یکشنبه, ۰۲ آذر ۱۳۹۹ ۱۱:۲۶

ماجرای اختلاف محمود فکری با شیخ دیاباته

ماجرای اختلاف محمود فکری با شیخ دیاباته
جدال شیخ دیاباته مهاجم مالیایی تیم فوتبال استقلال با محمود فکری به اوج خود رسیده تا حدی که شیخ از حضور در تمرینات منع شده است.

به گزارش تیتربرتر؛ تیم فوتبال استقلال در هفته دوم لیگ برتر برابر فولاد به میدان رفت که فارغ از نتیجه نهایی که منجر به باخت آبی ها شد، این بازی اتفاقات و حواشی را به همراه داشت.

در دقایقی پایانی این مسابقه اتفاقی رخ داده که دور از چشم دوربین‌های تلویزیونی باقی مانده و به اندازه‌ای مهم است که می‌تواند سرنوشت این تیم را برای هفته‌های آینده مشخص کند‌.

در دقایقی پایانی بازی که استقلال دو تعویض همزمان انجام داد. قرار بود دیاباته وارد زمین شود، که بابک مرادی به جای آن وارد زمین شد و همین مسأله موجب نگرانی و ناراحتی مهاجم بلندقامت آبی پوشان شد. آنطور که مشخص شد او از این مسأله و پیش‌تر نیمکت نشینی در بازی دلخوری داشت که به محمود فکری اعتراض می‌کند.

پشت‌پرده اختلاف شیخ دیاباته با محمود فکری

پشت‌پرده اختلاف شیخ دیاباته با محمود فکری
پشت‌پرده اختلاف شیخ دیاباته با محمود فکری

در اواخر جدال فولاد و استقلال میان محمود فکری و شیخ دیاباته بر سر رفتن داخل میدان جدال لفظی ایجاد شد و این مسئله جنجال تازه‌ای برای استقلالی‌ها ایجاد کرد. ماجرایی که تبعات آن می‌تواند در هفته جاری نیز ادامه داشته باشد. در این میان دلایل وقوع اتفاقات فوق و عواملی که باعث شد مهاجم سرشناس آبی‌پوشان با سرمربی این تیم دچار مشکل شود اصلاً کم نیست و پیرامون ان صحبت‌های بسیار زیادی نیز شنیده می‌شود. از ادعا‌های مطرح شده توسط عوامل فولاد تا پاسخ‌هایی که استقلالی‌ها به آن می‌دهند.

ماجرای اختلاف شیخ و فکری به گوش بازیکنان فولاد نیز رسیده و واکنش برخی از آن‌ها را در پی داشت. برخی از فولادی‌ها در خاتمه مسابقه مدعی بودند کلماتی که میان این بازیکن و محمود فکری ردوبدل شد، عصبانیت سرمربی استقلال را به اوج رساند.

طبق ادعای آنها، شیخ دیاباته در پاسخ به عصبانیت سرمربی به دلیل دیر آماده شدن این بازیکن برای حضور در میدان اصلاً ساکت ننشسته و خطاب به فکری گفته است‌: شما ساکت شو و حرف نزن! دیالوگی که البته با توجه به شناخت جامعه فوتبال از شیخ، شنیدن آن از زبان این بازیکن تا حد قابل ملاحظه‌ای بعید به نظر می‌رسد.

مطالب مرتبط:

بنابر نوشته خبر ورزشی؛ کاملاً بدیهی بود چنین ادعایی با واکنش استقلالی‌ها مواجه شده و قاطعانه رد شود. مسئولان باشگاه استقلال در این رابطه به همکارمان گفتند: شیخ دیاباته اصلاً انگلیسی بلد نیست و به همین خاطر اغلب اوقات نمی‌تواند مصاحبه کند آن وقت می‌آید و چنین جمله‌ای را به زبان انگلیسی خطاب به سرمربی تیم بگوید؟ چنین ادعایی تحت هیچ شرایطی صحت ندارد. یک اتفاق کنار زمین افتاده، ولی نباید به واسطه وقوع آن، اتهاماتی را نثار دیگران کرد. ماجرا کاملاً داخلی و خانوادگی است و استقلال می‌داند چگونه مسئله را به‌طور کامل جمع‌وجور کند.

نکته جالب توجه دیگری که پیرامون اختلاف میان محمود فکری و شیخ دیاباته مطرح شده، داستان دستشویی رفتن این بازیکن قبل از حضور در میدان است. ظاهراً آقای گل فصل گذشته رقابت‌های لیگ برتر قبل از حضور در میدان راهی سرویس بهداشتی شده و قضیه طولانی‌تر از حد تصور کادر فنی آبی‌پوشان بوده است به همین خاطر آن‌ها از بابت تعلل شیخ به خاطر حضور در میدان عصبانی شده بودند و در نهایت اتفاقاتی رخ داد که فضای استقلال را در هفته دوم لیگ برتر به معنای واقعی کلمه جنجالی کرد.

منع حضور دیاباته در تمرینات استقلال

منع حضور دیاباته در تمرینات استقلال
منع حضور دیاباته در تمرینات استقلال

 باشگاه استقلال اعلام کرد که شیخ دیاباته مهاجم مالیایی تیم فوتبال استقلال به دلیل عدم تمکین از دستورات محمود فکری از حضور در تمرینات منع شد.

سایت باشگاه استقلال، با توجه به درخواست هواداران استقلال از سرمربی تیم در جهت مقابله با بازیکن سالاری و اینکه هیچ بازیکن و شخصی از هواداران و باشگاه استقلال بزرگتر نیست، به دلیل عدم تمکین شیخ دیاباته از دستور محمود فکری در بازی با فولاد، این بازیکن از حضور در تمرین روز شنبه آبی‌ها منع شد و در اختیار مدیران باشگاه استقلال قرار گرفت.

محرومیت موقت فکری از هدایت استقلال

محرومیت موقت فکری از هدایت استقلال
محرومیت موقت فکری از هدایت استقلال

بنابر نوشته سایت فدراسیون فوتبال، محمود فکری،سرمربی تیم استقلال برای ادای توضیحاتی درباره بدرفتاری صورت گرفته در زمان خروج از زمین مسابقه در بازی مقابل فولاد خوزستان به کمیته انضباطی فدراسیون دعوت شد.

انتشار فیلمی از حاشیه دیدار استقلال و فولاد در شبکه‌های اجتماعی مربوط به صحنه‌های پس از اتمام این بازی که در آن مشخصاً محمود فکری از الفاظی نامناسب استفاده می‌کند، می‌تواند منجر به محرومیت موقت سرمربی آبی پوشان در هفته سوم باشد.

در این صورت صمد مرفاوی سرمربی پیشین استقلال و از اعضای کادر فنی این تیم در غیاب فکری هدایت آبی پوشان را از کنار خط بر عهده خواهد داشت.

جایگاه استقلال در جدول لیگ برتر فوتبال

جایگاه استقلال در جدول لیگ برتر فوتبال
جایگاه استقلال در جدول لیگ برتر فوتبال

هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور عصر دیروز شنبه یکم آذر با برگزاری یک دیدار پیگیری شد که طی آن، پرسپولیس در ورزشگاه آزادی با نتیجه یک بر صفر برابر صنعت نفت آبادان پیروز شد و به نخستین برد خود در فصل جاری دست یافت.

همچنین تیم‌های پیکان و شهر خودرو برابر هم قرار گرفتند که این بازی به دلیل بارش شدید باران، در دقیقه 22 متوقف شد و در صورت مهیا بودن شرایط، امروز برگزار می‌شود.

بر این اساس در پایان دیدارهای روز سوم از هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور، تیم پرسپولیس به رده چهارم جدول صعود کرد و استقلال در رده ششم قرار گرفت.

نتایج هفت دیدار نخست لیگ برتر به شرح زیر است:

  • نساجی مازندران یک - تراکتور یک
  • سپاهان اصفهان یک - آلومینیوم اراک صفر
  • نفت مسجد سلیمان یک - سایپا یک
  • مس رفسنجان صفر - گل‌گهر سیرجان 2
  • ماشین‌سازی تبریز یک - ذوب‌آهن اصفهان یک
  • فولاد خوزستان 2 - استقلال یک
  • پرسپولیس یک - صنعت نفت آبادان صفر

جدول لیگ برتر در پایان دیدارهای روز سوم به شرح زیر است:

جدول لیگ برتر در پایان دیدارهای روز سوم
جدول لیگ برتر در پایان دیدارهای روز سوم

 

گردآورنده: الهام خلیلی خو

آنچه دیگران می خوانند: