چهارشنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ ۱۴:۱۷
مسافران نوروزی کیش بخوانند

جزییات ممنوعیت سفر نوروزی به کیش از ۲۵ اسفند 99

مسافران نوروزی کیش بخوانند
مسافران نوروزی کیش از 25 اسفند اجازه ورود به این جزیره با خودرو شخصی را ندارند.

به گزارش تیتربرتر؛ با سرازیر شدن مسافرانی که بدون ترس و واهمه از گسترش ویروس کرونا، از دیگر نقاط کشور به جزیره کیش برای تفریح آمده اند، بیم قرمز شدن وضعیت و افزایش تلفات کرونایی در آینده نزدیک می‌رود.

 ممنوعیت سفر گردشگران به کیش از ۲۵ اسفند

 ممنوعیت سفر گردشگران به کیش از ۲۵ اسفند
ممنوعیت سفر گردشگران به کیش از ۲۵ اسفند

 

 سخنگوی ستاد نوروزی کیش گفت: طبق مصوبات دومین جلسه ستاد نوروزی کیش ورود خودروهای پلاک کیش یا سرزمین اصلی به این منطقه از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین ممنوع است.

سیدعلیرضا علوی رضوی اظهار کرد: در راستای حفظ ایمنی گردشگران و ساکنان جزیره کیش و بنابر تصمیم کمیته تخصصی شورای سلامت ورود هرگونه خودرو اعم از پلاک کیش یا سرزمین اصلی به این منطقه آزاد از25 اسفند امسال تا 15 فروردین 1400 ممنوع خواهد بود.

وی تصریح کرد: این مصوبه شامل خودروهای حامل انواع مواد غذایی، دارو، سوخت و مصالح ساختمانی نخواهد شدو این خودروها برای ورود به جزیره کیش محدودیتی ندارند.

بنابر نوشته تسنیم؛ وی افزود: ورود مسافران بدون خودرو نیز از مسیر دریایی به جزیره کیش به غیر از افراد دارای مدرک مالکیت و یا اجاره سالیانه منزل مسکونی،افراد شاغل و یا دارای مدرک رزرو هتل در فاصله زمانی 25 اسفند تا 15 فروردین ممنوع خواهد بود.

به گفته علوی رضوی، همچنین نصب چادرو برپایی کمپ های موقت در ایام نوروز 1400 به طور کلی ممنوع است.

مطالب مرتبط:

شرط ورود مسافران نوروزی به جزیره کیش

شرط ورود مسافران نوروزی به جزیره کیش
شرط ورود مسافران نوروزی به جزیره کیش

 

سعید پورعلی رئیس کمیته فرهنگی و اجتماعی ستاد نوروزی کیش در جلسه ستاد نوروزی کیش بر ممنوعیت تردد خودروهای پلاک ملی به مقصد جزیره کیش اشاره داشت و گفت: محدودیت های ناشی از شیوع بیماری کرونا تا ۱۵ فروردین ادامه دارد و شرایط تردد مسافران توسط شناورهای دریایی نیز در دست بررسی است.

پور علی خاطر نشان کرد: در حال حاضر مسافرانی که دارای سند مالکیت، رزرو هتل و یا شاغل در جزیره کیش هستند می تواند با ارائه مدارک لازم از مسیردریایی وارد جزیره کیش شوند.

وی افزود: برای خودرو های حامل سوخت و مصالح طرح های عمرانی و مواد غذایی هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد و این خودرو ها می توانند به جزیره کیش تردد کنند.

سعید پورعلی با اشاره به این که اسکان موقت در جزیره کیش امسال برپا نخواهد شد افزود: اقدامات خوبی در حوزه زیباسازی شهری انجام شده و ارائه خدمات با کیفیت حمل و نقل عمومی و نصب "GPS" در خودروها برای جلوگیری از تخلفات گردشگری در دستور کار سازمان منطقه آزاد کیش قرار گرفته است.

اعلام آمادگی کیش برای میزبانی از گردشگران نوروزی

اعلام آمادگی کیش برای میزبانی از گردشگران نوروزی
اعلام آمادگی کیش برای میزبانی از گردشگران نوروزی

 

مدیر اجتماعی سازمان منطقه آزادکیش از برنامه ریزی گسترده و تلاش برای پذیرایی مطلوب از گردشگران کیش در نوروز ۱۴۰۰ خبر داد.

بنابر گزارش صداوسیمای مرکز کیش، شیردل در اولین جلسه کمیته فرهنگی و اجتماعی ستاد نوروزی با تاکید بر ضرورت آماده سازی جزیره کیش برای پذیرایی از گردشگران گفت: خوشبختانه در سایه رعایت ضوابط بهداشتی و نظارت‌های همه جانبه شرایط جزیره کیش درحال حاضر مناسب است و امید می‌رود با استمرار این روند در تعطیلات نوروز هم میزبان گردشگران زیادی باشیم.

وی با بیان اینکه همه بخش‌های دولتی و خصوصی باید تلاش کنند تا خدمات مطلوبی به هموطنان ارائه شود افزود: برای تقویت تعاملات میان بخشی، پس از تجمیع نیاز بخش‌های مختلف در جهت کسب آمادگی درهمه حوزه‌ها جلسات متعددی برگزارمی شود.

شیردل افزود: با تلاش کادر درمان و سلامت کیش و اهتمام سازمان ها، ادارت و نهاد‌ها و بخش خصوصی در رعایت کامل ضوابط و آماده سازی فضای جزیره کیش برای استقبال از نوروز۱۴۰۰ و هموطنان عزیز در آمادگی کامل خواهیم بود.

سلمانی در این جلسه از برنامه ریزی گسترده شرکت عمران، آب و خدمات برای زیباسازی فضای شهری، آماده سازی مراکز اقامتی و پذیرایی ویژه گردشگران نوروزی خبر داد و گفت: در راستای تقویت فعالیت‌های فرهنگی در اماکن اقامتی و کمپ‌های نوروزی امسال سیستم‌های صوتی جهت پخش اذان درمصلای کیش تعبیه شده است.

وی پیشنهاد کرد بسته‌های فرهنگی حاوی کتاب‌های ادعیه و سجاده در بین گردشگران کمپ‌های نوروزی توزیع شود.

ویژه برنامه‌های کیش در نوروز ۱۴۰۰

سعید یکه دهقان مدیر بازاریابی معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه جزیره کیش درسایه جلب اعتماد هموطنان درزمینه رعایت ضوابط بهداشتی درماه‌های اخیر رونق چشمگیری را در گردشگری تجربه کرده است گفت: رویداد‌های نوروزی۱۴۰۰، جشن‌ها و برنامه‌های متعددفرهنگی و اجتماعی ترتیب داده شده و چنانچه شرایط ملی ناشی از شیوع کرونا به گونه‌ای رقم بخورد که امکان سفر برای هموطنان فراهم باشد بی تردید نوروز امسال فضای بسیارشاد و مفرحی درانتظارگردشگران جزیره کیش خواهد بود.

حائری نماینده مدیریت فرهنگی و آموزشی منعطف بودن برنامه‌های فرهنگی را مهم‌ترین مشخصه برنامه‌های نوروز۱۴۰۰ عنوان کرد و گفت: اجرای تمام برنامه هادر فضای بازبوده و با هدف حفظ فاصله اجتماعی واجتناب ازمتمرکز بودن برنامه‌ها جدول زمان بندی و مکان برگزاری برنامه‌ها به دقت تنظیم می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های نوروزی کیش در قالب جنگ‌های شاد، گروه‌های موسیقی محلی، استیج‌های خیابانی و جشنواره‌های متنوع برگزارمی شود افزود: بهره مندی ازهنرمندان بومی در برنامه‌های نوروزی امکان تغییر زمان برنامه‌ها را ممکن می‌سازد و چنانچه به دلیل شرایط ناشی ازکرونا ناچار به تغییر و تاخیر برخی برنامه‌ها باشیم مشکلی بوجود نمی‌آید.

اطلاع رسانی گسترده درخصوص برنامه‌های نوروزی و لزوم توجه گردشگران برای تمهیدات سفری ایمن، تجمیع و پایش اطلاعات ضروری جهت درج دربروشور‌های اطلاع رسانی و توزیع آن بین گردشگران درمبادی ورودی، ذخیره سازی آب و برق، شیفت بندی نانوایی‌ها و تامین آرد موردنیاز ساکنان وگردشگران ازدیگرموارد مطرح شده دراین نشست بود.

مطالب مرتبط:

گردآورنده: الهام خلیلی خو