چهارشنبه, ۱۷ دی ۱۳۹۹ ۱۸:۰۳

برنده دربی دی 99 چه تیمی است؟ استقلال یا پرسپولیس

برنده دربی دی 99 چه تیمی است؟ استقلال یا پرسپولیس
پیش بینی نتیجه دربی دی ماه 99 را از زبان کارشناسان و بررسی دو تیم را در تیتر برتر بخوانید.

به گزارش تیتربرتر؛ تیم های استقلال و پرسپولیس در دربی نودچهارم در 22 دی 99 راس ساعت 16.35 به مصاف هم می روند.

آمار بازی های استقلال - پرسپولیس

آمار بازی های استقلال - پرسپولیس
آمار بازی های استقلال - پرسپولیس

 

حتی پیش از آن‌که محمود فکری سکان هدایت آبی‌ها را برعهده بگیرد و یک میراث ارزشمند که از زمان حضور فرهاد مجیدی برای استقلال باقی‌مانده، رکورد شکست‌ناپذیری آن‌ها در دیدارهای خانگی است؛ چرا که آبی‌ها پس از آن‌که در مقابل ماشین سازی در آذر ماه ۹۸ شکست خوردند، دیگر در ورزشگاه آزادی مقابل رقبای خود دستِ خالی میدان را ترک نکرده‌اند و حالا این رکورد نیز در دوران محمود فکری ادامه‌دار شده است.

آبی‌ها از زمانی که با محمود فکری در لیگ بیستم کار خود را دنبال می‌کنند، در چهار مصاف خانگی مقابل رقبای خود صف‌آرایی کرده‌اند که سه پیروزی و یک تساوی برای استقلالی‌ها به دست آمده است و آن‌ها در صورت حفظ این رکورد می‌توانند یک آمار ویژه و استثنایی را از خود دیدارهای خانگی به ثبت برسانند.

استقلال پس از شکست مقابل ماشین سازی در ۲۸ آذر ۹۸، در دیدارهای خانگی خود از سد تیم های نفت مسجدسلیمان، ذوب آهن، سپاهان، ماشین سازی، مس رفسنجان و آلومینیوم اراک گذشته و با تیم های سایپا، تراکتور، نساجی، پیکان و صنعت نفت آبادان به تساوی دست پیدا کرده است.

بدون‌تردید سخت‌ترین رقیب این تیم در راه حفظ شکست‌ناپذیری در دیدارهای خانگی، پرسپولیس است چرا که آن‌ها در دربی پیش‌روی طبق برنامه‌ریزی سازمان لیگ میزبان هستند و شاگردان فکری می‌توانند با شکست رقیب ستنی، تعداد دیدارهای بدون شکست متوالی خود را به عدد ۱۲ برسانند.

جدال حامد لک با رشید مظاهری در دربی 99

جدال حامد لک با رشید مظاهری در دربی 99
جدال حامد لک با رشید مظاهری در دربی 99

 

 هر دو دروازه بان سرخابی، در آمار کلین شیت و گل خورده دقیقا با هم برابر هستند.

دیدار دربی پیش رو بازیکنان زیادی را در دل خود جای داده که برای اولین بار این مصاف بزرگ و حساس را تجربه می کنند که در این بین محمدرشید مظاهری و حامد لک نیز جزو این دسته محسوب می شوند. با این توضیح که آمار هر دو این دروازه بان ها دقیقا شبیه به هم است!

بررسی بازیهای محمدرشید مظاهری برای دربی 99

محمدرشید مظاهری دروازه بان استقلال که در فصل نقل و انتقالات تابستانی از تیم تراکتور به استقلال پیوست در ۷ مسابقه ای که برای این تیم به میدان رفته توانسته با ۵ کلین شیت در صدرنشینی تیم استقلال نقش بسزایی را ایفا کند. او که از دیدار مقابل ماشین سازی تبریز در چارچوب هفته سوم لیگ برتر به ترکیب تیم استقلال راه پیدا کرد تاکنون تنها در دو دیدار مقابل صنعت نفت آبادان که با نتیجه تساوی (۱-۱) به پایان رسید و روبروی گل گهر سیرجان که با برد (۱-۲) استقلال تمام شد دو بار دروازه اش را باز شده دیده است.

او پس از درخشش در سیرجان روبروی گل گهر، در آخرین دیدار استقلال روبروی آلومینیوم اراک هم درخشید و کاری کرد تا تیمش با برد و البته خودش با کلین شیت به دیدار دربی بزرگ پایتخت برسند.

او در مصاف آخر استقلال در ۶ موقعیتی که توپ به درون چارچوب دروازه اش زده شد موفق بود تا صددرصد موقعیت های حریف را بی اثر کرده باشد.

دروازه بان اصلی استقلال با این آمار قابل توجه (۷ بازی - ۵ کلین شیت – ۲ گل خورده – بدون باخت) از آمادگی بالای خود برای ورود به اولین دربی زندگی ورزشی اش خبر داد و از طرفی تا حد زیادی خیال طرفداران استقلال بابت دروازه تیم شان پس از جدایی سید مهدی رحمتی را راحت کرد.

بررسی بازیهای حامد لک برای دربی 99

جدال حامد لک با رشید مظاهری در دربی 99
جدال حامد لک با رشید مظاهری در دربی 99

 

در نقطه مقابل حامد لک هم در حالی خود را برای تجربه اولین دربی زندگی فوتبالی اش آماده می کند که او نیز جایگزین دروازه بان مطرحی به نام علیرضا بیرانوند شده است. دروازه بان اصلی تیم ملی که با پرسپولیس جام های مهمی را کسب کرده و جایش در دربی برای هواداران پرسپولیس به شدت خالی است. با این همه لک نیز در این ماه ها چه در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ و چه در لیگ برتر آمار قابل توجهی را از خود برجای گذاشته که کاملا شبیه به همتایش در استقلال است.

پرسپولیس با دو بازی کمتر نسبت به استقلال، تا دیدار با سپاهان، ۷ بار در لیگ برتر بیستم به زمین رفته که در هر ۷ مسابقه حامد لک دروازه بان این تیم بوده است. او در این ۷ دیدار تنها ۲ گل خورده که در دو دیدار با نتیجه تساوی ۱-۱ مقابل نساجی مازندران و ذوب آهن بوده است.

حامد در ۵ دیدار دیگر موفق به کلین شیت شده و در دو دیدار هم با پرسپولیس به برد دست یافته و هرگز باخت با پرسپولیس را تجربه نکرده است تا برای هواداران و پیشکسوتان پرسپولیس دروازه بانی مطمئن باشد.

حامد لک در دیدار ماقبل دربی هم با درخشش درون دروازه پرسپولیس بارها مانع از گلزنی مهاجمان و هافبک های تیم سرسخت و مدعی سپاهان شد و نشان داد روحیه بالایی برای حضور در دربی اول زندگی اش را دارد.

بی شک تقابل این دو دروازه بان در دو سوی میدان دربی ۲۲ دیماه، یکی از جذابترین لحظات را برای طرفداران هر دو تیم رقم خواهد زد چون هم استقلالی ها و هم پرسپولیسی ها حساب ویژه ای روی این دو نفر برای بازی عقب افتاده هفته هشتم باز کرده اند و معتقدند دروازه بان تیم شان به این راحتی ها گل نمی خورد.

مطالب مرتبط:

جدیدترین نظرسنجی کارشناسان از بازی استقلال - پرسپولیس

جدیدترین نظرسنجی کارشناسان از بازی استقلال - پرسپولیس
جدیدترین نظرسنجی کارشناسان از بازی استقلال - پرسپولیس

 

پیش بینی علیرضا نیکبخت واحدی از دربی 99

علیرضا نیکبخت واحدی درباره شرایط تیم فوتبال استقلال در آستانه دربی دوشنبه هفته آینده اظهار داشت: استقلال دو بازی فوق‌العاده انجام داده است. برخی‌ها می‌گویند استقلال زیبا بازی نمی‌کند، اما تیمی که در صدر جدول است، اصلا نباید در موردش حرف زد! این تیم برای بهتر شدن راه دارد، به شرط اینکه همه پشت آن باشند. بازی آخر استقلال زیبا بود و تیم با همدلی می‌تواند نتایج خوبی رقم بزند. استقلال می‌تواند پیشرفت کند، اگر از بیرون حمایت شود. 

وی با اشاره به دیدار استقلال و پرسپولیس عنوان کرد: هیچ‌کس نمی‌تواند دربی را پیش‌بینی کند. من به همراه علی پروین رکورددار حضور در دربی هستم و می‌دانم برنده شدن در دربی ارتباطی به شرایط قبل از بازی دو تیم ندارد. قرار نیست اگر تیمی ضعیف‌تر از دیگری باشد، حتما بازنده شود. در دربی بازیکنان بازی می‌کنند و مربی نقشی ندارد. اگر چه دربی بدون تماشاگر برگزار خواهد شد، اما اسمش دربی است. بازیکنان تحت شرایطی می‌خواهند بهترین بازی‌شان را انجام دهند، پس نتیجه ربطی به اینکه تیم‌ها در چه جایگاهی قرار دارند، ندارد. 

بازیکن پیشین تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس در مورد اینکه حسرت چه دربی را می‌خورد، گفت: دربی آخری که می‌توانستم بازی کنم و رکورددار تعداد حضور در دربی شوم. حسرت‌های دیگر دو شکستی بود که به عنوان بازیکن در دربی تجربه کردم. بدترین هم به دربی سال 79 که دعوا شد، برمی‌گردد. آن بازی واقعا ترسناک بود و من هم سن کمی داشتم. امیدوارم دیگر از این اتفاقات نیفتد و دعوایی رخ ندهد. بهترین دربی هم برد 2 بر یک مقابل پرسپولیس در سال 82 بود که محمود فکری از پنجاه متری گل زد!

نیکبخت در خصوص وضعیت چوکای تالش خاطرنشان کرد: چوکا بازیکنان خوب و تاکتیک‌پذیری دارد. مشکل ما این است که در زمین خودمان نمی‌‌توانیم بازی کنیم و باید در رشت به میدان برویم، انگار میهمان هستیم نه میزبان. شرایط سخت است، چون همه چوکا را با تماشاگرانش و ورزشگاهی که قلعه عقاب‌ها است، به یاد داریم. اگر چه بازی‌ها بدون تماشاگر برگزار می‌شود، اما دور بودن از قلعه عقاب‌ها سخت است. مسئولان باید به فکر باشند تا بازی‌های چوکا در خانه برگزار شود. با اینکه بازیکن نگرفتیم و جای خالی داریم، بازیکنان غیرت کردند و توانستند پرچم تیم را بالا نگه دارند. 

پیش بینی پرویز برومند از دربی 99

جدیدترین نظرسنجی کارشناسان از بازی استقلال - پرسپولیس
جدیدترین نظرسنجی کارشناسان از بازی استقلال - پرسپولیس

 

پرویز برومند در خصوص دیدار روز دوشنبه استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: آرزو دارم محمود فکری در استقلال موفق شود چون اگر یک استقلالی در این تیم نتیجه نگیرد ناخواسته سراغ افراد دیگر می روند.

وی افزود: هر کسی که استقلالی است وظیفه دارم از او حمایت کنم. فکری همبازی من بوده و سالها در اردوها و حتی در تیم ملی کنار هم بودیم. شاید قیافه و چهره فکری چندان تو دل برو نباشد ولی او شخصیت خوبی دارد. او با استقلال امتیازات خوبی گرفته و نتایج او قابل دفاع است.

دروازه بان اسبق استقلال با اشاره به پیش بینی اش از دربی عنوان کرد: با این شرایطِ پرسپولیس، بهترین نتیجه برای این تیم در دربی مساوی است. اگر روند این باشد استقلال قطعا دربی را می برد ولی من با سالها تجربه می گویم که این بازی متفاوت است.

برومند یادآور شد: در اولین دربی را که به میدان رفتم( سال ۷۶) قبل از بازی گفتم به راحتی ۴ گل به حریف می زنیم ولی یک گل خوردیم و بازی را باختیم و اصلا نفهمیدیم بازی کِی تمام شد. البته الان دیگر آن ستاره های فوق العاده در دو تیم حضور ندارد و دومین تفاوت فاحش نسبت به آن زمان این است که تماشاگری در استادیوم حضور ندارد. این موضوع قطعا به نفع بازیکنان خلاق است که بدون استرس کار خود را انجام می دهند. 

وی تاکید کرد: روی کاغذ استقلال با ۲ گل از حریفش جلوتر است.دیدید که  پرسپولیس باید ۲-۳ گل در دقایق آخر از سپاهان می خورد ولی شخصیت این تیم اجازه نداد سپاهان برنده شود. زمانی پروین می گفت پیراهن پرسپولیس و استقلال خیلی قیمت و شخصیت دارد و همین باعث شد که پرسپولیس به سپاهان نبازد و استقلال هم همین شرایط را مقابل گل گهر تجربه کرد.

دروازه بان اسبق استقلال خاظرنشان کرد: استقلال از پیش برنده است چون وضعیت روحی خوبی دارد و حریف با مساوی پیش از دربی به مصافش می آید. استقلال در لیگ چیزی را از دست نداده ولی آنها فینال آسیا را از دست داده اند و این مسائل از نظر روانی در دربی تاثیر دارد. اگر پرسپولیس دربی را ببازد به بدترین شکل لیگ را از دست می دهد.

وی ادامه داد: زمانی این بازی برای من آنقدر مهم بود که وقتی باختیم می خواستم فوتبال را کنار بگذارم.خدا منصورخان پورحیدری را رحمت کند او شاهد است حتی در اردوی تیم ملی انواع بهانه ها را آوردم و گفتم مادرم مریض است اما فهمیدند مادرم حالش خوب است، بعدا گفتم کمرم درد می کند و همین رفتارها باعث شد قهرمانی بازی های آسیایی را از دست بدهم چون واقعا می خواستم خداحافظی کنم. این مثال را گفتم تا بگویم تاثیرگذاری برد و باخت در دربی خیلی زیاد است.آن زمان تعصب خیلی زیاد بود ولی الان شرایط اینگونه نیست.

برومند در خصوص دروازه بان های دو تیم گفت: از آنجا که خیلی نسبت به پست خودم خیلی خودخواه هستم با وجود اینکه مظاهری خیلی عالی بوده هنوز از او راضی نیستم چون او توانایی های خیلی زیادی دارد.حالا او باید در تیم ملی خودش را نشان بدهد. استقلال همیشه دروازه تیم ملی را بیمه کرده، سالها حجازی، عابدزاده، من، طباطبایی، طالب لو، رحمتی و ... در تیم ملی بودیم و الان هم نوبت مظاهری است. برای مظاهری خیلی خوشحالم و اگر یک سری ایرادات جزئی اش را رفع کند سالها گلر اول تیم ملی خواهد شد. باز هم تاکید می کنم او تا به اینجا عالی بوده و حقش است حتی گلر اول تیم ملی شود.

وی با اشاره به وضعیت حامد لک عنوان کرد: از نظر من لک در این سالها بالا و پایین زیاد داشت ولی در پرسپولیس روند بالای ۵۰ درصد را طی کرده است اما درخشش مظاهری عیان تر و واکنش های او حرفه ای تر است. این پست فوق العاده مهم و پرفشار است و استرس خیلی زیادی روی دروازه بان ها وجود دارد و کسی موفق می شود که اعتماد به نفس قابل قبولی داشته باشد.

آنچه دیگران می خوانند:

گزارش از علی اکبر رضایی