دوشنبه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ ۱۳:۳۷

ماجرای دستگیری حمید صفت رپر معروف+اتهامات

ماجرای دستگیری حمید صفت رپر معروف+اتهامات
حمید صفت رپر معروف امروز دستگیر شد.

به گزارش تیتربرتر؛  پرونده کیفری حمید صفت خواننده رپ که به اتهام قتل پدر خوانده‌اش با قرار وثیقه آزاد شده بود، وارد فاز تازه‌ای شده است. براساس آخرین اخبار پرونده او با صدور کیفرخواست به اتهام قتل عمدی به دادگاه کیفری فرستاده شد.

امروز نیز خبر دستگیری حمید صفت این رپر معروف خبرساز شد.

ماجرای دستگیری حمید صفت خواننده رپ بعد از دادگاه

ماجرای دستگیری حمید صفت خواننده رپ بعد از دادگاه
ماجرای دستگیری حمید صفت خواننده رپ بعد از دادگاه

 

 پرونده کیفری حمید صفت پس از صدور کیفرخواست جدید وارد مرحله تازه ای شده است. او متهم به قتل عمد شده است.

 پس از دادگاه امروز صبح ‎ (دوشنبه ۱۸ اسفند) حمید صفت به دستور قاضی پرونده دستگیر شد.

بنا به اعلام بهمن بابازاده خبرنگار حوزه موسیقی "پس از دادگاه امروز صبح ‎حمیدصفت و دفاعیات وکلای این خواننده ‎رپ، به دستور قاضی پرونده حمید صفت دستگیر و اجازه خروج او داده نشد و پس از زدن دستبند به او، این هنرمند به زندان منتقل شد."

پرونده کیفری حمید صفت پس از صدور کیفرخواست جدید وارد مرحله تازه ای شده است. او متهم به قتل عمد شده است.

دو روز پیش شایعه شده بوده که حکم اعدام صفت صادر شده است اما این ادعای از سوی وکیل او رد شد. قاسمی آقباشی در این رابطه گفت: «تنها جلسه اول دادگاه برگزار شده که در آن نماینده دادستان به بیان کیفرخواست پرداخت و به هیچ وجه موضوع صدور حکم اعدام صحت ندارد.»

اما ظاهرا در دادگاه امروز تحول تازه ای رخ داده که قاضی دستور داده صفت به زندان برود. احتمالا قاضی تشخیص داده دیگر قرار وثیقه ضامن او نیست.

جزییات پرونده اتهام به قتل عمد حمید صفت

جزییات پرونده اتهام به قتل عمد حمید صفت
جزییات پرونده اتهام به قتل عمد حمید صفت

 

پرونده حمید صفت سه سال است که به جریان افتاده است. ۲۲ مرداد سال ۹۶ نا پدری حمید صفت در جریان درگیری با او به آسیب دید. مرد ۶۶ ساله راهی بیمارستان و سه روز بعد نیز تسلیم مرگ شد.

حمید نیز دستگیر شد، اما در تحقیقات جنایت را قبول نکرد. او گفت:" روز حادثه با مقتول بحثم شد و یک گلدان برداشتم و به دیوار کوبیدم تا او را بترسانم. بعد به سمتش رفتم و ضربه‌ای به‌صورتش زدم تا اینکه همسایه‌ها با شنیدن صدای دعوا مقابل خانه ما آمدند و دعوا خاتمه یافت. آن روز همراه مادرم از خانه خارج شدیم، بعد از ساعتی حال هوشنگ بد شد و بعد هم فوت کرد. "

متخصصان پزشکی قانونی در تحقیقات اولیه علت مرگ قربانی را خونریزی و آسیب مغزی بر اثر اصابت جسم سخت به سرش اعلام کردند. اما اولیای دم و متهم به نظریه پزشکی قانونی اعتراض کردند و این پرونده چندین بار به کمیسیون‌های مختلف پزشکی قانونی رفت. در این میان حمید به قرار بازداشتش اعتراض کرد و با تصمیم قضات ۶ خرداد ماه سال ۹۷ با وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

اما همچنان تحقیقات در دادسرا ادامه داشت و این‌بار کمیسیون ۱۱ نفره پزشکی قانونی تشکیل شد.

برای برطرف شدن ابهامات، قاضی ساسان غلامی بازپرس دادسرای جنایی تهران دستور تشکیل هیأت ۱۱ نفر متخصصان پزشکی قانونی را صادر کرد.

هیأت ۱۱ نفره پزشکی در دادسرای جنایی تهران حاضر شدند و حتی در جلسه تحقیق از خواننده معروف حضور یافتند تا حرف‌های او را بشنوند. با گذشت چند ماه، هیأت ۱۱ نفره نظر خود را اعلام کردند.

بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران همچنین دستور احضار متهم به دادسرا و تحقیق دوباره از وی را صادر کرد.

با تکمیل تحقیقات، با توجه به نظریه کمیسیون پزشکی و طبق ماده ۲۹۰ قانون مجازات اسلامی مبنی بر اینکه اگر کسی آگاهی داشته باشد که فرد بیمار است، با او درگیر شود، گرچه عمل نوعاً کشنده نباشد، او مرتکب قتل عمد شده است، بنابراین کیفرخواست رپر معروف به اتهام قتل عمد صادر شد.

بدین ترتیب پرونده برای بررسی و صدور حکم به دادگاه کیفری تهران ارجاع شد تا در صورت تأیید حکم خواننده معروف از سوی قصات دادگاه، قرار وثیقه او به بازداشت تغییر کند.

مطالب مرتبط:

صدور حکم اعدام حمید صفت صحت دارد؟

عسگر قاسمی آقباش وکیل مدافع حمید صفت خواننده رپ با اشاره به خبر صدور حکم اعدام برای موکل خود اظهار کرد: این خبر صحت ندارد.

وی با اشاره به برگزاری جلسه دادگاه بیان کرد: تنها جلسه اول دادگاه برگزار شده که در آن نماینده دادستان به بیان کیفرخواست پرداخت و به هیچ وجه موضوع صدور حکم اعدام صحت ندارد.

وکیل حمید صفت با اشاره به جلسه محاکمه موکل خود بیان کرد: جلسه محاکمه موکل بنده فردا (دوشنبه هجدهم اسفند ماه) در شعبه دهم دادگاه کیفری یک و به ریاست قاضی راسخ برگزار خواهد شد.

حمید صفت کیست؟

حمید صفت کیست؟
حمید صفت کیست؟

 

حمیدرضا امیری صفت رپر معروف متولد ۱۸ مرداد ۱۳۷۲ در تهران است.

 او خوانندهٔ رپ فارسی و هیپ هاپ است که هواداران زیادی در میان نوجوانان و جوانان دارد.

او یک دهه هفتادی که خیلی زود معروف شد، چهره ای متفاوت که فعالیت اش زیرزمینی و غیرمجاز است اما هوادارانش زیادن، می گوید من یاغی ام اما احمق نیستم !

پدر و مادر صفت وقتی او کودک بود از هم جدا شدند. مادر او در حدود سال ۱۳۸۴ با مردی به نام هوشنگ ازدواج کرد و با او در آلمان زندگی می‌کرد.

صفت فعلا مجرد است و با خانواده زندگی می‌کند، برای گذران زندگی تکست نوشته و فروخته ، البته دوست دارد ازدواج کند و صاحب فرزند پسر شود.

حمید صفت خواننده زیرزمینی

حمید صفت فعالیت خود را از دوران راهنمایی به همراه دوستش علی رهرو شروع به ساخت موزیک رپ زیرزمینی کرد الگویش را افرادی مثل امینم و ۵۰سنت معرفی میکند، اولین آهنگش موزیکی بنام خیابانی ها بود

صفت قرار بود از جمله بازیگران نمایش لامبورگینی به کارگردانی سیامک صفری باشد که در مجموعهٔ شهرزاد تهران روی صحنه رفت. از آن‌جا که رپر‌ها در ایران مجاز به اجرا نیستند، او فقط یک شب روی صحنه رفت و از آن به بعد از همراهی این گروه محروم شد.

از ویژگی‌های آثار صفت پرداختن به مسائل روز، در عین تقیّد ملی و دینی است که کمتر در میان رپر‌ها و خوانند‌ه‌های زیر زمینی وجود دارد.

او همچنین مدتی بعد از آزادی، ترانه‌ای به نام «عجایب شهر» خواند که در مورد دوران حبس و سپس آزادی وی است.

لقب حمید صفت

لقب حمید صفت
لقب حمید صفت

 

لقب حمید صفت در ابتدا حمید ابتکار بود اما بعدها ترجیخ داد همون اسم و فامیلی اش باشد، او پس از مدتی فعالیت گروه زد و بند را بنا نهاد و شروع به ساخت اهنگ های گروهی کرد.

صفت می گوید سبک رپ بیشتر به روحیه زندگی ام میخورد و بهتر میتونستم خودمو تخلیه کنم.

الگوی حمید صفت در زندگی

حمید صفت در  استایل دکتر چمران
حمید صفت در استایل دکتر چمران

 

حمید صفت می گوید چمران از آدم هایی هست که درس می گیریم ازشون ! و بشتر علاقمند به چریکی بودن اش است و موزیک ویدیویی رو نیز در استایل دکتر چمران بصورت چریکی منتشر داده است.

به بازیگری و کارگردانی علاقه دارد، تمایل دارد یک فیلم کوتاه بسازد و فعالیتی هم در حوزه طراحی لباس دارد.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: الهام خلیلی خو