یکشنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۹ ۰۲:۲۸

معرفی کامل خودرو آکورا MDX 2022

معرفی کامل خودرو آکورا MDX 2022
محصول جدید شرکت خودرو سازی آکورا به نام MDX 2022 معرفی شد.

به گزارش تیتربرتر: آکورا یا اکیورا، شرکت خودروسازی ژاپنی است، که تولیدکننده خودروهای لوکس، خودروهای اسپورت و سدان اسپورت شرکت هوندا می‌باشد. شرکت آکورا رقیب اول شرکت‌هایی همانند لکسوس، اینفینیتی و ب ام و در تولید خودروهای لوکس است.آکورا پس از تأسیس ابتدا در بازار آمریکا دو خودروی لجند و انتگرا که به ترتیب مدل‌های بهسازی شده هوندا آکورد و هوندا سیویک بودند را عرضه کرد که در همان سال اول به تعداد ۱۰۹ هزار دستگاه فروخته شدند و در سال بعد هم به انتخاب مجله موتور ترند مدل کوپه لجند برنده جایزه بهترین خودروی وارداتی آمریکا شد. اما آنچه در دهه ۹۰ آوازه آکورا را جهانی کرد کوپهٔ ان‌اس‌ایکس بود. در سال ۲۰۰۰ آکورا اولین خودرویی که به هیچ‌کدام از مدل‌های هوندا وابسته نبود را عرضه کرد.

این شرکت خودرو سازی به تازگی محصول جدید خود را به نام MDX 2022 معرفی کرده است که در ادامه با آن آشنا خواهیم شد.

معرفی آکورا MDX 2022

معرفی آکورا MDX 2022
معرفی آکورا MDX 2022

اولین مدل آکورا MDX در سال ۲۰۰۰ رونمایی شد. این محصول رقیب لکسوس RX محسوب می‌شود که از سال ۱۹۹۸ در بازار جهانی حضور دارد. در دو دهه فعالیت تجاری، MDX هنوز به محبوبیت درخور‌توجهی نرسیده است و معمولا افرادی آن را می‌خرند که پیش‌تر مشتری خودروهای هوندا بوده‌اند. فروش محصولات آکورا در خارج آمریکا و کانادا، بسیار کمتر از تولیدات لکسوس یا دیگر برندهای لوکس مثل بنز و بی‌ام‌و است.

مدیران آکورا و گروه صنعتی هوندا برای بهبود طراحی و فروش خودروهای مدرن آکورا تلاش می‌کنند. در سال‌های اخیر، تغییرات مثبت در طراحی و قیمت‌گذاری تولیدات این برند به‌وضوح دیده می‌شود. از هم‌اکنون، افزایش تقاضا برای مدل‌های جدید کراس‌اورهای MDX و RDX در نمایندگی آکورا ثبت شده است.

مدل ۲۰۲۱ آکورا MDX جلو‌پنجره‌ی بزرگ پنج‌ضلعی دارد و مشابه دیگر تولیدات شرکت سازنده، فاقد ادوات براق کروم خواهد بود. چراغ‌های بسیار باریک و حفره‌های عمودی طرفین سپر و مه‌شکن‌های کوچک در محدوده‌ی نزدیک به زمین، مهم‌ترین تغییرات MDX جدید در‌مقایسه‌با مدل ۲۰۲۰ هستند.

مشخصات ظاهری آکورا MDX مدل 2022

مشخصات ظاهری آکورا MDX مدل 2022
مشخصات ظاهری آکورا MDX مدل 2022

در مقایسه با نسل پیشین، آکورا MDX 2022 جدید کمی پهن‌تر شده و فاصله بین محوری آن نیز افزایش یافته است؛ اما بیشترین تغییرات ابعادی این خودرو در نسبت داشبورد به اکسل (dash-to-axle ratio) یا همان فاصله داشبورد تا محور جلو رخ داده که حدود ۱۵.۲ سانتی‌متر بیشتر شده است.

این امر باعث شده کابین خودرو به سمت عقب کشیده شده و خط کاپوت به‌طور قابل‌توجهی طویل‌تر شود. چرخ ها نیز بزرگ‌تر شده و به گوشه‌های بدنه برده شده‌اند تا MDX جدید ظاهر بسیار دینامیکی داشته باشد.

البته که این تغییرات به لطف استفاده از پلتفرمی کاملاً جدید میسر شده است. این پلتفرم به منظور ارائه پرفورمنس بالای نسخه تایپ S توسعه یافته است. برای اولین بار در تاریخ این مدل، MDX هم‌اکنون دارای سیستم تعلیق دوبل جناغی در جلو است که با همراهی سیستم تعلیق چند اتصالی در عقب هندلینگ دقیق‌تر و درگیر کننده تری ارائه خواهد کرد و همچنین کیفیت و راحتی سواری آن نیز بهبود خواهد یافت.

در بخش جلو از جایگاه آلومینیومی برای دامپرها استفاده شده تا ایزولاسیون صدای بهتری صورت گرفته باشد. همچنین ساب فریم جلوی جدید نیز موقعیت متفاوتی داشته و هندلینگ بهتری را ارائه می‌کند. علاوه بر این‌ها در بخش عقب بدنه از تنظیمات جدیدی برای جایگاه دامپرها استفاده شده است. همچنین این دامپرها نیز ۴۱ درصد سفت تر شده‌اند تا ایزولاسیون صدای بهتر صورت بگیرد. هندلینگ خودرو در این بخش نیز بهتر شده است.

مطالب مرتبط:

مشخصات فنی آکورا MDX 2022

مشخصات فنی آکورا MDX 2022
مشخصات فنی آکورا MDX 2022

دو نوع پیشرانه برای MDX جدید ارائه می‌شود. مدل پایه مشابه قبل، مجهز به موتور ۳/۵ لیتر تنفس‌طبیعی V۶ است که ۲۹۰ اسب‌بخار قدرت و ۳۶۲ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که همراه جعبه‌دنده‌ی خودکار ۱۰ سرعته ارائه می‌شود. سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتربرساعت این مدل ۶/۵ ثانیه و نهایت سرعتش ۲۲۰ کیلومتربرساعت است. میانگین مصرف سوخت مدل پایه‌ی MDX تقریبا ۱۰/۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.

شاسی‌بلند پرچم‌دار آکورا در مدل S به پیشرانه‌ی توربوشارژ ۳/۵ لیتر مجهز است که ۳۵۵ اسب‌بخار قدرت و ۴۸۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. جزئیات بیشتر از توانایی‌های فنی این کراس‌اور هنوز اعلام نشده است؛ اما بنابر اعلام شرکت سازنده، جایگزین MDX هیبریدی خواهد شد که با قدرت کمتر، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتربرساعتش ۵/۵ ثانیه است.

سیستم تعلیق MDX متفاوت از نسل قبل خواهد بود و این خودرو از فرمان و ترمزهای تمام‌برقی نیز استفاده خواهد کرد که سرعت فرمان‌پذیری و ایمنی در کاهش سرعت را بهبود خواهد داد. خریداران MDX تایپ S می‌توانند امکانات ویژه‌ی مثل ترمزهای برمبو نیز برای شاسی‌بلند آکورا سفارش دهند.

امکانات داخلی آکورا MDX 2022

امکانات داخلی آکورا MDX 2022
امکانات داخلی آکورا MDX 2022

وقتی درب خودرو را باز کنید شاهد لوکس‌ترین و رضایت‌بخش‌ترین طراحی کابین آکورا خواهید بود. متریل باکیفیتی همچون چوب واقعی، آلومینیوم برس خورده و چرم میلانوی نرم در جای‌جای کابین وجود داشته و حتی می‌توان به‌صورت سفارشی از پشت آمپرهایی با حاشیه‌های چرم استفاده کرد. آکورا ۶ طرح رنگی متفاوت از جمله قهوه‌ای، خاکستری و اسپرسو را برای MDX 2022 ارائه می‌کند. نسخه‌های A-Spec به‌صورت انحصاری با چرم قهوه‌ای یا قرمز و با عناصر مشکی عرضه خواهند شد.

این کراس اوور جدید از پشت آمپرهای کاملاً جدید آکورا که ابعاد ۱۲.۳ اینچی دارند عرضه خواهد شد. یک نمایشگر سربالای تمام‌رنگی ۱۰.۵ اینچی نیز در دسترس است.

جدیدترین سیستم اطلاعات سرگرمی این برند دارای قوی‌ترین CPU بوده و از نمایشگر فول HD با ابعاد ۱۲.۳ اینچ برخوردار است. اینترفیس تاچ پد آکورا باقی مانده و دقیق‌تر و بهتر از قبل شده است. به این موارد باید شارژ بی‌سیم گوشی، اپل کارپلی و اندروید اتوی استاندارد را نیز اضافه کرد.

آکورا سه سیستم صوتی متفاوت را برای MDX جدید در نظر گرفته است. نسخه‌های پایه دارای سیستم صوتی ۷ کاناله با ۹ بلندگو و قدرت ۳۵۰ وات خواهند بود درحالی‌که پکیج تکنولوژی شامل سیستم صوتی ELS با ۱۲ بلندگو و قدرت ۵۵۰ وات است. نسخه‌های A-Spec و پکیج ادونس نیز به سیستم صوتی سه‌بعدی LES با ۱۶ بلندگو و ۷۱۰ وات قدرت مجهز خواهند بود.

وقتی همه صندلی‌ها در جای خود قرار داشته باشند این خودرو ظرفیت حمل ۷ نفر را خواهد داشت. آکورا MDX 2022 برای اولین بار در این کلاس از صندلی مرکزی جداشدنی در ردیف دوم سود می‌برد و بنابراین از حالت سه‌نفره سنتی می‌توان آن را به دو صندلی کاپیتانی با استراحت گاه دست پهن در وسط تبدیل کرد.

ژاپنی‌ها مدعی هستند ردیف سوم این خودرو جادارتر بوده و از فضای پا و سر بهتری سود می‌برد. به این موارد باید سانروف پانورامیک استاندارد را نیز اضافه کرد.

قیمت آکورا MDX 2022 چقدر است؟

اولین نمونه‌های آکورا MDX 2022 از دوم فوریه و با قیمت پایه ۴۶۹۰۰ دلار برای مدل دیفرانسیل جلو و قیمت ۴۸۹۰۰ دلار برای نسخه‌های چهار چرخ محرک عرضه خواهند شد.

گردآورنده: فرحان مرادی

آنچه دیگران میخوانند: