یکشنبه, ۱۸ آبان ۱۳۹۹ ۰۱:۳۷

ماجرای پیش بینی سیمپسون ها در سال 2012 از انتخابات آمریکا

ماجرای پیش بینی سیمپسون ها در سال 2012 از انتخابات آمریکا
در ادامه به بررسی ماجرای پیش بینی سیمپسون ها در سال 2012 از برد بایدن در انتخابات آمریکا می پردازیم.

تیتربرتر: در فضای مجازی بسیاری از کاربران به موضوع پیشبینی سریال معروف تلویزیونی از انتخابات آمریکا پرداخته اند که به همین بهانه در ادامه به بررسی ماجرای پیش بینی سیمپسون ها در سال 2012 از برد بایدن در انتخابات آمریکا میپردازیم.

ماجرای پیش بینی سیمپسون ها در سال 2012 از انتخابات آمریکا

ماجرای پیش بینی سیمپسون ها در سال 2012 از انتخابات آمریکا
ماجرای پیش بینی سیمپسون ها در سال 2012 از انتخابات آمریکا

مجموعه تلویزیونی سیمپسون ها که در تمام جهان از محبوبیت گسترده ای برخوردار است پیش بینی های مختلفی تا کنون انجام داده است که بعضا درست از آب درآمده است اما در جدیدترین ادعای کاربران فضای مجازی این سریال توانسته است که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و پیروزی بایدن را پیش بینی کند.

اما ماجرا از این قرار است که تصویری که در سال 2012 از آرای الکترال تعلق گرفته به بایدن در این سریال در نظر گرفته شده است با آرای متعلق به این سیاستمدار تا روزهای گذشته یکسان بود که باعث شگفتی کاربران شبکه های اجتماعی شد اما هرچه که آرای بیشتری شمرده شد اختلاف واقعیت با پیش بینی این سریال بیشتر شد تا جایی که در 5 ایالت نتیجه ای متفاوت مشاهده میشود.

معرفی مجموعه ی سیمپسون ها

معرفی مجموعه ی سیمپسون ها
معرفی مجموعه ی سیمپسون ها

سیمپسون‌ها (The Simpsons) مجموعه تلویزیونی پویانمایی آمریکایی ساخته مت گرینیگ است که برای شبکه رسانه‌ای فاکس ساخته می‌شود. این مجموعه تلویزیونی در حال حاضر بسیار جنجال به پا کرده است، این سری نمایشی طنز از سبک زندگی خانواده سیمپسون‌ها است که از هومر، مارج، بارتو مگَی تشکیل شده. این مجموعه فیلم در شهر ساختگی اِسپرینگ‌فیلد اجرا می‌شود که فرهنگ آمریکایی، ارتباطات تلویزیونی و دیگر رفتارهای انسانی را به تصویر می‌کشد.

این خانواده در ابتدا توسط گروینیگ کمی پیش از شروع مجموعه پویانمایی کوتاه به کارگردانی جیمز ال. بروکس ساخته شد. او یک خانواده از هم گسیخته را ساخت و آن‌ها را بر اساس خانواده خودش نام‌گذاری کرد و خود را بارت می‌داند. در ۱۹ آوریل ۱۹۸۷ این مجموعه بخشی از نمایش تریسی آلمن شد. پس از پخش سه فصل، مجموعه به یک نمایش نیم ساعتی پربیننده تبدیل شد که برای فاکس اهمیت داشت. نخستین مجموعه این شبکه (۱۹۸۹–۱۹۹۰) که در لیست ۳۰ مجموعه برتر در یک فصل قرار گرفت.

مطالب مرتبط:

پیش بینی های سیمپسون ها

پیش بینی های سیمپسون ها
پیش بینی های سیمپسون ها

از نظر برخی، به ویژه در شبکه‌های اجتماعی، مجموعه سیمپسون به پیش‌بینی بسیاری از وقایع عادت دارد. در طول پخش این مجموعه، بسیاری از چیزهایی که در آینده وقت نمایش قسمت‌های آن نشان داده شده‌اند واقعاً اتفاق افتاده‌است. این که چنین کاری به خاطر تیزهوشی نویسندگان آن است یا از روی شانس و تصادف معلوم نیست ولی همه اتفاقات در حال رخ دادن است.[۱۰] در مقابل، عده‌ای با بررسی موارد ادعا شده، آنها را نه پیش‌بینی، بلکه تفسیری از آینده با استفاده از وقایع گذشته و حال در حدود ۶۷۵ قسمت می‌دانند که برای طرفداران نظریه توهم توطئه و افرادی که علمِ به واقعیت‌های آن زمان ندارند جذاب است. به علاوه این مجموعه پیش‌بینی‌های بسیار دیگری دارد که محقق نشده‌اند. از نظر آنها، برخی از ادعاها نیز جعلی است و مربوط به این مجموعه نیست.

پیش بینی آینده انتخابات 2020 آمریکا

سریال سیمپسون ها دیروز (2 نوامبر) در جدیدترین قسمت پیش بینی کرد که "بایدن" رئیس جمهور میشود و در صورتی که ترامپ رئیس جمهور شود در سال 2021 جنگ و قحطی دنیا را فرا میگیرد. در این سریال اشاره ای هم به ایران شده است.

خودروی وانت

یکی از قسمت‌های پخش شده در سال ۱۹۹۲ با تصویری از ۴۰ سال بعد آن در سال ۲۰۳۲ به پایان می‌رسد. در این صحنه، یک خودروی هوورکار از کنار هومر و بارت هنگام ورود به سینما رد می‌شود. در سال ۲۰۱۷ نمونه اولیه خودروهای پرنده به نمایش درآمده‌اند.

سال ۲۰۱۴

در قسمتی که در سال ۱۹۹۵ پخش شد برای نخستین‌بار، همه داستان این اپیزود به در سال ۲۰۱۴ اتفاق می‌افتاد. در این قسمت، اشاره‌های فراوانی به تلفن‌های تصویری، ساعت‌های هوشمند، رواج آنتن‌های ماهواره‌ای و ادامه فعالیت گروه موسیقی رولینگ استونز شد که همگی آن‌ها درست بودند. در مقابل برخی می‌گویند که از سال ۱۹۵۰ در فیلم‌ها، کتاب‌ها و برنامه‌های تلویزیونی از تکنولوژی آینده و ساعت‌های هوشمند صحبت کرده‌اند. به علاوه در سال ۱۹۹۴ Timex Datalink نخستین ساعت هوشمند را رونمایی کرده که قابلیت انتقال داده به رایانه را داشته‌است.

انتخابِ ترامپ در سیمپسون ها

در اپیزود، «بارت در آینده» که سال ۲۰۰۰ نمایش داده شد، به ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ اشاره شده‌است.[۱۵] لیزا سیمپسون که در این اپیزود به ریاست‌جمهوری آمریکا رسیده در جمله‌ای که اکنون پس از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات آمریکا شهرت فراوانی یافته است، به بی‌پولی و ورشکستگی آمریکا پس از ریاست‌جمهوری ترامپ اشاره کرد. برخی این مسئله را پیش‌بینی این کارتون از واقعیت دانستند. از آنجایی که ترامپ از سال ١٩٩٩ میلادی ایده نامزدی ریاست جمهوری آمریکا را در سر می پرورانده و در انتخابات درون حزبی نیز شرکت کرده بود، پیش بینی واژه مناسبی بنظر نمیرسد.

به علاوه برخی به تصویری پخش شده با جزئیات در سال ۲۰۰۰ از حرکت ترامپ بر روی پله برقی که سال ۲۰۱۵ اتفاق افتاد اشاره می‌کنند. اما در واقع این صحنه نه در سال ۲۰۰۰، بلکه در سال ۲۰۱۵ پس از اعلام نامزدی ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری ساخته شده‌است.

پیش بینی مرگ ترامپ در سیمپسون ها

در یک نمونهٔ دیگر، تصویری به صورت گسترده در شبکه‌های اجتماعی پخش شد و ترامپ را در تابوت نشان می‌داد. اما با بررسی قسمت‌های منتشر شدهٔ این مجموعه، مشخص شده‌است که این تصویر هیچگاه در این مجموعه پخش نشده‌است و برای نخستین‌بار در سال ۲۰۱۷ توسط یک سایت جعل شده و سپس مورد توجه بسیار طرفداران توهمِ توطئه قرار گرفته‌است.

پیش بینی ویروس کرونا

پس از شیوع ویروس کرونا، در فضای مجازی بخشی از این کارتون پخش و گفته شد که این پویانمایی کروناویروس را پیش‌بینی کرده‌است. در قسمت بیست و یکِ فصل چهار این پویانمایی در یک کارخانه که از متن روی جعبه‌های آنجا مشخص است مربوط به آسیای شرقی است و یک کشور نزدیک ژاپن یکی از کارکنان آنجا عطسه می‌کند و از دهان آن فرد ویروسی بیرون آمده و در جعبه جای می‌گیرد، وقتی آن جعبه‌ها به سطح مردم شهر می‌رسد همه دچار آن ویروس می‌شوند و ویروس در سراسر شهر پخش می‌شود و به نامِ «آنفولانزای اوزاکا» ژاپن شناخته می‌شود. از این رو برخی این قسمت را به شیوع ویروس کرونا ربط داده‌اند اما جدا از اینکه منشأ ویروس به ژاپن ربط داده شده، دنیا چندین مورد آنفولانزای واگیردار مهم مانند آنفولانزای اسپانیایی، آنفولانزای آسیایی ۱۹۵۷–۱۹۵۸، آنفولانزای هنگ کنگ ۱۹۶۸–۱۹۶۹ و… داشته‌است و از این رو آنچه که این مجموعه به نامِ «آنفولانزای اوزاکا» نشان داده، یک نوع تفسیر می‌باشد از آنفولانزاهایی که قبلاً نیز روی داده‌است. سایت اسنوپس این فرض که پویانمایی سیمپسون‌ها، شیوع ویروس کرونا را پیش‌بینی کرده باشد را رد کرده‌است.

گردآورنده:فرحان مرادی

آنچه دیگران میخوانند: