جمعه, ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ ۱۷:۲۵

جزئیات پیوستن عرفان گل محمدی به استقلال

جزئیات پیوستن عرفان گل محمدی به استقلال
عرفان گل محمدی با آقایی معاوضه شد.

به گزارش تیتربرتر؛ استقلال برای ادامه راه در لیگ بیستم به دنبال تقویت خطوط خود است و بازیکنان جدیدی را به تیم خواهد آورد و طبیعتا برخی بازیکنان را از ترکیب خط خواهد زد.

ماجرای پیوستن عرفان گل محمدی به استقلال

ماجرای پیوستن عرفان گل محمدی به استقلال
ماجرای پیوستن عرفان گل محمدی به استقلال

 

عرفان گل محمدی مهاجم جوان نساجی با سجاد آقایی معاوضه شد و به استقلال پیوست. این بازیکن ۲۳ ساله با ۱۷۹ سانتی متر قد است و شماره ۹۹ نساجی را به تن می‌کرد.

بیوگرافی عرفان گلمحمدی 

بیوگرافی عرفان گلمحمدی 
بیوگرافی عرفان گلمحمدی 

 

عرفان گلمحمدی ، بازیکن فوتبال، تاریخ تولد: ۱۸ ژوئیهٔ ۱۹۹۷ (سن ۲۳ سال)، قد: ۱٫۷۹ متر عضو تیم باشگاه فوتبال نساجی مازندران (99 / مهاجم) است که امروز خبر پیوستنش به استقلال در سایت ها منتشر شد.

عرفان گل محمدی بازیکن جوان و فصل گذشته شهرداری بندرعباس با این تیم قرارداد یکساله امضا کرد.همچنین وی سابقه حضور در تیم‌های البدربندرکنگ و سرخپوشان پاکدشت نیز در کارنامه دارد.

با حضور عرفان گل محمدی در تیم نساجی مازندران تعداد هرمزگانی‌های لیگ برتری پس از مهرداد آوخ، محمدرضا عباسی، محمد امین درویشی و محمد قادری به پنج نفر رسید.

مطالب مرتبط:

بررسی استقلال در ادامه لیگ بیستم در سال 1400

بررسی استقلال در ادامه لیگ بیستم در سال 1400
بررسی استقلال در ادامه لیگ بیستم در سال 1400

 

با توجه به ناکامی مدیران استقلال در جذب بازیکنان مدنظر محمود فکری، بدون‌شک این تیم با همان پتانسیل نیم‌فصل اول خود ادامه لیگ بیستم را دنبال می‌کند.

هر چند نام چندین بازیکن حوالی استقلال شنیده شده اما با پنجره بسته نقل و انتقالاتی، هنوز مدیران آبی‌ها نتوانسته‌اند براساس آن‌چه سرمربی استقلال خواسته بازیکنانی را جذب کنند تا این تیم بدون تغییر در فندانسیون اولیه خود در لیگ بیستم به جز جدایی چند مهره جوان، نیم‎فصل دوم را آغاز کند؛ هر چند که فکری برای شروع نیم‎فصل دو غایب بزرگ دارد و مهدی قایدی و داریوش شجاعیان 10 روز است در تمرینات حاضر نشده‌اند تا بازهم لیست استقلال کامل نباشد.

یکی از پست‌های مدنظر فکری برای تقویت، کمربند میانی زمین بود؛ جایی که نام بازیکنانی چون مهدی کیانی و علیرضا علیزاده مطرح شد اما در نهایت هیچکدام به استقلال نیامدند تا سرمربی استقلال با همان نفرات نیم‌فصل اول خود، ارنج تیمش را بچیند؛ در هفته‌های پایانی نیم‎فصل با نظر فکری، مسعود ریگی به نیمکت رفت و مهدی‌پور فرمانده میانه زمین شد اما به نظر می‌رسد با شروع نیم‎فصل دوم بار دیگر ریگی بتواند به ترکیب بازگردد.

در پست هافبک دفاعی آبی‌ها چهار مهره تخصصی در اختیار دارند؛ مهدی مهدی‌پور، مسعود ریگی، فرشید باقری و سینا خادم‌پور. هر چند خادم‌پور هم به دنبال جدایی از استقلال است و در نیم‌فصل اول چند دقیقه‌ای بیشتر به او فرصت بازی نرسید اما سه بازیکن دیگر رقابت تنگاتنگی برای رسیدن به ترکیب اصلی دارند. احتمالا از این میان سه بازیکن، دو نفر از آن‌ها برای دیدار با مس در ارنج فکری قرار خواهند گرفت.

البته که سرمربی استقلال در طول نیم‌فصل نخست لیگ بیستم از بازیکنانی چون داریوش شجاعیان، آرش رضاوند و فرشید اسماعیلی هم در پست هافبک دفاعی بهره برده که جز شجاعیان، دو بازیکن دیگر در آمادگی کامل هستند و باید دید برای مصاف با مس، کدامیک از این بازیکنان کمربند میانی آبی‌ها را شکل خواهند داد.

پایان راه استقلال با مهدی قایدی!

با گذشت 13 روز از مسابقه سپاهان و استقلال در هفته پانزدهم لیگ برتر اما مهدی قایدی که از مسائل مربوط به قراردادش ناراحت است، قهر کرده و در تمرینات شرکت نمی کند. مسئولان باشگاه استقلال از ابتدای فصل تاکنون به قایدی قول اصلاح قرارداد او و بالا بردن رقم را داده بودند اما این موضوع هنوز عملی نشده و قایدی نیز به تمرینات نمی رود.

مساله مهم درباره قایدی اینجا است که او از قرارداد کنونی اش که مبلغ آن 900 میلیون تومان است، 67 درصد دریافت کرده و طبق قوانین نمی تواند اقدام به فسخ آن کند.مسئولان باشگاه استقلال به قایدی قول داده بودند که دو میلیارد و صد به قراردادش اضافه کنند تا رقم آن به 3 میلیارد برسد اما این مساله هنوز محقق نشده است.

البته که مدیران باشگاه قول داده اند فردا بخشی از متمم قرارداد قایدی را بپردازند تا او راضی شود اما مساله جدیدی که ستاره استقلال مطرح کرده موضوع بند فسخ یکطرفه است.

با وجود قول مسئولان باشگاه برای پرداخت یک میلیارد تومان در دو قسط به قایدی طی هفته پیش رو ، اما این بازیکن همچنان راضی نشده و اعلام کرده با این شرایط در تمرینات حضور پیدا نمی کند. مساله ای که قایدی روی آن پافشاری دارد، اضافه شدن بند فسخ یک طرفه در صورت داشتن پیشنهاد خارجی با مبلغی دلاری ناچیز است.

در قرارداد کنونی قایدی که تا پایان 1402 است، بندی وجود دارد که قایدی در صورت داشتن پیشنهاد خارجی می تواند با جلب رضایت باشگاه در مبلغ رضایتنامه جدا شوداما قایدی می خواهد مبلغی در حدود 500 هزار دلار را برای رضایتنامه اش در قرارداد جدید بگنجاند که این مساله با مخالفت باشگاه مواجه شده است.

قایدی که می داند با توجه به عملکردش پیشنهادهای خارجی به سراغش می آید، می خواهد با اضافه کردن بند فسخ یک طرفه راحت تر جدا شود اما مسئولان باشگاه زیر بار این موضوع نمی روند و همین مساله چالش جدیدی ایجاد کرده است.

در چنین شرایطی طبق قراردادی که موجود است، قایدی 67 درصد از قراردادش را دریافت کرده و حتی اگر چالش موجود حل نشود،در تمام مراجع قضایی فوتبال حق با باشگاه استقلال است. به عبارت بهتر او طبق قانون نمی تواند شکایتی از باشگاه انجام بدهد. در چنین شرایطی موضوع پیش آمده کاملا به ضرر قایدی خواهد بود.

حالا که مدیران باشگاه حاضر شده اند مبلغ یک میلیارد تومان را طی روزهای آینده در دو قسط به قایدی پرداخت کنند، اینکه او بخواهد خواسته اش را افزایش بدهد و باز هم در تمرینات شرکت نکند، مساله عجیبی است و قطعا هواداران استقلال هم این موضوع را برنمی تابند.

بی تردید با ادامه روند کنونی ، باشگاه استقلال این حق را دارد که به دلیل غیبت غیرموجه برای قایدی جریمه نقدی نیز در نظر بگیرد. هرچند که مدیران باشگاه نمی خواهند به آنجا کشیده شود. باید منتظر ماند و دید طی روزهای آینده چه اتفاقاتی رخ خواهد داد و در نهایت قایدی چه زمانی راضی به بازگشت می شود.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآرونده: علی اکبر رضایی