یکشنبه, ۱۴ دی ۱۳۹۹ ۱۴:۵۲

جزییات تعلیق پروازهای ایران به انگلیس تا 30 دی 99

جزییات تعلیق پروازهای ایران به انگلیس تا 30 دی 99
بنابر درخواست ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا پروازهای لندن به ایران تا ۳۰ دیماه امسال تعلیق شد.

به گزارش تیتربرتر؛ پروازهای ایران-انگلیس از ابتدای دی ماه به دلیل شیوع ویروس انگلیسی کرونا بنا بر دستور وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی لغو شد و این وضعیت تاکنون ادامه داشته است و گویا قرار است تا پایان دی ماه تمدید شود.

بسیاری از کشورها درپی شیوع ویروس کرونای جهش یافته در انگلیس، پروازهای خود را به این کشور متوقف کردند.

تعلیق پروازها از ایران به انگلیس تا ۳۰ دیماه

تعلیق پروازها از ایران به انگلیس تا ۳۰ دیماه
تعلیق پروازها از ایران به انگلیس تا ۳۰ دیماه

بر اساس اعلام سازمان هواپیمایی کشور با درخواست ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا تعلیق پرواز ایرلاین‌های داخلی به انگلیس (لندن) تا 30 دیماه امسال تمدید شده است. تعلیق دو هفته‌ای این پروازها امروز به پایان می‌رسید.

چهارشنبه گذشته معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری از احتمال تمدید ممنوعیت پرواز به انگلیس با توجه به شیوع ویروس جدید کرونا در این کشور خبر داده و گفته بود:  با توجه به شیوع نوع انگلیسی ویروس کرونا، از اول دیماه امسال به مدت دو هفته پروازها از مبداء لندن به مقاصد داخلی کشور تعلیق شده و این تعلیق همچنان پابرجاست.

ابوالقاسم جلالی ادمه داد: این محدودیت تا یکشنبه آینده (14 دیماه) برقرار است و در صورت درخواست ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا، تعلیق پروازها تمدید خواهد شد.

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد: در صورت فروش بلیت پروازهای لندن در زمان محدودیت اعلام شده ،‌ دفاتر صادر کننده بلیت می بایست مبلغ کامل بلیت را به مسافران استرداد کنند.

ممنوعیت پرواز‌های ورودی از بریتانیا

ممنوعیت پرواز‌های ورودی از بریتانیا
ممنوعیت پرواز‌های ورودی از بریتانیا

همزمان با افزایش نگرانی‌ها در پی شیوع گونه جدیدی از ویروس کرونا در جنوب انگلیس، برخی کشور‌های عضو اتحادیه اروپا در اقدامی فوری، کلیه پرواز‌های ورودی از بریتانیا را لغو و ممنوع اعلام کردند.

اعمال محدودیت‌های اضطراری اخیر توسط برخی کشور‌های اتحادیه اروپا در شرایطی صورت می‌گیرد که وزیر بهداشت بریتانیا، گونه شناسایی‌شده جدید ویروس کرونا را به لحاظ سرعت شیوع، «مهارناپذیر» خوانده است.

براساس این گزارش کشور‌های هلند، آلمان، کویت، ایتالیا، بلژیک، سوئد، فرانسه و ترکیه پرواز‌های خود را به این کشور متوقف کرده‌اند.

سخنگوی مرکز واکنش به شیوع ویروس کرونای جدید به خبرنگاران گفت: این مرکز تصمیم گرفته است مدت توقف ترافیک هوایی به انگلیس را تمدید کند.

مرکز واکنش به شیوع ویروس کرونای جدید همچنین اعلام کرد: برای تأمین سلامت مردم، محدودیت ها تا ساعت 23:59 دقیقه روز 12 ژانویه 2021 تمدید می شود.

همچنین حسین جهانی مدیرکل روابط عمومی شرکت هواپیمایی ایران ایر با بیان اینکه با دستور ستاد ملی مقابله با کرونا تمامی پرواز‌های انگلیس لغو شده است، گفت: فعلا هیچ تصمیمی برای سایر پرواز‌های خارجی گرفته نشده است.

جهانی با بیان اینکه مسافرانی که بلیت تهیه کرده بودند، نگران نباشند، تصریح کرد: مبالغ این بلیت‌ها در صورت درخواست مسافران بازگردانده می‌شود و یا بلیت‌های جایگزین برای آنها صادر می‌شود.

گفتنی است؛  کشورهای زیادی در دنیا و از جمله اروپا برای جلوگیری از انتقال ویروس جهش یافته کرونا رفت و آمد و سفر مستقیم و حتی غیر مستقیم به انگلستان را ممنوع کرده اند و برخی کشورها نیز با تدابیر سختگیرانه تر همه سفرهای خارجی را ممنوع کرده اند.

در ایران نیز اقدامات لازم انجام شده، به دقت پیگیری می کنیم و پروازهای مستقیم به و از انگلستان متوقف و لغو شده است. مسافران پروازهای غیر مستقیم از انگلستان هم کنترل می شوند. نتیجه تست مبدا این مسافران را بررسی می کنیم و در ایران از آنها تست گرفته می شود و افراد مشکوک ۱۴ روز قرنطینه می شوند، همه کسانی را هم که قبل از اعلام انگلیس وارد ایران شده اند، هم غربالگری کرده ایم و اگر لازم باشد از آنها تست می گیریم.

 نکته مهم درباره این ویروس جهش یافته این است که انگلیسی ها که در مورد خیلی کشورها ادعاهایی داشتند، خودشان از سپتامبر که جهش ویروس شناسایی شده، موضوع را کتمان کردند.

مطالب مرتبط:

تغییر راهبرد واکسیناسیون کرونا در انگلیس

تغییر راهبرد واکسیناسیون کرونا در انگلیس
تغییر راهبرد واکسیناسیون کرونا در انگلیس

دولت لندن به تازگی راهبرد عملیات واکسیناسیون کرونا در این کشور را تغییر داده تا از گسترش پرشتاب ویروس کرونا در این کشور جلوگیری کند. به این ترتیب با طولانی کردن فاصله تزریق واحد دوم واکسن کرونا به یک داوطلب، افراد بیشتری این واکسن را دریافت می‌کنند.

طبق جدول زمان بندی قرار بود که دومین واحد واکسن کرونا ۲۱ روز بعد از دریافت اولین واحد تزریق شود. این حالیست که تاکنون نوبت دوم هزاران داوطلبی که اولین واحد واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند به تاخیر افتاده و این مساله با اعتراض نهادهای بهداشتی و افکار عمومی رو برو شده است.

طرح تزریق یک واحد از واکسن کرونا، اولین بار از سوی تونی بلر نخست وزیر اسبق انگلیس مطرح شد. او با انتقاد از عملکرد کُند این کشور در اجرای عملیات تزریق واکسن کرونا خواستار تغییر راهبرد دولت در این رابطه شد تا از شیوع بیشتر گونه جهش یافته ویروس کرونا جلوگیری شود.

بلر در یادداشتی برای نشریه ایندیپندنت عنوان کرد که طرح تزریق دو واحد از واکسن کرونا با اولویت افراد مسن و آسیب پذیر «باید اصلاح و تسریع شود» و تا جائیکه امکان دارد افراد یک واحد از واکسن کرونا را دریافت کنند.

عملیات تزریق واکسن کرونا از سه‌شنبه ۱۸ آذر در سراسر انگلیس آغاز شد و تاکنون بالغ بر ۹۵۰ هزار نفر واکسن نوع «فایزر بیونتک» را در انگلیس دریافت کرده‌اند. دولت بوریس جانسون امیدوار بود تمام شهروندان کشور را تا تابستان واکسینه کند. اما گزارش‌ها حاکیست که ذخیره واکسن به پایان رسیده و دریافت محموله بعدی چندین ماه طول می‌کشد.

آژانس تنظیم مقررات محصولات دارویی و بهداشتی انگلیس هفته گذشته مجوز استفاده از واکسن دانشگاه آکسفورد را تائید کرد. انگلیس ۱۰۰ میلیون واحد از این واکسن را سفارش داده است. اما زمان دریافت این سفارش هنوز مشخص نیست و دانشمندان می‌گویند که امکان تزریق آن به افرادی که واکسن فایزر بیونتک را دریافت کرده‌اند وجود ندارد.

بر اساس گزارش رسمی وزارت بهداشت انگلیس بالغ بر ۵۳ هزار و ۲۸۵ نفر در انگلیس طی ۲۴ ساعت گذشته به کرونا مبتلا شده و ۶۱۳ نفر زندگی خود را از دست داده‌اند. این در حالیست که دولت بوریس جانسون به دلیل مدیریت ناکارآمد در مهار بحران کرونا بشدت از سوی افکار عمومی تحت فشار قرار دارد.

دولت متهم است که اولین دور قرنطینه سراسری انگلیس را با تاخیر به اجرا گذاشت تا آمار مبتلایان به کرونا در این کشور به بالاترین حد در قاره اروپا برسد. اینک دولت به رغم مخالفت جدی دانشمندان و کارشناسان بهداشت قصد دارد تا پس از پایان تعطیلات کریسمس، مدارس این کشور را به هر شکلی بازگشایی کند تا اوضاع را خلاف واقع و طبیعی نشان دهد. دولت برای اجرای این سیاست به نیروی های مسلح متوسل شده تا از طریق طرح گسترده تست کرونا در مدارس، سلامتی دانش‌آموزان را تضمین کند. اما دو اتحادیه آموزشی انگلیس هشدار داده‌اند که اجازه بازگشت به دانش آموزان پس از تعطیلات کریسمس، آنها را در معرض خطر ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا قرار می‌دهد.

پروفسور «گودارد» می‌گوید؛ گونه جدید ویروس کرونا به سرعت در سراسر کشور در حال گسترش است و روزهای اینده شاهد افزایش پرشتاب آمار مبتلایان خواهیم بود. باید از هم‌اکنون برای آن شرایط خود را آماده کنیم.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: الهام خلیلی خو