یکشنبه, ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ ۱۰:۳۱

ماجرای تلخ کودک آزاری دانیال 9 ساله در سبزوار

ماجرای تلخ کودک آزاری دانیال 9 ساله در سبزوار
دانیال پسربچه ۹ ساله پس از ۹ ماه بی‌خبری در حالی در روستاهای سبزوار پیدا شد.

به گزارش تیتربرتر؛ این روزها اخبار گوناگونی از کودک آزاری در اقضی نقاط کشور به گوش می رسد که برخی از این اخبار نیز در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی بازتاب گسترده ای دارد. اما هیچ کودک آزاری دردناک تر از این اتفاق نیست که فرد کودک آزار کسی جزء پدر و مادر باشند.

داستان دانیال 9 ساله و شکنجه اش توسط پدر از این دست موارد است که روایت داستانش بسیار دردناک است.

ماجرای شکنجه پسر بچه سبزواری توسط پدرش

ماجرای شکنجه پسر بچه سبزواری توسط پدرش
ماجرای شکنجه پسر بچه سبزواری توسط پدرش

 

دانیال پسربچه ۹ ساله روز گذشته پس از ۹ ماه بی‌خبری در حالی در روستاهای سبزوار پیدا شد که به دلیل ضرب و شتم و خشونت از سوی پدر شرایط جسمی بسیار ناگواری داشت.

در حال حاضر دانیال در بیمارستان شهید بهشتی سبزوار بستری و مراحل درمان را می گذراند.

دانیال ۹ ساله کودکی است که پس از جدایی پدر و مادرش با پدر و نامادری‌اش زندگی می کرده است.

پس از آنکه ۹ ماه قبل مادر دانیال به دلیل زندانی بودن همسر سابقش، از دادگاه حضانت دانیال را به عهده می‌گیرد، پدرش دانیال را از دید خانواده مخفی می‌کند و تلاش‌های ۹ ماهه مادر و دایی دانیال و مامورین انتظامی برای پیدا کردنش به ثمر نمی رسد.

تا اینکه چند روز پیش دایی دانیال اطلاع می یابد که پدر دانیال وی را در یک انبار کاه در یکی از روستاهای اطراف سبزوار حبس کرده و با همراهی مامورین آگاهی، دانیال را که به طرز فجیعی شکنجه دیده و دچار سوءتغذیه شده است، پیدا کرده و به بیمارستان منتقل می کنند.

آثار ضرب و شتم و آزار در تمام بدن این کودک وجود دارد و به دلیل شدت صدمات وارده احتمال قطع انگشتان پای دانیال وجود دارد.

همچنین به دلیل شکستگی دست دانیال، نیاز به فیزیوتراپی و یا جراحی مجدد جهت اتصال صحیح استخوان شکسته شده احساس می شود.

مادر و دایی دانیال با رضایت کامل درخواست رسانه ای شدن این ماجرا را داشتند تا شاید باعث شود که چنین اتفاقاتی دوباره تکرار نشود.

آنها همچنین از بالاترین مرجع قضایی خواستند تا به دادخواهی از این مادر و فرزند دستور پیگیری و مجازات عاملین این اتفاق را صادر کرده تا پس از دستگیری به اشد مجازات برسند..

مطالب مرتبط:

روایت خانواده از وضعیت دانیال 9 ساله بعد از شکنجه

یکی از اعضای خانواده مادری کودک در خصوص این واقعه و آخرین وضعیت دانیال پسر بچه ۹ ساله به ایلنا گفته است: دانیال پپس از ۹ ماه بی‌خبری در حالی در روستاهای سبزوار پیدا شد که به دلیل ضرب و شتم و خشونت از سوی پدر شرایط جسمی بسیار ناگواری داشت و فقط از او دو چشم می‌دیدم و یک قلب که می‌زند.

مکرمی، دایی دانیال در گفت‌وگویی اظهار داشت: دانیال پس از جدایی پدر و مادرش در خرداد ماه امسال به‌ حکم قاضی تحویل مادربزرگ پدری می‌شود. این در حالی بوده که حکم جلب پدر کودک در جریان بوده و ۷ سال زندانی برای وی صادر شده بود اما پدر متواری شده و قاعدتا نمی توانسته حضانت فرزند را برعهده بگیرد.

وی افزود: پس از تحویل پسربچه، مادر دانیال به دنبال حضانت فرزند خود روانه دادگاه شده و به دلیل سابقه پرونده ای که همسر سابقش داشته از دادگاه حضانت دانیال را می‌گیرد، اما هیچ رد و نشانی از فرزندش پیدا نمی‌کند. تلاش های ۹ ماهه مادر دانیال و مامورین انتظامی برای پیدا کردن کودک به نتیجه نرسید.

دایی دانیال ادامه داد: اما سرانجام چند روز پیش ماموران آگاهی نشانه ای از بچه گمشده در روستای نخبر از توابع شهرستان ششتمد پیدا می‌کنند و روز گذشته مامورین، به روستا رفته و او را که به طرز فجیعی شکنجه شده بود پیدا کرده و به بیمارستان انتقال می دهند.

مکرمی گفت: آثار ضرب و شتم و آزار در تمام بدن این کودک وجود دارد و شدت صدمات وارده بسیار زیاد است تا جایی که من چیزی به جز دو چشم و یک قلب که می‌زند، ندیدم.

دستگیری پدر کودک ‌آزار در سبزوار

دستگیری پدر کودک ‌آزار در سبزوار
دستگیری پدر کودک ‌آزار در سبزوار

 

حسین دولت آبادی سرپرست اداره بهزیستی سبزوار در این خصوص گفت: این کودک پسر روز گذشته به وسیله پدر مورد شکنجه شدید قرار گرفته بود که با اطلاع رسانی همسایگان موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی اضافه کرد: پس از اطلاع موضوع به دادستان این شهرستان به دستور وی این پدر کودک‌آزار به وسیله ماموران پلیس دستگیر شد.

سرپرست اداره بهزیستی سبزوار گفت: کارشناسان اورژانس اجتماعی برای بررسی وضعیت کودک‌ آزاردیده و روشن شدن ابعاد موضوع وارد عمل شده‌اند.

دولت آبادی افزود: اعتیاد به مواد مخدر والدین عامل نخست کودک آزاری در شهرستان سبزوار است و پس از آن آسیب‌های اجتماعی، اختلالات روانی و طلاق از دیگر علل آزار کودکان به شمار می آید.

افزایش ۵ برابری کودک‌آزاری در روزهای کرونا

افزایش ۵ برابری کودک‌آزاری در روزهای کرونا
افزایش ۵ برابری کودک‌آزاری در روزهای کرونا

 

سازمان بهزیستی با ارسال پیامک از مردم خواسته است موارد کودک‌آزاری و همسرآزاری را در ایام کرونا با شماره تلفن ۱۲۳ اطلاع دهند. قرنطینه خانگی و فقر اقتصادی باعث مشکلاتی خواهد شد و در این میان یک پژوهشگر اجتماعی از افزایش ۵ برابری آمار کودک‌آزاری در ایران خبر می‌دهد.

محمدرضا محبوب‌فر پژوهشگر آسیب های اجتماعی درباره وضعیت کودک آزاری در شرایط شیوع ویروس  کرونا به رکنا گفت: قرنطینه خانگی شرایط خاص خود را دارد . انسان ها به آن عادت نداشته و در این شرایط قرار نداشته اند. حال در یک وضعیت اضطرار در این موقعیت قرار گرفته اند. آمارها از افزایش اختلافات خانوادگی در قرنطینه های خانگی خبر می دهد. خشونت علیه زنان، خشونت علیه مردان و به ویژه خشونت علیه کودکان خود را نشان داده است.

وی ادامه داد: طی مدتی که مردم در خانه بسر می برند کودک آزاری افزایش چشم گیری داشته که با توجه به کشمکش های زوجین این شرایط به کودکان نیز تسری پیدا کرده است.

محبوب فر درباره درصد افزایش کودک آزاری در دروه کرونایی نسبت به پیش از آن در کشور گفت: متاسفانه درصد کودک آزاری در کشور نسبت به قبل از شیوع کرونا نزدیک ۵ برابر افزایش داشته است.

محبوب فر درباره قالب های خشونت علیه کودکان تصریح کرد: پیش از کرونا بیشتر خشونت ها در قالب خشونت فیزیکی و حتی تعرض بودند که امروز نیز همان ها وجود دارد با این تفاوت که امروزه از طرف والدین ضرب و شتم کودکان به صورت مداوم تکرار می شود. آمار کودک آزاری آنقدر وسیع است که سازمان بهزیستی و اورژانس اجتماعی شماره تلفن اعلام کرده و از شهروندان درخواست کرده که در صورت وقوع چنین اتفاق هایی تماس بگیرند تا پیشگیری های لازم صورت بگیرد.

این آسیب شناس اجتماعی گفت: همه افراد جامعه امروز باید فعال باشند و در صورت دیدن خشونت ها آن را به اطلاع مراکز ذی ربط به خصوص بهزیستی و اورژانس اجتماعی خبر بدهند چراکه اگر این روند فعلی ادامه دار شود و مشکلات اقتصادی نیز به آن اضافه شود بدون شک آمارها افزایش چشم گیر خواهد داشت کمااینکه بیشتر خشونت های کنونی حاصل کشمکش های خانوادگی به دلیل افزایش مشکلاتی اقتصادی است.

آنچه دیگران میخوانند:

گردآورنده: الهام خلیلی خو