جمعه, ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ ۰۹:۵۲

مجیدی یا گلمحمدی کدامیک قهرمان لیگ بیستم می شود؟

مجیدی یا گلمحمدی کدامیک قهرمان لیگ بیستم می شود؟
یحیی گلمحمدی و فرهاد مجیدی بازی های پایانی سال 99 را با پیروزی به پایان رساندند.

به گزارش تیتربرتر؛ پرسپولیس برای فصل نوزدهم اما چنین دغدغه‌ای ندارد. قریب به اتفاق بازیکنان پرسپولیس قراردادهای خود را تمدید کرده و بسیاری از آنها تا سال ۱۴۰۰ در این تیم حضور خواهند داشت.

پیش بینی قهرمانی پرسپولیس در لیگ بیستم

پیش بینی قهرمانی پرسپولیس در لیگ بیستم
پیش بینی قهرمانی پرسپولیس در لیگ بیستم

 

تنها ۲ بازیکن به نام‌های محمد نادری و شایان مصلح قراردادی با پرسپولیس ندارند که اتفاقاً هر دو دفاع چپ هستند و جدایی‌شان می‌تواند اتفاق مهمی برای تیم برانکو باشد.

در باقی پست‌ها پرسپولیس نگرانی بزرگی ندارد و می‌تواند با همین بازیکنانی که در اختیار دارد، لیگ نوزدهم را آغاز کند. مگر اینکه برخی ستاره‌ها با نظر باشگاه و یا پرداخت رضایتنامه جدا شوند و پیراهن تیمی خارجی را بپوشند.

بازیکن سابق پرسپولیس با اطمینان زیادی درباره قهرمانی احتمالی این تیم در فصل بیستم صحبت کرده است.

مرتضی کرمانی‌مقدم که با ایران ورزشی صحبت کرده در بخشی از صحبتهایش گفته که پرسپولیس بعد از قهرمانی در نیم‌فصل، در پایان فصل هم قهرمان خواهد شد.

او درباره این موضوع گفته است: با وجود شخصیت قهرمانی و شرایط ایده‌آل فنی که من در یحیی و کادر فنی‌اش می‌بینم به نظرم موجب قهرمانی پرسپولیس و پنجمین قهرمانی متوالی پرسپولیس خواهد شد و جام داخلی دیگر مانند حذفی هم از نظرم به پرسپولیس می‌رسد.

البته این قهرمانی‌ها از دید کرمانی‌مقدم کافی نیست: پرسپولیس این بار باید بیشتر تمرکزش را روی قهرمانی آسیا متمرکز کند چون هوادار و همه از تیمی که چندین بار متوالی قهرمان ایران شده فقط قهرمانی آسیا را طلب می‌کنند، کاری که کادر فنی پرسپولیس و بازیکنان پرسپولیس قدرت آن را دارند.

پیش بینی قهرمانی استقلال در لیگ بیستم

پیش بینی قهرمانی استقلال در لیگ بیستم
پیش بینی قهرمانی استقلال در لیگ بیستم

 

 پیش‌بینی می‌شد استقلال با حضور فرهاد مجیدی روی نیمکت این تیم شاهد جذاب‌تر شدن آبی های پایتخت در نیم فصل دوم باشیم. تصمیم هایی که مجیدی برای کادرفنی خودش و البته ترکیب بازیکنان گرفته نیز باعث شده تا بسیاری از هواداران به آینده امیدوار شوند.

لیستی که فرهاد مجیدی برای جذب بازیکن در نیم فصل در اختیار مدیران باشگاه قرار داده، طی روزهای گذشته استقلال را به یکی از فعال ترین تیم های لیگ برتر در امر نقل و انتقالات تبدیل کرده است. استقلال در زمان سرمربیگری محمود فکری سعید مهری هافبک تراکتور را به خدمت گرفته و با حضور فرهاد مجیدی یکی از جنجالی ترین انتقال ها را تجربه کرد؛ جایی که آرمان رمضانی از پرسپولیس راهی استقلال شد و پیراهن آبی های تهران را برتن کرد.

رمضانی با حواشی مختلفی به استقلال پیوسته و موجی از مسائل مختلف درباره اش در فضای مجازی به راه افتاده است. او اما آخرین خرید فرهاد مجیدی نخواهد بود و به نظر می‌رسد در آخرین روزهای نقل و انتقالات شاهد ترکیدن چند بمب هم حول باشگاه استقلال باشیم.

در چنین فضایی امین قاسمی‌نژاد نام خاصی است که احتمالا به زودی قراردادش را با استقلال امضا می‌کند. اگرچه طی روزهای گذشته شایعات پیوستن اشکان دژاگه به جمع شاگردان مجیدی به اوج خود رسید ولی این انتقال شکل نگرفت و کاپیتان سابق تیم ملی، در تبریز ماندنی شد تا یکی از بزرگترین انتقالات زمستانی فوتبال ایران شکل نگیرد.

قاسمی‌نژاد نیز هنوز نتوانسته رضایتنامه خود را از باشگاه پدیده خراسان بگیرد اما با توجه به انتقال فرشاد فرجی به پرسپولیس، بعید است مهدی رحمتی و مدیران پدیده بیشتر از این در قبال پیوستن قاسمی نژاد به استقلال مقاومت کنند.

از طرف دیگر آرمین سهرابیان هم دیگر نامی است که استقلالی ها بدشانس نمی‌آید برای تقویت خط دفاعی او را به خدمت بگیرند. هرچند که انتقال او نیز منوط به رضایت باشگاه گل‌گهر سیرجان است.

اما با حضور ستاره های جدید ترکیب استقلال چگونه خواهد شد؟ استقلال از ابتدای فصل هم ستاره های زیادی در ترکیبش داشته و به نوعی در همه پست ها با ترافیک بازیکن مواجه است. حالا اگر بازیکنان جدید هم اضافه شوند، کار مجیدی برای انتخاب ترکیب سخت‌تر خواهد شد.

ترکیب پرمهره استقلال در سال 1400

مجیدی یا گلمحمدی کدامیک قهرمان لیگ بیستم می شود؟
مجیدی یا گلمحمدی کدامیک قهرمان لیگ بیستم می شود؟

 

رشید مظاهری و سیدحسین حسینی از ابتدای فصل دو دروازه بان مطرح استقلال بوده‌اند. این دو گلر که سابقه حضور در تیم ملی را نیز دارند، با وجود برخی مسائل پیش آمده اما همچنان به کار خود در جمع آبی ها ادامه می‌دهند و استقلال تا پایان فصل نیز از وجود آنها بهره خواهد برد. حال شاهد رقابت فشرده‌ای میان این دو دروازه بان در ادامه فصل خواهیم بود.

استقلال از ابتدای فصل در خط دفاعی بازیکنان متعددی در اختیار داشت. در پست دفاع راست احمد موسوی و وریا غفوری دو ستاره آبی ها هستند که در طول فصل بارها دیده‌ایم از وجود هردو در ترکیب اصلی استفاده شده و غفوری یک خط جلوتر رفته است.

در پست دفاع وسط هم سیاوش یزدانی، محمدحسین مرادمند، محمد دانشگر و عارف غلامی 4 مدافع وسط آبی پوشان بوده اند که با توجه به مساله انضباطی اخیر احتمال بازگشت دانشگر به تیم ضعیف است و احتمالا شاهد جدایی خواهیم بود. البته فرهاد مجیدی خواهان حضور آرمین سهرابیان در تیمش شده تا جای دانشگر را پر کند.

همچنین در سمت چپ خط دفاع هم هرویه میلیچ، محمد نادری و متین کریم زاده حضور دارند که شایعاتی درباره جدایی کریم زاده از جمع آبی پوشان هم شنیده می‌شود.

در شرایطی سعید مهری نیز به جمع هافبک های استقلال اضافه شده و گفته می‌شود شاید در فصل بعد امید ابراهیمی یا علی کریمی دوباره لباس استقلال را بر تن کنند اگر فرض را بر این بگذاریم که یکی از این دو نفر به ترکیب استقلال اضافه شود، آنوقت علاوه بر او و سعید مهری نفرات دیگری از جمله داریوش شجاعیان، مهدی مهدی‌پور، مسعود ریگی، آرش رضاوند، بابک مرادی و فرشید اسماعیلی هم متقاضی حضور در ترکیب هستند.

به همین خاطر هم هست که کادرفنی تصمیم به جدایی فرشید باقری گرفته و این بازیکن هم در تمرینات شرکت نمی‌کند تا به تیم دیگری بپیوندد.

اگر بخواهیم شایعات فضای مجازی را نیز در این مطلب دخالت دهیم، بازگشت یکی از بین امید ابراهیمی و یا علی کریمی در تابستان آینده، می تواند توان خط میانی استقلال را چند برابر کند.

مجیدی یا گلمحمدی کدامیک قهرمان لیگ بیستم می شود؟
مجیدی یا گلمحمدی کدامیک قهرمان لیگ بیستم می شود؟

 

قرارداد امید ابراهیمی در پایان این فصل لیگ ستارگان قطر به اتمام می رسد ضمن اینکه قرارداد علی کریمی با باشگاه قطر اس سی نیز یکساله بوده و او نیز می تواند در تابستان پیش رو از این تیم جدا شود. به هر حال بازگشت ابراهیمی یا کریمی به استقلال یک گمانه زنی هواداری است و مدیران باشگاه یا فرهاد مجیدی هنوز واکنشی به این مسئله نداشته اند.

با حضور مهدی قایدی ، شیخ دیاباته و ارسلان مطهری خط حمله ابی های پایتخت یکی از خطرناک ترین ها بوده است. حالا اگر امین قاسمی‌نژاد هم به این جمع اضافه شود استقلال بسیار تقویت می‌شود. اتفاقی که خط حمله استقلال را بسیار ترسناک می‌کند.

کادرفنی جدید استقلال از گذشته نشان داده که علاقه زیادی به استفاده از سیستم 1-3-2-4 و یا 4-3-3 دارد. فرهاد مجیدی و فراز کمالوند در گذشته همواره تیم های خود را با یکی از این دو روش به زمین فرستادند و حالا در استقلال با توجه به مهره های موجود دست شان برای پیاده کردن این روش بازتر هم هست.

به غیر از خط دروازه که مظاهری و حسینی به تناوب و بستگی به عملکردشان بازی می‌کنند، در خطوط دیگر سعی خواهیم کرد بهترین انتخاب های کادرفنی را مرور کنیم. در دفاع به احتمال فراوان سیداحمد موسوی و محمد نادری راست و چپ بازی می‌کنند و سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند در وسط این خط بازی خواهند کرد. البته که در پست دفاع چپ میلیچ و در پست دفاع وسط عارف غلامی (و شاید آرمین سهرابیان) هم حضور دارند که می‌توانند در ترکیب قرار بگیرند.

به احتمال فراوان در بازی های آینده استقلال هم مسعود ریگی و آرش رضاوند دو هافبک تدافعی خواهند بود و سعید مهری نیز ذخیره شان است. البته اگر ابراهیمی یا کریمی دوباره لباس استقلال را بر تن کنند، این مسئله فرق خواهد کرد و آنها قطعا در ترکیب ثابت آبی پوشان حضور پیدا می کنند و از بین ریگی و رضاوند یک نفر باید روی نیمکت بنشیند.

در این بین مجیدی باید 3 هافبک هجومی برای تیمش انتخاب کند که وریا غفوری در سمت راست و مهدی قایدی در سمت چپ به بازی گرفته خواهند شد. امین قاسمی نژاد می تواند پشت مهاجم بازی کند و شیخ دیاباته و یا ارسلان مطهری نیز بهترین گزینه ها برای بازی در پست مهاجم هستند. 

در چنین شرایطی اگر فرهاد مجیدی همچون دیدارهای گذشته اصرار به استفاده از فرشید اسماعیلی در ترکیب اصلی داشته باشد، او می‌تواند وریا غفوری را به پست دفاع راست ببرد و موسوی را نیمکت نشین کند تا اسماعیلی به عنوان یکی از هافبک های هجومی در ترکیب باشد.

اما اگر استقلال بخواهد جسورانه بازی کند و سیستم بازی اش 3-3-4 باشد کمی ماجرا فرق خواهد کرد. 4 بازیکن خط دفاع که همان نفراتی است که به آنها اشاره شد. آن وقت استقلال می‌تواند علاوه بر ریگی و رضاوند (در صورت عدم بازگشت ابراهیمی یا کریمی) یک خط هافبک 3 نفره را با مهدی مهدی پور تشکیل بدهد.

آنوقت قاسمی نژاد به خط جلو می‌رود و در کنار قایدی و دیاباته 3 فوروارد تیم را تشکیل خواهند داد. ضمن اینکه مطهری و آرمان رمضانی گزینه های مناسبی برای خط حمله آبی های پایتخت خواهند بود. 

آنچه دیگران می خوانند:

گزارش از علی اکبر رضایی