چهارشنبه, ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ ۱۱:۰۷
ناگفته‌هایی درباره ساسی مانکن

ماجرای بازداشت عوامل تولید موزیک ویدیوی ساسی مانکن در تهران

ناگفته‌هایی درباره ساسی مانکن
عوامل تولید موزیک ویدیوی ساسی مانکن در تهران بازداشت شدند.

به گزارش تیتربرتر؛ هفته پیش، پخش تیزر آهنگ و موزیک ویدئوی «تهران توکیو»، از ساسی مانکن خواننده پاپ ایرانی ساکن ‌کالیفرنیا جنجالی شد و امشب نیز قرار است موزیک ویدیوی کامل این خواننده معروف خارج نشین منتشر شود.

 به عقیده منتقدان، این آهنگ و موزیک ویدئو، نامناسب و غیراخلاقی است، ‌و تأثیرات منفی و مخربی روی جوانان و نوجوانان دارد.

حالا خبر رسیده که همکاران ساسی مانکن در ایران دستگیر شدند.

دستگیری همکاران ساسی در تهران

دستگیری همکاران ساسی در تهران
دستگیری همکاران ساسی در تهران

 

دادسرای ارشاد تهران ضمن اعلام برخورد با گروه سازنده موزیک‌ویدئو‌های مستهجن مرتبط با خواننده خارج‌نشین، از اقدام قانونی برای پیگرد قضائی این خواننده توسط مراجع بین‌المللی خبر داد.

بنابر نوشته تسنیم؛ دادسرای ارشاد تهران اعلام کرد: در پی وصول گزارش‌های متعدد مبنی بر اظهار نگرانی گسترده مردم درباره انتشار ویدئویی سخیف و هنجارشکن از سوی یک خواننده خارج‌نشین، این مرجع قضائی متعهد می‌شود در صورت انتشار موزیک ویدئوی کامل ساسان حیدری ملقب به ساسی، ضمن اقدام قانونی برای پیگرد قضائی نامبرده در مراجع بین‌المللی، برخورد با همکاران، کمک‌کنندگان و ارسال‌کنندگان دابسمش به این فرد در داخل کشور نیز به اتهام تشویش اذهان عمومی، کمک به اشاعه فحشا، تزویج بی بندوباری و کمک به در معرض آسیب قرار دادن کودکان و نوجوانان، در دستور کار قرار گیرد.

دادسرای ارشاد به مردم شریف و نگران ایران، اطمینان خاطر می‌دهد بنا بر رسالت قانونی خود در صیانت از آرامش روانی و امنیت اخلاقی آن‌ها از هیچ اقدام و تلاشی فروگذار نکند.

این اطلاعیه همچنین از برخورد با باند سازنده موزیک ویدئو‌های مستهجن و نزدیک به سایت‌های قمار و شرط‌بندی ساسی خبر داده است.

مطالب مرتبط:

انتشار آهنگ ساسی مانکن ممنوع شد

 سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر (ساترا) انتشار تیزر موزیک ویدئو هنجارشکنانه اخیر یکی از خوانندگان غیرمجاز را در رسانه‌های داخلی ممنوع اعلام کرد.

روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر اعلام کرد، «پیرو انتشار تیزر موزیک ویدئو هنجارشکنانه یکی از خوانندگان غیرمجاز در برخی رسانه‌ها و ابراز نگرانی خانواده‌ها، ساترا با استناد به مقررات محتوایی و نقض صریح دستورالعمل حفاظت از حقوق کودکان، روز گذشته (۱۲ اسفند ماه)، طی ابلاغیه‌ای، انتشار آن را به هر نحو در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ممنوع اعلام کرد.»

در این خبر همچنین آمده است: «پرونده رسانه روبیکا به عنوان رسانه داخلی با بیشترین تخلف و بدون مجوز که علی‌رغم تذکر پیشینی، اقدام به انتشار تیزر کرده است به کمیته رسیدگی به تخلفات ساترا ارجاع شد.

به جز رسانه‌های خارجی از جمله اینستاگرام که برخلاف قوانین بین‌المللی ناظر به حفاظت از حقوق کودکان اقدام به انتشار این موزیک ویدئو کرده‌اند، از روز گذشته، با تذکر ساترا موارد تخلف از معدود رسانه‌های داخلی به صورت فوری حذف شد.»

کاربران در صورت مشاهده هر گونه تخلف می‌توانند با مراجعه به سامانه پایش مردمی sapra.ir نسبت به ارائه گزارش تخلفات اقدام کنند.

ناگفته‌هایی درباره ساسی مانکن

 ناگفته‌هایی درباره ساسی مانکن
ناگفته‌هایی درباره ساسی مانکن

 

خواننده جنجالی و پرحاشیه‌ای که طی این سال‌ها، موسیقی به‌عنوان هنر تزئینی و ردگم‌کنی او برای برخی فعالیت‌های دیگرش مطرح است. اتفاقی که متاسفانه در سایه حواشی بسیاری که تک‌آهنگ‌های او به وجود می‌آورند، مورد غفلت قرار گرفته و او با این حاشیه امن توانسته به کار‌ها و اقدامات مخرب و غیراخلاقی خود ادامه دهد.

روزنامه «فرهیختگان» نوشت: در ادامه به برخی از این اقدامات اشاره می‌کنیم. گفتنی است این رزومه، درنتیجه گفتگو با افراد متعددی بوده که طی سالیان اخیر، حشرونشر‌هایی با این خواننده پرحاشیه داشته‌اند.

سایت‌های شرط‌ بندی ساسی مانکن

اگر دقت کنید، بحث سایت‌های شرط‌بندی هم‌اکنون چند ماهی می‌شود که به موضوع داغی در جامعه ایرانی تبدیل شده است. اتفاقی که حتی حواشی حضور برخی خوانندگان وطنی را هم با خود به همراه داشته، اما هیچ‌گاه رمزگشایی چندانی راجع به این قبیل فعالیت‌ها و برجسته‌شدن ناگهانی این شکل قمار‌ها در ایران صورت نگرفته است. باور عموم بر آن است که این سایت‌ها در ادامه همان سایت‌های شرط‌بندی همیشگی بوده و موردی است که طی سال‌ها همواره وجود داشته و الان هم همان وضعیت حاکم است.اگر اینگونه فکر می‌کنید، کاملا در اشتباه هستید.

این سایت‌ها، چیزی فراتر از یک پول گذاشتن وسط بر سر برد و باخت فلان تیم ورزشی است. ساسی، طی یک‌سال اخیر، حداقل دو سایت شرط‌بندی راه‌اندازی کرده است. سایت‌هایی که در ابتدا و برای جذب مخاطب، نه‌تن‌ها هیچ ورودی از مخاطبان و مشتریان خود نمی‌گرفتند بلکه در مواردی تا ۱۰۰ بونوس (جایزه) رایگان نیز به آن‌ها می‌دادند تا در هیاهوی تکثر سایت‌های پرطرفدار، بتوانند مشتریانی برای خود دست‌وپا کنند.

البته، این مربوط به آغاز فعالیت سایت‌های شرط‌بندی بود، در این سایت‌ها ورودی‌هایی در نظر گرفته شد تا افراد با پرداخت هزینه ورودی، نتیجه تمام فوتبال‌های آن روز را حدس زده و برای هر بازی، اقدام به خرید بونوس کنند. این دایره تا اندازه‌ای است که تمامی لیگ‌های فوتبال، از امارات و عربستان گرفته تا قطر و ایران را در بر می‌گرفت. مشخص است که علاوه بر ورودی، درصدی از جایزه هر برنده، به حساب ساسی و شریکش که در ادامه به او نیز خواهیم پرداخت، واریز می‌شود؛ بنابراین با یک حساب سرانگشتی می‌توان متوجه شد چه سود سرشاری از بابت راه‌اندازی این سایت‌ها به سمت این چهره سرازیر می‌شود.

البته این موضوع هنوز قطعیت ندارد، اما نمی‌توان حضور یک‌باره چندین خواننده وطنی در این سایت‌ها را چندان بی‌ربط به گردانندگان آن دانست. در طول یک‌سال گذشته، چندین خواننده نه‌چندان مطرح به ترکیه رفت‌وآمد‌هایی داشتند و تا توانستند برای برخی سایت‌های شرط‌بندی تبلیغ کردند. اتفاقی که نمی‌توان آن را به مافیای ساسی و دایره ارتباطات خوبی که با برخی خوانندگان وطنی دارد، بی‌مناسبت دانست.

پسر اِبی شریک ساسی در سایت‌های شرط‌بندی

پسر اِبی شریک ساسی در سایت‌های شرط‌بندی
پسر اِبی شریک ساسی در سایت‌های شرط‌بندی

 

تصور اینکه ساسی با ابراهیم حامدی ملقب به «  ابی » در یک کادر باشند، نه به لحاظ سبک موسیقایی و نه جهان زیستی این دو چهره، بسیار سخت و تقریبا غیرقابل‌باور است. اما در طول یکی دو سال گذشته، تصاویر بسیاری را از ابی و ساسی در موقعیت‌های مختلف می‌بینیم؛ از ثبت تصاویر درکنار اعضای خانواده یکدیگر تا حضور در کنسرت‌های هم و البته تعاریف بی‌حدوحصری که دوطرف نثار یکدیگر می‌کنند.

اما پشت‌پرده این همه تعریف و تمجید ابی از ساسی و ثبت تصاویر وقت و بی‌وقت در کنار یکدیگر چیست؟

موضوع خیلی ساده است. آن شریکی که پیش‌تر از وی نام برده بودیم، همین «فرشید حامدی» پسر ابی است. فرشید به همراه ساسی، در سایت‌های شرط‌بندی شریک هستند. ارتباط این دو نیز از زمانی آغاز شد که ساسی پس از فرار از انگلستان، به لس‌آنجلس می‌رود و در آنجا اقامت می‌گزیند و خیلی اتفاقی با فرشید آشنا شده و به این ترتیب، به درون خانواده آن‌ها راه پیدا می‌کند تا جایی که در مراسم عروسی او حضور پیدا کرده و آقای صدا هم در آن مجلس با ترانه « جنتلمن » ساسی می‌رقصد.

حمایت تلویحی ابی از ساسی، قطعا به معنای چراغ‌سبز او به فعالیت‌های او و پسرش در زمینه فعالیت در سایت‌های شرط‌بندی است؛ سایت‌هایی که جیب مردم را نشانه گرفته‌اند درست مانند دلار‌هایی که از شاهزاده جوان سعودی گرفت و حاضر شد در قبال دریافت دلار، به آن کشور برود و با یک پشت پای بزرگ به طرفدارانش در آنجا اجرای برنامه کند.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: الهام خلیلی خو