شنبه, ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ ۱۰:۲۴

جزییات ویژه برنامه های تحویل سال در شبکه‌های تلویزیونی

جزییات ویژه برنامه های تحویل سال در شبکه‌های تلویزیونی
تلویزیون برای تحویل سال برنامه‌های مختلفی درنظر گرفته است و رقابت تنگاتنگی بین شبکه ها وجود دارد.

به گزارش تیتربرتر؛ شبکه‌های تلویزیونی خصوصاً در سال‌های اخیر نتوانسته کار قبول و ماندگاری را در میانِ برنامه‌های تحویل سال خود ارائه دهد؛ طبق روال همان همیشگی‌ها را به رخ کشیده که سلبریتی و یا چهره‌ای دعوت می‌شود و خانم و آقای مجری که بیشتر تهیه‌کنندگان میلِ به استفاده از بازیگر و اخیراً هم خواننده دارند، با او گفت‌وگو می‌کنند. البته معلوم نیست رقابت شبکه‌ها در آوردنِ میهمانان تکراری و پول‌های هنگفت از کجا نشأت می‌گیرد؟ لحظاتی کوتاه اما دستمزدهای میلیونی و پیش از این هم رد و بدل شدن سکه به چهره‌هایی که بسیاری از آن‌ها اعتقادی هم به تلویزیون ندارند.

علی ضیاء و تحویل سال 1400

علی ضیاء و تحویل سال 1400
علی ضیاء و تحویل سال 1400

 

اولین برنامه ها علی ضیاء و تحویل سال 1400 است که دو سالی با معرفی چهره‌های مردمی به آنتن رسید و حالا قرار است به همیشگیِ خودش برگردد و گفت‌وگو با چهره‌ها؛ بنابر اعلام شبکه یک "فرمول 1400" یکی از آیتم‌های نوستالژیک برنامه است که در آن خوانندگانی چون مجید اخشابی، فریدون آسرایی، امیر تاجیک، حمید حامی آهنگ‌های قدیمی‌شان را در فضایی بازسازی شده خوانده‌اند.

در آیتم «دهه هشتادی دهه هفتادی» با جوان‌ها گفت‌وگو شده و از آنجایی که عید امسال با میلاد امام حسین (ع) و امام سجاد (ع) مصادف شده، آیتم‌های برادرانه‌ای برای پخش در برنامه تولید شده؛ مثلاً چهره‌ای چون میثم درویشان‌پور با برادرش میهمان فرمول یک و گفت‌وگوی فان برنامه شده‌اند.

در آیتمی دیگر علی ضیا با فوتبالیست‌های مطرحی چون علیرضا جهانبخش و شجاع خلیل‌زاده به صورت تصویری گفت‌وگو کرده است. همچنین با حضور حامد همایون، قطعه‌ای از این خواننده با لب‌خوانی فوتبالیست‌های قدیمی اجرا و ضبط شده است. «فرمول کمدی» که یکی از آیتم های محبوب دوره جدید فرمول یک به حساب می‌آید همچنان در ویژه برنامه تحویل سال نیز با حضور کمدین‌ها فضای شادی برای مخاطبان رقم می‌زند. فریبا نادری، محمد نادری و سیما تیرانداز نیز از چهره‌هایی‌اند که استندآپ کمدی اجرا می‌کنند.

همچنین ضیاء نیز روی آنتن زنده برنامه میزبان چهره‌های مختلف هنری و ورزشی است و البته از حضور چهره‌های مردمی تأثیرگذار نیز بهره خواهد برد. این برنامه در سه قسمت شب‌های 28 و 29 اسفند در ساعت 22:15 و روز 30 اسفند از ساعاتی پیش از تحویل سال به صورت زنده پخش می‌شود.

ویژه‌ برنامه تحویل سال شبکه دو با محمد سلوکی

ویژه‌ برنامه تحویل سال شبکه دو با محمد سلوکی
ویژه‌ برنامه تحویل سال شبکه دو با محمد سلوکی

 

معمولاً محمد سلوکی مجری است که شبکه دو از ویژه برنامه یلدا تا زعفران و خیلی از برنامه‌های دیگر به سراغ او می‌رود. اما این بار با تهیه‌کننده‌ای که این روزها "در انتهای الوند" شبکه را او تهیه می‌کند. ویژه‌برنامه تحویل سال شبکه دو با نام "صبح فروردین" با حضور چهره های هنری، فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و ... و بخش‌های شاد نوروزی روز شنبه 30 اسفند از ساعت 10 صبح تا 16:00 با اجرای محمد سلوکی و نجمه جودکی روانه آنتن خواهد شد.

این برنامه میهمانانی در حوزه‌های مختلف اعم از چهره‌های هنری، فرهنگی، ورزشی، اجتماعی، خانواده کادر درمان و شهدای مدافع سلامت دارد. از جمله بخش‌های در نظر گرفته شده برای این برنامه اجرای موسیقی زنده با حضور خوانندگان مختلف و پرداختن به آئین‌های نوروزی در اقوام ایرانی و نوروز در کشورهای دیگر به ویژه تاجیکستان وافغانستان خواهد بود.

چیدمان و شکل و شمایل برنامه چیزی از خلاقیت و نوآوری به ما نشان نمی‌دهد اما باید دید در هنگامِ پخش چه رقابتی را با دیگر برنامه‌ها خواهد داشت؟

مطالب مرتبط:

عصر جدید رقیب سرسخت برنامه‌های تحویل سال

عصر جدید رقیب سرسخت برنامه‌های تحویل سال
عصر جدید رقیب سرسخت برنامه‌های تحویل سال

 

"عصر جدید" برای تحویل سال 1400، چند ویژه‌برنامه تدارک دیده و از دو روز مانده به عید، میهمان تلویزیونی ایرانیان است. 28 اسفندماه، اولین ویژه‌برنامه از حوالی ساعت 19:30 و بعد از خبر ورزشی شروع می‌شود و فینالیست‌های امسال مسابقه بزرگ استعدادیابی ایران به همراه مربیان‌شان، میهمانان این برنامه تلویزیونی‌اند و البته فینالیست‌های محبوب سال گذشته "عصر جدید" هم به عنوان «حامی»، به کمک 5 فینالیست امسال می‌آیند.

29 اسفندماه هم ویژه‌برنامه «عصر جدید» از حوالی ساعت 19:30 شروع می‌شود و تا پاسی از شب ادامه دارد؛ در این شب، چهره‌های محبوب و مشهور میان مردم، در کنار فینالیست‌های این فصل عصرجدید در برنامه حضور می‌یابند. بعد از خبر ساعت 22 هم "عصر جدید" خواهد بود و رأس ساعت 12 شب جمعه، درگاه‌های رای‌گیری بسته خواهد شد و فصل دوم «عصر جدید»، با غوغای پرشور اعلام نتایج و مشخص شدن قهرمان به پایان خواهد رسید.

روز عید یعنی 30 اسفندماه هم، "عصر جدید"‌ها از حدود ساعت 10 صبح، شروع سال جدید را جشن می‌گیرد. حضور چهره‌ها، کنسرت‌های موسیقی، آیتم‌های جذاب و متفاوت مثل دوربین مخفی و گزارش‌های ویژه و... از دیگر بخش‌های 3 برنامه ویژه امسال است.

ویژه برنامه‌ تحویل سال شبکه چهار

برنامه «عطر نرگس، رقص باد» کاری از گروه اجتماعی شبکه چهار سیما با اجرای مشترک سید مهرداد ضیائی و سید مصطفی امامی است که شنبه 30 اسفند از ساعت 10 صبح به مدت چهار ساعت روی آنتن می رود و بهار 1400 را جشن می‌گیرد.

ویژه‌برنامه‌ای که با حاشیه به مخاطب معرفی شد؛ حاشیه‌ای به نام امیرحسین صدیق و همسرش. اما در آستانه پخش، ترکیبِ‌ مجریان تغییر کرد و البته مثلِ سال گذشته با شگفتانه‌ای همراه شد. سال گذشته علی علیزاده و امسال هم رضا صادقی به آنتن شبکه پنج سیما رسید. این ویژه برنامه از 26 اسفندماه آغاز شده و تا 13 فروردین‌ماه هم به صورت زنده ادامه خواهد داشت.

"دورهمی" ویژه تحویل سال شبکه نسیم با حضور احسان علیخانی

"دورهمی" ویژه تحویل سال شبکه نسیم با حضور احسان علیخانی

 

در سال‌های اخیر دورهمی پای ثابت برنامه‌های نوروزی بوده است، اما امسال از پخش "دورهمی" در نوروز خبری نیست. چرا که چندی پیش مدیر شبکه نسیم در گفت‌وگویی با  تسنیم  اعلام کرد "عید نوروز 1400 "دورهمی" نداریم، اما قسمت پایانی فصل چهارم این برنامه تلویزیونی که به طور ویژه طراحی شده است، با حضور احسان علیخانی به عنوان مهمان این برنامه، شنبه 30 اسفندماه مقارن با تحویل سال نو روی آنتن خواهد رفت. بنابراین بعد از سال تحویل، ویژه برنامه شبکه نسیم قسمت آخر و ویژه "دورهمی" خواهد بود."

مهران مدیری تاکنون دو بار مهمان برنامه‌های احسان علیخانی بوده، اما علیخانی در "دورهمی" گفت‌و‌گویی با مدیری نداشته است و اولین گفت‌وگوی علیخانی در قسمت آخر "دورهمی" خواهد بود. علیخانی در برنامه‌های گفت‌و‌گومحور تلویزیون کمتر میهمان همکاران خود شده است. شاید بتوان گفت "خندوانه" آخرین برنامه‌ای بود که علیخانی در آن به عنوان مهمان با رامبدجوان گفت‌و‌گو کرد.

ویژه برنامه «سلام» ویژه عید نوروز شبکه قرآن

ویژه برنامه «سلام» ویژه عید نوروز و لحظه تحویل سال و مهدیه ایران در اعیاد شعبانیه و نیمه شعبان از مشهد مقدس، کربلای معلی، مسجد مقدس جمکران، حرم مطهر سیدالکریم الحسنی  و حضرت معصومه(س) روی آنتن می‌رود. این ویژه برنامه در روز جمعه 29 اسفند از ساعت 19:30 از مشهد مقدس و حرم مطهر رضوی پخش می‌شود و با کربلای معلی ارتباط زنده تصویری خواهد داشت.

«سلام» در روز شنبه 30 اسفند نیز از ساعت 8 صبح تا ساعت 20، به صورت زنده از مشهد مقدس با حضور قاریان، کارشناسان و شاعران، مداحان و هنرمندان پخش می‌شود. ویژه برنامه نوروزی «سلام» در لحظه تحویل سال ارتباط زنده با حرم‌های مطهر امام رضا(ع) و امام حسین علیهما‌السلام، دل‌های مشتاق را روانه صحن و سرای ملکوتیشان خواهد کرد.

ویژه برنامه تحویل سال شبکه سلامت

ویژه برنامه تحویل سال 1400 با نام «حول حالنا» با اجرای ارش ظلی پور از شبکه سلامت سیما روانه آنتن می‌شود. این برنامه با حضور خانواده شهدای سلامت و مسئولین وزارت بهداشت و جمعی از کادر درمانی بیماری کرونا از جمله دکتر مینو محرز، دکتر مردانی، دکتر طبرسی و جمعی از شاعران و طنزپردازان مانند عبدالجبار کاکایی، ناصر فیض، سعید بیابانکی، مهدی استاد احمد صابر قدیمی و اجرای استنداپ کمدی دانشگاه علوم پزشکی به سرپرستی علی فریادی از ساعت 10صبح تا 14 از شبکه سلامت پخش می‌شود.

برنامه تحویل سال در شبکه ورزش

ویژه برنامه تحویل سال شبکه ورزش سیما نیز به صورت زنده و با محوریت مروری بر رویدادهای ورزش کشور و با حضور چهره‌های موفق ورزشی سال 1399 از ساعت 10 صبح روز 30 اسفند پخش خواهد شد.

برنامه تحویل سال شبکه امید

شبکه امید برنامه‌های مختلفی را در روز 30 اسفند تدارک دیده است و یک برنامه یک ساعته هم برای بازه زمانی تحویل سال به صورت تولیدی درنظر گرفته است. این برنامه از 40 دقیقه قبل از تحویل سال تا 20 دقیقه بعد از آغاز سال 1400 روی آنتن می‌رود و فاطمه امجدیان مجری نوجوان شبکه امید، آن را اجرا می‌کند.

در فاصله‌های کوتاهی هم ویدئوهایی از مجریان نوجوانی که با شبکه امید همکاری داشته‌اند و از شهرهای مختلف کشور و در کنار ابنیه تاریخی این شهرها یا محل زندگی و کار خود تصاویری ضبط کرده اند پخش می‌شود. همچنین نماهنگ‌هایی از خوانندگانی چون علی زندوکیلی و بابک افرا در این برنامه روی آنتن می‌رود. این برنامه به صورت تولیدی و از طریق واحد پخش شبکه امید روی آنتن می رود و بعد از آن ویژه برنامه‌های این شبکه برای نوروز 1400 آغاز خواهد شد.

ویژه‌برنامه تحویل سال شبکه افق

ویژه‌برنامه تحویل سال "سین هشتم" با اجرای صابر خراسانی و علی سلیمانی شنبه 30 اسفندماه از ساعت 9 صبح آغاز  و تا تحویل سال 1400 ادامه خواهد داشت.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: الهام خلیلی خو