دوشنبه, ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ ۱۹:۵۹

افزایش قیمت طلا تا فروردین 1400 ادامه دارد؟

افزایش قیمت طلا تا فروردین 1400 ادامه دارد؟
قیمت طلا به یکباره روند افزایشی به خود گرفت.

به گزارش تیتربرتر؛  قیمت طلا در معاملات امروز 11.18 دلار افزایش یافت و به 1825.29 دلار در هر اونس رسید.

قیمت طلا تا کجا گران می شود؟

قیمت طلا تا کجا گران می شود؟
قیمت طلا تا کجا گران می شود؟

 

بازرس هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران: طلای ۱۸ عیار نسبت به روز گذشته با ۲۵ هزار تومان افزایش به قیمت یک میلیون و ۱۱۱ هزار تومان رسید. بازرس هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید شب عید امسال بازار طلا سوت و کور است و تقاضایی برای خرید طلا وجود ندارد.

در نخستین روز فعالیت بازارهای بین‌المللی، انس جهانی طلا پنج دلار افزایش یافت. همچنین نوسان بازار ارز باعث گرانی طلا در بازارهای داخلی ایران شد.

به گفته بازرس هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران، امروز طلا در بازار داخلی گران شد که علت آن به افزایش قیمت دلار و انس جهانی ارتباط دارد. پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا فردا اندکی نوسان افزایشی داشته باشد.

فروشندگان طلا می‌گویند در گذشته با افزایش قیمت طلا و سکه تقاضا برای خرید طلا دو برابر می‌شد، اما اکنون قدرت خرید مردم چنان کاهش یافته که تقاضای چندانی برای خرید طلا و سکه در بازار مشاهده نمی‌شود! سید محمود فضل آذر شربیانی معتقد است: با روند افزایشی قیمت‌ها، شب عید امسال بازار طلا سوت و کور است. البته از اسفند سال گذشته با شیوع ویروس کرونا بازار طلا راکد شده بود.

روز گذشته نادر بذرافشان، دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا گفته بود: «چنانچه بازار ارز آرامش داشته باشد و انس جهانی طلا هم تغییر نکند، احتمال دارد فردا قیمت طلا و سکه تغییری نکند.»

آینده قیمت طلا تا شب عید چه می‌شود؟ بازرس هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: چنانچه روند افزایشی قیمت طلا ادامه‌دار باشد تقاضا برای خرید طلا هم کمتر می‌شود. آینده قیمت طلا بستگی به روند بازار ارز و انس جهانی دارد. چنانچه این دو بازار روند صعودی داشته باشد، طلا هم گران می‌شود.

سکه‌ چقدر گران شد؟

امروز سکه چقدر گران شد؟ فضل آذر شربیانی  پاسخ داد: هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۲۵ هزار تومان افزایش نسبت به دیروز به قیمت یک میلیون و ۱۱۱ هزار تومان رسید. سکه طرح جدید هم ۲۳۰ هزار تومان افزایش یافت و با قیمت ۱۱ میلیون و ۵۳۰ هزار تومان معامله شد.

نیم سکه با ۱۰۰ هزار تومان افزایش با قیمت ۶ میلیون ۳۵۰ هزار تومان فروخته شد. ربع سکه با ۵۰ هزار تومان افزایش با قیمت ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان داد و ستد شد.

تقاضا برای سکه گرمی هم بالا رفت. سکه گرمی با ۱۰۰ هزار تومان افزایش با قیمت ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد.

مطالب مرتبط:

پیش بینی قیمت طلا در 1400

پیش بینی قیمت طلا در 1400
پیش بینی قیمت طلا در 1400

 

در حالی که اکثریت تحلیلگران وال استریت انتظار دارند در این هفته شاهد افزایش قیمت طلا باشند ، کمتر از 50٪ از سرمایه گذاران خرده کار پیش بینی صعودی شدن قیمت فلز گرانبها را دارند.

تغییر احساس در بازار طلا در حالی است که سرمایه گذاران خرده کار ، که از طریق رسانه های اجتماعی سازمان یافته اند ، نمی توانند فشار کوتاه مداومی در بازار نقره ایجاد کنند. قیمت هر اونس نقره را تحلیلگران در زیر 27 دلار پیش بینی می کنند، همان جایی که هفته گذشته بود. قیمت ها پس از رسیدن به بالاترین سطح هشت ساله در روز دوشنبه ، به شدت کاهش یافته است.

تاثیر فضای مجازی بر قیمت طلا

به گفته برخی تحلیلگران ، شکست هشتگ هایی در زمینه نقره در فضای مجازی تاثیری بر طلا خواهد گذاشت چون این اتفاق باعث می شود سرمایه گذاران خرده کار از بازار فلزات گرانبها فاصله بگیرند.

این هفته ، 14 تحلیلگر که به وال استریت معروف هستند در نظرسنجی شرکت کردند. در مجموع 9 رای دهنده ، یا 64٪ ، پیش بینی افزایش قیمت طلا در هفته را کردند. در همین حال ، چهار شرکت کننده یا 29٪ گفتند که نزولی خواهد بود و یک تحلیلگر یا 7٪ گفتند که آنها در این هفته  در برابر طلا بی طرف هستند.

در همین حال ، در میان سرمایه گذاران مین استریت (مین استریت اصطلاحی محاوره ای است که اقتصاددانان برای ارجاع جمعی از مشاغل کوچک مستقل آمریکا به کار می برند.) ، 1823 رای در نظرسنجی آنلاین به دست آمد. در میان این افراد ، 873 ، یا 48٪ ، گفتند که در هفته طلا صعودی خواهد بود. 568 شرکت کننده دیگر ، یا 31٪ گفتند طلا کاهش قیمت را تجربه خواهد کرد، در حالی که 382 رای دهنده ، یا 21٪ ، در برابر فلز گرانبها بی طرف بودند.

در میان مین استریت، بخش طلا نزولی ترین روند طلا از اواخر ماه نوامبر بوده است ، زمانی که قیمت هر اونس طلا به زیر 1800 دلار رسید. هفته گذشته هر دو تحلیل گر وال استریت و سرمایه گذاران خرده فروشی طلا را صعودی دیده بودند. معاملات آتی طلای آوریل (اردیبهشت) قیمت هر اونس 1،809.30 دلار معامله شد که نسبت به هفته گذشته 2 درصد افت داشت.

اقدام سرمایه گذاران در رابطه با گرانی طلا

اوله هانسن ، رئیس استراتژی کالای بانک ساکسو ، گفت که نه تنها طلا با افزایش نرخ بازده اوراق قرضه برای یافتن صعود مدوام تلاش می کند ، بلکه فشار شکست در نقره نیز بر احساسات بازار تاثیر می گذارد.کاهش تمایل به سرمایه گذاری در بازار نقره می تواند فرصتی برای بازار طلا باشد.

او در عین حال گفت: من نگران هستم که نقره هنوز به روند نزولی خود پایان نداده باشد. با در نظر داشتن این روایت ها ، شرایط برای سرمایه گذاری های فلز گرانبها به طور فزاینده ای مانند یک بازی صبر است تا زمانی که تورم جدی خود را نشان دهد.

اگرچه سرمایه گذاران خرد درمورد روند طلا حس نزولی دارند ، اما بسیاری از تحلیلگران همچنان صعودی بودن را پیش بینی می کنند زیرا انتظار می رود دلار آمریکا هفته جاری شاهد فشار فروش باشد.

پس از آنکه اقتصاد آمریکا در ژانویه فقط 45هزار شغل ایجاد کرد ، که نشان دهنده تقریباً نیمی از انتظارات حدود 100هزار شغل است، دلار آمریکا روز جمعه سختی را داشت.

بسیاری از اقتصاددانان متذکر می شوند که گزارش کارمزد غیرکشاورزی ژانویه نشان می دهد که بازگرداندن حدود 10 میلیون شغل از دست رفته برای اقتصاد ویران شده از بیماری همه گیری کرونا ، دشوار خواهد بود.

آنها تاکید دارند که ضعف بازار کار ، فدرال رزرو را مجبور به حفظ سیاست پولی فوق العاده سازگار برای آینده خواهد کرد. یعنی این نهاد ناچار است با انبساط بیشتر  از تعمیق رکود جلوگیری کند.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: علی اکبر رضایی