چهارشنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۹ ۱۷:۵۹

تفاوت کیا پیکانتو با هیوندای i10+عکس

تفاوت کیا پیکانتو با هیوندای i10+عکس
در ادامه به تفاوت دو خودروی هیوندای i10 با تفاوت کیا می پردازیم.

به گزارش تیتربرتر؛ ما در مطلب پیش رو به سراغ مقایسه هیوندای i10 و کیا پیکانتو میراژ به عنوان 2 نمونه از کوچک‌ترین محصولات ‌هاچ‌بک قابل خریداری در بازار کشور خواهیم رفت تا ببینیم که هر یک از این گزینه‌های شرقی، چه پوئنی را به خریداران ارائه می‌کنند.

کیا پیکانتو و هیوندای i۱۰ دو خودرویی هستند که بر روی پلت فرمی یکسان بنا شده اند. پیکانتو نسبت به i۱۰ قدمت بیشتری دارد. در حالی که کیا از سال ۲۰۰۴ مشغول تولید پیکانتو است، هیوندای تازه از سال ۲۰۰۷ به تولید i۱۰ روی آورد.

مقایسه کیا پیکانتو و هیوندای i۱۰
مقایسه کیا پیکانتو و هیوندای i۱۰

 

بنابراین می توان گفت که این بار بر خلاف روال معمول، هیوندای از کیا الگو برداری کرده است. پیکانتو توسط شرکت اطلس خودرو به صورت وارداتی به ایران آمد. i۱۰ هم در آخرین روزهای حیات نسل دومش، به خط تولید کرمان موتور راه یافت و با استقبال نه چندان پر فروغ بازار مواجه شد.

مقایسه دو خودروی کیا پیکانتو و هیوندای i۱۰

مقایسه کیا پیکانتو و هیوندای i۱۰
مقایسه کیا پیکانتو و هیوندای i۱۰

 

نقاط قوت و ضعف دو خودروی کیا پیکانتو و هیوندای i۱۰

کیا پیکانتو

نقاط مثبت: طراحی جوان پسند، پایداری مناسب، مصرف سوخت پایین، استهلاک پایین، ابعاد کوچک، امکانات مناسب
نقاط منفی: قطعات یدکی کمیاب، فضای بار محدود

هیوندای i10

نقاط مثبت: طراحی زیبا و مدرن، سواری نرم، مصرف سوخت پایین، استهلاک پایین، ابعاد جمع و جور، خدمات پس از فروش گسترده
نقاط منفی: کمبود شدید امکانات رفاهی، بازار خرید و فروش کم رونق، قطعات یدکی کمیاب

تفاوت های دو خودروی کیا پیکانتو و هیوندای i۱۰ در طراحی ظاهری

مقایسه کیا پیکانتو و هیوندای i۱۰
مقایسه کیا پیکانتو و هیوندای i۱۰

 

پیکانتو با کیت بدنه های متفاوتی وارد ایران شده است. آخرین نسخه وارد شده از پیکانتو به بازار ما، مدلی بود که در طراحی مه شکن های جلو و عقب آن، از المان های دایره ای استفاده شده است. پیکانتو در نمای جلو، ظاهری فانتزی و کمیک دارد. چراغ های جلو به شکل چند ضلعی هستند و پس زمینه داخلی آنها نیز به رنگ مشکی است. سایز چراغ ها نسبت به بدنه بزرگ به نظر می رسد و بخش زیادی از طول کوتاه کاپوت را پر کرده اند. جلو پنجره تایگر نوز کیا در ابعادی کوچک بین دو چراغ قرار دارد. فرم دایره ای مه شکن های جلو به جذابیت ظاهری پیکانتو افزوده اند.

مطالب مرتبط:

هیوندای i۱۰ نیز همچون کیا پیکانتو، فیس لیفت ها و تغییرات ظاهری مختلفی را در چند سال اخیر به خود دیده است. نسل دوم i۱۰ در آخرین فیس لیفت خود به ایران آمد. چراغ های i۱۰ کوچکتر از پیکانتو هستند. ظاهر i۱۰ به اندازه پیکانتو اسپرت نیست و آرامش بیشتری در چهره آن احساس می شود. جلو پنجره i۱۰ به صورت یک خط باریک است. اما در واقع بخش عمده جلو پنجره بر روی سپر قرار دارد که توسط یک فلاپ پلاستیکی به دو قسمت تقسیم می شود. در فیس لیفت i۱۰ برای ایجاد جذابیت بیشتر، دو چراغ دایره ای کوچک در طرفین جلو پنجره تعبیه شده اند که نقش چراغ های روشنایی روز را بازی می کنند. در دو گوشه پایین سپر، دو پروژکتور دایره ای کوچک هم مشاهده می شوند. اما فلاپ های مشکی رنگ در دو طرف سپر و خطوط آنها، ظاهر کلی خودرو را جوان پسندتر کرده اند.

مقایسه کیا پیکانتو و هیوندای i۱۰
مقایسه کیا پیکانتو و هیوندای i۱۰

 

پیکانتو در نمای کناری، به سبک خودروهای قدیمی تر طراحی شده است. دلیل این موضوع، بیرون بودن لبه درها است. با وجود ابعاد کوچک خودرو، درهای بزرگی بر روی آن نصب شده اند. یک خط شانه قدرتمند هم در این قسمت دیده می شود. اوور هنگ های جلو و عقب پیکانتو واقعا کوتاه است. اما فاصله محوری برای خودرویی در این کلاس، کافی به نظر می رسد. در نمای عقب، چراغ های بومرنگ شکل را می توان مشاهده کرد که گرافیک زیبایی هم دارند. این چراغ ها به نوعی، امضای طراحی پیکانتو محسوب می شوند. به تقارن پروژکتور های جلو، مه شکن های عقب هم دایره ای طراحی شده اند. بخش بزرگی از درب پنجم را شیشه عقب اشغال کرده است تا دید مناسبی در اختیار راننده بگذارد.

در نمای کناری i۱۰، طراحی پخته تر و مدرن تری را می توان مشاهده کرد. فرم طراحی درها و لچکی، به همان سبک دیگر ساخته های هیوندای است. بر خلاف پیکانتو، خبری از خطوط تند و تیز نیست و المان های منحنی را به وفور می توان در طراحی خارجی i۱۰ مشاهده کرد. قطعا یکی از جذابیت های اصلی نمای کناری i۱۰، امتداد گوشه شیشه عقب تا روی ستون C است.خوش بختانه i۱۰ های کرمان موتور با رینگ های دو رنگ کروم – مشکی به بازار آمدند. در نمای عقب، i۱۰ به اندازه پیکانتو خاص نیست. اما در نوع خود، طرحی مینیمال و دوست داشتنی دارد. افزون بر چراغ های زیبا، فلاپ پلاستیکی وسط سپر که دو مه شکن دایره ای بزرگ را هم درون خود جای می دهد، به جذابیت نمای عقب افزوده است.

تفاوت های دو خودروی کیا پیکانتو و هیوندای i۱۰ در طراحی کابین

تفاوت کیا پیکانتو با هیوندای i۱۰
تفاوت کیا پیکانتو با هیوندای i۱۰

 

کنسول مرکزی پیکانتو به صورت چند ضلعی طراحی شده است. دریچه های تهویه با یکدیگر تقارن ندارند. کنسول و داشبورد توسط یک نوار که می تواند طرح کرومی یا چوب باشد، به دو قسمت تقسیم می شوند. سیستم صوتی و تنظیمات تهویه و سایر کلیدها، به خوبی در دسترس قرار دارند. نشان دهنده های پشت آمپر به شکل سه سیلندر هستند و طراحی هیجان انگیزی دارند. یکی از جالب ترین بخش های طراحی داخلی پیکانتو، غربیلک فرمان است که ظاهری شبیه به فرمان مرسدس بنز S کلاس دارد! در واقع شاخه سوم در این فرمان حذف شده و به صورت دو شاخه در آمده است که ایده ای خلاقانه به نظر می رسد.

طراحی داخلی i۱۰ در مدل های فیس لیفت، هیچ تفاوت بارزی نسبت به مدل های اولیه تجربه نکرده است. همچنان از همان دریچه های دایره ای برای سیستم تهویه استفاده می شود. پنل سیستم صوتی در حد فاصل دو دریچه مرکزی قرار دارد. همچون پیکانتو، همه چیز در کنترل راننده و سرنشین است و ارگونومی در سطحی بالا احساس می شود. از نکات مثبت طراحی داخلی، استفاده از تریم دو رنگ کرم – مشکی است که فضایی متنوع و دلباز در اتاق خودرو به وجود می آورد. به گونه ای که بخش وسیعی از داشبورد مقابل سرنشین هم با پلاستیک روشن پوشانده شده است. نشان دهنده های پشت آمپر، طراحی ساده تری از پیکانتو دارند. غربیلک فرمان به شکل سه شاخه اسپرت است و در عین سادگی، خوش دست به نظر می رسد. در کل باید کابین پیکانتو را اندکی لوکس تر و اسپرت تر دانست.

خلاصه مقایسه دو خودروی کیا پیکانتو و هیوندای i۱۰

تفاوت کیا پیکانتو با هیوندای i۱۰
تفاوت کیا پیکانتو با هیوندای i۱۰

 

کیا پیکانتو

کلاس بدنه         هاچ بک کوچک شهری
ابعاد بدنه (mm) ۳۵۹۵*۱۵۹۵*۱۴۸۱
فاصله محوری (mm) ۲۳۸۵
تعداد سیلندر ۴
حجم موتور (cc) ۱۲۴۸
تعداد سوپاپ ۱۶
حداکثر قدرت (hp) ۸۵
حداکثر گشتاور (n.m) ۱۲۱
گیربکس ۴ دنده اتوماتیک تیپ ترونیک
ترمز جلو دیسکی
ترمز عقب دیسکی
نوع فرمان الکتریکی
وزن خالص (kg) ۱۰۳۵
مصرف سوخت ترکیبی (lit/۱۰۰ km) ۵.۵
ظرفیت باک (lit) ۳۵

هیوندای i۱۰

کلاس بدنه         هاچ بک کوچک شهری
ابعاد بدنه (mm) ۳۶۶۵*۱۶۶۰*۱۵۰۰
فاصله محوری (mm) ۲۳۸۵
تعداد سیلندر ۴
حجم موتور (cc) ۱۲۴۸
تعداد سوپاپ ۱۶
حداکثر قدرت (hp) ۸۵
حداکثر گشتاور (n.m) ۱۲۱
گیربکس ۴ دنده اتوماتیک تیپ ترونیک
ترمز جلو دیسکی
ترمز عقب دیسکی
نوع فرمان الکتریکی
وزن خالص (kg) ۱۰۴۶
مصرف سوخت ترکیبی (lit/۱۰۰ km) ۶.۰
ظرفیت باک (lit) ۳۵

 

گردآورنده: علی اکبر رضایی

آنچه دیگران می خوانند: