چهارشنبه, ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ ۱۰:۴۰
نقد و بررسی قسمت اول سریال میخواهم زنده بمانم

جزییات پخش سریال می خواهم زنده بمانم در نمایش خانگی

نقد و بررسی قسمت اول سریال میخواهم زنده بمانم
پخش سریال میخواهم زنده بمانم به کارگردانی شهرام شاه حسینی از ۴ اسفند آغاز شد.

به گزارش تیتربرتر؛ این روز‌ها پخش سریال‌های در شبکه نمایش‌ خانگی بیش از گذشته داغ شده است و به نوعی با ترافیک پخش این سریال ها در روزهای هفته هستیم به طوری که سریال های «قورباغه»، «سیاوش»، «خوب، بد، جلف، رادیواکتیو» و «ملکه گدایان» در حال پخش با یکدیگر برای جذب مخاطب در رقابت هستند.

حالا در این شلوغی نمایش خانگی؛ پخش سریال «می‌خواهم زنده بمانم» از چهارم اسفند 99 کلید خوره است.

آشنایی با سریال میخواهم زنده بمانم

آشنایی با سریال میخواهم زنده بمانم
آشنایی با سریال میخواهم زنده بمانم

 

سریال می‌خواهم زنده بمانم در سکوت خبری پاییز و زمستان امسال فیلم‌برداری شد، هم‌نام فیلم سینمایی می‌خواهم زنده بمانم به کارگردانی ایرج قادری و محصول سال۱۳۷۳ هدایت فیلم و خانواده شایسته است.

این سریال اولین تجربه شهرام شاه حسینی سازنده سریال‌های پرستاران، هشت و نیم دقیقه، همه چیز آن‌جاست، در شبکه نمایش خانگی است. شهرام شاه حسینی پیش از این ساخت فیلم‌های سینمایی خانه دختر، آقای هفت رنگ، کلاغ‌پر و... را در کارنامه خود دارد.

محمد شایسته تهیه‌کننده می‌خواهم زنده بمانم نیز که پیش از این تجربه‌های موفقی در سینما با تهیه فیلم‌های خانه دختر، پنجاه کیلو آلبالو، قانون مورفی، زیر نظر و... دارد، اولین تجربه حضورش را در شبکه نمایش خانگی با این سریال پشت سر می‌گذارد.

فیلم‌برداری این سریال به عهده محمد عزت‌خواه و تدوین آن با میثم مولایی است. همچنین پوریا کاکاوند و پویا سعیدی نیز نویسندگان فیلم‌نامه می‌خواهم زنده بمانند هستند تا نماینده نسل جوان تئاتر در این سریال باشند.

پویا سعیدی که نامش بعد از نمایش لانچر بر سر زبان‌ها آمده است، هم‌زمان با این سریال، سریال سیاوش را نیز در شبکه نمایش خانگی دارد تا نشان بدهد که قدم بزرگی را برای مطرح کردن خود به عنوان یک استعداد دارد.

نمایندگان تئاتر در این سریال به همین‌ها ختم نمی‌شوند و امیر نوروزی بازیگر خوب و جوان تئاتر نیز که چندی پیش در جشنواره فیلم فجر با فیلم مامان نامزد دریافت سیمرغ بلورین شد، در این سریال به نقش‌آفرینی پرداخته است.

همایون شجریان برای سریال «می‌خواهم زنده بمانم»، با حال و هوایی عاشقانه یک قطعه شعر را به عنوان تیتراژ پایانی خوانده است.

داستان سریال میخواهم زنده بمانم

سریال می‌خواهم زنده بمانم به کارگردانی شهرام شاه حسینی در دو فصل در ژانر عاشقانه و خانوادگی می‌باشد.

«می‌خواهم زنده بمانم»، مجموعه‌ای به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی و تهیه‌کنندگی محمد شایسته است. این دو که پیش از این در فیلم‌سینمایی «خانه دختر» با یکدیگر همکاری کرده بودند،

در اثر جدیدشان به سراغ یک ملودرام عاشقانه با لوکیشن و پروداکشن‌های عظیم رفته‌اند که قصه‌ای در دل اتفاقات پر شمار دهه ۶۰ را روایت می‌کند.

بازیگران سریال می خواهم زنده بمانم

بازیگران سریال می خواهم زنده بمانم
بازیگران سریال می خواهم زنده بمانم

 

در «می‌خواهم‌زنده بمانم» حامد بهداد، سحر دولتشاهی، پدرام شریفی، علی شادمان، آناهیتا درگاهی و مهران احمدی، (با هنرمندی) آزاده صمدی، امیر نوروزی، مهدی حسینی نیا، فرید سجادی حسینی و بابک کریمی، (با حضور) افسانه چهره آزاد، عزت مهرآوران، محمدرضا مالکی، ناهیپد مسلمی، مهدی صباغی، بیژن بنفشه خواه و بهاره کیان افشار به ایفای نقش پرداخته‌اند.

مطالب مرتبط:

جزییات پخش قسمت اول سریال می‌خواهم زنده بمانم

جزییات پخش قسمت اول سریال می‌خواهم زنده بمانم
جزییات پخش قسمت اول سریال می‌خواهم زنده بمانم

 

 قسمت اول سریال می‌خواهم زنده بمانم به کارگردانی شهرام شاه حسینی و تهیه‌کنندگی محمد شایسته روز دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۹ وارد شبکه نمایش خانگی شد.

در خلاصه داستان اولین قسمت از این سریال آمده است: هما حقی (سحر دولتشاهی) و نامزدش (پدرام شریفی) به همراه خانواده حقی آماده می‌شوند تا برای شب تولد همایون حقی، پدر خانواده (بابک کریمی) او را غافل‌گیر کنند. اما با رسیدن پدر همه خانواده غافل‌گیر می‌شوند...

در قسمت اول با هما و نادر آشنا می‌شویم که دل در گرو هم دارند و در بحبوحه دهه شصت و بگیر و ببند‌های آن تصمیم به ازدواج با یکدیگر می‌گیرند. شب تولد همایون حقی (پدر هما) که راننده جاده و ماشین سنگین است، مأموران کمیته به خانه آن‌ها هجوم می‌آورند و او را دستگیر می‌کنند.

در ماشین همایون پنج کیلو تریاک پیدا می‌شود که با دستگیری او می‌تواند حکم اعدام را برایش در پی داشته باشد. تلاش‌های هما و نادر برای کمک به همایون آن‌ها را به امیر شایگان (حامد بهداد) می‌رساند. شایگان فردی با ابهت و پر نفوذ است که برای کمک کردن به افراد مختلف روش خاص خودش را دارد و با دانستن مشکل و نقطه ضعف این افراد آن‌ها را تحقیر می‌کند.‌

نقد قسمت اول سریال می خواهم زنده بمانم

نقد قسمت اول سریال می خواهم زنده بمانم
نقد قسمت اول سریال می خواهم زنده بمانم

 

می‌خواهم زنده بمانم با شروعی قوی پا به بازار سریال‌های شبکه نمایش خانگی می‌گذارد و برای رقابت با سایر سریال‌ها دست پری نیز دارد. از گروه بازیگران حرفه‌ای و محبوبش گرفته تا داستان پر کشش با بستر زمانی ملتهبش.

پدرام شریفی، حامد بهداد و سحر دولتشاهی که پیش از این هم سابقه حضور در شبکه نمایش خانگی را داشته‌اند، در کنار چهره‌هایی مانند بابک کریمی، علی شادمان و آزاده صمدی و... گروهی حرفه‌ای را تشکیل داده‌اند که به اندازه کافی می‌توانند برای جلب مخاطبان تاثیرگذار باشند.

قسمت اول و شروع سیر داستان در دهه شصت و اتفاقاتی که در ایست‌های بازرسی می‌افتاد را نشان می‌دهد. اگرچه پیش از این هم در فیلم‌ها و سریال‌های دیگری دیده شده بودند، در می‌خواهم زنده بمانم با پرداختی که به آن سوی این بگیر و ببند‌ها دارد؛ یعنی اضطراب مردم عادی که برای شرکت در یک جشن تولد ساده، یک دورهمی خانوادگی و یا گردش در خیابان در برخورد با نیرو‌های عبوس نظامی داشتند، جذابیت این قسمت و این سریال را دوچندان کرده است.‌

می‌خواهم زنده بمانم با اولین قسمتش در روز دوشنبه نشان داد که می‌تواند رقابت نزدیکی را با قورباغه و ملکه گدایان داشته باشد که اتفاقاً آن در همان روز و در پلتفرم رقیب قورباغه منتشر شد.

 تیتراژ سریال «می‌خواهم زنده بمانم» با صدای همایون شجریان

 تیتراژ سریال «می‌خواهم زنده بمانم» با صدای همایون شجریان
تک‌قطعه «آسمان ابری» با صدای همایون شجریان

 

تک‌قطعه «آسمان ابری» با صدای همایون شجریان منتشر شد. این قطعه تیتراژ سریال «می‌خواهم زنده بمانم» به کارگردانی شهرام شاه حسینی به آهنگسازی غلامرضا صادقی است.

این قطعه بر اساس اشعاری از حسین منزوی و غلامرضا طریقی ساخته شده است. آهنگساز و تنظیم‌کننده «آسمان ابری» غلامرضا صادقی است.

متن شعر آسمان ابری بدین شرح است:

شعر: حسین منزوی

آسمان ابریست از آفاق چشمانم بپرس
ابر بارانی ست از اشک چو بارانم بپرس
تخته دل در کف امواج غم خواهد شکست
نکته را از سینه سرشار توفانم بپرس
در همه لوح ضمیرم هیچ نقشی جز تو نیست
آنچه را میگویم از آیینه جانم بپرس
آتش عشقت به خاکستر بدل کرد آخرم
گر نداری باور از دنیای ویرانم بپرس

شعر: غلامرضا طریقی

نبودی و نشنیدی
دلم به گریه نشسته
میان خاطره های...

آنچه دیگران می خوانند:

آهنگ «آسمان ابری» با صدای همایون شجریان