یکشنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۹ ۱۶:۲۹

واکنش فوتبالی ها به هند مهدی شیری در فینال پرسپولیس - اولسان

واکنش فوتبالی ها به هند مهدی شیری در فینال پرسپولیس - اولسان
تیم پرسپولیس در بازی فینال خود در مصاف با اولسان هوندای کره جنوبی با نتیجه دو بر یک شکست خورد.

به گزارش تیتربرتر؛  پرسپولیس در دقایق پایانی دیدار با اولسان هیوندای تلاش می‌کرد خاطره شکست در فینال لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸ را از اذهان پاک کند که موفق نبود.

در حالی که ضربه نخست جونیور توسط لک مهار شد، این مهاجم برزیلی توپ برگشتی را با خونسردی تبدیل به گل کرد. داور مسابقه اوایل نیمه دوم به مانیتور کنار زمین برگشت تا بار دیگر یک پنالتی برای نماینده کره جنوبی اعلام کند. این بار مهدی شیری در شرایطی غیرضروری، دست خود را هنگام سانتر لی چونگ‌یونگ بلند کرده بود. جونیور لک را به سمتی اشتباه فرستاد و با ضربه‌ای محکم به سمت چپ دروازه، کاری کرد دست دروازه‌بان پرسپولیس به توپ نرسد.

واکنش ها به هند مهدی شیری در بازی فینال پرسپولیس - اولسان

واکنش علی کریمی به هند مهدی شیری در فینال پرسپولیس - اولسان

واکنش علی کریمی به هند مهدی شیری در فینال پرسپولیس - اولسان
واکنش علی کریمی به هند مهدی شیری در فینال پرسپولیس - اولسان

 

پس از صحنه هند مهدی شیری و اهدای دومین پنالتی به تیم اولسان هیوندای که در واقع زمینه‌ساز قهرمانی این تیم در لیگ قهرمانان آسیا شد، بسیاری از هواداران مهدی شیری را به عنوان یکی از مقصران اصلی در راه نرسیدن پرسپولیس به جام قهرمانی دانستند؛ علی کریمی اسطوره باشگاه پرسپولیس و فوتبال ایران که میهمان ویژه برنامه سایت آنتن بود، با درخواست از هواداران پرسپولیس برای حمایت از بازیکنان و کادرفنی تیم به جای توهین گفت: من در صحبت‌های خودم هم بارها گفته‌ام که شاید این اشتباه برای همه رخ بدهد و خودِ من و خودِ شما (خداداد عزیزی و مهرداد میناوند) و همه فوتبالیست‌ها و در این بازی هم از شانس بد او بود؛

اما در این دو سه سالی که مهدی شیری در پرسپولیس آمده، جزو بازیکنان خوب تیم بوده و من حتی شاید باورتان نشود که زمانی که بحث جذب دفاع راست برای پرسپولیس بود گفتم مهدی شیری به خوبی کارش را انجام داده است و وقتی ایشان موفق بوده، برای چه باید پول را خرج برای خرید بازیکن در این پست کنیم بلکه برویم و در پست مورد نیاز بازیکن جذب کنیم.

کریمی همچنین گفت: خواهش من از هواداران این است همانطور که آقای مهدوی‌کیا گفت، سه سال پیش که در فینال آسیا بودیم و باهتیم، فصل بعدی در مرحله گروهی حذف شدیم؛ یعنی اصلا در همان مرحله اول. اما خوشبختانه دوباره برگشتیم که همه این موفقیت‌ها به حمایت هواداران باز می‌گردد. در 4 5 سال گذشته، قشنگ یادم هست و مصاحبه‌ها هم موجود هستند، از زمانی‌که قبل از این‌که آقای برانکو بیاید، تیم در ته جدول بود اما مصاحبه‌های من هست که تیم خوب بازی می‌کرد و درخواستم این بود که زمان بدهیم به این تیم و همان تیم پله پله آمد و با تفاضل گل نایب قهرمان شد و در ادامه این تیم به جز تلاش کادرفنی و بازیکنان، با حمایت هواداران توانست نتایج خوبی را به دست آورد.

الان هم این اتفاق افتاد، باید به تیم‌شان افتخار کنند و مانند سال‌های گذشته از تیم‌شان حمایت کنند و از فردا و هفته دیگر، در لیگ برتر باید کار خودشان را آغاز کنند و پرونده جام لیگ قهرمانان آسیا را با نایب قهرمانی ببندند و به حمایت از تیم ادامه دهند.

مطالب مرتبط:

واکنش محسن ترکی به هند مهدی شیری در فینال پرسپولیس - اولسان

واکنش محسن ترکی به هند مهدی شیری در فینال پرسپولیس - اولسان
واکنش محسن ترکی به هند مهدی شیری در فینال پرسپولیس - اولسان

 

محسن ترکی درباره قضاوت داور قطری فینال لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: درباره عبدالرحمن الجاسم داور فینال لیگ قهرمانان باید بگویم که دو بازی لیگ قهرمانان را با قضاوت او از نزدیک دیده بودم، داور خونسردی است اما امروز به دلیل عدم تمرکز عصبی بود و یک مقدار استرس و اضطراب داشت. در این بازی‌ها با توجه به وجود VAR قطعاً مشکلی از لحاظ داوری پیش نخواهد آمد. ممکن است داوران امروز سیستم VAR را بپسندند، اما من مخالف این سیستم هستم، چون زیبایی‌های فوتبال را از بین می‌برد. اگر VAR باشد تیم‌های کوچک دیگر در مصاف با تیم‌های بزرگ دنیا امیدی به پیروزی نخواهند داشت. وجود این تکنولوژی در فوتبال متأسفانه این مسائل را هم در پی دارد، ولی داوران از VAR استقبال می‌کنند، چون استرسی ندارند. 

وی ادامه داد: داور در پنالتی اول یک لحظه به طرف صحنه حرکت کرد، اما بازی را قطع نکرد و دستور به ادامه بازی داد و بعد از آن با VAR اعلام پنالتی کرد. یک نکته‌ای را درباره زمان اعلام پنالتی در پایان نیمه اول بگویم که  اگر زمان بازی به اتمام رسیده بود و تصمیم بر استفاده از VAR بود، داور  می‌توانست هر دو تیم را نگه دارد تا صحنه را چک کند و در آن لحظه اگر تشخیص پنالتی می‌داد، بازیکن حریف فقط به اندازه زدن یک ضربه فرصت داشت و دیگر نمی‌توانست ضربه ریباند پنالتی را بزند. 

کارشناس فوتبال درباره خطای هند مهدی شیری گفت: صحنه واضحی بود. من فکر می‌کنم بازیکنان هم می‌دانند که این صحنه‌ها بازبینی می‌شود. ولی فشار فوتبال است و بازیکن در یک لحظه برای توپ ضربه می‌زند و استرس و فشار شرایط بازیکنان را تغییر می‌دهد. 

ترکی که با برنامه فوتبال برتر گفت‌وگو می‌کرد، یادآور شد: به نظر من داور قطری که چهره آرامی دارد امروز یک مقدار عصبی بود. ضمن اینکه باید بگویم او داور جوانی است. قطری‌ها از جام ملت‌های 2011 یکسری از داوران بزرگ آسیا را کنار می‌گذاشتند تا پیشرفت کنند، ولی عبدالرحمان یکسری از بازی‌های بزرگی که قضاوت کرده به خاطر میزبانی قطر بوده است.

وی در پاسخ به این سؤال که «صحنه خطا روی احمد نوراللهی پنالتی بود؟»، تصریح کرد: نوراللهی قبل از آن‌هم به دنبال گرفتن پنالتی بود و پیراهن مدافع کره‌ای را گرفت، ولی در آن صحنه‌ من اتفاقی ندیدم.

واکنش گزارشگر شبکه الکاس به هند مهدی شیری در فینال پرسپولیس - اولسان

واکنش گزارشگر شبکه الکاس به هند مهدی شیری در فینال پرسپولیس - اولسان
واکنش گزارشگر شبکه الکاس به هند مهدی شیری در فینال پرسپولیس - اولسان

 

هر دو گل اولسان در این بازی (تا دقیقه ۷۵) توسط «جونیور نگرائو» مهاجم برزیلی از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید. پنالتی دوم روی خطای عجیب هَند مهدی شیری مدافع پرسپولیس در محوطه جریمه این تیم به دست آمد.

«خالد الحدی» گزارشگر شبکه الکاس در جریان گزارش این بازی با اشاره به اشتباه مهلک شیری و تغییر نتیجه مسابقه (تا قبل از پنالتی دوم بازی با نتیجه تساوی یک - یک در جریان بود) گفت: به مهدی شیری توصیه می‌کنم با پرواز پرسپولیس به ایران برنگردد.

واکنش مهدی شیری به خطای هندش در بازی فینال پرسپولیس - اولسان

واکنش مهدی شیری به خطای هندش در بازی فینال پرسپولیس - اولسان
واکنش مهدی شیری به خطای هندش در بازی فینال پرسپولیس - اولسان

 

مهدی شیری پس از بازی پرسپولیس با اولسان کره جنوبی در فینال لیگ قهرمانان آسیا، بابت خطای هندش که ضربه پنالتی و گل دوم اولسان را در پی داشت در پستی اینستاگرامی از مردم و هواداران پرسپولیس عذرخواهی کرد.

مهدی شیری، بازیکن پرسپولیس در نخستین دقایق نیمه دوم بازی پرسپولیس با اولسان کره جنوبی، در یک حرکت عجیب مرتکب خطای هند شد که پنالتی و در واقع گل دوم برای اولسان را در پی داشت و پرسپولیس را دو بر یک عقب انداخت.

گردآورنده: علی اکبر رضایی

آنچه دیگران میخوانند:

فیلم هند مهدی شیری و گل دوم اولسان