دوشنبه, ۱۵ دی ۱۳۹۹ ۲۳:۰۵

آشنایی با زینب کرمی نامزد بهترین گلر فوتسال جهان

آشنایی با زینب کرمی نامزد بهترین گلر فوتسال جهان
زینب کرمی در بین برترین دروازه‌بان فوتسال جهان در سال ۲۰۲۰ قرار گرفت.

به گزارش تیتربرتر؛ دروازه‌بان تیم مس رفسنجان در بین ۱۰ دروازه‌بان برتر فوتسال جهان قرار گرفت. 

جزئیات نامزد شدن زینب کرمی به عنوان بهترین گلر فوتسال جهان

جزئیات نامزد شدن زینب کرمی به عنوان بهترین گلر فوتسال جهان
جزئیات نامزد شدن زینب کرمی به عنوان بهترین گلر فوتسال جهان

 

سایت معتبر فوتسال پلنت که هر ساله بهترین های فوتسال جهان را انتخاب می کند، انتخاب بهترین‌های فوتسال جهان در سال ۲۰۲۰ را آغاز کرده است و در گام دوم به سراغ انتخاب بهترین دروازه‌بانان فوتسال جهان رفته  که نام زینب کرمی هم در این لیست قرار گرفته است. 

کرمی همراه با مس رفسنجان  در لیگ برتر فوتسال زنان حضور داشت و با این تیم قهرمان لیگ شد. 

پیش از این هم نام گلاره ناظمی، در بین ۱۰ داور برتر جهان قرار گرفته بود. 

بیوگرافی زینب کرمی بهترین گلر فوتسال جهان

بیوگرافی زینب کرمی بهترین گلر فوتسال جهان
بیوگرافی زینب کرمی بهترین گلر فوتسال جهان

 

سوباسا او را شیفته فوتبال کرد و این اتفاق باعث شد به چارچوب دروازه راه پیدا کند اما داشتن هدف و تلاش زیاد در حال حاضر او را به یک شگفتی‌ساز تبدیل کرده است.

 تنها دو دهه از زندگی زینب کرمی گذشته است و این دروازه‌بان بیست ساله اصفهانی توانست در سومین سال حضورش در لیگ برتر فوتسال بانوان همراه با تیم مس رفسنجان به عنوان قهرمانی لیگ برتر دست پیدا کند و با وجود کم‌ترین گل خورده شگفتی ساز مسابقات باشد.

مصاحبه زینب کرمی گلر فوتسال

مصاحبه زینب کرمی گلر فوتسال
مصاحبه زینب کرمی گلر فوتسال

 

از چه زمانی با فوتسال آشنا شدید؟

من ورزش را از ۹ سالگی با والیبال شروع کردم و با دیدن کارتون فوتبالیست‌ها به خانواده اصرار کردم که مرا در رشته فوتسال ثبت نام کنند و اولین مرتبه خانم لیلا صادقی که مربی آموزش پرورش بودند از من به عنوان بازیکن دعوت کردند و پس از اینکه در یکی از تمرینات دروازه بان ما نیامد، درون دروازه ایستادم و پس از آن دیگر از دروازه بیرون نیامدم.

از حضور خود در تیم ملی بگویید

برای اولین بار با تیم ملی زیر ۱۳ سال فوتبال به سریلانکا دعوت شدم و پس از آن تا تیم ملی زیر ۱۶ سال بودم و به دلیل قد کوتاهم همیشه به عنوان گلر چهارم بودم. سال ۹۳ با اعتماد خانم علوی به من، در مسابقات دسته سوم که مصادف بود با زمان راه اندازی تیم ملی جوانان توسط شهناز یاری که برای استعدادیابی در بندرعباس حضور داشتند به تیم ملی جوانان فوتسال دعوت شدم و در فوتسال ماندم و سال گذشته بود که مسابقات آسیایی برگزار شد که با سرمربیگری نیلوفر اردلان قهرمان مسابقات کافا شدیم.

برای نخستین مرتبه با کدام تیم در لیگ برتر فوتسال حضور داشتید؟

مصاحبه زینب کرمی گلر فوتسال
مصاحبه زینب کرمی گلر فوتسال

 

زمانی که در تیم ملی جوانان فوتسال بودم فاطمه شریف من را به تیم سیاه جامگان مشهد دعوت کرد و در سن ۱۷ سالگی در لیگ برتر فوتسال حضور پیدا کردم و دو سال است که در تیم مس رفسنجان هستم.

دلیل خاصی وجود دارد که شما خارج از استان اصفهان مشغول فعالیت هستید؟

اولین سال حضورم در لیگ برتر شناخته نشده بودم و مجبور بودم به مشهد بروم. از تیم نامی‌نو پیشنهاد داشتم اما به دلیل حضور فرزانه توسلی گلر دوم می‌شدم این را می‌دانم که بازیکن با بازی کردن دیده می‌شود و تجربه کسب می‌کند. مسئولین اصفهان با وجود استعدادهای زیاد به بازیکنان و مربیان اصفهانی اعتماد نمی‌کنند. خوشحال هستم که در این سه سال حضور در لیگ برتر خارج از اصفهان بازی کردم چون اگر در اصفهان حاضر می‌شدم دیده نمی‌شدم.

مطالب مرتبط:

از سختی‌ها و مشکلات ورزش زنان بگویید

مشکلات زیادی وجود دارد و همواره از نظر امکانات و قراردادها بین ما و آقایان تفاوت قائل شدند، اما در شرایط کرونا و با وجود سختی‌های زیاد باشگاه رفسنجان همه شرایط را برای بازیکنان مهیا کرد تا مشکلی ایجاد نشود.

چقدر فکر می‌کردید امسال قهرمان لیگ شوید؟

مصاحبه زینب کرمی گلر فوتسال
مصاحبه زینب کرمی گلر فوتسال

 

سال گذشته با تیم رفسنجان مقام دوم را کسب کردیم و با توجه به اینکه تیم برای قهرمانی بسته نشده بود شگفتی ساز شدیم، اما با حضور فاطمه اعتدادی و انگیزه و بار فنی که داشت باعث شد دوم شویم. امسال از همان ابتدا مطمئن بودیم اتفاقات خوبی برای ما رخ خواهد داد و خدا را شکر توانستیم قهرمان شویم.

در هر دو بازی رفت و برگشت فینال کیلین شیت کردید

یکی از اهداف من در هر بازی بسته نگه داشتن دروازه تیم بود تا بتوانم با اثبات کردن خودم جواب اعتماد کادر فنی را بدهم. در بازی‌های فینال کوچک‌ترین اشتباه من منجر به شکست تیم می‌شد و خدا را شکر می‌کنم که بهترین خط دفاعی را با کم‌ترین گل خورده کسب کردیم.

بهترین اتفاق فوتسالی شما چیست؟

زمانی که شهرزاد مظفر سرمربی تیم ملی بود اردویی در اصفهان برگزار کردند که من با تیم منتخبین اصفهان برابر آن‌ها بازی کردم و آن روز عملکرد خیلی خوبی داشتم که بهترین خاطره ورزشی من بود. بهترین رویکرد ورزشی من نیز همین سال بود که ابتدا با تیم جوانان قهرمانم مسابقات کافا آسیایی شدیم و پس از آن قهرمانی لیگ را کسب کردیم.

پتانسیل اصفهان در فوتسال را چطور ارزیابی می‌کنید؟

مصاحبه زینب کرمی گلر فوتسال
مصاحبه زینب کرمی گلر فوتسال

 

خداراشکر اصفهان بازیکنان زیادی در فوتسال و فوتبال دارد اما از نظر تیمداری و استفاده نکردن از بازیکنان بومی، ضعف دارد و نمی‌دانم چرا بازیکنان ملی اصفهانی در تیم‌های اصفهانی بازی نمی‌کنند.

هدف زینب کرمی چسیت؟

همیشه به من گفته شده است که جایگزین فرزانه توسلی هستم اما هدفم این است که از الگوی خودم فراتر بروم و با وجود بلندپروازی زیاد می‌خواهم بهترین گلر جهان شوم.

فوتسال را در یک جمله توصیف کنید

من با فوتسال به خدا رسیدم.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: علی اکبر رضایی