سه شنبه, ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ ۱۸:۳۶

حریفان استقلال و پرسپولیس در یک هشتم نهایی جام حذفی 1400

حریفان استقلال و پرسپولیس در یک هشتم نهایی جام حذفی 1400
استقلال و پرسپولیس حریفان خود را در یک هشتم نهایی جام حذفی 1400 شناختند.

به گزارش تیتربرتر؛ مراسم قرعه‌کشی مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال ایران برگزار شد.

جزئیات قرعه کشی مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی 1400

جزئیات قرعه کشی مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی 1400
جزئیات قرعه کشی مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی 1400

 

بعد از ظهر امروز (سه‌شنبه) در محل سازمان لیگ فوتبال ایران قرعه‌کشی مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال ایران برگزار شد.

در این مرحله تیم‌های ذوب آهن، استقلال، آلومینیوم اراک، سپاهان، نساجی، ملوان، شاهین بندر عامری (لیگ دسته دو)، خیبر خرم‌آباد، گل گهر سیرجان، تراکتور، خوشه طلایی ساوه، پرسپولیس، پارس جنوبی جم، قشقایی شیراز، فولاد خوزستان و صنعت نفت آبادان حضور دارند.

برنامه بازی های یک هشتم نهایی جام حذفی 1400

بر اساس قرعه‌کشی انجام شده تیم‌های حاضر در این مرحله به شرح زیر به مصاف هم می‌روند:

  •  استقلال (میزبان) - ذوب‌آهن
  •  گل‌گهر سیرجان (میزبان) - پارس جنوبی
  •  قشقایی شیراز (میزبان) - فولاد خوزستان
  •  تراکتور - آلومینیوم اراک (میزبان)
  •  پرسپولیس - شاهین بندر عامری (میزبان)
  •  خوشه طلایی ساوه (میزبان) - سپاهان
  •  نساجی (میزبان) - ملوان
  •  خیبر خرم‌آباد (میزبان) - صنعت نفت آبادان

مسابقات این مرحله در تاریخ‌های ۸ و ۹ اردیبهشت برگزار می‌شود. زمان دیدار تیم‌هایی که در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند، پس از اتمام آن مسابقات اعلام می‌شود.

حریف پرسپولیس در جام حذفی 1400

حریف پرسپولیس در جام حذفی 1400
حریف پرسپولیس در جام حذفی 1400

 

قرعه کشی مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی برگزار شد و 16 تیم حاضر در این بازی ها حریفان خود را شناختند. یکی از نام های کم نام و نشان در این مرحله تیم شاهین بندر عامری است، تیمی که برای صعود به مرحله باید از سد پرسپولیس بگذرد.

سوای همه حرف و مثل هایی که درباره ماهیت جام حذفی به گوش می رسد و اینکه گفته می شود این جام، جام شگفتی هاست در این مطلب به معرفی اجمالی تیم شاهین بندرعامری می پردازیم. تیمی که این روزها در لیگ دسته دوم فوتبال ایران، حضور دارد و برای رسیدن به لیگ دسته اول تلاش می کند. این تیم تنها تیم لیگ دویی بود که توانست خود را به مرحله یک هشتم نهایی برساند.

بندرعامری در دیدار قبلی خود در این رقابت ها برابر تیم  استقلال ملاثانی به میدان رفت و در وقت قانونی 90دقیقه و 2 زمان  15 دقیقه ای با تساوی بدون گل بازی را پایان داد تا نوبت به ضربات پنالتی برسد و در نهایت این تیم شاهین بندرعامری بود که در ضربات پنالتی تیم دسته دویی ملاثانی را با شکست روبرو کرد.

بوشهری ها اما در حال حاضر در لیگ دسته دوم فوتبال ایران حضور دارند. آنها اکنون در جدول شماره دو لیگ دسته دوم حضور دارند و موفق شدند با کسب 21 امتیاز در رده چهارم جدول رده بندی قرار دارند. این امتیاز در بازی هایی که بوشهری ها به میدان رفتند معقول است و به همین دلیل می توانیم او یکی از شانس های اصلی صعود به لیگ دسته اول فوتبال ایران به حساب بیاوریم.

بندرعامری ها حالا باید برای ادامه تاریخ سازی خود برابر پرسپولیس هم با موفقیت به کار پایان دهند. آنها در صورتی که بتوانند از سد پرسپولیس عبور کنند موفق می شوند خود را در جمع 8 تیم نهایی حاضر در بازی های جام حذفی قرار دهند.

مطالب مرتبط:

حریف استقلال در جام حذفی 1400

حریف استقلال در جام حذفی 1400
حریف استقلال در جام حذفی 1400

 

مراسم قرعه کشی مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی امروز برگزار شد که طی آن تنها دو بازی میان تیم های لیگ برتری با یکدیگر برگزار می شود و در یکی از آنها، استقلال باید در استادیوم آزادی تهران از ذوب آهن پذیرایی کند.

استقلال که در مرحله قبل در دیداری سخت و در بازی که مهمان بود، در استادیوم شهدای شهر قدس به مصاف پیکان رفت و در نهایت موفق به حذف این تیم شد و حالا با قرعه ای که محسن خلیلی مهاجم سابق پرسپولیس بیرون کشید، آنها باید به مصاف تیم ذوب آهن بروند که این روزها با هدایت سرمربی جدید خود، دوران متفاوتی را نسبت به نیم فصل نخست در حال سپری کردن است.

ذوب آهن که فصل را با رحمان رضایی آغاز کرد، در ادامه سکان هدایت خود را به مجتبی حسینی سپرد و اتفاقا مربی جدید اصفهانی ها در بازی های اخیر نتایج خوب و قابل توجهی را کسب کرده و ذوبی ها با حضور حسینی روی نیمکتشان، امید زیادی به بقا در لیگ برتر دارند.

استقلال نیز که با برکناری محمود فکری، هدایت تیمش را به فرهاد مجیدی سپرد، باید برای دومین مرحله متوالی به مصاف یک تیم لیگ برتری برود ولی امتیاز ویژه برای تیم فرهاد، برگزاری این دیدار در تهران است. نکته جالب اینکه مجیدی خود یکی از گزینه های اصلی هدایت ذوب آهن بود و حتی تا پای امضای قرارداد با اصفهانی ها نیز پیش رفت ولی در نهایت این انتقال شکل نگرفت.

استقلال و ذوب آهن تاکنون 6 بار در رقابت های جام حذفی به مصاف هم رفته اند و دیدار در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی 1400، هفتمین تقابل میان آبی پوشان پایتخت و تیم جان گرفته ذوب آهن خواهد بود.

در شش تقابل قبلی، استقلال 3 بار موفق به عبور از سد ذوبی ها شد و دو بار نیز جدال دو تیم به سود ذوب آهن پایان یافت و البته یک تقابل دو تیم نیز در زمانی که بازی ها به صورت رفت و برگشت برگزار می شود، با نتیجه تساوی به پایان رسید.

در شش تقابل گذشته نیز سه بار ضربات پنالتی تیم برنده را تعیین کرد که در این مورد، هر دو برد ذوب آهن از ضربات پنالتی به دست آمد و یک بار نیز آبی پوشان برنده شدند. مهمترین تقابل استقلال و ذوب آهن در جام حذفی، به فینال خرداد 95 بازمیگردد جایی که ذوب آهن با هدایت گل محمدی، موفق به شکست استقلال پرویز مظلومی شد و عنوان قهرمانی را تصاحب کرد.

نکته جالب اینکه استقلال در دو تقابل گذشته اش مقابل ذوب آهن در جام حذفی تن به شکست داده است. مورد آخر همان فینال حذفی 95 بود و مورد دوم دیدار مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی 93 بود که ذوب آهن در ضربات پنالتی 3 بر صفر از سد استقلال عبور کرد و حالا ذوبی ها به دنبال ثبت هت تریک در حذف و شکست استقلال در جام حذفی بوده و شاگردان مجیدی نیز به دنبال خاتمه دادن به روند ناکامی برابر این تیم در جام حذفی هستند.

 اعضای تیم استقلال بعد از دیدار با پیکان در هفته نوزدهم لیگ برتر یکروز استراحت کردند و از امروز تمرینات خود را برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا از سر گرفتند.

یکی از مسائلی که کادرفنی استقلال روی آن تاکید دارد، پیشگیری بازیکنان و کادرفنی در مواجهه با ویروس کرونا است. با توجه به ابتلای برخی استقلالی ها طی روزهای گذشته به کرونا فرهاد مجیدی تاکید زیادی دارد تا شاگردان پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند تا از ویروس در امان باشند.

با این حال قرار است قبل از سفر اعضای تیم استقلال به عربستان برای حضور در لیگ قهرمانان همه آنها سلامتی شان مورد بازبینی قرار بگیرد. بر این اساس استقلالی ها روز پنجشنبه تست کرونا می‌دهند تا اگر مبتلا به ویروس وجود دارد، شناسایی شود و به قرنطینه برود.

این احتمال هم وجود دارد اعضای تیم استقلال روز شنبه نیز یکبار دیگر قبل از سفر به عربستان تست کرونا بدهند.

آنچه دیگران می خوانند:

گزارش از علی اکبر رضایی