سه شنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۹ ۲۰:۳۶

پیش بینی قیمت طلا در هفته اول آبان 99

پیش بینی قیمت طلا در هفته اول آبان 99
کارشناسان جدیدترین پیش بینی خود را از قیمت طلا در ماه آبان اعلام کردند.

به گزارش تیتربرتر؛قیمت سکه تمام امروز در بازار در حالی بالا رفت که قیمت نیم و ربع سکه پایین آمد و سکه گرمی هم ثبات قیمت را تجربه کرد.

پیش بینی قیمت طلا در هفته اول آبان 99

پیش بینی قیمت طلا در هفته اول آبان 99
پیش بینی قیمت طلا در هفته اول آبان 99

 

نایب رئیس اتحادیه طلای و جواهر تهران می‌گوید: آنچه مسلم است چنانچه پالت‌های دلاره از کره جنوبی وارد کشور شود قطعا این موضوع بر روند کاهشی قیمت دلار و به همراه آن ارزان شدن پلکانی قیمت سکه و طلا اثرگذار است.

 با نوسان دلار، قیمت طلا و سکه نیز مدام نوسان دارد. دو روز پیش با تصمیمات جدید بانک مرکزی و اعلام خبر «عرضه روزانه ۵۰ میلیون دلار به بازار» تحلیلگران معتقد بودند که قیمت سکه و طلا به دنبال اجرای تصمیمات بانک مرکزی کاهش خواهد یافت.

این در حالی است که روز گذشته طلای 18 عیار مجدد با 70 هزار تومان افزایش قیمت یک میلیون و 480 هزار تومان را ثبت کرد. آیا روند صعودی قیمت طلا فردا 23 مهر ماه ادامه‌ دارد؟

نایب رئیس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه قیمت طلا و سکه دیگر قابل پیش‌بینی نیست، گفت: به دلیل نوسان قیمت دلار و برخی موضوعات سیاسی و اقتصادی در کشور پیش‌بینی قیمت طلا و سکه غیرممکن شده است. آنچه مسلم است چنانچه پالت‌های دلار از کره جنوبی وارد کشور شود این موضوع بر روند کاهشی قیمت دلار و به همراه آن ارزان شدن پلکانی قیمت سکه و طلا اثرگذار است.

محمد کشتی‌آرای افزود: با افزایش قیمت طلا و سکه تقاضا برای خرید آن در بازار بیشتر می‌شود. به عنوان مثال دیروز با نوسان قیمت‌ها داد و ستد در بازار نیز چشم‌گیر بوده است.

او اظهار کرد: مسلما با افزایش قیمت دلار قیمت طلا و سکه در بازار داخلی نیز گران می‌شود. امیدواریم مدیران بانک مرکزی با مدیریت حوزه ارز بتوانند ثبات را در بازار طلا و سکه ایجاد کنند.

بررسی تکنیکال قیمت طلا در روز گذشته 

بررسی تکنیکال قیمت طلا در روز گذشته 
بررسی تکنیکال قیمت طلا در روز گذشته 

 

قیمت طلا که در روز گذشته با یک افت نسبی مواجه شد با شروع امروز در حال بازگشت به میدان بوده و در حال افزایش قیمت نسبتا شدیدی است.

مهم ترین دلیل پیش بینی افزایش قیمت طلا در امروز توقف مطلاعات یکی از شرکت های تولید کننده واکسن کرونا می باشد که باعث شده تا پناهگاه امن برای بار دیگر قدرت بگیرد.

به علاوه تاخیر در تصویب محرک مالی بدبینی ها نسبت به بهبود  اقتصاد ایالات متحده آمریکا را افزایش داده است و باعث شده تا قیمت طلا برای بار دیگر اوج بگیرد.

در حال حاضر سرمایه گذاران در انتظار اخبار جدید محرک مالی و انتشار آمار CPI (شاخص قیمت مصرف کننده) هستند تا برای خرید طلا تصمیم بگیرند.

نمودار فنی طلا در 21 مهر 99

نمودار فنی طلا در 21 مهر 99
نمودار فنی طلا در 21 مهر 99

 

نمودار شاخص همگرایی فنی نشان می دهد که طلا در حال به چالش کشیدن مقاومت 1918 دلار بوده و قصد بازگشت به قیمت های بالا را دارد.

مقاومت های بعدی طلا نیز در نقاط 1923 دلار، 1925 دلار و 1935 دلار می باشد که طلا برای دستیابی سطوح بالا تر باید آن ها را تصرف کند.

همچنین در صورت شکسته شدن و فرو ریختن قیمت ها، طلا در نقطه 1911 دلار از پشتیبانی خوبی برخوردار است. حمایت بعدی طلا 1904 دلار بوده و در صورت ریزش بیشتر، طلا در 1885 پیشتیبانی خواهد شد.

مطالب مرتبط:

جدیدترین پیش بینی کارشناسان از آینده قیمت طلا در شش ماهه دوم سال 99

    یحیی آل اسحاق رییس اتاق بازرگانی ایران و عراق تلاطم‌ها و نوساناتی که در بازار طلا و ارز وجود دارد، خیلی به تصمیمات اخیر آمریکا ربط ندارد. ما باید فضای روانی و انتظارات جامعه را با واقعیت‌ها آشنا کنیم.
    ابراهیم محمدولی رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با توجه به اینکه هفته آینده پایان ماه صفر است قیمت طلا و سکه تا پایان هفته بعد روند صعودی ندارد. اما با توجه به حباب بالای قیمت سکه، ممکن است در آینده خریداران سکه با زیان مواجه شوند.
    نادر بذرافشان دبیر اتحادیه طلای تهران آنچه پیش‌بینی می‌شود، این است که قیمت طلا به دلیل افزایش قیمت انس جهانی در دو ماه آینده روند نوسانی پیش رو داشته باشد.
    وحید شقاقی شهری اقتصاددان و رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه خوارزمی با توجه به وابستگی اقتصاد ایران به دلار، مساله انتخابات آمریکا هم اهمیت بالایی برای ماه‌های آینده خواهد داشت.
    کارشناسان بازارهای مالی   تا زمانی که بانک های مرکزی نرخ بهره را هر چه بیشتر کاهش دهند طلا همچنان بالا خواهد رفت و حتی ممکن است به ۱۰ هزار دلار در هر اونس نیز برسد.
    محمد لاهوتی رییس کنفدراسیون صادرات ایران همانطور که رییس بانک‌مرکزی بر غیرواقعی بودن قیمت تاکید داشتند من هم معتقدم که قطعا نرخ کنونی ارز، قیمت ذاتی آن نبوده و چنانچه برگشت ارز صادراتی و نفتی به شرایط عادی خود برگردد قیمت ارز نیز کاهش یافته و به ارزش ذاتی خود نزدیک خواهد شد.
    ابراهیم محمدولی رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران به گفته رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران چنانچه رشد نرخ ارز با همین روال ادامه داشته باشد تا پایان شهریور ماه شاهد نوسان قیمت طلا و سکه خواهیم بود.
    کامران ندری تحلیگر اقتصادی و استاد دانشگاه فعلا شواهدی که در بازار وجود دارد حاکی از آن است که کانال ۲۰ تا ۲۱ هزار تومان یک سطح مقاومتی جدی در بازار ارز است که بانک مرکزی برای کاهش آن با مدیریت انتظارات نمی­‌تواند کاری انجام دهد، بلکه باید میزان قابل ملاحظه­‌ای تزریق ارز به بازار صورت بگیرد تا این سطح مقاومتی شسکته شود.
    فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد امیدواریم به قیمت تعادلی در بازار دست پیدا کنیم البته با براوردی که از فضای بازار دارم سیگنال‌ها در این باره مثبت است و امیدوارم فضا بهتر شود.
    هادی حق شناس کارشناس اقتصادی منطق اقتصاد و تجربه سال‌های گذشته نشان می‌دهد پس از اندکی نوسان در نرخ ارز، قیمت دلار تثبیت خواهد شد مگر اینکه شوک شدیدی به اقتصاد وارد شود.
    کارشناسان بازار طلا   تحلیلگران می گویند اونس طلا در معاملات هفته جاری رسیدن به مرز ۱۹۲۰ دلار را هدف گرفته و به نظر می رسد مانعی برای صعود بیشتر این فلز ارزشمند و شکسته شدن مرز ۲۰۰۰ دلار وجود ندارد.
    تعدادی از کارشناسان بازار ارز   بازار ارز دیگر شیب صعودی قیمت‌ها را فعلا به خود نخواهد دید و آرامش نسبی بر بازار ارز حاکم خواهد بود.
    ابراهیم محمدولی رئیس اتحادیه طلا تهران قیمت دلار و انس جهانی طلا مدام در حال نوسان است. پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا تا پایان هفته نوساناتی داشته باشد. قمیت طلا خارج از ایران گران‌تر است.
    سهراب دل انگیزان رییس دانشکده اقتصاد دانشگاه رازی کرمانشاه طی یک دوره محدود مثلاً تا سه‌ماهه سوم سال ۱۳۹۹ که همچنان سال ۲۰۲۰ محسوب می‌شود، به نظر می‌رسد قیمت طلا صعودی خواهد بود اما ممکن است نوساناتی هم داشته باشد.
    افشین نبوی معاون ارشد بازرگانی MKSSA به نظر می‌رسد بازار در شرایط کنونی در یک محدوده گیر کرده باشد اما برای عبور از این سطح نیاز است طلا از ۱۷۴۰ دلار در هر اونس عبورکند که در این صورت صف آرایی خوبی در این بازار خواهیم داشت.
    اسماعیل غلامی معاون سابق سازمان خصوصی سازی اگر این روال به همین شکل ادامه پیدا کند و پول مردم ضعیف وارد بورس شود عده ای این پول ها را جمع می کنند و به سمت بازار ارز می روند و در پی این تقاضا بی شک قیمت دلار تا سی هزار تومان پیش می رود.

 

آخرین نرخ سکه در 22 مهر 99

قیمت سکه امروز به ۱۶,۴۰۰,۰۰۰(شانزده میلیون و چهارصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۱.۲۱درصدی داشته است.

آخرین نرخ نیم سکه در 22 مهر 99

نیم سکه، امروز به ۸,۸۰۰,۰۰۰ (هشت میلیون و هشتصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۱.۷ درصدی داشته است.

آخرین نرخ ربع سکه در 22 مهر 99

ربع سکه امروز با کاهش ۲.۵۸ درصدی، از ۵,۹۵۰,۰۰۰ (پنج میلیون و نهصد و پنجاه هزار) تومان به ۵,۸۰۰,۰۰۰ (پنج میلیون و هشتصد هزار) تومان رسید.

قیمت سکه گرمی در 22 مهر 99

در بازار امروز هر سکه گرمی نسبت به روز قبل بدون تغییر است و ۳,۰۰۰,۰۰۰ (سه میلیون) تومان نرخ گذاری شد.

گرداورنده: علی اکبر رضایی

آنچه دیگران می خوانند: