یکشنبه, ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ ۱۷:۲۹
یادداشت از سمیه قاسمی طوسی، مدیر کل زنان و خانواده استانداری مازندران:

اعتبار ملی یا عدم رضایت همسر مسئله اینجاست

یادداشت از سمیه قاسمی طوسی، مدیر کل زنان و خانواده استانداری مازندران:
سرمربی تیم ملی اسکی زنان در رشتۀ آلپاین نتوانست بازیکنان و اعضای تیم را در سفر به جام جهانی ایتالیا همراهی کند.

به گزارش تیتربرتر؛ سمیه قاسمی طوسی، مدیر کل زنان و خانواده استانداری مازندران در یادداشتی نوشت: سرکار خانم «سمیرا زرگری» سرمربی تیم ملی اسکی زنان در رشتۀ آلپاین نتوانست بازیکنان و اعضای تیم را در سفر به جام جهانی ایتالیا همراهی کند. چرا؟ چون همسرشان موافق خروج وی از کشور نبودند. در پیوند با این موضوع چند نکته را می توان گفت:

اول برخی زنان بهپشتوانه ظرفیت و توانی که دارند وارد فعالیتهای سیاسی، اجتماعی و ورزشی میشوند و تعهداتی را میپذیرند.  همانگونه این فعالیتها نمیتواند و نباید مانعی برای انجام تعهدات خانوادگی باشد، وظایف و تکالیف خانوادگی نیز نباید مانعی برای انجام تعهدات اجتماعی چنین زنانی باشد.

بررسی ممنوع الخروجی سمیرا زرگری توسط مدیر کل زنان و خانواده استانداری مازندران
بررسی ممنوع الخروجی سمیرا زرگری توسط مدیر کل زنان و خانواده استانداری مازندران

 

دوم اینکه خسارت و زیان محروم کردن بازیکنان تیم ملی از حضور و همراهی مربی خسارتی فردی نیست و به همه شهروندان تحمیل می شود.

سوم موضوعی به نام اعتبار ملی است، کاش وزارت ورزش و جوانان با هماهنگی مقامات قضایی برای مواردی که پای اعتبار ملی در میان است، استثنایی در نظر میگرفتند تا شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

چهارم این که برابر قانون، دختری که به سن قانونی رسیده می تواند بدون اذن پدر، سفر خارجی داشته باشد اما یک مربی ۳۸ ساله در کلاس بین المللی، درصورت نداشتن اجازه همسر از خروج از کشور و انجام چنین تکلیف مهمی، محروم می شود و این تعارض حقوقی باید اصلاح شود. 

پنجم درصورت تصویب نهایی حفظ کرامت و حمایت زنان در برابر  خشونت که به مجلس رسید، به تصویب برسد و به عنوان قانون ابلاغ شود،  با استناد به ماده ۵۷ این قانون، اگر همسر از سر لجبازی و غیرموجه چنین قصدی داشته باشد، به درخواست زن دادگاه خانواده موضوع را به صورت اضطراری و خارج از نوبت،  رسیدگی می کند و حکم حق خروج را به نفع زن صادر می کند.