چهارشنبه, ۱۷ دی ۱۳۹۹ ۱۸:۳۷

پیش بینی سود طلا و دلار در بهمن 99

پیش بینی سود طلا و دلار در بهمن 99
سود طلا بیشتر است یا سود دلار ؟ برای پاسخ با تیتربرتر همراه باشید.

به گزارش تیتربرتر؛ همه اکثرا این روزها در بازار به دنبال سود بیشتری هستند اما در این بین بازارهای بورس و طلا و دلار ما را بیشتر دنبال می کنند همچنین بیت کوین، ابتدا به سمت بورس روانه شدند ولی با سقوط های مکرر و رشد ضعیف خیلی ها تمایل به خرید دلار و طلا دارند.

پیش بینی سود طلا و دلار در بهمن 99

توصیه مهم رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران به خریداران طلا و سکه

پیش بینی سود طلا  در بهمن 99
پیش بینی سود طلا در بهمن 99

 

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران پیرامون خرید طلای آب شده و خام و همچنین مصنوعات طلا، جواهر، نقره و سکه توضیحاتی ارائه داد:

ابراهیم محمدولی نقره را جزء فلزات قیمتی و ارزشمند بعد از پلاتین و طلا معرفی کرد و گفت: همکنون بازار نقره با رونق نسبی خوبی مواجه است و با توجه به پایین تر بودن قیمت مصنوعات این فلز نسبت به طلا در بازار مورد استقبال قرار می گیرد.

وی با تاکید بر جایگاه فلز نقره افزود: از قدیم الایام مردم برای نقره احترام خاصی قائل بوده اند و خوشبختانه همکنون هم این فلز مورد توجه قرار گرفته و از جایگاه بالاتری نسبت به سایر فلزات برخوردار است.

رئیس اتحادیه طلا، جواهر، نقره و سکه تهران تصرح کرد: نقره فلزی است که پس از فروش قابل خرید بوده و در چرخه تولید همانند طلا برمی گردد و سازندگان آن می توانند مصنوعات نقره جدید تولید کنند، ولی بدلیجات دیگر قابل بازگشت به چرخه تولید نیست و فلزات به کار رفته در آن بعضاً برای سلامتی و پوست می تواند مضر باشد، لذا این زیورآلات بدلی پس از خرید دیگر ارزش نداشته و قابل معامله نمی باشد.

محمدولی خاطرنشان کرد: فلز نقره از حوزه بدلیجات جداست و مسلماً نقره جزء بدلیجات محسوب نمی شود و جدای از این زیورآلات است، اشتباهی که اخیراً یکی از رسانه ها در گفتگو با بنده انجام داد و متاسفانه برداشت نادرستی از مطالب بیان شده منتشر نمود.

وی با اشاره به جایگاه اصیل بازار نقره در ایران گفت: مصنوعات نقره را معمولا هم آقایان و هم خانمها به عنوان زینت مورد استفاده قرار می دهند و در شهرهای مذهبی همانند مشهد، قم و شهرری بازار نقره از استقبال خوبی برخوردار است.

محمدولی از تقاضای مسافرتی مصنوعات این فلز خبر داد و گفت: زوّار و برخی از زائران کشورهای عربی و اسلامی که به شهرهای زیارتی کشورمان سفر می کنند، خریداران مصنوعات نقره می باشند.

این مقام صنفی در خاتمه یادآور شد: نقره یکی از رسته های صنفی تحت پوشش این اتحادیه بوده که همکاران ما در این حوزه در ساخت و فروش مصنوعات نقره فعالیت خوبی ارائه می کنند.

از طرفی رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران ازمردم خواست که به علت عدم آشنایی به مسائل فنی، از خرید طلای آب شده و طلای خام خودداری کنند و همچنین برای خرید مصنوعات طلا، جواهر، نقره و سکه به واحدهای صنفی دارای پروانه کسب مراجعه نمایند.

مطالب مرتبط:

بررسی سود دلار در بهمن 99

پیش بینی سود دلار در بهمن 99
پیش بینی سود دلار در بهمن 99

 

 علائم و شواهد نشان می دهد جهت قیمت دلار در بازار در حال تغییر است این اثر را برخی به اتفاقات سیاسی و البته تصمیم مجلس مرتبط می دانند.

قیمت حواله درهم از رشد بیشتر قیمت دلار حمایت می کند، ولی خریداران از هراس دوران پایان ترامپ، با احتیاط قدم برمی دارند. این دو گزاره متضاد، پیش بینی جهت آتی قیمت دلار را دشوار می کند، ولی یک چیز مشخص است«به احتمال زیاد، حبس دلار در دامنه ای محدود، ادامه پیدا نخواهد کرد».

علامت افزایشی درهم به دلار

قیمت درهم با قرار گرفتن در محدوده 7 هزار و 250 تومان، از دلار بالای 26 هزار و 500 تومان حمایت می کند؛ آخرین باری که اسکناس آمریکایی در این محدوده قیمتی نوسان کرد، نوزدهم آذرماه بود؛ در صورت توجه معامله گران داخلی به درهم، دلار وارد فاز تازه ای از افزایش قیمت خواهد شد. از آن سو، بسیاری از معامله گران کاهشی باور دارند، بازار تا اینجای کار هم تنها به دلیل امیدی که سفته بازان به ترامپ و اقدامات او دارند، در برابر رفتن به زیر کانال 25هزار تومان مقاومت کرده است. به این ترتیب، می توان گفت به دورانی نزدیک شده ایم که هم کاهشی ها و افزایشی ها انتظار افزایش دامنه نوسانات را دارند. اما جهت قیمت در روز چهارشنبه به سود کدام یک خواهد بود؟

تاثیر کنگره آمریکا بر بازار ارز

به گفته فعالان، اگر درهم بالای سطح 7 هزار و 250 تومانی باقی بماند، رشد قیمت دلار در خیابان فردوسی ادامه خواهد یافت. با این حال، گروهی از معامله گران باور دارند، امروز بازار بیشتر با احتیاط حرکت خواهد کرد و در انتظار جلسه چهارشنبه شب کنگره آمریکا خواهد ماند. کنگره آمریکا قرار است امروز، هفدهم دی، اعتبار رای کالج الکتورال درباره پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را بررسی کند.

معامله گران زیادی در بازار داخلی به این موضوع دلبسته اند که نتیجه این جلسه به سود ترامپ باشد. در صورتی که کنگره نتایج را تایید کند، یک گام دیگر به خروج ترامپ از کاخ سفید و افزایش احتمالی فروش های ارزی نزدیک خواهیم شد. به نظر می رسد، بازار طی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه می تواند نوسانات رفت و برگشتی زیادی را تجربه کند.

قیمت دلار بالاخره در سال 1400 چقدر است؟

مجلس نرخ تسعیر بودجه را به سطح 17 هزار و 500 تومان رساند این نرخ گرچه ارزش محاسباتی دارد اما برای برخی معامله گران بازار در حکم کف نرخ بازار حساب می شود. در واقع این گروه تصور می کنند در سال آینده ریزش جدی در کار نیست و حتی اگر وضع دولت خوب شود امکان کاهش قیمت ارزش بیش از این فراهم نیست.

سکه یا دلار کدامیک سودش بیشتر است؟

در بازارهای سکه و دلار عواملی همچون دلالان باعث برهم ریختن قیمت آن‌ها می‌شود که یک عامل ناهنجار است و باید با آن مقابله کرد. با اینکه باید قیمت طلا و سکه فقط به عوامل خارجی مربوط شود ولی همین دلالان باعث تداخل در بازار قیمت آن‌ها می‌شوند.

با بررسی این مطالب به این نتیجه می‌رسیم که سرمایه‌گذاری بر روی بازار طلا و سکه از امنیت بالاتری نسبت به بازار دلار برخوردار است.

طلا یکی از عنصرهای سرمایه‌گذاری است که تنها با عوامل خارجی تحت تأثیر قرار می‌گیرد و عوامل داخلی بر قیمت آن آن‌گونه تأثیر نمی‌گذارد.

اگر می‌خواهید بر روی دلار سرمایه‌گذاری کنید باید بدانید که ریسک آن از طلا و سکه بسیار زیادتر است. سرمایه‌گذاری بر روی دلار می‌تواند سود کمتری را برای شما به ارمغان بیاورد و امکان نقد شدن آن نیز مشکلات خاص خود را دارد.

همیشه طلا و سکه دو عنصر مهم برای سرمایه‌گذاری در خانواده‌ها به‌حساب می‌آید. طلا و سکه به دلیل خرید و فروش راحت و آسان بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری است.

نقد شوندگی آن نیز بسیار عالی و آسان است که همین نکته توانسته جایگاه طلا و سکه را بالا ببرد و موردتوجه همگان قرار بگیرد.

پیشنهاد می کنیم به جای سرمایه گذاری بر روی دلار، روی خرید سکه سرمایه گذاری کنید! البته راهکارهایی نیز مثل صندوق سرمایه گذاری طلا وجود دارد که گزینه‌ای مناسب برای سرمایه گذاری در این زمینه محسوب می‌شود.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآرونده: علی اکبر رضایی