پنج شنبه, ۰۵ فروردين ۱۴۰۰ ۱۶:۴۸

شرایط دریافت وام ۵۰ میلیونی فرهنگیان در سال 1400

شرایط دریافت وام ۵۰ میلیونی فرهنگیان در سال 1400
جزئیات طرح دریافت 50 میلیون وام برای فرهنگیان در سال 1400 اعلام شد.

به گزارش تیتربرتر؛ فرهنگیان امسال (1400) می توانند وام 50 میلیونی با سود 18 درصد دریافت کنند. همچنین رئیس کمیته آموزش و پرورش مجلس از تعیین تکلیف و استخدام معلمان ورودی سال‌های ۹۱ تا ۹۹ خبر داد و گفت: به زودی استخدام کارکنان فعال در این سال‌ها را در جلسه علنی مطرح خواهیم کرد. 

جزئیات طرح وام ۵۰ میلیونی فرهنگیان در سال 1400

جزئیات طرح وام ۵۰ میلیونی فرهنگیان در سال 1400
جزئیات طرح وام ۵۰ میلیونی فرهنگیان در سال 1400

 

تمامی فرهنگیان کشور شامل کادر اداری، معلمان، نیروهای خدماتی مدارس و همچنین کارکنان شاغل در وزارت و ادارات تابعه آموزش و پرورش سراسر کشور می‌توانند تا سقف ۵۰ میلیون تومان از تسهیلات ویژه فرهنگیان استفاده کنند.

در این طرح که به تازگی بانک دی نیز آن را آغاز کرده، به ازای هر ۲۵ میلیون تومان یک ضامن کسر از حقوق نیاز است و دو شراط برای دریافت این وام اعلام شده؛ «وام‌گیرنده جزوه جامعه فرهنگی» و »بدون چک برگشتی و بدهی معوق» باشد.

اقساط وام 50 میلیونی فرهنگیان در سال 1400

اقساط این وام نیز ماهانه ۱٫۸ میلیون تومان و کل سود این وام ۵۰ میلیونی ۱۸ درصد، معادل ۱۵ میلیون تومان است. وام‌گیرنده ۳۶ ماه نیز فرصت بازپرداخت اقساط را دارد.

پیش از بانک دی، بانک ملی نیز با رقم پایین‌تری چنین تجربه‌ای را داشته است.

در روزهای پایانی اسفند ماه سال ۹۹ مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان نیز درباره برخی تسهیلات درنظر گرفته شده برای اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان گفته بود: در حال فراهم کردن امکان دریافت کارت اعتباری تا سقف ۵۰ میلیون تومان برای اعضاء صندوق هستیم.

مهدی نیکدل، درباره برخی تسهیلات درنظر گرفته شده برای اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان گفته بود: در حال فراهم کردن امکان دریافت کارت اعتباری تا سقف ۵۰ میلیون تومان هستیم که این طرح در استان سمنان پایلوت شده است. قبلا فرهنگیان از طریق لیزینگ، خودرو می‌گرفتند اما اخیرا تعدادی از معلم‌ها از طریق لیزینگ لوازم خانگی، موبایل و تبلت خریداری کردند. سفرهای اقساطی تفریحی و زیارتی هم مانند گذشته ادامه دارد.

بانک دی نیز اعلام کرده است: تمامی اعضای جامعه معظم فرهنگیان کشور، اعم از کادر اداری، معلمان، نیروهای خدماتی مدارس دولتی، نیمه دولتی، خصوصی و همچنین کارکنان شاغل در وزارت و ادارات تابعه آموزش و پرورش سراسر کشور می‌توانند در دو قالب «کارت اعتباری» یا «تسهیلات رفع نیاز» تا سقف مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال از تسهیلات ویژه فرهنگیان استفاده کنند.

شرایط دریافت وام مرابحه فرهنگیان

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش از فراهم شدن امکان دریافت وام مرابحه تا سقف ۴۰ میلیون تومان به فرهنگیان خبر داد.

معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، علی الهیارترکمن به تسهیلات درنظر گرفته شده برای کارکنان وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و  اظهار داشت: یکی از اقدامات و برنامه های معیشتی استفاده از تسهیلات مختلف بر اساس ظرفیت های موجود است که فرهنگیان بتوانند بر حسب نیازهایی که دارند این تسهیلات را دریافت و مصرف کنند.

وی افزود: ارایه تسهیلات را در چند حوزه دنبال می کنیم؛ نخست تسهیلات حوزه ساخت و تامین مسکن است و فرهنگیان برای خانه دار شدن از آن استفاده کنند. عمده قراردادهایی که سالانه با بانک ملی داریم روی این مورد متمرکز شده است.

مطالب مرتبط:

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش ادامه داد:  با سایر بانک ها مانند رسالت، مهر ایران و سایر بانک ها که اعلام آمادگی می کنند و می توانند ظرفیت هایی را به جامعه فر هنگیان ارائه کنند که گرفتن وام را منطقی کند  نیز وارد مذاکره شده و برنامه ریزی هایی را در این زمینه انجام می دهیم. اخیرا قراردادی با بانک قرض الحسنه مهر ایران منعقد کردیم.

الهیارترکمن  خاطرنشان کرد: بر اساس این قرارداد برای فرهنگیان تا ۲۰ میلیون تومن و بری زوجین  تا ۴۰ میلیون تومان وام مرابحه با سود ۱۲ درصد پیش بینی شده است. نیازهای ضروری و سوابق قبلی وامی که دریافت کرده اند جزو شرایط اولویت دار است.

وی اضافه کرد: دستورالعمل مربوط ظرف یکی دو روز آتی به استان ها ابلاغ می شود و بانک کار خود را آغاز  می کند.

آخرین وضعیت رتبه بندی فرهنگیان در سال 1400

آخرین وضعیت رتبه بندی فرهنگیان در سال 1400
آخرین وضعیت رتبه بندی فرهنگیان در سال 1400

 

قاسم احمدی لاشکی، نماینده سابق نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس و معاون وزیر آموزش و پرورش در این رابطه گفت: در دوره وزارت محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش کارهای متعدد در کشور رقم خورده است. با حضور او بعد از چند ماه کرونا آغاز و آموزش و پرورش به مرز تعطیلی کشیده شد اما با دغدغه‌مندی شبکه شاد ایجاد و از ظرفیت فضای مجازی به نحو احسنت استفاده شد.

او افزود: از شبکه شاد به عنوان یک نرم افزار بومی در روزگار پسا کرونا می‌توان بهره برد.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: شبکه شاد مکمل  آموزش کشور رقم خورد. برای مثال روزانه بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار ارتباط زنده در این شبکه برقرار می شود. بر اساس بررسی های انجام شده تاکنون حدود ۲۸ میلیارد پیام در شبکه شاد مبادله شده است.

میزان افزایش حقوق معلمان در یکسال اخیر

احمدی لاشکی افزود: در یکسال اخیر افزایش حقوق فرهنگیان رقم خورد. این مقوله از جمله اقدامات مناسب است. رتبه بندی معلمان در 10 سال اخیر هم مطرح شد. گرچه در برنامه ششم توسعه هم اقدامی انجام نشد اما در دولت و مجلس اقدامات مناسب برای این مسئله صورت گرفت.

به گفته او در سال‌های اخیر  توانایی پرداخت حقوق معلمان خارج از کشور وجود نداشت، اما با افزایش نرخ تسهیل ارز میزان مطالبات این افراد افزایش یافت. این افراد به دستگاه‌های قضائی مراجعه کرده و رای گرفتند.

احمدی لاشکی درباره آخرین اقدامات برای اختصاص بودجه به وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: ردیف مناسب در بودجه 1400 برای این مسئله اختصاص داده شد. بر اساس پیگیری‌های انجام شده مشکلات این افراد برطرف خواهد شد.

 در روزهای اخیر هم وزیر آموزش و پرورش بزرگترین این وزارتخانه را بزرگترین دستگاه اجرایی کشور دانست و بر این امر اذعان کرد که  املاک و اموال زیادی دارد اما بسیاری از آنها فاقد سند است.  در ادامه این مقام مسئول با اشاره به دیگر اقدامات وزارت آموزش و پرورش گفت: 50 درصد املاک سند ندارند و در این باره تفاهم نامه سه جانبه به امضا رسیده است.

آخرین وضعیت اجرای سند تحول بنیادین

معاون وزیر آموزش و پرورش در خصوص سند تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش گفت: مقوله سند تحول بنیادین را با جدیت پیگیری می‌کنیم. برای مثال هر هفته شنبه از ساعت 7 تا 9صبح برای اجرای 25 پروژه همچون طرح کوچ پیگیری‌هایی صورت می‌گیرد. پروژه‌ها پیگیری شده است. آیین‌نامه اجرایی مدارس نیاز به بررسی داشت که در مقوله خرید خدمات دستورالعمل هایی نوشته شده است.

آنچه دیگران می خوانند:

گزارش از علی اکبر رضایی