پنج شنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۹ ۱۶:۳۷
تشییع و تدفین استاد شجریان در مشهد

قلب خسروی آواز ایران ایستاد+جزییات مراسم تدفین استاد شجریان

تشییع و تدفین استاد شجریان در مشهد
استاد شجریان بعد از چهار سال مبارزه با سرطان، در روز اربعین پر کشید.

به گزارش تیتربرتر؛  محمدرضا شجریان که در روزهای گذشته به علت تشدید و وخامت وضعیت جسمانی در بیمارستان بستری بود، ساعاتی پیش درگذشت. 

استاد شجریان یکم مهر ۱۳۱۹ در مشهد متولد شد.شجریان در سال ۱۳۴۰ با فرخنده گل‌افشان ازدواج کرد که حاصل آن سه دختر به نام‌های فرزانه (راحله)، افسانه و مژگان و یک پسر (همایون) بود. 

تایید درگذشت محمدرضا شجریان

تایید درگذشت محمدرضا شجریان
تایید درگذشت محمدرضا شجریان

دکتر مهرداد بهلولی، از ایست قلبی محمدرضا شجریان و تلاش تیم پزشکی برای احیا استاد آواز ایران خبر داد.

قلب محمدرضا شجریان، استاد آواز ایرانی، پس از چهار سال مبارزه با سرطان، از تپش ایستاد و تیم پزشکی در حال احیا او هستند. این خبر را دکتر مهرداد بهلولی، در ساعت ۱۶:۲۰ امروز تایید کرد.

این پزشک بیمارستان جم، با تاکید بر این‌که تلاش تیم پزشکی برای برگشت علائم حیاتی محمدرضا شجریان دامه دارد، احتمال موفقیت عملیات احیا را در حدود یک درصد دانست.

جزییاتی از مراسم تدفین استاد شجریان

جزییاتی از مراسم تدفین استاد شجریان
جزییاتی از مراسم تدفین استاد شجریان

این استاد آواز کشور اوایل هفته گذشته به دلیل وضعیت وخیم بیماری در بیمارستان جم در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان جم بستری شد و بعد از چند روز دست و پنجه نرم کردن در کُما، برغم تلاش تیم پزشکی، دارفانی را وداع گفت.

استاد شجریان در نوروز سال ۱۳۹۵ با انتشار پیام ویدئویی، ابتلای خود به بیماری سرطان را رسانه‌ای و مدتی هم برای طی مراحل درمان به آمریکا سفر کرد.

مطالب مرتبط:

صدای این استاد آواز کشور در سن ۱۲ سالگی، نخستین بار با تلاوت قرآن کریم از رادیو خراسان پخش شد و در طول مدت فعالیت هنری آلبوم‌های موسیقی متنوعی را تقدیم علاقه‌مندان کرد.

بنابر نوشته خبرگزاری صداوسیما؛ با توجه به وضعیت همه گیری کرونا، پیکر استاد شجریان پس از آماده سازی در بهشت زهرا، برای تدفین به مشهد مقدس منتقل و در طوس به خاک سپرده می‌شود.

پیکر این خواننده سرشناس موسیقی ایران در بهشت زهرا تطهیر می‌شود و سپس برای خاکسپاری به مشهد و از آنجا به طوس منتقل می‌شود.

پیکر محمدرضا شجریان بنا به وصیت خودش در طوس و در کنار آرامگاه حکیم فردوسی و مهدی اخوان ثالث به خاک سپرده می‌شود.

واکنش همایون شجریان به درگذشت پدرش

واکنش همایون شجریان به درگذشت پدرش
واکنش همایون شجریان به درگذشت پدرش

همایون شجریان پس از درگذشت استاد آواز ایران در یک پست اینستاگرامی نوشت: خاک پای مردم ایران به دیدار معشوق پرواز کرد.

انتقال پیکر استاد شجریان به بهشت زهرا

انتقال پیکر استاد شجریان به بهشت زهرا
انتقال پیکر استاد شجریان به بهشت زهرا

صفحه اینستاگرامی بیمارستان جم از انتقال پیکر استاد شجریان به بهشت زهرا برای انجام مراسم تطهیر و نماز خبر داد.

سابقه بیماری محمدرضا شجریان

سابقه بیماری محمدرضا شجریان
سابقه بیماری محمدرضا شجریان

استاد شجریان از ۲۵ مرداد سال جاری به مدت ۱۰ روز به دلیل افت سطح هوشیاری و شوک سپتیک در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان جم بستری شده بود.

وی بهمن سال گذشته نیز به علت بروز مجدد اختلالات ریوی ناشی از بیماری قلبی در بیمارستان جم بستری شد و بامداد روز جمعه دوم اسفند ۹۸ همایون شجریان فرزند وی با انتشار تصویری از نمایشگر علایم حیاتی پدر از دوستداران وی رفع نگرانی کرد.

«خسرو آواز ایران» پنجم فروردین سال جاری با حال عمومی مناسب از بیمارستان ترخیص شد و بر اساس اعلام هیات مدیره بیمارستان جم اقدامات درمانی وی زیر نظر پزشکان معالج در خارج از بیمارستان انجام گرفت.

استاد شجریان برجسته‌ترین هنرمند عرصه آواز و موسیقی سنتی کشور است و از وی با عنوان «خسرو آواز ایران» یاد می‌شود.

وی نوروز ۹۵ با انتشار ویدئویی ضمن تبریک سال نو، از ابتلای خود به بیماری سرطان خبر داد و پس از آن تاکنون تحت نظر پزشکان به مداوا مشغول است.

در ادامه در ویدیویی زندگینامه استاد آواز ایران را مشاهده می کنید.

{flvremote}https://aspb13.cdn.asset.aparat.com/aparat-video/449b69e0b0c60fcc24e5b063cb0af0fe12039298-240p.apt?wmsAuthSign=eyJhbGciOiJIUzI1NiIsInR5cCI6IkpXVCJ9.eyJ0b2tlbiI6IjRjMGQ0MTdhODAxYzJmYTcyYjhhNjY4NzlkOTdlOWM5IiwiZXhwIjoxNjAyMTkyOTIxLCJpc3MiOiJTYWJhIElkZWEgR1NJRyJ9.FGCRzL77MeweQS7L5DU-7S7WLIyCrjuaReYNh0wARSI|https://static.cdn.asset.aparat.com/avt/12039298-3406-b__855686950.jpg{/flvremote}

 

گردآورنده: الهام خلیلی خو

آنچه دیگران میخوانند: