سه شنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ ۱۹:۳۳

تعویض کامل تیوب های کوره واحد کاهش گرانروی شرکت پالایش نفت اصفهان

تعویض کامل تیوب های کوره واحد کاهش گرانروی شرکت پالایش نفت اصفهان
برای نخستین بار در صنعت پالایش نفت کشور، کارشناسان شرکت پالایش نفت اصفهان موفق شدند تیوب‌های کوره واحد کاهش گرانروی شماره ۲ را که برخلاف سایر کوره ها دارای اتصالات خاص از نوع EXPAND است را با صرف ۵۲ هزار نفر ساعت به ‌طور کامل و با موفقیت تعویض نمایند.

به گزارش تیتربرتر؛ رئیس برنامه‌ریزی کنترل و روش‌های نگهداری و تعمیرات این شرکت، افزود: عمر تیوب‌های کوره واحد کاهش گرانروی بیش از  ۴۰ سال  بود که بر اساس الزامات اداره بازرسی فنی و طبق برنامه‌ریزی های انجام شده، در بهمن ماه سال جاری تعویض شدند.

مهدی نجمی با بیان اینکه پیش‌بینی انجام این عملیات ۳۹ روز بود، گفت: خوشبختانه با همکاری مطلوب واحدهای مختلف شرکت، از پیش‌بینی‌های انجام شده پیشی گرفتیم و مدت‌ زمان تعمیرات فوق به ۳۶ روز کاهش داده شد.

رئیس بازرسی فنی دستگاه‌های پالایش نیز با اشاره به اینکه بر اساس نتایج و سوابق بازرسی، قسمت تشعشع عمده تیوبهای کوره H2-301  به خاطر عمر طولانی، از ناحیه جداره خارجی دچار لایه ترد و شکننده شده بودند، اذعان داشت:  وفق  بررسی های کارشناسان پژوهشگاه صنعت نفت و در راستای حفظ یکپارچگی مکانیکی این تجهیز، شرکت پالایش نفت اصفهان  ملزم به تعویض کامل تیوبهای بخش Radiation این کوره گردید.

پژمان قاسمی با بیان اینکه در بازسازی قسمت تشعشع کوره مذکور، کلیه تیوب‌های دیواره و سقف در ۴ پاس (مرحله) تعویض شدند، افزود: بازسازی کلیه هدرها  و  انجام EXPAND تیوب‌ها و تست هیدرولیکی از فعالیت‌های دیگر در روند تعویض تیوب‌ها بود.

وی با تأکید بر اینکه  برای اولین بار محاسبات EXPAND  تک تک تیوبها با روشهای استاندارد جدید انجام شده،تصریح کرد: خوشبختانه نتایج سودمندی در تسریع کار داشتیم، ضمن اینکه کلیه اتصالات EXPAND شده در همان مرحله اول مورد تأیید قرار گرفتند.

لازم به ذکر است در این تعمیرات مهم، ادارات نگهداری و تعمیرات، بازرسی فنی، عملیات پالایش، HSE، مهندسی عمومی، خدمات عمومی و اجتماعی و سایر ادارات همکاری داشتند.