شنبه, ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ ۰۹:۴۹

فیلم| ماجرای تبلیغ جنجالی سید جواد هاشمی برای داماک دبی!

فیلم| ماجرای تبلیغ جنجالی سید جواد هاشمی برای داماک دبی!
سیدجواد هاشمی با انتشار ویدیویی برای خرید خانه در دبی از طریق داماک جنجال به پا کرد.

به گزارش تیتربرتر؛ سید جواد هاشمی یکی از بازیگران موفق در چند سال اخیر است که بعنوان کارگران نیز توانسته کارهای قابل قبولی برای کودکان به نمایش بگذارد.

سید جواد هاشمی از جمله بازیگرانی است که بیشتر در فیلم های مذهبی و دفاع مقدس ایفا نقش می کند. سید جواد هاشمی در فیلم‌هایی همچون "سجاده آتش"، "حماسه مجنون"، "معراجی‌ها"، "اخراجی‌ها"، "یاس‌های وحشی"، "افق"، "فوتبالی‌ها"، "پسرتهرونی"، "سیمرغ"، "پرواز در شب" و... نقش آفرینی داشته است.

او همچنین  کارگردانی آثاری همچون"پیشونی سفید"، "تورنادو"، "اختاپورس" را برعهده داشته است.

اما موضوعی که باعث شده سید جواد هاشمی در شبکه های اجتماعی بر سر زبان ها بیافتد تبلیغ خرید در دبی از طریق شرکت داماک توسط این بازیگر معروف است.

دبی به عنوان گران‌ترین شهر خاورمیانه به عنوان یکی از مقاصد سرمایه گذاری و گردشگری ایرانیان به شمار می رود و بسیاری از ایرانی ها در این شهر توریستی و اقتصادی مانند ترکیه اقدام به خرید می کنند.

تبلیغ جنجالی سید جواد هاشمی برای داماک دبی!

تبلیغ جنجالی سید جواد هاشمی برای داماک دبی!
تبلیغ جنجالی سید جواد هاشمی برای داماک دبی!

انتشار فیلمی از تبلیغ خرید خانه در دبی توسط سید جواد هاشمی در فضای مجازی بازتاب گسترده ای داشت.

{flvremote}https://hajifirouz1.cdn.asset.aparat.com/aparat-video/c9ecc7b36ebeaa40d6b36916c8a439bf29305048-360p.apt?wmsAuthSign=eyJhbGciOiJIUzI1NiIsInR5cCI6IkpXVCJ9.eyJ0b2tlbiI6IjRkMDMzYjI2YzIxMjUwOWU5MjU0MDdiMzk2OWRlNDkyIiwiZXhwIjoxNjExNDAxMzI0LCJpc3MiOiJTYWJhIElkZWEgR1NJRyJ9.b4SRmvvrmShbHbajsySaArO8iHBLkmeyckyVvnQEdos|https://static.cdn.asset.aparat.com/avt/29305048-8846-b__692330602.jpg{/flvremote}

 

جواد هاشمی بازیگر سینما و تلویزیون در این ویدیو می گوید: همین بغل بیخ گوش خونه اتون دوبی رفتید خونه هارو ببینید واقعا لایف استایله. خونه های دبی با هیچ جای دنیا قابل قیاس نیست! قبول دارید؟

هاشمی در ادامه می گوید: داماک می تونه شرایط ویژه برای خرید خونه توی اونجا رو برایتون فراهم کنه برید بخرید و حالشو ببرید بچه هاتون هم دعاتون می کنند.

مطالب مرتبط:

واکنش ‌ها به ویدیوی تبلیغاتی جواد هاشمی برای داماک

واکنش ‌ها به ویدیوی تبلیغاتی جواد هاشمی برای داماک
واکنش ‌ها به ویدیوی تبلیغاتی جواد هاشمی برای داماک

 

حضور او در چنین تبلیغی برای مخاطبان عجیب و غیرقابل توجیه بوده است.

کاربری در این باره نوشته است: "سیدجواد هاشمی هستند سلبریتی ارزشی نما در این اوضاع اقتصادی و کمبود ارز و بحران مسکن ملت را تشویق به فرار سرمایه وسرمایه گذاری در دبی می‌کند جایی که ورود برای اسرائیلی آزاد است و یماه است که ورود ایرانی ممنوع."

کاربر دیگری هم گفته است: "جامعه سیدجواد هاشمی را به عنوان هنرمندی مذهبی می شناسد؛ و این قضاوت هم ناظر به ایفای نقش های مثبت وی در طول سالیانی دراز بوده است.حال سوال اساسی این است که تکلیف الگوپذیری جوانان از این مردِ ارزشی سینمای ایران، در بزنگاه تناقضِ میان بَرساخت رسانه ای و شخصیت حقیقی اش چیست؟! "

فردی دیگری هم گفته است: "میخواین بچه هاتون دعاتون کنن؟ برید از مشاور املاک سیدجواد هاشمی تو دوبی خونه بخرید... لامصب حداقل میدادی یکی دیگه تبلیغ کنه."

برخی هواداران سید جواد هاشمی نیز در اظهار نظرهای خود ناراحتی شدید خود را از این ویدئو ابراز کرده اند. فردی نوشته "از کلیات این ویدئو باخبر نیستم. اما مجموعه فعالیت‌های اخیر سید جواد هاشمی مرا عمیقا آزرده و دلسرد کرده."

عده‌ای هم صداوسیما و نهادهای فرهنگی را مقصر می‌دانند که چرا به او میدان داده اند تا به شهرت برسد "مقصّر تو نیستی جناب سیدجواد هاشمی؛ بلکه مقصّر اصلی مدیرانِ کم بخرد رسانه ملّی هستند که به بی غیرتانِ نالایقی چون حضرتعالی فرصت جولان و عرض اندام می دهند تا در کارزار جنگ نرم تمام عیار دشمنان علیه عزّت ملّی، اینگونه وقیحانه، عشق و حال در دبی را تبلیغ و ترویج کنی!"

در این بین از واکنش های تند انتقاد هایی هم شده است. عده‌ای حملات به سید جواد هاشمی غیرمنصفانه است. کاربری نوشته است: "من هم از صحبت‌های آقای هاشمی ناراحت شدم؛ اما برادر من، خواهر من! روی چه حسابی با یک اشتباه، افراد رو تکفیر میکنی؟ وبه راحتی از دایره اسلام و انقلاب و نظام که هیچ، از دایره انسانیت هم اخراجشون میکنی؟ مگه من و شما معصوم هستیم که از دیگران انتظار عصمت داریم؟"

برخی کاربران هم می گویند برندی سید جواد هاشمی آن را تبلیغ می کند هوشمندانه او را انتخاب کرده است. "هندل‌کننده‌ی اون برند املاکِ دبی برای ایرانی‌ها، کاملا با شناخت و تیزبینی، سیدجواد هاشمی رو انتخاب کرده؛ سیدجواد سفیر برند نیست، همه‌ی شما سفیران این برند شدید."

مالک شرکت داماک دبی کیست؟

مالک شرکت داماک دبی کیست؟
مالک شرکت داماک دبی کیست؟

 

حسین سجوانی بنیان گذارو کارآفرین شرکت داماک گروپ یکی از شیعیان اهل شارجه است که در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۰۸ گفته بود در نمازجمعه‌های هفتگی شارجه در مسجد الزهرا شرکت می‌کند. عقیدات مذهبی او در دوران جوانی و میانسالی باعث شد فرزندان خود را «مهدی»، «حسین» و «ابوالفضل» نام نهد و حتی عکسی از همسر وی در فضای مجازی نباشد؛ اما طی سال‌های اخیر تصاویر او در کنار شرکای تجاری غربی و به ویژه خانواده ترامپ باعث شده کم‌تر کسی در مورد گرایشات مذهبی گذشته وی صحبت کند. خود او در مصاحبه با الجزیره در مورد گرایشات مذهبی‌اش گفت: «این امور به رابطه من با خدا برمی‌گردد و من اطمینان دارم او اسرع الحاسبین بوده و در عین عدالت، رحیم و غفار است؛ لذا دلیلی ندارد که در مورد عقیدات مذهبی خود در رسانه‌ها صحبت کنیم!»

سجوانی از ۱۲ سالگی کسب و کار را آغاز کرد؛‌ اما ثروت‌اندوزی گسترده وی از سال ۱۹۸۲ همزمان با رشد اقتصادی امارات آغاز شد. او در سال ۱۹۸۲ به عنوان مدیر حقوقی قراردادهای شرکت نفت ملی ابوظبی را تنظیم می‌کرد و اندکی بعد شرکت درایه را برای تأمین مالی پروژه‌های عمرانی و نفتی در ابوظبی، دبی و شارجه تأسیس کرد. او در سال ۱۹۹۲ شرکت مالی «دیکو» را تأسیس کرد که از بزرگ‌ترین صندوق‌های مالی در بورس‌های حاشیه جنوبی خلیج فارس بود و از این راه توانست سرمایه هنگفتی را به دست آورد. او در همین سال شرکت عمرانی «داماک» را تأسیس کرد که به سرعت به یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های ساختمان‌سازی و عمرانی امارات تبدیل شد. مجله فوربس ثروت وی را در سال ۲۰۱۸ حدود ۴.۱ میلیارد دلار تخمین زد و او را هفتمین ثروتمندترین فرد امارات خواند.

او از گذشته در پروژه‌های داماک با ترامپ شریک بود و گفته می‌شود اکنون در پی آن است تا دامنه امپراطوری تجاوری خود را تا لندن گسترش دهد. همزمان خبرنگارهای امارات نیز وی را «دونالد امارات» یا «نماینده ترامپ در امارات» می‌خوانند! گفته می‌شود در مالت و کرواسی نیز ویلاهای ساخت شرکت داماک با برند ترامپ به فروش می‌رسد!

حسین علی سجوانی یک میلیاردر اماراتی است که از گذشته با ترامپ روابط اقتصادی داشته و از دوستان صمیمی وی محسوب می شود. برخی رسانه‌ها وی را ایرانی الأصل معرفی کرده‌اند اما وی این مسئله را رد کرده و گفته که مادربزرگ وی عراقی است و دایی‎‌های پدر وی همچنان در بغداد زندگی می‌کنند.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: الهام خلیلی خو