جمعه, ۲۵ مهر ۱۳۹۹ ۱۷:۵۲

درمان واقعی کرونا با چای آفریقایی رویبوس!

درمان واقعی کرونا با چای آفریقایی رویبوس!
تیمی از محققان بین المللی در حال بررسی گیاه رویبوس معروف به چای قرمز آفریقایی در تاثیر بر درمان بیماری کووید۱۹ هستند.

به گزارش تیتربرتر؛ چای قرمز سرشار از پلی فنل هایی است که خاصیت ضد التهابی، ضد ویروسی و ضد عفونی کنندگی دارند. پلی فنل ها در واقع مواد شیمیایی طبیعی هستند که دارای خواص آنتی اکسیدانی بی نظیری هستند. مطالعات نشان داده است که مصرف منظم چای قرمز رویبوس میتواند بهبود عملکرد کبد را فراهم سازد، در واقع وجود آنتی اکسیدان های قوی موجود در این نوشیدنی به بهبود عملکرد این عضو حیاتی بدن در سم زدایی کمک میکند.

خواص عجیب چای رویبوس قرمز

خواص عجیب چای رویبوس قرمز
خواص عجیب چای رویبوس قرمز

 

چای رویبوس قرمز یک چای یا بطور دقیق تر دمنوش از آفریقای جنوبی است. این چای خوش طعم و رنگ غنی از آنتی اکسیدان ها و بدون کافئین است. این چای را بعضا با نام چای قرمز نیز میشناسند. این چای همانند چای ترش به صورت سرد و گرم سرو میشود.

قبل از هر چیز بهتر است بدانیم که چای رویبوس چیست. چای رویبوس که به چای قرمز هم شناخته میشود یک نوشیدنی گیاهی است و یا به عبارتی نوعی دمنوش است، همانطور که میدانیم انواع چای ها از گیاه کاملیا سیننسیس تهیه می شوند اما ریشه اصلی این چای از گیاه آسپالاتوس لینیریز (Aspalathus Linearis) است، که یک نوع بوته در آفریقای جنوبی است و خواص دارویی شناخته شده ای دارد و در طب سنتی مناطق آفریقایی بسیار پر مصرف است.

ارزش غذایی چای رویبوس

ارزش غذایی چای رویبوس
ارزش غذایی چای رویبوس

 

چای قرمز رویبوس حاوی اسید اگزالیک نیست، به همین دلیل برای افرادی که کلیه مستعد سنگ سازی دارند و کسانی سنگ کلیه دارند مناسب است. جالب است بدانید چای رویبوس حاوی مواد معدنی مورد نیاز بدن از جمله آهن، مس، کلسیم، پتاسیم، زینک، منیزیم و آلفا هیدروکسی اسید است. همچنین این چای غنی از انواع آنتی اکسیدان های قوی مانند آسپالاتین (Aspalathin) و نوتوفاگین (Nothofagin) و همچنین ترکیبات فنلی بسیار قوی است.

آسپالاتین (Aspalathin) و نوتوفاگین (Nothofagin) از آنتی اکسیدان های حیاتی هستند و چای رویبوس قرمز به میزان قابل توجهی حاوی این دو آنتی اکسیدان قوی است.

این نوشیدنی با وجود آنتی اکسیدان های مهم و حیاتی به یک نوشیدنی سالم و قوی برای افزایش سیستم ایمنی بدن و همچنین برای محافظت بدن از ابتلا به انواع بیماری ها مفید است.

محافظت قلب با چای قرمز رویبوس

محافظت قلب با چای قرمز رویبوس
محافظت قلب با چای قرمز رویبوس

 

چای قرمز رویبوس یک ضد التهاب طبیعی است. به این معنی که با کاهش فشار خون بدن و رادیکال های آزاد را از بین میبرد.

کوسترین (Quercetin) هم یک آنتی اکسیدان قوی دیگر است که در این نوشیدنی قرمز رنگ وجود دارد که در پیشگیری از ابتلا به انواع مختلف بیماری های قلبی تاثیر گذار است.

کاهش فشار خون با چای قرمز

آسپالاتین (Aspalathin) یکی از آنتی اکسیدان های کمیاب و نادر است که در چای قرمز رویبوس یافت می شود و دارای چند ویژگی منحصر به فرد است، این آنتی اکسیدان میتواند به تنظیم میزان قند خون بدن کمک کند و همچنین مقاومت بدن به انسولین و جذب گلوکز توسط ماهیچه ها را بهبود میدهد همچنین ترشح انسولین را از پانکراس افزایش می دهد.

مطالب مرتبط:

تقویت استخوان ها با چای

چای قرمز رویبوس سرشار از کلسیم، منگنز و فلوراید است. این مواد معدنی به سلامت و حفظ ساختار استخوانها و دندانها کمک میکنند.
با افزایش سطح این مواد معدنی در بدن میتوان از خطر ابتلا به بیماری های مربوط به استخوان مثل آرتروز، پوکی استخوان، درد مزمن مفاصل را به صورت چشمگیری کاهش داد.

منگنز در واقع به صورت عمیق تری عمل میکند و آنزیم هایی که برای ساختن استخوان های جدید نیاز است را تحریک میکند.

فلوراید بیشتر به عنوان عاملی برای سلامت دندانها شناخته میشود به همین دلیل در ساختار محصولات مربوط به سلامت دندانها مانند خمیر دندان، دهانشویه و حتی نخ دندانها یافت میشود.

چه دندان و چه استخوان برای چای قرمز رویبوس فرقی ندارد در هر حال نوشیدن این چای قرمز برای سلامت هر دوی آنها مفید است.

در بسیاری از نقاط آفریقای جنوبی از این نوشیدنی برای درمان انواع آلرژی مثل اگزما، تب یونجه، همچنین برونشیت ناشی از آلرژی استفاده میشود.

خاصیت ضد التهاب چای قرمز رویبوس که ناشی از وجود فنل ها در این چای است در بهبود آلرژی مفید است. به همین دلیل برای آسم و آلرژی های موضعی نیز تجویز میشود.

درمان کرونا با چای رویبوس قرمز آفریقایی

درمان کرونا با چای رویبوس قرمز آفریقایی
درمان کرونا با چای رویبوس قرمز آفریقایی

 

چای رویبوس که با نام چای قرمز هم شناخته می‌شود از بوته گیاه آسپالاتوس لینیریز (Aspalathus Linearis) تهیه می‌شود و این گیاه به طور معمول بومی آفریقای جنوبی است. چای رویبوس خواص دارویی شناخته شده‌ای دارد که در طب سنتی مناطق آفریقایی بسیار حائز اهمیت است.

رویبوس کافئین ندارد و میزان تانن آن کم و میزان آنتی اکسیدان بسیار بالایی دارد از این رو چای رویبوس برای سلامتی بسیار مفید است.

همانطوریکه می‌دانیم گیرنده ACE۲، گیرنده اصلی ورود کروناویروس به بدن انسان است. محققان متوجه شدند مصرف این داروی گیاهی موجب کاهش گیرنده‌های ACE۲ می‌شود و در درمان بیماری کووید ۱۹ مؤثر است.

دکتر «میشل اسمیت ون شالکویک»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه استلنبوش آفریقای جنوبی، در این باره می‌گوید: «ما دریافتیم گیاه رویبوس نقش مهمی در حفظ سلامت عروق خونی که در بیماری کووید ۱۹ مهم است دارد.»

همچنین مطالعات قبلی نشان داده اند که این گیاه به خاطر خواص ضدویروسی در درمان بیماری‌های تنفسی نظیر آنفلوانزا مؤثر است.

مطالعات نشان می‌دهد وجود دو ماده فیتوشیمیایی موسوم به آسپالاتین و نوتوفاگین در رویبوس به خاطر داشتن خواص ضدالتهابی در درمان کووید ۱۹ مؤثر هستند.

از سوی دیگر این گیاه حاوی ماده دی‌هیدروکالکون است که علاوه بر خواص ضدویروسی و ضدالتهابی دارای خواص تنظیم کننده دستگاه ایمنی هم است.

یافته‌ها نشان می‌دهد گیاه رویبوس دارای تأثیر برونشیتی حفاظتی است و سلامت قلب را هم حفظ می‌کند.

محققان امیدوارند این چای گیاهی درمانی کمکی برای درمان بیماری کووید ۱۹ باشد.

درمان کولیک با چای قرمز رویبوس

درمان کولیک با چای قرمز رویبوس
درمان کولیک با چای قرمز رویبوس

 

چای رویبوس میتواند برای درمان کودکان و نوزادانی که از درد معده و کولیک رنج میبرد مفید باشد. با افزودن مقداری شیر شیرین خوش طعم تر میشود و برای کودکان دلچسب خواهد بود. به همین دلیل است که این نوشیدنی را به عنوان یک داروی کمکی میشناسند. زنان آفریقایی از این روش برای بهبود کولیک نوزادان خود استفاده میکنند.

اینکه این چای به چه صورت منجر به آرام شدن مشکل کولیک نوزادان میشود هنوز ناشناخته است، شاید تا چند سال دیگر خواص سلامتی بیشتری از این چای کشف شود و دلیل این آرام بخشی نیز مشخص شود. احتمالا خاصیت ضد التهابی این چای آن را برای درمان کولیک در آفریقا مناسب نموده است.

نویسنده: علی اکبر رضایی

آنچه دیگران می خوانند: