دوشنبه, ۱۰ آذر ۱۳۹۹ ۰۸:۴۶

ساخت سریال ایرانی پدرخوانده با بازی ماهسون خواننده ترکیه‌ای

ساخت سریال ایرانی پدرخوانده با بازی ماهسون خواننده ترکیه‌ای
سریال پدر خوانده به کارگردانی رحیم طوفان با حضور بازیگر و خواننده ترکیه ای برای پخش در نمایش خانگی ساخته می شود.

به گزارش تیتربرتر؛ رحیم طوفان کارگردان سینما خود را آماده می‌کند تا به‌زودی وارد پیش‌تولید سریالی برای شبکه نمایش خانگی شود که مرتضی شایسته تهیه‌کنندگی آن را بر عهده دارد.

 از مهم‌ترین آثار رحیم طوفان می‌توان به کارگردانی فیلم یک کیلو و بیست و یک گرم اشاره کرد.

جزییات سریال پدرخوانده

سریال پدرخوانده به کارگردانی رحیم طوفان
سریال پدرخوانده به کارگردانی رحیم طوفان

سریال «پدرخوانده» ویژه پخش در شبکه نمایش خانگی است. «پدرخوانده» نام پروژه جدید هدایت فیلم است که در قالب سریال نمایش خانگی در ۱۸ قسمت به تهیه‌کنندگی مرتضی شایسته و کارگردانی رحیم طوفان در دست تولید قرار گرفته است.

هم‌اکنون همزمان با نگارش و بازنگری نهایی فیلمنامه توسط لیلا نیکزاد و حمید برزگر که نویسندگان این سریال هستند، رایزنی با بازیگران مطرح ترکیه نیز در دست انجام است.

این پروژه پربازیگر با موضوع اجتماعی-عشقی، با سرمایه‌گذاری مصطفی صالحی و مدیریت تولید هادی انباردار به زودی پس از اتمام مذاکرات با بازیگران جلوی دوربین می‌رود.

مرتضی شایسته تهیه‌کننده «پدرخوانده» در گفتگویی کوتاه با صبا عنوان کرد: در حال حاضر با بازیگران ترکیه و ایرانی وارد صحبت شدیم اما منتظر هستیم فیلمنامه تایید شود.

وی ادامه داد: تا الان حدود ۵ قسمت از فیلمنامه نوشته است.

تهیه‌کننده «پدرخوانده» در پایان درباره لوکیشن‌ها این مجموعه بیان کرد: فیلمنامه باید به مرحله قطعیت برسد تا بعد بتوانیم درباره لوکیشن‌ها و کلید خوردن این سریال در ترکیه یا ایران صحبت کنیم.

داستان سریال پدر خوانده

این سریال ملودرامی اجتماعی است که داستانش از ابتدای انقلاب آغاز شده و تا زمان حال ادامه خواهد داشت و در آن بازیگران ترک با هنرمندان ایرانی همراه می شوند.

این سریال چند قصه موازی و درهم‌تنیده با محوریت دو کاراکتر داوود کامارو و ماهرو را روایت می‌کند که از دوران کودکی تا سنین جوانی با آن‌ها همراه است. پدرخوانده داستانی پر تعلیق، جذاب و مهیج دارد، که در دو فصل 18 قسمتی و درمجموع 36 قسمت تولید می‌شود.

بازیگران سریال پدر خوانده

بازیگران سریال پدر خوانده
بازیگران سریال پدر خوانده

رحیم طوفان کارگردان این مجموعه درباره استفاده از بازیگران کشور ترکیه گفته است: در نظر داریم در این سریال از بازیگران ترکیه‌ای که تاکنون با فیلم‌های ایرانی همکاری نداشته‌اند بهره بگیریم. در اصل این شخصیت‌ها به‌نوعی سوپراستارهای کشور ترکیه هستند و به‌یقین 70 درصد ایرانی‌ها با این عزیزان هنرمند در گذشته خاطره دارند.

با آغاز پیش تولید سریال شبکه خانگی «پدر خوانده» به کارگردانی رحیم طوفان عوامل این فیلم از احتمال حضور ماهسون در این مجموعه خبر داده‌اند.

مطالب مرتبط:

هادی انبار‌دار مدیرتولید و مجری طرح سریال «پدرخوانده» اعلام کرد: "بخش‌هایی از سریال در ترکیه فیلمبرداری می‌شود و در این سریال بازیگران ایرانی و ترکی حضور خواهند داشت.به گفته وی، برای حضور «ماهسون قرمزی‌گل» خواننده، بازیگر و کارگردان کرد تبار ترکیه مذاکرات انجام شده است و انتظار می رود وی به عنوان بازیگر در این سریال حضور یابد."

واکنش خواننده ترکیه‌ای به حضورش در یک سریال ایرانی

واکنش خواننده ترکیه‌ای به حضورش در یک سریال ایرانی
واکنش خواننده ترکیه‌ای به حضورش در یک سریال ایرانی

«ماهسون قرمزی‌گل» خواننده، بازیگر و کارگردان کرد تبار ترکیه از جمله افرادی است که با او برای بازی در این مجموعه نمایشی رایزنی شده است. در این میان انتشار خبر همکاری «مهسون کرمزگول» خواننده سرشناس ترکیه ای برای بازی در سریال «پدرخوانده» به شدت در فضای مجازی و برخی رسانه ها منتشر شده که گلایه این هنرمند را نیز درپی داشته است.

البته ماهسون گل قرمزی به خبر منتشر شده از سوی هادی انبار دار واکنش نشان داده و گفته است: "فقط یک سناریو به دست من رسیده و تنها یک پیشنهاد است. اگر دوستش داشته باشم و درباره شرایط به توافق برسیم در این سریال بازی خواهم کرد. البته که رسانه ای کردن آن از سوی طرف ایرانی یک رفتار غیرحرفه ای بود."

پیش تر مشابه این خبر درباره حضور ‎الیاس_یالتینتاش نیز منتشر شد ولی هرگز اتفاق نیفتاد.

آشنایی با ماهسون گل‌قرمزی

آشنایی با ماهسون گل‌قرمزی
آشنایی با ماهسون گل‌قرمزی

ماهسون کرمزێ‌گۆل (به ترکی استانبولی: Mahsun Kırmızıgül) خواننده، بازیگر و گارگردان قوم کردتبار زازا و متولد شهر دیاربکر در ترکیه می‌باشد.

نام اصلی اش عبدالله بازنجیر یکی از خواننده های پرطرفدار ترکیه است که البته در زمینه بازیگری هم فعالیت دارد . او متولد سال ۱۹۶۹ می باشد .بد نیست بدانید که او موفق به ساخت فیلمی شد که نامزد دریافت اسکار شد .از آلبوم های معروف او می توان عروس کوچک , گوش بده و زرد زرد را نام برد

او تاکنون چندین آلبوم موفق در کشور ترکیه منتشر نموده و از سال ۲۰۰۷ نیز فعالیت‌های حرفه‌ای خود را در دنیای سینما آغاز نموده‌است وی در دهه نود بخاطر خواندن اهنگ zimane kurdi (زبان کردی شیرین است ) به دادگاه فراخوانده شد و جریمه شد.

اوج فعالیت‌های هنری وی نویسندگی، کارگردانی و بازیگری در فیلم پنج مناره در نیویورک است که هنرمندان مشهوری همچون رابرت پاتریک، جینا گرشون، دانی گلور و مصطفی صندل در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند. ماهسون کرمزی‌گول در سال ۲۰۰۹ با ساخت فیلم ضد جنگ خود به نامخورشید را دیدم، نامزد جایزه اسکار برای بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان بود که البته موفق به دریافت آن نشد.

این فیلم به خاطر انتقادات شدید خود از سیاست‌های ملی گرایانه ترکیه و از سوی دیگر اعتراض به سیاست‌های جنگ طلبانه حزب کارگران کردستان (پ ک ک)، بشدت از سوی سیاستمداران کشور ترکیه مورد انتقاد قرار گرفت. وی تا پایان سال ۲۰۱۰ در مجموع سه فیلم ساخته که فروش کلی آنها بالغ بر ۵۰ میلیون دلار است.

آلبوم‌های ماهسون

  • نیلوفر (۱۹۹۱)
  • اگر دنیا اینست پادشاه آن تو هستی (۱۹۹۳)
  • از ۱۲ آماده خواهم شد (۱۹۹۴)
  • حقوق بشر (۱۹۹۵)
  • همشهریم عاشقتم (۱۹۹۶)
  • از پا نیفتاد (۱۹۹۸)
  • خسته شدم (۲۰۰۰)
  • گوش کن (۲۰۰۶)
  • سودالییم (١٩٩٧)
  • زرد زرد (۲۰۰۴)
  • گوش بده (۲۰۰۶)
  • عروس کوچک (۲۰۱۱)

فیلم‌های سینمایی ماهسون

  • زندگی کردن حرام شد (۱۹۸۷)
  • فرشته سفید(۲۰۰۷)
  • خورشید را دیدم (۲۰۰۹)
  • بال‌های شب (۲۰۰۹)
  • پنج مناره در نیویورک (۲۰۱۰)

گردآورنده: الهام خلیلی خو

آنچه دیگران می خوانند: