دوشنبه, ۱۴ مهر ۱۳۹۹ ۱۵:۰۰

زمان آغاز لیگ بیستم فوتبال+سوپرجام

زمان آغاز لیگ بیستم فوتبال+سوپرجام
زمان دقیق آغاز لیگ بیستم مشخص شد.

به گزارش تیتربرتر؛ لیگ نوزدهم با تمام فراز و فرود هایش به پایان رسید و به سرعت زمان آغاز لیگ بیستم است.

زمان دقیق آغاز لیگ بیستم

زمان دقیق آغاز لیگ بیستم
زمان دقیق آغاز لیگ بیستم

 

زمان شروع مسابقات فوتبال باشگاهی در فصل ۱۴۰۰-۱۳۹۹ به شرح زیر است:

مسابقه سوپرجام دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۹
شروع مسابقات لیگ برتر شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹
شروع مسابقات لیگ یک دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۹

محل برگزاری مسابقه سوپرجام و زمان مراسم قرعه‌کشی مسابقات لیگ برتر و لیگ یک متعاقبا اعلام می‌شود.

زمان بازی بازی پرسپولیس - تراکتور در سوپرجام

زمان بازی بازی پرسپولیس - تراکتور در سوپرجام
زمان بازی بازی پرسپولیس - تراکتور در سوپرجام

 

با قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر فصل نوزدهم و قهرمانی تراکتور در جام حذفی، اکنون این دو تیم در دیدار سوپرجام پیش از رقابت‌های لیگ بیستم برابر یکدیگر قرار خواهند گرفت.

پرسپولیس که فصل هجدهم به دلیل قهرمانی همزمان لیگ برتر و جام حذفی به صورت اتومات به عنوان قهرمانی سوپرجام رسیده بود، اکنون برای دفاع از این عنوان باید در فصل جدید برابر تراکتور قرار گیرد. تراکتور در فصل گذشته با ساکت الهامی با برتری مقابل استقلال در فینال جام حذفی به قهرمانی دست یافته بود.

طبق اعلام سازمان لیگ اکنون سوپرجام فوتبال ایران در تاریخ 5 آبان و دو روز قبل از افتتاحیه لیگ با انجام دیدار دو تیم پرسپولیس و تراکتور برگزار خواهد شد.

علیرضا منصوریان سرمربی سابق نفت تهران، استقلال و ذوب آهن که در این فصل به عنوان سرمربی تراکتور کار خود را آغاز کرده، اکنون باید در اولین چالش خود برابر یحیی گل محمدی و پرسپولیس در سوپرجام حاضر شود.

مهلت دقیق نقل و انتقالات تیم ها در لیگ بیستم

 تیم‌های لیگ برتری تا ۲۸ آبان فرصت دارند بازیکنان مدنظر خود را جذب کنند، هنوز تاریخ دقیق شروع رقابت‌های لیگ برتر مشخص نشده است، اما به گفته مسئولین بیستمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال از اواخر مهر یا اوایل آبان آغاز می‌شود.

شرایط استقلال برای لیگ بیستم 

شرایط استقلال برای لیگ بیستم 
شرایط استقلال برای لیگ بیستم 

 

 با اعلام رسمی سازمان لیگ، رقابت های لیگ برتر از 10 آبان برگزار خواهد شد و این بدان معناست که مدیران استقلال کمتر از 26 روز فرصت دارند تا سرمربی تیم را انتخاب کنند.

مذاکرات استقلالی ها با محمود فکری برای قبول هدایت این تیم به توافق رسیدند و این مساله منوط به صدور رضایتنامه از سوی مدیران نساجی است.

فکری خودش در مذاکره با استقلالی ها توافق کامل کرده و حالا آنها در حال رایزنی با مدیران نساجی هستند تا هرچه سریع تر فسخ قرارداد فکری را بدهند. البته با توجه به اینکه علی امیری مدیرعامل نساجی در گذشته معاون استقلال بوده به نظر نمی رسد مشکلی برای حضور این مربی وجود داشته باشد.

امروز وقتی نیکخو معاون باشگاه استقلال هم مقابل ساختمان باشگاه با سوال خبرنگاران درباره سرمربیگری فکری مواجه شد، این موضوع را تایید کرد و گفت: من با شما موافق هستم.

به نظر می رسد با مسائل موجود تا ساعتی دیگر فکری رسما به عنوان سرمربی استقلال معرفی شود.

رقم مدنظر باشگاه نساجی برای صدور رضایتنامه فکری، 1.5 میلیارد تومان داده و به نظر می‌رسد که 2.5 میلیارد تومان باقیمانده، رقمی باشد که استقلالی‌ها به عنوان رقم قرارداد سرمربی جدیدشان در نظر گرفته‌اند. البته با توجه به آنکه باشگاههای ایرانی علاقه‌ای به شفاف‌سازی درباره رقم قراردادهایشان ندارند، این ارقامی که مطرح می‌شود، بیشتر جنبه گمانه‌زنی دارد.

مطالب مرتبط:

فکری که در پایان فصل قبل هدایت نساجی را برعهده گرفت و اتفاقا نتایج خوبی را نیز با این تیم کسب کرد، به صورت جدی با استقلالی ها وارد مذاکره شده و به نیمکت استقلال نزدیک است. باید منتظر ماند و دید در صورت به نتیجه رسیدن این مذاکرات، فکری می تواند از نساجی جدا شود یا خیر.

به هر حال، از میان گزینه های موجود، شاید شانس الکس نوری از بقیه پایین تر باشد. اما رقابت مجیدی قائمشهری، تقوی ساروی و فکری جویباری برای نشستن بر روی نیمکت استقلال به یک نبرد تمام عیار مازندرانی تبدیل شده است و نکونامی که اهل شهرستان ری است، دیگر گزینه ای است که شانس حضور او بر روی نیمکت استقلال همچنان وجود دارد.

به هر حال باید یک بار دیگر یادآوری کرد که با اعلام رسمی سازمان لیگ، رقابت های لیگ برتر از 10 آبان برگزار خواهد شد و این بدان معناست که مدیران استقلال کمتر از 26 روز فرصت دارند تا سرمربی تیم را انتخاب کنند و از دست رفتن هر روز، به معنای یک فصل کابوس وار دیگر برای هواداران استقلال خواهد بود. انتظار می رود ظرف همین روزهای پیش رو، سرمربی استقلال توسط اعضای هیئت مدیره این باشگاه انتخاب شود.

شرایط استقلال از زبان عنایتی

استقلال در شرایط عجیبی به سر می برد و‌ در فاصله کمتر از یک ماه مانده به شروع لیگ بیستم نه تکلیف سرمربی این تیم مشخص است و‌ نه مدیرعامل این باشگاه معرفی شده است.

همه این مسائل باعث‌ نگرانی بیش از حد هواداران استقلال شده است و البته بسیاری از پیشکسوتان‌ این باشگاه به این مساله واکنش نشان داده اند.

رضا عنایتی که سابقه ۲ بار آقای گلی با پیراهن استقلال را دارد با انتشار  پستی اینستاگرامی به شرایط موجود این باشگاه واکنش نشان داد: 

«هوادر عزیز استقلال :

امروز با دیدن شرایط استقلال به اندازه شما اندوهگین هستم، شرایطی که به هیچ وجه در شان پرافتخاترین باشگاه ایران در آسیا نیست و من هم از این مساله به اندازه شما ناراحت هستم.  

آنچه در این چند ساله تیم محبوب ما را از موفقیت دور کرده است عدم ثبات در تمام ارکان باشگاه است که باعث شده استقلال هرگز چهره یک تیم مدعی را نداشته باشد و در این بین به نظر می رسد تلاش عده ای از آقایان تصمیم گیر به خوبی به ثمر نشسته است هرچند که امروز که با شما صحبت می کنم مطمئن هستم عظمت استقلال باعث می شود این تیم دوباره راه بزرگی در فوتبال ایران را پیدا کند... 

به عنوان عضو کوچکی از باشگاه بزرگ استقلال که مدتی هرچند کوتاه برای سربلندی تیم محبوبم تلاش کرده ام، می گویم در شرایط فعلی که از استقلال مثل سایر تیم ها حمایتی نمی شود و اتفاقا سنگ اندازی ها در راه موفقیت استقلال کاملا واضح و مشهود است، این فقط همدلی و اتحاد شما است که می تواند تیم محبوب مان را به روزهای خوبش برگرداند. 

در آخر می گویم افراد مختلف آمده اند و رفته اند اما در نهایت این شما هستید که به عنوان صاحبان اصلی این باشگاه خواهید ماند و در نهایت تاکید می کنم من هم به عنوان یک استقلالی در کنار شما هستم تا بتوانیم به کمک هم تیم مان را به روزهای پرافتخار گذشته برگردانیم. 

پر واضح است که هیچ قدرتی توان ایستادگی برابر هواداران میلیونی استقلال را ندارد و  قول می دهم با حمایت شما عزیزان تیم محبوب مان دوباره بربام فوتبال ایران و آسیا قرار خواهد گرفت....»

گزارش از علی اکبر رضایی

آنچه دیگران می خوانند: