شنبه, ۰۵ تیر ۱۴۰۰ ۲۳:۳۰

عسل بخوریم پسردار می شویم؟!

عسل بخوریم پسردار می شویم؟!
از خواص دیگر عسل می توان به تقویت قوای جنسی در زنان و مردان اشاره کرد.

تیتربرتر؛والدین قبل از اینکه به فکر فرزند دار شدن باشند باید از رژیم غذایی مناسبی بهره ببرند و همچنین تغذیه نقش مهمی در بارداری داشته است ترکیب عسل به همراه سیاه دانه در درمان بسیاری از بیماری ها مؤثر است این ترکیب بسیار مفید و مقوی برای دوران قبل از بارداری نیز می تواند بسیار کارساز و اثر بخش باشد.

تاثیر شگفت انگیز سیاه دانه و عسل برای بارداری

تاثیر شگفت انگیز سیاه دانه و عسل برای بارداری
تاثیر شگفت انگیز سیاه دانه و عسل برای بارداری

 

سیاه دانه و بارداری جز موضوعات مهم علم طب سنتی است. بسیاری از متخصصان طب سنتی سیاه دانه را برای بارداری مناسب می‌دانند از این جهت که سیاه دانه به افزایش آهن و فولیک اسید در بدن کمک می‌کند. ولی توجه داشته باشید که سیاه دانه و بارداری زمانی با هم جور در می‌آیند که هنوز بارداری اتفاق نیفتاده باشد.

پس اگر خانمی باردار شد نباید اصلاً از سیاه دانه استفاده کند زیرا این ماده گیاهی باعث ایجاد انقباض در ماهیچه‌های اطراف رحم می‌شود و احتمال ریسک سقط جنین را افزایش می‌دهد. پس سیاه دانه و بارداری را در کنار هم در ذهن خود حفظ کنید که این ماده تنها پیش از بارداری و برای مراحل آمادگی قبل از آن باید مورد استفاده قرار بگیرد.

مطالب مرتبط:

خواص دارویی معجون دوسین

  • این معجون سلول های بتا را که در بیماری های لوزالمعده دیابت ی در حال از بین رفتن هستند را تحریک می کند.
  • موجب بهبود مسمومیت و نابود شدن MRSK در افراد افراد مسموم شده می شود.
  • معجون سیاه دانه موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.
  • مصرف معجون دوسین سرماخوردگی های مکرر را درمان می کند.
  • سیاه دانه سبب درمان تب های بلغمی و سوداوی می شود.
  • مصرف معجون دوسین ادرار آور است و برای درمان عفونت های ادراری مفید است همچنین این معجون برای برای مردان مبتلا به پروستات مفید می باشد.

خواص ترکیب عسل و سیاه دانه 

  1. این معجون برای درمان سردرد هایی که مرتبط با مزاج سرد هستند مفید است .
  2. مصرف معجون دوسین برای درمان نفخ معده ، دل درد ، زخم معده ، بیماری های گوارشی و از بین رفتن انگل های روده مفید است.
  3. سیاه دانه فواید زیادی دربهبود بیماری های پوستی پیسی و لک دارد . مالیدن این ترکیب ( سیاه دانه و عسل ) به پوست برای درمان جوش های بلغمی (جوش های بلغمی بدون التهاب، زیرپوستی و سفت هستند) مفید است و استفاده از آن برای جوش های قرمز و پرالتهاب ممکن است وضع پوستتان را بد کند.
  4. مصرف معجون دوسین در روزهای پایانی بارداری به کنترل درد و افزایش توان و مقاومت مادران هنگام زایمان کمک می کند.
  5. مصرف ترکیب سیاه دانه و عسل موجب افزایش شیر مادر می شود.
  6. معجون سیاه دانه به مدت طولانی در بدن باقی می ماند و از ابتلا به بیماری های مزمن و سرطان جلوگیری می کند.

خواص درمانی معجون دوسین

خواص درمانی معجون دوسین
خواص درمانی معجون دوسین

 

  • معجون دوسین انرژی زاست و افسردگی را از بین می برد.
  • یک قاشق مرباخوری از ترکیب روغن سیاه دانه و عسل خالص به نسبت مساوی مصرف کنید تا اضطراب تان درمان و ضربان قلب تان تنظیم شود .
  • سیاه دانه موجب تولید آنتی هیستامین در بدن می شود و حساسیت و آسم را درمان می کند.
  • معجون دوسین موجب افزایش میل جنسی می شود.
  • مصرف سیاه دانه و عسل تعداد اسپرم را افزایش و نازایی را درمان می کند.

درمان نازایی با عسل و سیاه دانه

درمان نازایی با عسل و سیاه دانه یکی از ترکیباتی است که توسط علم طب سنتی از دوران گذشته تا به حال بسیار توصیه شده است. برای اینکه بارداری صورت بگیرد بایستی یک تخمک سالم با قابلیت باروری در رحم وجود داشته باشد. به خاطر برخی شرایط گاهی در بدن خانم‌ها مشکلاتی پیش می‌آید که به دنبال آن تخمدان‌ها دچار تنبلی شده و کار خود را به درستی انجام نمی‌دهند.

در حالت عادی هر ماه یک تخمک آزاد می‌شود و در رحم قرار می‌گیرد پس اگر خانمی سیکل قاعدگی خود را به دقت بررسی می‌کند باید بداند که در تاریخ تقریبی ۲ هفته پس از شروع قاعدگی، یک تخمک در بدن او وجود دارد. درمان نازایی با عسل و سیاه دانه نمی‌تواند به عنوان یک روش قطعی پیشنهاد شود ولی با این حال به بهبود عملکرد تخمدان‌ها کمک می‌کند. درمان نازایی با عسل و سیاه دانه بایستی در کنار درمان‌های جدی‌تری که پزشک متخصص تجویز می‌کند، مورد استفاده قرار بگیرد.

تاثیر سیاه دانه و عسل بر تخمک گذاری

عسل بخوریم پسردار می شویم؟
عسل بخوریم پسردار می شویم؟

 

تاثیر سیاه دانه و عسل بر تخمک گذاری قطعاً به دلیل خواص سیاه دانه است و در این ترکیب از عسل صرفاً به عنوان یک ماده شیرین کننده استفاده می‌شود. پس تأثیر سیاه دانه و عسل بر تخمک گذاری را می‌توان نتیجه مصرف سیاه دانه دانست که سرشار از آهن و فولیک اسید است.

از طرفی باید به این نکته هم توجه داشته باشیم که سیاه دانه دارای طبعی به شدت خشک و گرم است و به همین دلیل مصرف مداوم آن ممکن است برای بدن صدماتی در پی داشته باشد. برای همین پیشنهاد می‌شود که از عسل به عنوان یک تعدیل کننده استفاده کنید زیرا عسل طبیعی دارای طبعی معتدل است. تأثیر مصرف سیاه دانه و عسل بر تخمک گذاری بعد از یک مدت طولانی بروز می‌کند.

خواص روغن سیاه دانه برای رحم

خواص روغن سیاه دانه برای رحم بسیار زیاد است ولی اکثر تاثیراتی که این ماده بر رحم می‌گذارد به دلیل طبع گرم و خشک آن است. پس برای بهبود وضعیت رحم می‌توان به خواص روغن سیاه دانه برای رحم امیدوار بود. از طرفی تهیه روغن سیاه دانه و استفاده از آن به جای خود سیاه دانه مقرون به صرفه‌تر است و به شکل‌های راحت‌تری می‌توانید از آن استفاده کنید. همان‌طور که می‌دانید برای استفاده از سیاه دانه باید دانه‌های آن را به کمک دستگاه آسیاب دانه های سخت آنها را آسیاب کرده و سپس مصرف کنید.

با این حساب اگر به جای سیاه دانه، روغن آن را بخرید نگهداری و مصرف آن ساده‌تر خواهد بود. برای مثال برای استفاده از خواص روغن سیاه دانه برای رحم می‌توانید در یک وعده غذایی در روز ۳ تا ۴، قطره روغن سیاه دانه همراه با ماست میل کنید. روغن گیری از سیاه دانه در خانه نیز ممکن است برای این کار فقط نیاز به یک دستگاه روغن گیری سیاه دانه دارید. 

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: مریم بالوی فیلی