چهارشنبه, ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ ۱۳:۴۷

درمان قطعی زخم با عسل

درمان قطعی زخم با عسل
عسل در درمان خیلی از بیماری ها مفید است همچنین در درمان خیلی از زخم ها نیز مفید و اثر بخش است.

تیتربرتر؛ برخی از زخم ها هستند که ممکن است با داروهای خانگی درمان شوند یکی از داروهای خانگی عسل است که می تواند برخی از زخم ها را درمان کند.

خواص شگفت انگیز عسل برای درمان زخم

خواص شگفت انگیز عسل برای درمان زخم
خواص شگفت انگیز عسل برای درمان زخم

 

عسل ماده ای شیرین و چسبناک است که نشان داده شده دارای اجزای فعال زیستی می باشد که می تواند به بهبود زخم کمک کند.

pH اسیدی عسل

pH اسیدی عسل باعث بهبود زخم ها می شود. عسل دارای pH اسیدی بین 3.2 تا 4.5 است. هنگامی که روی زخم ها اعمال می شود، pH اسیدی خون را ترشح می کند تا اکسیژن آزاد کند که برای بهبود زخم ها مهم است. pH اسیدی همچنین وجود موادی به نام پروتئازها را کاهش می دهد که روند بهبود زخم ها را مختل می کنند.

عسل و انواع زخم ها

متخصصان برای درمان انواع زخم های زیر از عسل استفاده کرده اند:

  • عسل برای جوش یا دمل
  • سوختگی
  • خراش ها
  • سینوس پیلونیدال (کیست مویی)
  • زخم پای وریدی و دیابتی
  • عسل برای زخم عمیق
  • ترمیم زخم جراحی

محققان مطالعات مختلفی را در مورد اثر بخشی عسل به عنوان درمانی برای انواع زخم ها انجام داده اند و در یک بررسی گسترده مطالعاتی در مورد ۲۶ آزمایش بالینی را منتشر کرده اند که در مجموع ۳۰۱۱ شرکت کننده را شامل می شد.

محققان نتیجه گرفتند که عسل در بهبود سوختگی با ضخامت جزئی و زخم های بعد از عمل بهتر از بسیاری از درمان های دیگر کمک می کند.

عکس العمل های آلرژیک نسبت به درمان زخم با عسل

درمان سوختگی با عسل
درمان سوختگی با عسل

 

علائمی وجود دارد که احتمال حساسیت به عسل را نشان می دهد، عبارت اند از:

  • سرگیجه
  • تورم شدید
  • حالت تهوع
  • سوزش یا سوزش بعد از استفاده موضعی
  • نفس کشیدن
  • استفراغ

تاثیر عسل در درمان زخم پای دیابت

تاثیر عسل در درمان زخم پای دیابت
تاثیر عسل در درمان زخم پای دیابت

 

عسل همچنین  ضدعفونی کننده بسیار قوی می باشد که علت آن می تواند اسمتیک پایین و اسیدی بودن عسل باشد. برای درمان زخم دیابت می توان عسل را به زخم مالیده که باعث تولید پراکسیر هیدروژن شده که ضدعفونی کننده است. این ماده شفا بخش همچنین باعث تسریع در درمان زخم دیابت شده و می تواند از اسکار زخم یا همان رد زخم جلوگیری کند.

با مالیدن عسل بر موضع زخم پای دیابت می توان از قطع پا جلوگیری کرد. در مراحل پیشرفت درمان با عسل، عسل پس از برداشتن لایه پوست و باکتری مرده وارد زخم می شود.

افرادی که به دیابت مبتلا هستند جریان خون ضعیفی دارند به همین دلیل مقاومت در برابر عفونت در آنها کاهش یافته و درمان زخم در آنها به کندی انجام می شود. 

عسل باخاصیت اسیدی که دارد از بروز عفونت جلوگیری کرده و برای درمان زخم پای دیابت مناسب می باشد.

مطالب مرتبط:

نحوه استفاده از عسل برای درمان آرتروز

خواص عسل در درمان زخم
خواص عسل در درمان زخم

در درمان آرتروز مقداری عسل خالص را روی پارچه تمیزپهن کنید روی مفاصل بگذارید و هر 24 ساعت یک بار این کار تجدید شود و همچنین در درمان دردهای زانو.آرنج و رگها و ما هیچه ها هر روز صبح ناشتا یک قاشق غذا خوری عسل بجوید و با کمی عسل موضع درد را ماساز دهید.

مصرف عسل در کوفتگی

جهت مداوای کوفتگی دست و پا و…… مقداری مساوی عسل و گلیسیرین را مخلوط نموده و به محل کوفتگی بمالید بهبود آن را تسریع می کند

مصرف عسل در کمر درد

در کمر درد عادی و مزمن که مربوط به دیسک نباشد 200 گرم پوره پیاز(پیاز رنده شده ) را با 100 گرم عسل مخلوط نموده و دو روز به حال خود بگذارید سپس صاف کرده هر روز صبح ناشتا دو فنجان کوچک از آن را بنوشید. از غذاهایی ماننند: پیاز رنده کرده مخلوط با عسل و تخم مرغ با عسل میل نمایید(به استثناء افراد مبتلا به دیابت . نقرس . فشار خون).اگر باد در کمر بود پودر زنیان را با عسل خمیر کرده بر کمر بمالید.

مصرف عسل در ضربه خوردن یا صدمه دیدن استخوان

ساقه و برگ علف هفت بند را بجوشانید با عسل خالص مخلوط نموده ضماد نمایید.

درمان رماتیسم با مصرف عسل

درمان رماتیسم با مصرف عسل
درمان رماتیسم با مصرف عسل

 

تخم ترب سیاه و دانه های خشخاش سفید از هر کدام 8 مثقال ساییده باهم وزن خود عسل مصفی (عسل بدون موم) مخلوط کرده و به موضع درد ببندید. این عمل باعث کاهش درد می شود و در صورت نیاز آن را تکرار کنید. خوردن عسل یک قاشق مر با خوری بعد از هر غذا برای درمان درد های رماتیسمی کهنه و مزمن بسیار نافع است.

شایان ذکر است که زهر زنبور عسل یک عامل موثر برای درمان رماتیسم می باشد که از طریق مستقیم (نیش زدن زنبور به موضع درد در صورت نداشتن حساسیت) و به طور غیر مستقیم (مخلوط با داروهای شیمیایی دیگر ) به صورت آمپول مورد استفاده قرار می گیرد.

معمولا زنبور داران به خاطر خوردن عسل و نوش جان کردن نیش زنبور به ندرت دارای تب رماتیسمی. پا درد . کمر درد و آرتروز شده و از نعمت سلامتی کامل در طبیعت بر خوردار می باشند.یک پزشک می تواند با استفاده از نیش زنبور عسل .

بعضی از بیماریها را که اساسا و اصلا قابل معالجه نبوده درمان کند.بررسی های دقیق و طولانی که در سال 1960. در یکی از آکا دمی های مسکو صورت گرفته نشان داده است که زهر نیش زنبور عسل اثر درمانی قابل توجهی در درمان بعضی از بیماریهای مهلک و مهم انسان دارد.

خواص عسل برای درمان درد مفاصل

  • الف: ضماد عصاره پیاز نرگس با عسل طبیعی بر اعضای دردهای مزمن عصبی و نقرس سبب از بین رفتن این دردها می گردد
  • ب: بیماران مبتلا به درد مفاصل باید جوشانده برگ زیتون با عسل صبح ناشتا یک لیوان میل نمایند.
  • ج.خوردن مخلوط مساوی سرکه و عسل با انگور فرنگی سبز(cassis) به علت داشتن مواد معدنی بسیار نافع است و باید قبل از صبحانه وناهار یک استکان میل شود
  • د:مغز گردو را با زیره سیاه کرمانی نرم ساییده و با عسل مخلوط کرده به محل درد بمالید در درمان درد مفاصل و پا درد و کوفتگی پا یا دست و محل گرفتگی عضلات موثر واقع میشود.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: مریم بالوی فیلی