جمعه, ۰۱ اسفند ۱۳۹۹ ۲۱:۰۴

چه کسانی کمر همت به نابودی تیم نفت مسجدسلیمان بسته اند؟

چه کسانی کمر همت به نابودی تیم نفت مسجدسلیمان بسته اند؟
تیم نفت مسجد سلیمان با 18 امتیاز در رده دهم جدول لیگ برتر قرار دارد.

به گزارش تیتربرتر؛ در حالی که نفت مسجدسلیمان یکی از تیم های موفق فصل گذشته فوتبال کشور بود، با دیر گرفتن مجوز ورود به مسابقات این فصل، عدم تمرینات آماده سازی مناسب و نگرفتن بازیکنان دلخواه، بیم سقوط به لیگ دسته اول فوتبال کشور را میان هواداران، کارشناسان فوتبال و اهالی فوتبال استان به وجود آورده بود که خداراشکر با تجربیات کادر مدیریت قبلی و تلاشی همگانی، نتایج نسبتا قابل قبولی گرفت و داشت لحظه به لحظه اوج می گرفت و نشان از بزرگی مجدد در آسمان فوتبال ایران را می داد.

بررسی وضعیت تیم نفت مسجدسلیمان در لیگ بیستم

اما تغییرات ناگهانی و لجبازانه در کادر مدیریتی این تیم اعم از مدیرعامل شرکت نفت مسجدسلیمان گرفته، تا هیات مدیره و مدیرعامل باشگاه، یکباره این تیم را جوری زمینگیر  کرد که اکنون نای برخاستن از جایش را نیز ندارد. تغییراتی که فارغ از توانمندی یا ناتوانی مدیران جدید، ناشی از تعصبات ایلی و طایفه ای و غرض ورزی های انتخاباتی به نظر می رسید و اینکه عده ای دایه دلسوزتر از مادر شده و با نداشتن هیچ گونه تخصصی در ورزش، با اهرم و چاشنی زور و لابیگری، اکنون سبب فلاکت تیم نفت مسجدسلیمان شده اند.

اشخاصی که بایست ابتدا به درگاه خدا و سپس به مردم خوزستان و مسجدسلیمان پاسخگو باشند. پس از سوءمدیریت و عدم توانایی در نگه داشتن سیدمجتبی حسینی سرمربی تیم، در حرکتی رونالدینیویی در حالی که نگاه ها به سمت فراز کمالوند، ساکت الهامی، محمد نصرتی، داریوش یزدی و بهروز مکوندی بود، این بار با حمید درخشانی به توافق رسیدند که طی یک دهه اخیر، تنها 6 سال قبل در چند هفته ابتدایی لیگ برتر سرمربی قدرتمندترین تیم تاریخ پرسپولیس بود که این تیم را به قعر جدول فرستاد و برانکو از همان تیم ته جدولی، نه تنها نایب قهرمان کشور ساخت، بلکه 3 سال پیاپی هم آن را قهرمان لیگ برتر و یک سال هم نایب قهرمان آسیا نمود.

درخشانی که در خوشبینانه ترین حالت می تواند یک کارشناس فوتبال بوده و در هیچ کدام از لیگ های برتری تا لیگ 3، تیمی به وی داده نمی شود. آن هم در شرایطی که حداقل 5 مربی واجدالشرایط و کارنامه دار در استان خوزستان داریم که به مراتب قوی تر و بهتر از وی می باشند. حال سوال اینجاست چه کسی این مذاکرات را انجام داده و بر اساس چه رزومه ای از مربیگری درخشان این کار را پیگیری نموده است؟ جالب آنجاست که گفته شده قرار است قراردادی دو ساله با وی امضا شود تا عملا تیم نفت مسجدسلیمان لیگ دویی و چه بسا منحل شود.

 آقایان ترس از دست دادن میز و صندلی هایتان را نداشته، سریعا جلوی این کار را گرفته و با حمید درخشان قرارداد نبندید. چرا که هرچند ایشان بازیکن مطرحی بوده، اما از ابتدایی ترین الفبای مربیگری روز فوتبال ایران به دور است و آوردن وی به فوتبال استان، خیانت و جفا در حق مربیان توانمند بومی است.

 از استاندار محترم و نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی و سایر مسولین سیاسی امنیتی استان خواهشمندم جلوی این انتخاب نابجا را گرفته تا بیش از این با احساسات مردم مسجدسلیمان، لالی، اندیکا، هفتکل و سایر زاگرس نشینان بازی نشود. مردم دیگر تحمل این گونه مسائل و انتخاب های غیرکارشناسی و بچه گانه را ندارند. چرا که تیم نفت مسجدسلیمان سکوی پرتاب مربیان و بازیکنان کنار گود مانده شده و مدیران این تیم نیز مشخص نیست از کجا فرمان می گیرند که توان کوچکترین مخالفتی با این اتفاقات را ندارند.

مدیرعامل و هیات مدیره محترم تیم نفت، اگر اینکاره نیستید، سریعا استعفا داده یا حداقل از مشاورین ورزشی توانمند کنار خود استفاده نمایید. هر چند یادم رفت که بگویم، احتمالا از ترس برکناری تن به چنین اقدام شرم آوری داده اید.

محسن بابادی