چهارشنبه, ۱۷ دی ۱۳۹۹ ۱۱:۳۰

فیلم| ماجرای رکوردزنی ویدیوی محسن یگانه در یوتیوب بعد از 5 سال

فیلم| ماجرای رکوردزنی ویدیوی محسن یگانه در یوتیوب بعد از 5 سال
قطعه ای از محسن یگانه رکورد ۱۰۰میلیون بازدید در یوتیوب را شکست.

به گزارش تیتربرتر؛ محسن یگانه خواننده پاپ در روزهای کرونایی که کنسرت ها لغو شده است و فعالیت اهالی موسیقی محدود شده تنها با یک تک آهنگ در فضای مجازی بر سر زبان ها افتاده است.

رکوردشکنی ویدیوی محسن یگانه در یوتیوب

رکوردشکنی ویدیوی محسن یگانه در یوتیوب
رکوردشکنی ویدیوی محسن یگانه در یوتیوب

به طوری که اجرای آهنگ «بهت قول می‌دم» در شبکه یوتیوب تا کنون بیش از 100 میلیون بار تماشا شده است و از این نظر می‌توان عنوان پربازدیدترین ویدئوی ایرانی را برای آن در نظر گرفت. این نکته وقتی جالب توجه‌تر می‌شود که بدانیم یوتیوب در ایران فیلتر است و مردم ایران بیشتر برای تماشای ویدئو از سرویس‌های مشابه داخلی استفاده می‌کنند. در نتیجه بازدید بالای ویدئوی محسن یگانه نشان از مخاطبان جهانی این نماهنگ دارد.

ویدئوی «بهت قول می‌دم» اواخر سال ۲۰۱۶ در سایت یوتیوب بارگذاری شد. این ویدئو از آن زمان تا کنون بیش از 100 میلیون بار تماشا شده است و فراتر از ۲۲ هزار نفر پس از تماشای آن نظراتی را پای ویدئو مطرح کرده‌اند که خواندن آن‌ها خالی از لطف نیست.

قطعه «بهت قول می‌دم» محسن یگانه رکورد ۱۰۰میلیون بازدید در یوتیوب را شکست. سال گذشته درباره رکورد ۴۰میلیونی آن نوشتیم و حالا با گذشت یک سال بیش از ۶۰میلیون‌بار دیگر در یوتیوب دیده شده. جالب اینجاست که «بهت قول می‌دم» توسط بسیاری از خارجی‌ها کاور هم شده؛ از ترکی و عربی بگیر تا خواننده‌های انگلیسی‌زبانی که با لهجه جذابی بهت قول می‌دم را در یوتیوبشان کاور و منتشر می‌کنند.

{flvremote}https://aspb27.cdn.asset.aparat.com/aparat-video/4237706f3a64239129546ae10288a10328625795-240p.apt?wmsAuthSign=eyJhbGciOiJIUzI1NiIsInR5cCI6IkpXVCJ9.eyJ0b2tlbiI6ImQyOGM3Y2Q1NjBhNmI4Y2NlZmE3NjhjN2FkOTVjYzRmIiwiZXhwIjoxNjA5OTM5NDMzLCJpc3MiOiJTYWJhIElkZWEgR1NJRyJ9.DrKidrndMuO_83SuU8ZKpdLI1yROp7Hchc6p_l6-vbM|https://static.cdn.asset.aparat.com/avt/28625795-1530-b__329665407.jpg{/flvremote}

 

بنابر نوشته هفت صبح؛ جالب‌تر اینکه اگر عبارت ری‌اکشن را جلوی اسم قطعه بگذارید و در یوتیوب جست‌وجو کنید، خواهید دید که بسیاری از یوتیوبرهای خارجی ری‌اکشن‌های جذابی نسبت به این قطعه دارند. اکثر آنها از تسلط بر خواندن در عین نوازندگی زیبایش و آن تحریرهای خاصش تعجب و حیرت می‌کنند. مجید فرهبد که ویدئوی این قطعه را کارگردانی کرده، چندسال پیش و بعد از ویدئوهایی که از کنسرت یگانه ساخته بود، در جواب سوالم که پرسیده بودم هزینه ساخت ویدئوی این کنسرت چقدر بود، گفت: «دستمزد عوامل را اگر کنار بگذاریم، فقط هزینه اجاره چند دوربین و یکسری تجهیزات بود.»
هزینه‌ای که فرهبد از آن صحبت می‌کرد شاید به زحمت مرز ۱۰میلیون تومان را رد می‌کرد. اما حالا این ویدئو که با هزینه کمی هم ساخته شده، مرز ۱۰۰میلیون بازدید را رد کرده است.

واکنش محسن یگانه به صد میلیونی شدن بازدید آهنگش

واکنش محسن یگانه به صد میلیونی شدن بازدید آهنگش
واکنش محسن یگانه به صد میلیونی شدن بازدید آهنگش

محسن یگانه با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود از صد میلیونی شدن بازدید آهنگ‌‌ «بهت قول می دم» در یوتیوب ابراز خوشحالی کرد.

این خواننده پاپ در مورد 100 میلیونی شدن آهنگ «بهت قول می دم» نوشت:

۱۰۰ میلیون بازدید، اونم فقط تو یوتیوب که اینجا فیلتره!
تلویزیون هم که ساز نشون نمیده و یه بارم پخشش نکرد...
تا اونجایی که یادمه تو این چند سال این آهنگ
انتخاب هیچ هییٔت داورانی هم نبوده
اما خودم هر دفعه که از این ۵۳ هزار کامنت چند تا شو میخونم و میبینم بیشتر کامنت ها غیر ایرانین و انقدر ابراز علاقه به زبان پارسی داشتن، و این گروه و صدای همخونی شما و حس و حال کنسرت رو دوست داشتن، به ایرانی بودنم افتخار میکنم.

مطالب مرتبط:

واکنش کاربران یوتیوب به ویدیوی «بهت قول می‌دم»

آنچه بیش از همه در این نظرات برجسته است، غیرایرانی بودن کسانی است که نظر داده‌اند و خیلی از آن‌ها با تماشای این ویدئو و گوش سپردن به موسیقی آن نسبت به ایران و فرهنگ ایرانی ابراز علاقه کرده‌اند. این موضوع نشان‌گر موضوعی است که بسیاری از کارشناسان و فعالان عرصه فرهنگ درباره‌اش نظری یکسان دارند،‌ با هنر می‌توان بر افکار تاثیر گذاشت و با جهانیان ارتباطی موثر برقرار کرد.

موسیقی زبانی جهانی است و نیاز به آموختن ندارد. هر کسی از هر گوشه‌ای از جهان توانایی لذت بردن از آن را در ذات خود دارد. همین است که بسیاری بدون دانستن زبان فارسی از مخاطب این آهنگ شده‌اند.

برای نمونه یکی با نام راجو خان از کشمیر نوشته است: «عاشق ایران و فرهنگ ایرانی هستم.» فرد دیگری از بنگلادش نوشته: «سلام به همه ایرانیان از بنگلادش. فرهنگ، زبان و موسیقی شما را دوست دارم.»

 میسی آصفا از آمریکا خطاب به محسن یگانه نوشته است:‌ «حتی یک کلمه از ترانه نمی‌فهمم اما آهنگ‌هایت را دوست دارم.» رزماری برندستتر از اتریش هم نوشته: «موسیقی مرز نمی‌شناسد.»

بنابر نوشته خبرآنلاین؛ بدون شک کسی که مخاطب موسیقی می‌شود، زیبایی‌های زبان فارسی را هم می‌شنود و همین بهترین راه معرفی است. چنانچه مشفق آذریار از آذربایجان نوشته‌ است: «عاشق این آهنگم. زبان فارسی خیلی زیباست.» کاربر دیگری نوشته است: «زبان من فارسی نیست اما عاشق این آهنگم. می‌خواهم فارسی بیاموزم.»

بر این اساس می توان گفت همیشه عادت داریم که خودمان را دست کم بگیریم و محصولات خودمان را ناچیز و بی‌کیفیت بدانیم. درباره موسیقی به ویژه موسیقی پاپ این مسئله حادتر است و همیشه دست کم گرفته می‌شود و کسی شاید گمان نمی‌کرد که موسیقی پاپ ایرانی می‌تواند مخاطبان جهانی را به وجد بیاورد اما دست کم درباره این آهنگ از محسن یگانه اینگونه شد و مخاطبان بسیاری یافت.

بیوگرافی محسن یگانه

بیوگرافی محسن یگانه
محسن یگانه در کنار دخترش نگاه

محسن یگانه خواننده معروف موسیقی پاپ متولد 23 اردیبهشت 1364 در گنبدکاووس است. تحصیلات محسن یگانه دانشجوی انصرافی مهندسی صنایع از دانشگاه آزاد تهران است که پس از گذراندن شش ترم به علت مشغله بسیار در حرفه موسیقی، از ادامه تحصیل انصراف داد.

محسن یگانه فرزند یکی مانده به آخر خانواده است و دو خواهر بزرگترش هر کدام پزشک و دندان‌پزشک هستند. او فرزند یکی از شهدای جنگ ایران و عراق، محمدرضا یگانه است و مادرش استاد دانشگاه است.

آنچه یگانه را از دیگر خوانندگان متمایز می‌کند توانایی او در ترانه‌سرایی و آهنگسازی می‌باشد. محسن یگانه اولین آلبوم خود را که سال کبیسه نام داشت در سال 1385 به صورت زیر زمینی منتشر نمود که از هما ابتدا با استقبال فراوانی مواجه شد و همگی او را شناختند و حال به یکی از بهترین خوانندگان کشور تبدیل گردیده است.

 محسن یگانه در ابتدا علاقه‌ای به موسیقی نداشت و بصورت تفریحی به آن نگاه می‌کرد. به گفته خودش از کودکی علاقه‌مند به بازیگری و مطرح شدن در دنیای سینما بود؛ ولی بنا به شرایط خاص فرهنگی و خانوادگی تا به امروز چنین موقعیتی را پیدا نکرد. اما در موسیقی ذوق و سلیقه خاصی داشت. میل به موسیقی و یک شنونده خوب بودن را بر حسب اتفاق با شنیدن یکی از قطعات بی‌کلام آلبوم بهار من «گل گندم از شادمهر عقیلی» بدست آورد که حس عجیبی نسبت به موسیقی روز «پاپ» پیدا کرد و با علاقه دو چندانی که در او بوجود آمده بود به فراگیری ساز گیتار پرداخت.

محسن یگانه اولین ترانه خود را در کنار محسن چاوشی با نام نشکن دلمو با ترانه‌سرایی و آهنگسازی خودش و تنظیمی از محسن چاوشی اجرا کرد.

محسن یگانه در نوروز 1389 اعلام کرد که ازدواج کرده است. محسن یگانه در 14 آبان 1393 صاحب فرزند دختری به نام «نگاه» شد. به همین دلیل نام نگاه را برای چهارمین آلبوم رسمی خود برگزید.

ماجرای جنجالی احمدی نژاد و محسن یگانه چه بود؟

ماجرای جنجالی احمدی نژاد و محسن یگانه چه بود؟
ماجرای جنجالی احمدی نژاد و محسن یگانه چه بود؟

درست در ماه‌های پایانی سال ۹۱، محسن یگانه در حالی به عنوان خواننده همایش بزرگ وحدت و انسجام ملی جوانان ایران اسلامی در بندر عباس انتخاب شد که مهمان اصلی آن محمود احمدی نژاد رئیس جمهور اسبق بود. یگانه در ابتدای حضور خود از حضار خواست تا احمدی نژاد را تشویق کنند و او را فردی با نشاط و با روحیه جوان پسند معرفی کرد.

محسن یگانه پس از اجرای خود با یک تندیس مورد تقدیر رئیس جمهور اسبق قرار می‌گیرد. پس از انتشار این عکس‌ها در برخی رسانه ها، بسیاری از مردم و هنرمندان به این موضوع واکنش نشان دادند. اما ماجرای انتقاد از او به اندازه جنجال در آغوش کشیدن علیرضا افتخاری توسط محمود احمدی نژاد گسترده نشد.

یگانه چند سال بعد در پاسخ به جنجال روبوسی و تمجید از احمدی نژاد، می‌گوید: "من واقعاً از سیاست چیزی نمی‌دانم و سعی می‌کنم چیزی هم از آن نفهمم. در آن برنامه قرار بود از نخبگان برگزیده تقدیر شود. خبری هم از حضور آقای احمدی‌نژاد نبود و به ما چیزی در این مورد نگفته بودند."

او ادامه می‌دهد: "در آن مراسم مجری برنامه از من به عنوان فرزند شهید یاد کرد تا من را به سمت آقای احمدی نژاد بفرستد. کاش به‌جای آن عکس معروف، فیلم مراسم منتشر می‌شد تا همه‌چیز مشخص شود. "

محسن یگانه در پاسخ اینکه در آن لحظه به جنجال دیدار علیرضا افتخاری با احمدی نژاد فکر کردی؟ می‌گوید: "دروغ چرا! بله. ولی اتفاقی بود که افتاده بود و نمی‌توانستم کاری انجام دهم. "

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: الهام خلیلی خو