جمعه, ۱۴ آذر ۱۳۹۹ ۱۶:۱۴

چگونه بیت کوین بخریم؟/نحوه ساخت کیف پول بیت کوین

چگونه بیت کوین بخریم؟/نحوه ساخت کیف پول بیت کوین
در این مطلب آموزش خرید بیت کوین و نحوه ساخت کیف پول بیت کوین را برای شما قرار داده ایم.

به گزارش تیتربرتر: به دلیل صعود بی سابقه ی بیت کوین در سال 2020 حالا این ارز دیجیتال به یکی از محبوب ترین بازار های این روزها مبدل شده است اما در کشور ما به دلیل تحریم های اقتصادی، خرید این رمز ارز با مشکلاتی روبه رو است که در ادامه با نحوه خرید بیت کوین آشنا خواهیم شد.

آموزش گام به گام خرید بیت کوین

آموزش گام به گام خرید بیت کوین
آموزش گام به گام خرید بیت کوین

بطور خلاصه برای خرید بیت کوین باید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • ساخت کیف پول بیت کوین
  • پیدا کردن صرافی معتبر
  • احراز هویت در صرافی‌های آنلاین
  • خرید بیت کوین

مرحله 1: نحوه ساخت کیف پول بیت کوین

یکی از سایت‌های معتبری که می‌توانید در آن پس از آموزش ساخت کیف پول بیت کوین اقدام به ساخت کیف پول بیت کوینی خود بکنید، سایت blockchain است.

این وب سایت یکی از معتبرترین و امن‌ترین فضاهای ابری غیرقابل نفوذ را برای ساخت کیف پول بیت کوین به منظور تجارت این ارزدیجیتالی در اختیار کاربران قرار میدهد.

برای این‌که بتوانید در سایت بلاکچین برای خودتان یک کیف پول مخصوص ارزهای دیجیتالی بسازید مراحل زیر را طی کنید:

مرحله1-ابتدا باید وارد سایت Blockchain.com به همین آدرس شوید.

نحوه ساخت کیف پول بیت کوین
مرحله1-نحوه ساخت کیف پول بیت کوین

مرحله 2-همان‌طور که می‌بینید در قسمت بالا، سمت راست این صفحه گزینه‌ای به‌عنوان Sign Up وجود دارد. مانند ساختن هر فضای ابری دیگری، مانند پست الکترونیک یا اشتراک‌های جوامع مجازی، برای ساخت کیف پول بیت کوین ایرانی نیز باید روی این گزینه کلیک کنید.

مرحله 3-همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، پس از کلیک روی گزینه Sign up وارد صفحه دیگری می‌شوید که خودش به‌اندازه کافی گویا هست. در اینجا دو گزینه پیش روی شما است. در قسمت سمت چپ صفحه شما می‌توانید با زدن روی دکمه آبی رنگ یا Create wallet اقدام به ساخت کیف پول بیت کوینی خود بکنید.

نحوه ساخت کیف پول بیت کوین
مرحله 2- نحوه ساخت کیف پول بیت کوین

مرحله 4- کلیک کردن روی گزینه creat wallet سبب می‌شود که جعبه یا باکس مربوط به این قسمت کمی گشوده‌تر شود تا اطلاعات لازم برای ساخت کیف پول ارز دیجیتال از شما گرفته شود.لازم به ذکر است که شما قبل از داشتن یک کیف پول بیت کوینی، نیاز به یک آدرس ایمیل یا پست الکترونیکی معتبر دارید. اگر آدرس ایمیل دارید، آن را در قسمت Your Email وارد کنید. سپس باید برای کیف پول بیت کوینی خود یک رمز عبور پیچیده و غیر قابل حدس زدن انتخاب کنید. این رمز عبور را در قسمت Password وارد کرده و به منظور تائید مجدد آن را در باکس Confirm password تکرار کنید.

مرحله 5- بعد از پر کردن باکس‌های مربوط به اطلاعات ایمیل و رمز عبوری که برای کیف پول بیت کوینی خود انتخاب کرده‌اید، دکمه Create wallet دوباره برای شما فعال خواهد شد.

 نحوه ساخت کیف پول بیت کوین
مرحله3- نحوه ساخت کیف پول بیت کوین

مرحله6- اکنون اگر وارد ایمیل خود شود با ایمیلی که از طرف سایت بلاکچین برای شما ارسال شده است، روبه رو خواهید شد. این ایمیل را باز کنید. چراکه در آن شماره شناسه یا ID کیف پول بیت کوینی شما یا Wallet ID وجود دارد. این شماره شناسه یا ID کلمه کاربری شما برای ورود به کیف پول بیت کوینی شماست. پس آن را در جایی یادداشت کنید، یا این ایمیل را به صورت آرشیو نگه دارید.

مرحله7- این ایمیل به منظور تائید هویت شما ارسال شده است. پس باید روی گزینه Yes. This Is My Email کلیک کنید تا مراحل ساخت کیف پول بیت کوینی شما کامل شود. همچنین اگر تمایل داشته باشید که تجارت خود را به کمک گوشی تلفن همراهتان انجام دهید، می‌توانید اپلیکیشن موبایلی سایت بلاکچین را برای سیستم عامل اندروید یا IOS خود در همین قسمت دانلود کنید.

 نحوه ساخت کیف پول بیت کوین
مرحله4- نحوه ساخت کیف پول بیت کوین

مرحله8- پس از این مرحله متن بلندی که تمام قوانین، مقررات، توصیه‌ها و مسئولیت‌هایی که سایت Blockchain برای کاربرانی که در این سایت اقدام به ساخت کیف پول بیت کوینی خود می‌کنند وضع کرده است برای شما به نمایش درمی‌آید.البته بد نیست اگر دانش زبان انگلیسی شما خوب است این متن را بررسی کنید. اما به دلیل آن‌که این قوانین بسیار زیاد و با جزئیات بیان شده است، می‌توانید آن را نادیده گرفته و فقط روی گزینه I Agree به معنی اعلام موافقت خود با همه این جزئیات تیک بزنید.

اکنون کیف پول بیت کوینی شما ساخته شده است و می‌توانید تجارت خود را به کمک آن آغاز کنید.

همین چند مرحله ساده نحوه ساخت کیف پول بیت کوین در سایت Blockchain بود. البته می‌توانید در اینترنت ویدیوهای بسیاری نیز بیابید که به صورت تصویری این مراحل را با جزئیات توضیح می‌دهند. این ویدیوها را می‌توانید با عبارت‌هایی مانند آموزش ساخت کیف پول بلاک چین یا آموزش ساخت کیف پول بیت کوین در گوگل جستجو کنید.

مطالب مرتبط:

مرحله 2: پیدا کردن صرافی معتبر

در ابتدا باید یک فروشنده معتبر پیدا کنید. شما می‌توانید هم از افراد حقیقی و هم از سایت‌هایی تحت عنوان «صرافی ارز دیجیتال» به‌صورت آنلاین بیت کوین بخرید. با توجه به کلاهبرداری‌های زیاد در این حوزه، پیشنهاد ما این است که بیت کوین را از صرافی‌های معتبر بخرید و در شبکه‌های اجتماعی با افرادی که نمی‌شناسید معامله نکنید.

خرید بیت کوین از صرافی های ایرانی

اگر ساکن ایران هستید، خرید مستقیم بیت کوین با ریال و کارت بانکی از طریق سایت‌های ایرانی یکی از بهترین گزینه‌های ممکن است. فقط کافیست کلمه «خرید بیت کوین» یا «خرید ارز دیجیتال» را در گوگل جستجو کنید تا با تعداد زیادی وب‌سایت صرافی ایرانی مواجه شوید.

معمولاً وب‌سایت‌های صفحه اول گوگل همگی معتبر هستند و فقط در قیمت و کیفیت خدمات می‌توانند متفاوت عمل کنند. مثلاً یک صرافی می‌تواند نسبت به سایرین نقدشوندگی بالاتری داشته یا از پشتیبانی بهتری برخوردار باشد. با این حال، به گوگل اتکا نکنید و حتماً قبل از ثبت‌نام در یک صرافی، از اعتبار آن مطمئن شوید. بررسی آدرس، شماره تلفن و سابقه فعالیت از جمله مهمترین مواردی هستند که باید بررسی کنید.

برای اطمینان بیشتر از تعهد و کیفیت کار یک صرافی، پرس‌وجو بهترین راه است. بخش پرسش و پاسخ سایت ارزدیجیتال (استک) یکی از بهترین جاهایی است که می‌توانید در آن از اعتبار یک صرافی مطمئن شوید. کاربران استک قبلاً در مورد بهترین صرافی‌های ایرانی مطالب زیادی به انتشار رسانده‌اند.

خرید بیت کوین از صرافی خارجی

با کارت‌های اعتباری بین‌المللی (مانند مسترکارت و ویزا)، پی‌پل، وبمانی، پرفکت ‌مانی، ارزهای دیجیتال دیگر (مانند تتر یا اتر) و … می‌توان از صرافی‌های خارجی هم بیت کوین خریداری کرد. البته اگر ساکن ایران هستید، به‌دلیل تحریم‌ها امکان خرید مستقیم وجود ندارد و معمولاً باید از واسطه‌ها کمک بگیرید که هزینه تمام‌شده شما را افزایش می‌دهد.

کوین‌بیس (Coinbase.com)، بیت‌استمپ (Bitstamp.net) و بایننس (Binance.com) بزرگترین صرافی‌هایی هستند که شما می‌توانید با کارت اعتباری خود (ویزا و مسترکارت) از آنها بیت کوین بخرید. چنجلی (Changelly.com) هم یکی دیگر از سایت‌های مطرحی است که امکان خرید بیت کوین با کارت اعتباری در آن وجود دارد.

معمولاً در هر کشور یک روش خرید از دیگر روش‌ها محبوب‌تر است. به‌عنوان مثال، در استرالیا، اغلب کاربران از وب‌سایت Coinspot برای خرید ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند. برای پیدا کردن روش مناسب خرید بیت کوین در کشور محل زندگی خود، فقط کافی است کلمه «Buy Bitcoin» را با نام کشور محل زندگی خود گوگل کنید؛ مثال: Buy Bitcoin in Australia.

تبدیل رمز ارز های دیگر به بیت کوین

اگر تتر یا ارز دیجیتال دیگری داشته باشید، می‌توانید در صرافی‌های بین‌المللی مانند بایننس آن را به بیت کوین تبدیل کنید. برای این روش هم اغلب اوقات ناگزیر هستید به صرافی‌های ایرانی مراجعه کنید تا تتر بخرید و سپس آن را به بیت کوین تبدیل کنید. این روش برای زمانی به‌کار شما می‌آید که هزینه تمام‌شده کمتری داشته باشد؛ یعنی اگر قرار باشد تتر بخرید و به بیت کوین تبدیل کنید، ارزان‌تر برای شما تمام شود.

به این نکته توجه داشته باشید که صرافی‌های بین‌المللی به‌دلیل تحریم‌ها به کاربران ساکن ایران اجازه فعالیت نمی‌دهند و ریسک مسدود شدن حساب وجود دارد. با این حال، اغلب کاربران ایرانی در حال حاضر از بایننس استفاده می‌کنند. در مطلب «آموزش صرافی بایننس» می‌توانید نحوه تبدیل ارزهای دیجیتال در این صرافی را یاد بگیرید.

مرحله3: احراز هویت در صرافی‌های آنلاین

در اغلب صرافی‌های ارز دیجیتال، به‌خصوص صرافی‌های ایرانی، پس از ثبت‌نام باید با ارسال تصویر مدارک شناسایی خود، احراز هویت کنید. احراز هویت برای این انجام می‌شود که صرافی مطمئن شود شما همان شخصی هستید که بیت کوین را خریداری کرده‌اید. این کار برای جلوگیری از کلاهبرداری‌ و پولشویی احتمالی انجام می‌شود.

در اغلب صرافی‌های ایرانی باید تصویر مدارک شناسایی خود (مثل کارت ملی و کارت بانکی) را برای صرافی بفرستید تا حساب شما را تأیید کند. برخی از صرافی‌ها برای اطمینان بیشتر از شما درخواست عکس سلفی هم می‌کنند.

در بیشتر صرافی‌های خارجی برای مبالغ پایین احراز هویت انجام نمی‌شود، اما در صورت مشکوک شدن احتمال درخوست احراز هویت وجود دارد. در این سایت‌ها معمولاً احراز هویت با پاسپورت انجام می‌شود. به‌دلیل تحریم‌ها، اغلب اوقات احراز هویت با پاسپورت ایرانی مورد پذیرش قرار نمی‌گیرد.

نحوه انجام احراز هویت در سایتی که شما انتخاب می‌کنید، به‌طور کامل توضیح داده شده است.

مرحله 4: خرید بیت کوین

در برخی از صرافی‌های ایرانی، خریداران و فروشندگان افراد حقیقی هستند و صرافی فقط نقش واسطه را بازی می‌کند و از هر سفارش اندکی کارمزد برای خدمات خود برمی‌دارد. در بعضی دیگر از صرافی‌ها، کاربران مستقیماً با خود صرافی معامله می‌کنند. پس از خرید بیت کوین، بعضی از سایت‌ها بیت کوین را روی کیف پول‌های موجود روی سایت ذخیره می‌کنند، اما برای امنیت بیشتر می‌توانید بیت کوین‌ خود را به کیف پول شخصی برداشت کنید.

گردآورنده: فرحان مرادی

آنچه دیگران میخوانند: