یکشنبه, ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ ۱۶:۰۳

پیش بینی بورس در هفته دوم بهمن 99

پیش بینی بورس در هفته دوم بهمن 99
خبرهای خوبی از بورس شنیده می شود.

به گزارش تیتربرتر؛ یک کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: آشکارا وضعیت شرکت‌های بورسی به چند دلیل قطعا بهتر شده است چرا که هم نتیجه انتخابات امریکا به بهبود وضعیت بازارهای جهانی کمک کرد و هم نرخ دلار نیمایی به نرخ بازار آزاد نزدیک شد.

پیش بینی بورس در هفته دوم بهمن 99

پیش بینی بورس در هفته دوم بهمن 99
پیش بینی بورس در هفته دوم بهمن 99

 

همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه، درباره وضعیت شرکت‌های بورسی در فصل پاییز و مقایسه آن با فصل تابستان گفت: آشکارا وضعیت شرکت‌های بورسی به چند دلیل قطعا بهتر شده است چرا که هم نتیجه انتخابات امریکا به بهبود وضعیت بازارهای جهانی کمک کرد و هم نرخ دلار نیمایی به نرخ بازار آزاد نزدیک شد. در همین حال اما رکود در بازار داخلی همچنان سبب شده است بازار همچنان بحث صادرات به جلو ببرد و در بازار داخلی همچنان شرکت‌ها با رکود نسبی همراه هستند.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: آمارها نشان می‌دهد میزان فروش شرکت‌های بورسی در فصل پاییز به ۲۵۱هزار میلیارد تومان بالغ شد که نسبت به ۱۹۳هزار میلیارد تومان فصل تابستان ۵/ ۳۰درصد بیشتر بود. همین رشد را در مورد سود عملیاتی و سود خالص هم می‌بینیم که نرخ رشد سود عملیاتی شرکت‌ها در فصل پاییز به تابستان ۷۹/ ۳۴درصد و سود خالص ۷۹/ ۳۱درصد بوده است. این ارقام البته در فصل تابستان به بهار امسال بیشتر بود. در فصل تابستان به فصل بهار میزان فروش ۹۷/ ۴۸درصد، سود عملیاتی ۵/ ۸۶درصد و سود خالص ۶/ ۹۵درصد رشد را نشان می‌دهد.

دارابی با بیان اینکه «در همین حال بهترین رشدها در بازار را گروه‌های وابسته به بازار جهانی رخ داده است» گفت: به‌عنوان نمونه گروه آهن و فولاد متشکل از ۱۶نماد در فصل پاییز نسبت به فصل تابستان هم در فروش و هم در سود محقق شده به ترتیب ۴۱و ۴۰درصد بهتر عمل کردند. در گروه تولید کود اوره از زیر مجموعه‌های پتروشیمی هم ما شاهد رشد فروش به میزان ۷۴درصد و رشد سود خالص به میزان ۲۴درصد بودیم.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: فلزات غیر آهنی نیز در این مدت ۲۰درصد در سود بالاتر رفتند در همین حال برخی از گروه‌ها نیز هر چند بیشتر فروختند نظیر گروه خودرویی که ۴۰درصد بیشتر فروش کرد اما به سود نرسیده ولی زیان آنها در این فصل ۵۶درصد کمتر شد.

او گفت: در این میان گروه حفاری با افت ۵۰درصدی فروش کارنامه خوبی به جای نگذاشت و گروه سیمانی نیز حتی با رشد ۱۰درصدی فروش با افت ۹درصدی سود خالص همراه شد.در گروه ساختمانی نیز هرچند فروش در فصل پاییز با ۳۲درصد رشد فروش مواجه شد اما در سود خالص راه به جای نبرده و ۷۰درصد سود این گروه نسبت به فصل تابستان افت کرده است.

مطالب مرتبط:

بورس از فردا 6 بهمن چه تغییراتی می کند؟

بورس از فردا 6 بهمن چه تغییراتی می کند؟
بورس از فردا 6 بهمن چه تغییراتی می کند؟

 

با توجه به نظر کارشناسان اقتصادی و فعالان بازار سرمایه اظهار نظر کرد. اما نکته مهم در خصوص پیش بینی بازار بورس(شاخص کل بورس) فردا دوشنبه 6 بهمن 99 توجه به معاملات بورس امروز می باشد. اگر امروز معاملات و بازار مثبت باشد، احتمال آن که فردا دوشنبه 6 بهمن 99 نیز بازار بورس مثبت و صعودی باشد بسیار بالا است. اما با این حال ممکن است تا فردا اتفاقات زیادی رخ دهد که بر بازار بورس موثر باشد.

همانطور که انتظار می رفت، بازار بورس امروز توانست روند مثبت و صعودی خود را حفظ کند. بورس امروز یکشنبه 5 بهمن ماه 99 با رشد 12572 واحدی همراه بود. اما با این اوصاف بورس فردا دوشنبه 6 بهمن ماه 99 بورس چه خواهد شد؟ برخی از کارشناسان بازار سرمایه در خصوص پیش بینی بورس فردا 6 بهمن ماه 99 بر این باورند که رشد شاخص تا 1 میلیون و 300 هزار واحد ادامه خواهد داشت و انتظار می رود که شاخص تا پایان سال 99 وارد کانال 1 میلیون و 500 هزار واحدی شود. لذا انتظار می رود فردا دوشنبه 6 بهمن ماه 99 نیز، بازار روند مثبت و صعودی داشته باشد.

در ساعات پایانی معاملات بورس امروز یکشنبه 5 بهمن ماه 99 شاهد موجی از عرضه بودیم که کارشناسان معتقدند که عرضه‌ ها در بازار سهام کاملا طبیعی است. به گزارش بورس فردا عرضه در بازار سهام لازم است و باعث می‌شود بورس شارپی رشد نکند. این عرضه ‌ها رشد بازار سهام را تنظیم کرد. از این که تا پایان مقاله تحلیل و پیش بینی بازار بورس فردا دوشنبه 6 بهمن ماه 99 با ما همراه بودید، از شما سپاس گزاریم.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: علی اکبر رضایی