شنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ ۱۶:۴۸

جزئیات تغییر شرط سنی دانشگاه فرهنگیان در کنکور ۱۴۰۰

جزئیات تغییر شرط سنی دانشگاه فرهنگیان در کنکور ۱۴۰۰
شرط سنی دانشگاه فرهنگیان 2 سال افزایش یافت.

به گزارش تیتربرتر؛ سخنگوی سازمان سنجش گفت: شرط سنی دانشگاه فرهنگیان در کنکور ۱۴۰۰ همانند آزمون سراسری ۹۹ خواهد بود.

سن لازم برای ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان کنکور 1400

سن لازم برای ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان کنکور 1400
سن لازم برای ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان کنکور 1400

 

فاطمه زرین آمیزی، سخنگو و مدیرکل سازمان سنجش آموزش کشور، درباره شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو در رشته‌های تحصیلی دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیرشهیدرجایی در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰، اظهار کرد:  مسئله برخی داوطلبان متقاضی آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ مبنی بر عدم امکان ثبت نام برای دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در آزمون سراسری به دلیل داشتن سن بالاتر از ۲۲ سال مورد بررسی قرار گرفت.

او افزود: در صفحه ۴۳ و ۴۴ دفترچه راهنمای ثبت نام شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ تصریح شده است شرایط و ضوابط اختصاصی پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های از جمله شرط سنی و شرط معدل و موارد دیگر، بر اساس ماده واحده نحوه جذب منابع انسانی در مشاغل آموزشی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است اعمال می‌شود.

زرین آمیزی ادامه داد: بر اساس این ماده واحده به شرط صدور مجوز ردیف استخدامی و تأمین اعتبار مالی لازم، این شرایط سنی در دفترچه شماره (۲) راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی کنکور سراسری ۱۴۰۰، اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش ادامه داد: بنابراین محدودیتی برای افراد جهت ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ از سوی آموزش و پرورش تا ۲۴ سال ایجاد نشده و داوطلبان می‌توانند در آزمون مزبور ثبت نام کنند.

شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان 

شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو در رشته‌های تحصیلی پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی برای کنکور سال ۱۴۰۰ اعلام شد. پیش از این افزایش سن پذیرش در دانشگاه فرهنگیان از ۲۲ سال به ۲۴ سال اطلاع رسانی شده بود و این موضوع  در دفترچه انتخاب رشته کنکور ۹۹ نیز ذکر شده بود، اما مجدد برای کنکور سال ۱۴۰۰، سن پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی ۲۲ سال اعلام شده است.

گفتنی است، با شروع ثبت نام کنکور سراسری شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو در رشته‌های تحصیلی پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی اعلام شد.

مطالب مرتبط:

تا کنکور سال ۹۸ سن ورود به دانشگاه فرهنیگان ۲۲ سال بود که در کنکور سراسری ۹۹ سن ورود اصلاح و به ۲۴ سال افزایش یافت. اما با انتشار دفترچه کنکور سراسری ۱۴۰۰ در اقدامی عجیب سن پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی ۲۲ سال اعلام شد.

شرایط لازم برای ثبت نام در کنکور 1400

شرایط لازم برای ثبت نام در کنکور 1400
شرایط لازم برای ثبت نام در کنکور 1400

 

فاطمه زرین آمیزی اظهار داشت: کنکور سراسری هر ساله به منظور پذیرش دانشجو از طریق آزمون در دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه‌)، نیمه حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی‌، دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود.

آخرین مهلت ثبت نام در کنکور 1400

وی افزود: به منظور ارائه تسهیلات به داوطلبانی که تاکنون نسبت به ثبت نام در آزمون سراسری ۱۴۰۰ اقدام نکرده‌اند، این مهلت تا دوشنبه ۲۰ بهمن ماه تمدید شد. همچنین داوطلبانی که تاکنون ثبت نام کرده‌اند نیز می‌توانند در این مدت نسبت به ویرایش فرم ثبت نام خود اقدام کنند.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور افزود: به منظور پیش بینی‌های لازم برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و کاهش هر گونه مخاطرات برای متقاضیان آزمون، زمان برگزاری آزمون سراسری به چهار روز افزایش یافت و آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ در روزهای چهارشنبه ۹ تیر، پنجشنبه ۱۰ تیر، جمعه ۱۱ تیر و شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: ثبت نام کنکور سراسری به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org انجام می‌گیرد و تاکنون بیش از ۸۹۰ هزار نفر در چند گروه ثبت نام کرده‌اند.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: علی اکبر رضایی