سه شنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۹ ۲۳:۵۶

ماجرای پیوستن فرشید باقری به پرسپولیس!

ماجرای پیوستن فرشید باقری به پرسپولیس!
برخی خبرگزاری ها از پیوستن احتمالی فرشید باقری بازیکن استقلال به پرسپولیس خبر دادند.

به گزارش تیتربرتر؛ فرشید باقری بازیکن استقلال این روزها به خاطر انتشار یک پست تند بر علیه استقلال در فضای مجازی مورد غضب استقلال و فکری است.

جزئیات پیوستن فرشید باقری به پرسپولیس

جزئیات پیوستن فرشید باقری به پرسپولیس
جزئیات پیوستن فرشید باقری به پرسپولیس

 

 کمتر از یک هفته قبل بود که محمود فکری هافبک دفاعی تیمش را به دلیل بی‌انضباطی کنار گذاشت تا جدایی فرشید باقری از استقلال قطعی به نظر برسد.

با اینکه از گل‌گهر به عنوان مقصد احتمالی این بازیکن نام برده شده، اما روزنامه جام جم مدعی شده باشگاه پرسپولیس به صورت غیررسمی مذاکراتی با هافبک استقلالی‌ها داشته و شاید این بازیکن راهی پرسپولیس شود.

این خبر در حالی منتشر شده که پرسپولیس در حال حاضر سه هافبک دفاعی سرشناس دارد و باید دید یحیی گل‌محمدی واقعا به دنبال فرشید باقری هست یا اینکه هافبک استقلال تیمی به جز پرسپولیس را برای ادامه فوتبالش انتخاب خواهد کرد.

بیوگرافی فرشید باقری بازیکن احتمالی پرسپولیس

بیوگرافی فرشید باقری بازیکن احتمالی پرسپولیس
بیوگرافی فرشید باقری بازیکن احتمالی پرسپولیس

 

فرشید باقری متولد ۵ ژوئن ۱۹۹۲ ‏(۲۸ سال)  بازیکن فوتبال اهل ایران است که در پست هافبک میانی برای باشگاه فوتبال استقلال تهران در لیگ برتر خلیج فارس بازی می‌کند.

رده های باشگاهی فرشید باقری

بیوگرافی فرشید باقری بازیکن احتمالی پرسپولیس
بیوگرافی فرشید باقری بازیکن احتمالی پرسپولیس

 

  • سال‌های اولیه

باقری دوران حرفه‌ای خود را از تیم‌های پایه مس کرمان، تیم شهر زادگاهش، آغاز کرد و در تابستان ۱۳۹۱ به باشگاه فوتبال اتکا گلستان پیوست و توانست همراه این تیم به لیگ آزادگان ۹۴–۱۳۹۳ صعود کند.

  • صبای قم

در ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ وی با قراردادی ۲ ساله به صبای قم پیوست و در ۱۶ آبان همان سال نخستین بازی خود را برای این تیم مقابل نفت تهران انجام داد، او در این دیدار در دقیقه ۸۵ به جای حسین بادامکی وارد زمین شد.

وی توانست رفته رفته به ترکیب اصلی تیم صبا برسد و نظر مساعد علی دایی، سرمربی وقت این تیم، را جلب کند تا جایی که وی در اظهار نظری دربارهٔ باقری گفت:

باقری اگر الان بهترین هافبک ایران نباشد در سال‌های آینده بهترین هافبک دفاعی ایران می‌شود.

او در پایان دومین فصل حضورش در این تیم، از دید وبسایت ۹۰ پس از جلال‌الدین علی‌محمدی دومین بازیکن مؤثر صبا در طول فصل بود،[۴] این عملکرد خوب وی باعث شد تیم‌های بزرگی همچون استقلال و پرسپولیس خواهان به خدمت گرفتن وی شوند.

مطالب مرتبط:

 

  • استقلال تهران
بیوگرافی فرشید باقری بازیکن احتمالی پرسپولیس
بیوگرافی فرشید باقری بازیکن احتمالی پرسپولیس

 

در ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ باشگاه استقلال تهران توانست در رقابت با سایر تیم‌ها بر سر جذب باقری[۴] به پیروزی برسد و قراردادی ۲ ساله با این بازیکن به امضا برساند.

هفته‌های نخست حضور باقری در استقلال به هیچ عنوان برای وی موفقیت‌آمیز نبود و پس از چند نمایش ضعیف در ترکیب این تیم که احتمالاً ناشی از عدم سازگاری با جو تیم‌های بزرگ بود، نیمکت‌نشین شد و بارها تا آستانه خروج از این تیم قرار گرفت و حتی گفته می‌شد اگر محرومیت استقلال از نقل‌وانتقالات نیم‌فصل ۹۶–۱۳۹۵ اتفاق نمی‌افتاد، علیرضا منصوریان، سرمربی وقت استقلال، نام وی را تنها پس از نیم‌فصل حضور در استقلال از لیست تیم خارج می‌کرد.

عدم موفقیت او در استقلال موجب شد تیم‌هایی نظیر پرسپولیس که پیش‌از این نیز خواستار وی بودند دوباره به فکر جذب وی بیافتند. حتی شایعه شد باشگاه پرسپولیس بدون اطلاع تیم استقلال با او قرارداد داخلی به امضا رسانده.

اما نهایتاً وی در استقلال احیا شد و با درخشش مقابل سایپا در هفته ۲۴ و سپاهان در هفتهٔ پایانیِ نخستین فصل حضورش در استقلال، سرمربی این تیم را مجاب کرد تا برای فصل بعد هم در این تیم ماندگار شود.

در فصل ۹۷–۱۳۹۶ و با حضور شفر در استقلال وی توانست بیش‌از پیش توانایی‌هایی خود را نشان دهد و رفته رفته به یک مهره تأثیرگذار برای استقلال در میانه میدان تبدیل شد. می‌توان گفت فصل ۹۸–۱۳۹۷ بهترین دوران حضور باقری در استقلال بود، وی که دیگر به یک مهره ثابت در ترکیب استقلال تبدیل شده بود علاوه بر عملکرد خوب در فاز دفاعی، در حملات تیم نیز پر فروغ ظاهر می‌شد و حتی در مقطعی از فصل در صدر بهترین گل‌زنان استقلال قرار داشت.

 او ۳ گل در دو بازی پیاپی مقابل صنعت نفت آبادان و سپیدرود رشت به ثمر رساند که آماری جالب برای وی به عنوان یک هافبک دفاعی به حساب می‌آید.

بیوگرافی فرشید باقری بازیکن احتمالی پرسپولیس
عکس جدید فرشید باقری بازیکن احتمالی پرسپولیس

 

در ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ و در جریان بازی هفته دوم مرحلهٔ گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹ مقابل العین باقری توانست بار دیگر عملکرد خوبی را در بازی‌های آسیایی به نمایش بگذارد، وی در این دیدار که با نتیجه ۱–۱ به پایان رسید توانست در دقیقهٔ ۵۳ تک گل تیمش را روی سانتر آیاندا پاتوسی به ثمر برساند؛ وی در این بازی به عنوان بهترین بازیکن زمین نیز انتخاب شد.

 وی با این نمایش خوب، بالاتر از کیسوکه هوندا و بغداد بونجاح پنجمین بازیکن هفتهٔ آسیا شد و در تیم منتخب هفته به انتخاب کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار گرفت.

عملکرد خوب باقری در سال ۱۳۹۷ موجب شد تا در پایان این سال وی عنوان «مرد سال فوتبال کرمان» را کسب کند.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: علی اکبر رضایی