکا در خانه دوستش بوده آقای نامجو به او تعرض کرده است. ماهی همچنین ادعا کرده که این مورد را به پلیس گزارش کرده است.

نامجو که به اقدام به تجاوز متهم شده، این ادعا‌ها را “تسویه حساب شخصی” می‌داند. او گفته اگر لازم شود از افرادی که این اتهام‌ها را مطرح کرده‌اند، شکایت خواهد کرد.

اما حالا نامجو عذرخواهی کرد.

مطالب مرتبط:

پذیرش اتهام آزار جنسی توسط محسن نامجو

محسن نامجو، خواننده و نوازنده ایرانی، که چندی پیش از سوی چند زن متهم به آزار جنسی شده بود با انتشار پیامی ویدئویی ضمن پذیرش اتهام خود، عذرخواهی کرد.

نامجو در بخشی از این پیام ویدئویی می‌گوید: «دوستان، خانم‌های محترم؛ بنده، محسن نامجو بابت هرگونه رفتار یا گفتاری که در سال‌های گذشته نسبت به شما اشتباه و یا آزاردهنده بوده صمیمانه، خالصانه و متواضعانه عذرخواهی می‌کنم؛ هم از شما و هم از خانواده‌ی نجیب و محترم‌تان و همچنین دوستان مشترک دلجویی می‌کنم.»

او افزود: "انتظاری هم ندارم که عذر من را الان بپذیرید. فقط امیدوارم با این پیام ویدئویی رنجتان کمی التیام پیدا کند و باور کنید رفتار یا گفتار نابهنجار من ناشی از شیطان‌صفتی یا خدای‌نکرده خودشیفتگی یا احساس قدرت نبوده و نیست، بلکه ناشی از عدم آموزش روابط صحیح در یک فرهنگ هزاران ساله‌ی مردسالار است»"

محسن نامجو چند ماه قبل در پیامی ویدئویی اظهاراتی درباره‌ی اتهام‌ آزار جنسی را که علیه‌اش مطرح شده بود “شایعه” خوانده و گفته این اتهام‌ها را “قویا” رد می‌کند.

او در پیام تازه خود گفته که پیام قبلی‌اش صادقانه نبوده است.

پیش از این چند هنرمند دیگری نیز با اتهام مشابهی روبه رو شده بودند اما نامجو تنها فردی است که اتهام خود را پذیرفته است.

محسن نامجو کیست؟

محسن نامجو کیست؟
محسن نامجو کیست؟

 

محسن نامجو  متولد ۱۴ اسفند ۱۳۵۴ در تربت جام است. وی آهنگساز، خواننده، نوازندهٔ سه‌تار، دوتار، گیتار، و ترانه‌سرای ایرانی است. 

او هم‌اکنون در نیویورک زندگی می‌کند وی بعد از سال 88 از ایران مهاجرت کرد.

محسن نامجو آموزش موسیقی را از نوجوانی با نت‌خوانی و آواز آغاز کرده، و سپس ردیف موسیقی ایرانی را ابتدا نزد استاد شاکری و سپس نصرالله ناصح‌پور(ردیف دان نامی) آموخت. نامجو سه‌تار نوازی را هم نزد عظیم شکرخواه؛ نوازنده و سازساز خراسانی فرا گرفت.

محسن نامجو با بهار سبزواری نقاش ازدواج کرده است.

محسن نامجو در موسیقی

محسن نامجو در موسیقی
محسن نامجو در موسیقی

 

محسن نامجو در طول  فعالیت حرفه‌ای خود بیش از هشتاد قطعه ساخته که بسیاری از این قطعات در قالب آلبوم‌هایی با نام‌هایی نظیر عقاید نئوکانتی، گیس و جبر جغرافیایی و... به صورت زیرزمینی و غیر رسمی منتشر شد.

اولین آلبوم رسمی محسن نامجو با عنوان ترنج از سوی مرکز موسیقی حوزه هنری منتشر و توسط موسسه آوای باربد توزیع عمومی شد.

در این آلبوم نه قطعه از کارهای نسبتاً قدیمی‌تر نامجو آمده است. نامجو چندمدتی هم در کشورهای خارجی به اجرای کنسرت و معرفی موسیقی خود پرداخت.

سبک خاص محسن نامجو به علت عدم آشنایی مخاطبان خاص او با اصول اولیه موسیقی، نتوانسته توسط منتقدین مورد نقد سازنده قرار گیرد. در یکی دو نوبت جلسات نقد داخل ایران توسط هواداران محسن نامجو به هیاهو کشیده شد و جلسات به اجبار لغو گردیدند و خود محسن نامجو نیز دراین باره سکوت کرد.

مشخصهٔ آثار نامجو «تلفیق» است: تلفیق سبک‌های مختلف موسیقی ایرانی و خارجی و تلفیق اشعار کلاسیک با شعرهایی که خود می‌سراید. در موسیقی‌های او گوشه‌هایی از سبک‌های راک، سنتی، بلوز، جاز و محلی را می توان پیدا کرد. از استفاده از صداهای نامتعارف در اجرای آثار و بهره گیری از شعرهای مولوی، حافظ و جامی گرفته تا شاعران نامی معاصر افزوند تعبیراتی کوچه بازاری از دیگر ویژگی‌های کاری وی به شمار می رود.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: الهام خلیلی خو