یکشنبه, ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ ۰۹:۱۶
تمام عاشقان پدر بخوانید:

روز پدر دقیقا چه روزی است؟

تمام عاشقان پدر بخوانید:
به منظور بزرگداشت پدرها و نشان دادن اهمیت و نقش آن‌ها در تربیت فرزندان و مدیریت زندگی هر ساله جشنی برگزار می‌شود.

تیتربرتر؛ پدر در عالم روان‌شناختی یعنی وجودی که به زندگی تو‌، چهارچوب و‌ دیسیپلین می‌دهد. پدر در عالم بیولوژیک به تو نیمی از ژنتیک را می‌دهد، پس بخواهی چه نخواهی او را درونت حمل خواهی کرد.

پس یک پدر کسی است که تو را می گیرد؛ تو را نگه میدارد و بالا میکشد؛ آن زمان که سقوط می کنی! ؛ لباس های خاکی ات را پاک میکند و می گذارد که دوباره سعی کنی. یک پدر کسی است که می خواهد تورا باز دارد؛ زمانی که در حال مرتکب شدن خطایی هستی، اما اجازه می دهد که تو راه خود را پیدا کنی!

حتی یک زمانی قلبش در سکوت می شکند؛ آن زمانیست که تو آسیب دیده ای! یک پدر کسی است که زمانی که گریه می کنی،تو را در آغوش می کشد گه تو اشکش را نبینی. و زمانی که قوانین را زیر پا می گذاری، تو را دوستانه نصیحت می کند. زمانی هم که موفق می شوی، او از غرور می درخشد. و اما زمانی که تو اشتباه می کنی، باز هم او هست که به تو ایمان دارد.

روز پدر چه روزی است؟

روز پدر چه روزی است؟
روز پدر چه روزی است؟

 

تاریخ دقیق روز پدر (مرد) در تقویم 99 مصادف است با روز پنجشنبه 7 اسفند 1399

در ایران روز پدر، مصادف است با 13 رجب زادروز تولد امام علی (ع) نخستین امام شیعیان است. روز سیزدهم ماه رجب هر سال روز پدر و روز مرد می باشد.

به علت قمری بودن تاریخ تولد حضرت امیرالمؤمنین(ع) در ایران روز مادر تاریخ هجری شمسی ثابتی ندارد و هر ساله این روز در تقویم شمسی ما در حال گردش است.

 تاریخ روز پدر در سال 99

 تاریخ روز پدر در سال 99
تاریخ روز پدر در سال 99

 

7 اسفند سال 99، مصادف با 13 رجب تولد اولین امام شیعیان حضرت علی (ع) می باشد.این روز را روز پدر نام نهاده اند.

تاریخ شمسی روز پدر 1399: پنجشنبه 7 اسفند 1399

*********

تاریخ دقیق روز پدر به قمری 1442

تاریخ دقیق روز پدر به قمری 1442
تاریخ دقیق روز پدر به قمری 1442

 

تاریخ قمری روز پدر : 13 رجب  1442

*********

تاریخ دقیق روز پدر 99 در تقویم میلادی 2021

تاریخ دقیق روز پدر 99 در تقویم میلادی 2021
تاریخ دقیق روز پدر 99 در تقویم میلادی 2021

 

تاریخ میلادی روز پدر:

2021 February 25 , Thursday

 روز پدر و روز مرد در کشورها و مناطق مختلف جهان

روز پدر و روز مرد در کشورها و مناطق مختلف جهان تاریخچه های متفاوتی دارد. ولی عامل مشترک در بین تمامی روزهای پدر در کشورهای مختلف یادبود یک مرد مهم در تاریخ آن کشور است.

روز پدر ، روزی است که در کشور های مختلف برای بزرگداشت مقام مرد و پدر گرامی داشته می شود. در کشور های مختلف جهان تاریخ های متفاوتی را به عنوان روز مرد و روز پدر جشن می گیرند.

به عنوان مثال در کشور ایران؛ روز پدر در ۱۳ رجب زادروز حضرت علی بن ابیطالب (ع) ، اولین امام شیعیان گرامی داشته می‌شود. این در حالی است که قبل از انقلاب اسلامی، روز ۲۴ اسفند زادروز رضا شاه بر پایهٔ گاهشمار ایرانی روز پدر نامیده می‌شد. اما پس از انقلاب اسلامی روز پدر به روز تولد حضرت علی (ع) تغییر یافت.

در بسیاری کشورها روز پدر، سومین یکشنبهٔ ماه ژوئن در نظر گرفته شده‌است.

اما روز پدر در آلمان نسبت به دیگر کشورهای جهان متفاوت است.روز عروج مسیح به آسمان به عنوان روز پدر در نظر گرفته شده‌است (روز سه شنبه، چهل روز پس از عید پاک). این روز، یک تعطیلی رسمی است و در برخی مناطق آلمان به آن «روز مرد» (به آلمانی: Männertag) یا «روز آقایان» (به آلمانی: Herrentag) نیز می‌گویند.

در مقابل در پاکستان روزی به نام روز پدر وجود ندارد. تنها آن‌هایی که از آمریکایی‌ها تاثیر گرفته‌اند به پیروی از آن‌ها سومین یکشنبهٔ ژوئن را به عنوان روز پدر گرامی می‌دارند.

تاریخچه روز جهانی مرد 2021

تاریخچه روز جهانی مرد 2021
تاریخچه روز جهانی مرد 2021

 

 هرساله در روز جهانی مرد کنفرانس‌ها، سمینارها و برنامه‌های متنوعی در کشورهای مختلف جهان برگزار می‌شود تا بار دیگر توجه مردم را به سلامت جسمی و روانی مردان، مشارکت آنها در خانه، مراقبت از فرزندان و دیدگاه نادرست به جنس مخالف جلب کند.

در تقویم جهانی، ۱۹ نوامبر هرسال روز جهانی مرد ( International Men's Day) است. این روز در سال 2021 با 28 آبان 1400 برابر است.

روز 19 نوامبر هر سال بعنوان روز جهانی مردان شناخته می شود. این روز به روایتی از سال 1992 به ابتکار پرفسور توماس آستر نامگذاری شده است و از سال 1999 به شکل فراگیرتر در آمد و هر سال به تعداد کشورهایی که این مناسبت جهانی را برگزار می کنند افزود شد آنچنان که هم اکنون در بیش از 60 کشور جهان روز جهانی مردان برگزار می شود.

هدف از برگزاری روز جهانی مرد، تمرکز بر سلامت مردها و پسرها، بهبود روابط، ترویج برابری جنسیتی و برجسته ساختن نقش مثبت مرد در جامعه است. این مناسبت، فرصتی برای مردهاست تا دستاورد ها و کمک های آنها خصوصا کمک به جامعه، خانواده، ازدواج و مراقبت از فرزندانشان را جشن بگیرند و نشان دهند که همه مردها، آدمهای زورگور و قدرت طلبی که در ذهن اکثریت جنس مخالف وجود دارد نیستند.

روز جهانی مردها فرصتی است برای قدردانی و تشکر از مردهایی که هر روز در محل کار خود، بعنوان یک همسر و پدر، برای خانواده و دوستان و جامعه و کشور خود در حال تلاش و فداکاری هستند و سعی می کنند تا نقش مفیدی برای جامعه و خانواده خود داشته باشند.

پیشنهادهایی برای خرید هدیه روز پدر

اگر تاکنون به فکر خرید هدیه روز پدر نیفتادید و یا نمی‌دانید که چه می‌خواهید بخرید، پیشنهاد ما را درباره خرید یک یا بعضی از این هدایا جدی بگیرید. البته این را هم اضافه کنیم که شاد کردن همسر یا پدر خانواده آن هم در روز خاصی مثل روز پدر ، تنها از طریق خرید هدیه میسر نمی‌شود.

شما هم می‌توانید در نقش همسر و حتی فرزند، شرایطی را برای او فراهم کنید که در فضای خانه احساس راحتی و آرامش بیشتری کند. مطمئن باشید این کار برای او به‌مراتب لذت‌بخش‌تر خواهد بود.

  • اگر پدر و همسرتان به انجام دادن کارهای فنی خانه علاقه‌منداست و هیچ‌کس را مثل خودش قبول ندارد، جعبه ابزار بهترین کادویی است که شما می‌توانید به عنوان هدیه روز پدر خریداری کنید.
  • یکی دیگر از پیشنهادهای ما برای خرید هدیه روز پدر یک کیف کار مناسب با شغل و موقعیت اجتماعی همسر یا پدرتان است. کیف‌های چرم نسبت‌به بقیه کیف‌ها شیک‌تر هستند. هیچ‌وقت مد نمی‌شوند، هیچ‌وقت هم از مد نمی‌افتند. چرم، جذابیت و برازندگی بیشتری به آقایان شیک پوش می‌دهد.
  • یکی دیگر از پیشنهاد های ما برای خرید هدیه روز پدر خرید ادکلن است.حق انتخاب ادکلن همسرتان بعد از ازدواج با شماست! پس درنهایت زرنگی، ادکلنی را که می‌پسندید برایش هدیه بخرید.
  • یکی دیگر از ایده هایی که برای خرید هدیه روز پدر میتوانیم به شما پیشنهاد بدهیم خرید کیف پول چرم است.اگر می‌خواهید این پیشنهاد را انتخاب کنید، کنجکاوانه، سراغ کیف پول پدرتان بروید و نگاهی بیندازید. اگر کهنه شده و سال‌ها است که عوض نشده، شما بهترین گزینه را پیدا کردید.
  •  پیراهن هم که همیشه کادوی خوبی به عنوان هدیه روز پدر برای باباهاست؛ هم تک خواهد بود و هم زیرکانه. شما می‌توانید برای پدر و یا همسر خود که کمی چاق شده یک پیراهن چارخونه ریز هدیه بگیرید.
  • یکی دیگر از ایده های جالب برای خرید هدیه روز پدر  خریدن یک دست لباس ورزشی است.اگر پدرتان به سن بازنشستگی رسیده، اوقات فراغت بیشتری دارد. پس می‌توانید با خریدن یک دست لباس ورزشی او را به ورزش‌کردن تشویق کنید.
  • کمربند هم یکی از کادوهایی است که میتوانید برای هدیه روز پدر بخرید،اما دقت کنید که کمربند را بر حسب سنشان انتخاب کنید.
  • بسیاری از آقایان به وسایل سرگرم‌کننده گرایش دارند. پس می‌توانید با سفارش پازل چهره (پیشنهاد: یکی از عکس‌های عروسی‌تان) او را غافلگیر کنید. با این انتخاب چند نشان را با یک تیر زدید.
  • اگر هم الان همسرتان از این لوازم ضروری بی‌نیاز است، سراغ یک کادوی لوکس مثل دکمه سردست یا انگشتر بروید تا سلیقه شما را در مهمانی‌های رسمی و عروسی‌ به رخ دوستانش بکشد!
  • همچنین اگر باز هم برای خرید هدیه روز پدر به دنبال تنوع بیشتری هستید، ما به شما ساعت، موبایل، ریش‌تراش، جاکلیدی، جا کارتی، خود نویس‌های شکیل و… را پیشنهاد می‌کنیم.

مطالب مرتبط:

بهترین پیامک ها برای روز پدر

بهترین پیامک ها برای روز پدر
بهترین پیامک ها برای روز پدر

 

با فرا رسیدن روز پدر همه افراد برای جبران محبت‌های پدر خود با تهیه یک هدیه این روز عزیز را به وی تبریک می‌گویند و با این کار می‌خواهند ثابت کنند که قدردان زحمات و مهربانی‌های پدرانشان هستند. در این میان در چند سال اخیر تبریک مناسبت‌ها با ارسال متن‌های زیبا نیز رایج شده است.

به همین مناسبت مجموعه‌ای از پیامک‌های ویژه تبریک این روز فرخنده را برای شما کاربران گرامی گردآوری کرده ایم که در ادامه تقدیم حضورتان می‌گردد:

کاش بدونی برکت دعای تو
تکیه گاه آرزو‌های منه
بی تو هر فصل کتاب عمر من
به خزون زندگی رسیدنه
پدر عزیزم روزت مبارک

***************

به دنبال قشنگ‌ترین واژه‌ها و کلمات می‌گردم
اما هیچ کلمه و واژه‌ای نمی‌تواند عظمت حضور تو را در زندگی من وصف کند
فقط می‌گویم دوستت دارم پدر
روزت مبارک

***************

پدر جان، با یک دنیا شور و اشتیاق وضوی عشق می‌گیرم و پیشانی بر خاک می‌گذارم
و خداوند را شکر می‌کنم که فرزند انسان بزرگ و وارسته ای، چون شما هستم
پدر جان عاشقانه دوستت دارم
و دستانت را می‌بوسم

*************

پدر جان، باش و با بودنت باعث بودن من باش
روزت مبارک
از صمیم قلب دوستت دارم

***************

پدر عزیزم
زیبایی عشق، پاکی صداقت، اوج مهربانی و نهایت آرامش
همه در کنار تو برایم معنی پیدا کرده است
روزت مبارک

***************

پدر مهربانم
هرگاه قادر به شمردن قطرات باران شدی
خواهی دانست که چقدر دوستت دارم
روز پدر را به تو یگانه حامی و پشتیبانم تبریک می‌گویم

 

***************

پدر عزیزم زندگی کن و لبخند بزن به خاطر من که با لبخند تو زنده ام
روزت مبارک

پدر روز مبارک
پدر روز مبارک

 

*************

خدای اطلسی‌ها با تو باشد
پناه بی کسی‌ها با تو باشد
تمام لحظه‌های خوب یک عمر
به جزء دلواپسی‌ها با تو باشد
پدر عزیزم روزت مبارک

***************

نقش پدر در دل هاست و دیگری جای او را نمی‌گیرد
آن که دل‌ها به عشق او زنده است، در دل عاشقان نمی‌میرد
پدر عزیزم روزت مبارک

*************

پدرم هر کجا باشی
آنجا بهشت من است
روز پدر به بهترین پدر دنیا مبارک

***************

پدر؛ تکیه گاهی‌ست
که بهشت زیر پایش نیست
اما همیشه
به جرم پدر بودن باید ایستادگی کند
با تمام مشکلات
به تو لبخند زند تا تو دلگرم شوی
پدرم روزت مبارک

***************

نام زیـبـای پــدر
با سیم و زر باید نوشت
خوب و عـالی با عـیاری معتبر باید نوشت
برکت نــان و نمک از همـت والای اوست
این چنین گویم
که نامش تاج سر باید نوشت
روز پدر مبارک

***************

بوسه می‌زنم بر دست‌های پدرم که هیچگاه دست هایم را رها نکرد
روزت مبارک

***************

در آسمان آبی دلم جایی برای ابر‌ها نیست
پدرم! دعایم کن که با دعایت، دلم خانه درد‌ها نیست
عزیزترین عزیزانم، روزت مبارک

***************

پدر مهربانم تو گرانمایه‌ترین تصویری
من اگر قاب تو باشم کافیست
روزت مبارک پدر نازنینم

***************

من نبودم و تو بودی
بود شدم و تو تمام بودنت را به پایم ریختی
حالا سال هاست که با بودنت زندگی می‌کنم
هر روز، هر لحظه، هر آن و دم به دم هستی
روزت مبارک پدر عزیزم

***************

بهترین پیامک ها برای روز مرد و تولد حضرت علی(ع)

بهترین پیامک ها برای روز مرد و تولد حضرت علی(ع)
بهترین پیامک ها برای روز مرد و تولد حضرت علی(ع)

 

در ایران هر سال ۱۳ رجب (هجری قمری) که سالروز تولد حضرت علی (ع) می‌باشد تحت عنوان روز پدر و روز مرد گرامی داشته می‌شود.

در این روز خاص شما می‌توانید با ارسال متن‌هایی زیبا و دلنشین در شبکه‌های اجتماعی مهر و محبت خود را نسبت به همسرتان نشان دهید یا اینکه آن متن‌ها را روی هدیه بچسبانید و بدین صورت همسرتان را خوشحال کنید.

در این مطلب مجموعه‌ای از پیام‌های تبریک روز مرد را برای شما گردآوری کرده ایم که در ادامه تقدیم حضورتان می گردد:

شنیدن صدای قلب کسی که دوستش داری
زیباترین موسیقی دنیاست
همسر عزیزم دوستت دارم، روزت مبارک

***************

ریتـم خنده هایت را دوست دارم
تو بین تمـام آدم ها
در این کره ی خاکی
تافته جدا بافته ای
لبخند بزن نفس من

***************

من به تو دل دادم و به چشمان تو خندیدم
به تو پیوستم و تا ابد و تا همیشه دوستت دارم
روز مرد را با یک دنیا عشق به تو تبریک می‌گویم
امیدوارم شمع وجودت روشن و زندگی ات همیشه سبز باشد

***************

همسفر زندگیم وجود نازنین تو بهانه زیستن است
تو زیباترین حضور عاشقانه در زندگی من هستی
عاشقانه و بی نهایت دوستت دارم
بیش از آنچه تصور کنی روزت مبارک

***************

مهربانم
زیباترین نقش زندگی ام با تو و عشق تو، رقم خورد
یگانه تکیه گاهم، عاشقانه دوستت دارم
روزت مبارک

***************

همسر عزیزم یک شاخه گل
یک دنیا مهربانی
تقدیم به تو
روزت مبارک

***************

روز مرد مبارک
روز مرد مبارک

 

مرد رویا‌های من روزت مبارک
وقتی کوچک بودم مرد رویایم شبیه شاهزاده‌ قصه‌های پریان بود
مثل شاهزاده‌ای که عاشق سیندرلا شد مثل شاهزاده‌ای که با یک بوسه سفید برفی را زنده کرد مثل شاهزاده‌ای که راپونزل را نجات داد
اما حالا در کنار تو حس عمیق و صادقه عشق را در درونم حس می‌کنم
نسبت به مردی که شبیه شاهزاده‌ها نیست اسب سفید ندارد قصر طلا ندارد، اما مرد من است
من با همه وجودم عاشق مردی هستم که با تمام خستگی‌هایش پناه خستگی من می‌شود
مردی که نوازش هایش با آن دستان زحمتکشش مرا از مهری لبریز می‌کند که با هیچ حسی در جهان قابل مقایسه نیست
مردی که شاید هیچ وقت نتواند برایم جواهرات گران قیمت بخرد و مرا به سفر‌های دور و دراز ببرد، اما می‌دانم برای خوشحال کردن من با همه وجودش تلاش می‌کند
مردی که برای راحتی و شادی خانواده اش از سلامتی و جوانی و خوشی هایش می‌گذرد

***************

مرد من
تو شاهزاده من، فرمانروای قلبم و سلطان خانه دلم هستی
دوستت دارم، روزت مبارک

***************

مرد مهربانم
من با تو خوشبخت‌ترین زن جهانم
روزت مبارک

***************

پنجره را باز می‌کنم، طلوع را می‌بینم و غروب را فراموش می‌کنم
از اینکه در قلبم هستی و عشق منی افتخار می‌کنم
روزت مبارک همسر عزیزم‌ ای کاش گذر زمان در دست من بود تا لحظه‌های شیرین با تو بودن را
اینقدر طولانی می‌کردم که برای بی تو بودن وقتی نمی‌ماند
روزت مبارک

***************

همسر عزیزم از وقتی خانه عشقت پناهگاه خستگی‌ام شد
اندیشیدم که الهه عشق بهترین را نصیب من کرده است
روزت مبارک مرد زندگی من

***************

همسر عزیزم، باش و با بودنت باعث بودن من باش
روزت مبارک

***************

در دلم جایی براى هیچ کس غیر از تو نیست
گاه یک دنیا فقط با یک نفر پُر مى شود
مرد من همسرم روزت مبارک

***************

خوشبختی یعنی یک نفر
وارد زندگیت شود
که پای تمام حرف‌هایی که زده می‌ماند
که به تو احساس امنیت می‌دهد
همراه زندگیم روزت مبارک

***************

مرد من
دوست داشتنت عجیب
شبیه بارش باران است
آن هم در شهری که سال هاست
دچار خشکسالی است
روزت مبارک

***************

روز مرد بهانه است
تو بهترین اتفاق زندگی منی
من تو را تا ابد و یک روز که نه
تا خود خدا عاشقانه دوستت خواهم داشت
روزت مبارک مرد من

***************

مرد من
آغوشت برایم جهانی برای زیستن است
و هدیه ام برای تو قلبی است که
تا ابد خواهد تپید
روزت مبارک

***************

چه مردانه همه قلب مرا تصاحب کرده‌ای
مرد مهربان من روزت مبارک

***************

روز مرد را به تو که در خاطرم
بهترین مرد عالمی
تبریک می‌گویم همسر عزیزم

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: الهام خلیلی خو