چهارشنبه, ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ ۱۲:۱۶

قیمت طلا تا چقدر گران می شود؟/پیش بینی جدید کارشناسان

قیمت طلا تا چقدر گران می شود؟/پیش بینی جدید کارشناسان
طلای ۱۸ عیار نسبت به روز گذشته با ۲۹ هزار تومان افزایش به قیمت یک میلیون و ۱۴۰ هزار تومان رسید.

به گزارش تیتربرتر؛ قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر افت ارزش دلار و تقویت انتظارات برای تصویب بسته محرک مالی عظیم آمریکا افزایش یافت و نزدیک به بالاترین حد خود در یک هفته اخیر ایستاد.

طلا دوباره گران می شود؟

طلا دوباره گران می شود؟
طلا دوباره گران می شود؟

 

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۸۴۲ دلار و ۴۱ سنت رسید. قیمتها در معاملات روز گذشته به ۱۸۴۸ دلار و ۴۰ سنت صعود کرده بودند که بالاترین قیمت از دوم فوریه بود.

 در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۸۴۳ دلار و ۵۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه با ۰.۲ درصد افزایش، در ۱۸۳۷ دلار و ۵۰ سنت بسته شده بود.

دلار در برابر ارزهای رقیب به پایینترین حد در دو هفته گذشته نزول کرد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی ارزانتر ساخت.

پیش بینی جدید قیمت طلا

طلا و سکه با افزایش قیمت انس جهانی و نوسان بازار ارز گران شد. به گفته نایب رئیس دوم اتحادیه طلای تهران، علت افزایش قیمت طلا در بازارهای داخلی به افزایش ۳۳ دلاری انس جهانی طلا و رسیدن به کانال یک هزار و ۸۴۷ دلار باز می‌گردد.

 نایب رئیس دوم اتحادیه طلای تهران می‌گوید: طلا فروشی‌ها بدون مشتری ماندند و احتمالا قیمت طلا تا پنج‌شنبه روند ثابتی دارد.

محمد کشتی‌آرای معتقد است که طلا فروشی‌ها بدون مشتری ماندند و تقاضا برای خرید طلا وجود ندارد. طلا تا روز پنج‌شنبه روند ثابتی دارد و چندان گران نمی‌شود.

روز گذشته سید محمود فضل آذر شربیانی، بازرس هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران گفته بود: «شب عید امسال بازار طلا سوت و کور است و تقاضایی برای خرید طلا وجود ندارد.»

حباب سکه چقدر افزایش یافت؟

امروز سکه چقدر گران شد؟ فضل آذر شربیانی پاسخ داد: هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۲۹ هزار تومان افزایش نسبت به دیروز به قیمت یک میلیون و ۱۴۰ هزار تومان رسید. سکه طرح جدید هم ۱۲۰ هزار تومان افزایش یافت و با قیمت ۱۱ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان معامله شد.

نیم سکه با ۵۰ هزار تومان افزایش با قیمت ۶ میلیون ۴۰۰ هزار تومان فروخته شد. ربع سکه با ۵۰ هزار تومان افزایش با قیمت ۴ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان داد و ستد شد.

سکه گرمی نسبت به دیروز ثابت باقی ماند و با قیمت ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد. حباب سکه هم به ۵۵۰ هزار تومان رسید.

مطالب مرتبط:

پیش بینی کارشناسان از قیمت طلا در پایان سال 99

    نام و نام خانوادگی سِمت نظر
    احمد مجتهد رئیس سابق پژوهشکده پولی و بانکی انتظارات مردم درباره بهبود شرایط مبادلات ارزی باعث کاهش قیمت دلار شده اما قابل پیش‌بینی نیست که نرخ تا کجا پایین می‌آید. احتمال می‌دهم کاهش قیمت‌ها تا نهایتا یک هفته دیگر بیشتر ادامه پیدا نکند و از آنجا به بعد دیگر باید دید موضع دولت جدید آمریکا نسبت به ایران چیست.
    تحلیلگران اقتصادی سوسایت جنرال   قیمت طلا تا سه ماه آینده به کمتر از ۱۰۸۵ دلار در هر اونس خواهد رسید. افزایش ارزش دلار بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا و تصمیم احتمالی فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره از عوامل موثر بر افت احتمالی قیمت طلا در ماه های آینده خواهد بود.
    مرتضی ایمانی‌راد کارشناس اقتصادی اگر سیاست‌های پولی و ارزی ساماندهی نشود و مساله افزایش صادرات نفت و خروج ایران از لیست سیاه حل نشود، دوباره دلار گران می شود.
    تحلیلگران بین المللی طلا   طلا در سه ماه اول سال ۲۰۲۱ تا ۲ هزار و ۲۰۰ دلار بالا خواهد رفت و تا پایان سال آینده رکورد ۲ هزار و ۴۰۰ دلاری خود را خواهد شکست.
    ابراهیم محمدولی رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با توجه به کاهش فعلی قیمت اونس جهانی و کنترل نرخ ارز در داخل، احتمال می‌رود بازار طلا و سکه تا پایان سال آرام و با نوسان کم همراه باشد.
    استیو هانکه استاد اقتصاد کاربردی دانشگاه جان هاپکینز در بالتیمور آمریکا فکر می‌کنم دلار احتمالا کمی بیشتر مقابل یورو عقب خواهد رفت و مهم است این نرخ برابری به دقت تحت نظر قرار گیرد. در واقع، نرخ برابری دلار مقابل یورو، مهم ترین نرخ برابری ارزی در جهان است.
    نادر بذرافشان دبیر اتحادیه طلای تهران قیمت‌ طلا و سکه از روز گذشته وارد مدار کاهشی شده است که به نظر می‌رسد این روند ادامه‌دار باشد.
    کیتکونیوز   اکثر تحلیلگران وال استریت و سرمایه گذاران به افزایش قیمت طلا در هفته جاری خوش بین هستند. این خوش بینی با حفظ سطح حمایت کلیدی طلا در سطح ۱۸۵۰ دلار پس از ریزش قیمت پنج درصدی که دوشنبه گذشته داشت، تقویت شده است.
    حسینعلی حاجی‌دلیگانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با توجه به اینکه روند افزایش قیمت ارز در هفته‌های گذشته با سرعت زیادی اتفاق افتاد، بسیاری از افراد به دلیل حفظ ارزش دارایی‌های خود اقدام به خرید دلار کردند که البته در این فرآیند بسیاری از سودجویان مردم را به خرید هرچه بیشتر ارز‌های خارجی با قیمت کاذب تشویق کردند.
    مجید سلیمی‌بروجنی تحلیلگر اقتصادی هیچ‌کس نمی‌تواند نتیجه انتخابات آمریکا را پیش‌بینی درست کند، بنابراین به نظر می‌رسد بازارساز باید انتظار خود را روی بدترین سناریو تنظیم کند. چنین دیدگاهی باعث می‌شود که سیاست‌گذار حتی در صورت ورود دوباره ترامپ، آمادگی لازم را برای مقابله با نوسانات ارزی داشته باشد.
    یحیی آل اسحاق رییس اتاق بازرگانی ایران و عراق تلاطم‌ها و نوساناتی که در بازار طلا و ارز وجود دارد، خیلی به تصمیمات اخیر آمریکا ربط ندارد. ما باید فضای روانی و انتظارات جامعه را با واقعیت‌ها آشنا کنیم.
    ابراهیم محمدولی رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با توجه به اینکه هفته آینده پایان ماه صفر است قیمت طلا و سکه تا پایان هفته بعد روند صعودی ندارد. اما با توجه به حباب بالای قیمت سکه، ممکن است در آینده خریداران سکه با زیان مواجه شوند.
    نادر بذرافشان دبیر اتحادیه طلای تهران آنچه پیش‌بینی می‌شود، این است که قیمت طلا به دلیل افزایش قیمت انس جهانی در دو ماه آینده روند نوسانی پیش رو داشته باشد.
    وحید شقاقی شهری اقتصاددان و رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه خوارزمی با توجه به وابستگی اقتصاد ایران به دلار، مساله انتخابات آمریکا هم اهمیت بالایی برای ماه‌های آینده خواهد داشت.
    کارشناسان بازارهای مالی   تا زمانی که بانک های مرکزی نرخ بهره را هر چه بیشتر کاهش دهند طلا همچنان بالا خواهد رفت و حتی ممکن است به ۱۰ هزار دلار در هر اونس نیز برسد.
    محمد لاهوتی رییس کنفدراسیون صادرات ایران همانطور که رییس بانک‌مرکزی بر غیرواقعی بودن قیمت تاکید داشتند من هم معتقدم که قطعا نرخ کنونی ارز، قیمت ذاتی آن نبوده و چنانچه برگشت ارز صادراتی و نفتی به شرایط عادی خود برگردد قیمت ارز نیز کاهش یافته و به ارزش ذاتی خود نزدیک خواهد شد.
    ابراهیم محمدولی رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران به گفته رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران چنانچه رشد نرخ ارز با همین روال ادامه داشته باشد تا پایان شهریور ماه شاهد نوسان قیمت طلا و سکه

 

پیش بینی جهانی قیمت طلا

پیش بینی جهانی قیمت طلا
پیش بینی جهانی قیمت طلا

 

جفری عالی، تحلیلگر ارشد شرکت OANDA اظهار کرد با ثابت مانده بازده اوراق قرضه آمریکا، طلا روند معکوس با دلار آمریکا پیدا کرده است. آمار تورم آمریکا ریسک اصلی در معاملات بازار آمریکا خواهند بود و اگر این آمار بالاتر رود، باعث افزایش ارزش دلار شده و قیمت طلا را پایین می برد.

انتظار می رود بسته کمک کرونایی ۱.۹ تریلیون دلاری که توسط جو بایدن، رییس جمهور آمریکا پیشنهاد شده است با وجود مخالفت جمهوریخواهان در خصوص هزینه این بسته، در کنگره تصویب شود.

نرخ بالاتر تورم از قیمت طلا پشتیبانی می کند اما از سوی دیگر بازده اوراق قرضه را هم افزایش می دهد که به نوبه خود هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون بازدهی است را افزایش می دهد.

بر اساس گزارش رویترز، شاخص قیمت مصرف کننده ژانویه روز جاری منتشر می شود. سرمایه گذاران اکنون منتظر شنیدن اظهارات جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا در مراسم مجازی کلوب اقتصادی نیویورک هستند که روز جاری برگزار می شود. تحلیلگران انتظار دارند که پاول مواضع بانک مرکزی در خصوص حفظ سیاست پولی تسهیلی را تکرار و مورد تاکید قرار دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۲.۳ درصد صعود کرد و به ۱۲۰۲ دلار و چهار سنت رسید که بالاترین قیمت از فوریه سال ۲۰۱۵ بود.

پلاتین از سوی خودروسازان در تولید مبدلهای کاتالیتیک اگزوز خودرو استفاده می شود. تحلیلگران می گویند احیای اقتصاد جهانی به همراه سیاستهای بایدن در خصوص انرژی سبز، بازار پلاتین را امسال دچار کمبود عرضه خواهد کرد.

هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۸ درصد افزایش، به ۲۷ دلار و ۴۱ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، به ۲۳۲۷ دلار و ۸۱ سنت رسید.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآرونده: علی اکبر رضایی