سه شنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۹ ۱۳:۳۹

پیش‌بینی دمای زیر صفر درجه در برخی از مناطق کشور

پیش‌بینی دمای زیر صفر درجه در برخی از مناطق کشور
براساس پیش بینی هواشناسی تا روز شنبه شاهد بارش باران و برف در نقاطی از کشور خواهیم بود و در این مدت دما به زیر صفر درجه سانتیگراد می رسد.

به گزارش تیتربرتر؛ بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی امروز برای استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان بارش باران، برای جنوب خوزستان، شمال بوشهر و غرب فارس بارش‌های پراکنده همراه با رعدوبرق پیش‌بینی شده است.

روز سه‌شنبه در سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز بارش‌ها تشدید خواهد شد و برای استان‌های کردستان، زنجان، همدان، مرکزی، جنوب آذربایجان غربی و جنوب آذربایجان شرقی بارش‌های پراکنده پیش‌بینی شده است.

چهارشنبه باران در سواحل دریای خزر، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و برای جنوب کرمان، شمال هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان ابرناکی همراه با بارش خفیف باران با احتمال رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی پنجشنبه هفته جاری در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان رگبار باران و برای شرق مازندران و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده پیش‌بینی شده است.

روز جمعه با ورود سامانه بارشی جدید به کشور برای غرب، شمال غرب و ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی بارندگی پیش‌بینی شده است و در ارتفاعات بارش‌ها به‌صورت برف خواهد بود.

کاهش دمای هوا در آخرین هفته آبان‌ماه

کاهش دمای هوا در آخرین هفته آبان‌ماه
کاهش دمای هوا در آخرین هفته آبان‌ماه

 یک کارشناس سازمان هواشناسی گفت: طی روزهای آینده مصادف با آخرین هفته آبان‌ماه شاهد کاهش دما به ویژه در شمال شرق کشور هستیم.

فریبا گودرزی در گفت‌وگو با ایرنا، اظهار داشت: امروز در گیلان و مازندران بارش باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد شدید پیش بینی می شود و تا پایان هفته این شرایط ادامه خواهد داشت.

وی افزود: همچنین در گلستان، آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، قزوین، همدان، مرکزی، خراسان شمالی، لرستان، شمال و غرب اصفهان، بوشهر، قم و ارتفاعات استان های البرز، تهران و سمنان بارش پراکنده برف پیش بینی شده است.

گودرزی خاطرنشان کرد: روز شنبه در نیمه غربی کشور، به ویژه غرب، جنوب غرب، ارتفاعات و دامنه های زاگرس مرکزی و شمالی، ارتفاعات و دامنه های جنوبی البرز مرکزی و غربی، رگبار، رعد و برق و وزش باد ناپایداری های جوی تشدید می شود و همچنین ریزش تگرگ در دامنه های زاگرس مرکزی و غرب کشور دور از انتظار نیست.

به گفته وی، دمای هوا از روز چهارشنبه تا پایان هفته در شمال شرق بین 6 تا 10 درجه کاهش یافته و دمای بیشینه در مناطق سردسیر شمال شرق به زیر صفر درجه خواهد رسید و همچنین از سه شنبه تا پنجشنبه دریای خزر، خلیج فارس و تنگه هرمز مواج است.

این کارشناس هواشناسی تصریح کرد: دمای هوای تهران در روزهای آخر هفته با سه درجه کاهش به 9 درجه سانتیگراد می رسد و در این مدت غبار صبحگاهی، وزش باد و بارش پراکنده باران پیش بینی می شود.

انتظار بارندگی در جاده‌های ۹ استان کشور

انتظار بارندگی در جاده‌های ۹ استان کشور
انتظار بارندگی در جاده‌های ۹ استان کشور

مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای کشور اعلام کرد، بارش برف و باران در برخی از محورهای استان‌های آذربایجان غربی، اردبیل، قزوین، البرز، تهران و مازندران و بارش باران در برخی از محورهای استان‌های کردستان‌، آذربایجان شرقی و گیلان پیش‌بینی می‌شود.

بنابر گزارش مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها، تردد در محورهای هراز، فیروزکوه و آزادراه قزوین ـ رشت در مسیر رفت و برگشت روان است.

همچنین محورهای هراز و فیروزکوه دارای بارش برف و باران و آزادراه قزوین ـ رشت دارای بارش باران است.

مطالب مرتبط:

در آزادراه قزوین ـ کرج حدفاصل پایانه شهید کلانترین تا پل فردیس ترافیک سنگین است.

 مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای کشور اعلام کرد که تردد در محور چالوس و آزادراه تهران ـ شمال امروز (سه شنبه) تا ساعت ۱۷ مسدود است.

در شبانه روز گذشته نیز براساس تصاویر دریافتی از ۲ هزار و ۲۸۲ تردد شمار فعال در محورهای برون شهری، در مقایسه با روز گذشته، تردد ۲.۴ درصد افزایش داشته است. اوج تردد بین ساعت ۱۷ تا ۱۸ بوده و کمترین تردد نیز بین ساعات سه تا چهار انجام شده است.

باران و برف در آزادراه تهران- شمال

میزان نوشت: رییس پلیس راه پایتخت از بارش خفیف برف و باران در «آزادراه تهران- شمال» خبر داد.

سرهنگ نوراله خادم افزود: از شهروندان خواهش می‌کنیم سفرهای غیرضروری خود را را لغو کرده و به زمان دیگری موکول کنند.

رییس پلیس راه پایتخت ادامه داد: رانندگان  حتما در طول مسیر از زنجیرچرخ استفاده کرده و به توصیه‌های همکران ما در جاده‌ها توجه کنند.

گردآورنده: الهام خلیلی خو

آنچه دیگران می خوانند: