یکشنبه, ۱۳ مهر ۱۳۹۹ ۱۵:۰۶

فیلم|مشخصات فنی دانگ فنگ ix5+زمان عرضه

فیلم|مشخصات فنی دانگ فنگ ix5+زمان عرضه
اطلاعات جدیدی از کراس اوور گروه بهمن منتشر شد.

به گزارش تیتربرتر؛ این کراس اوور کوپه با سطح امکانات میانی پا به بازار ایران گذاشته است. قبلا هم در این رسانه اعلام شده بود که ix5 در فول ترین نسخه به خط تولید گروه بهمن نمی آید و برخی امکانات نیز در آن دیده خواهد شد.

کمپانی چینی دانگ فنگ به تازگی محصول جدیدی با نام ix5 را معرفی کرده که یک کراس اور کوپه محسوب می‌شود و بر اساس شواهد قرار است تا در آینده نزدیک در گروه بهمن خودرو مونتاژ شود. با توجه به قرارداد‌های جدید خودرویی، کراس اوور چینی دانگ فنگ ix5 با برخی تغییرات به بازار ایران می‌آید و گویا قرار است تا نشان تجاری گروه بهمن به جای لوگوی دانگ فنگ بر روی آن نصب شود.

فیلم معرفی دانگ فنگ IX5

{flvremote}https://as7.cdn.asset.aparat.com/aparat-video/4c998d82f1be04677beaccdbacccd7c625067652-1080p.apt?wmsAuthSign=eyJhbGciOiJIUzI1NiIsInR5cCI6IkpXVCJ9.eyJ0b2tlbiI6IjM5NjczODkyZGU3YjdiNTI2YTUyMjYyMGI5YmE1ZmRjIiwiZXhwIjoxNjAxODQwNDU5LCJpc3MiOiJTYWJhIElkZWEgR1NJRyJ9.VqgYA2-jCtRN8KEo5xpHxqc3gjDoftdIMUwVKc4M6os|https://static.cdn.asset.aparat.com/avt/25067652-8852-b__335388479.jpg{/flvremote}

 

مشخصات فنی دانگ فنگ IX5

مشخصات فنی دانگ فنگ IX5
مشخصات فنی دانگ فنگ IX5

 

گروه بهمن که تا چندی پیش هرگونه همکاری با گروه دانگ فنگ و کمپانی دانگ فنگ لیوژو را تکذیب می کرد، روز گذشته به صورت رسمی تصاویری از کراس اوور کوپه ix5 را در رسانه ها انتشار داد. آن طور که گفته می شود، دانگ فنگ ix5 با کمی تغییرات و با نام دیگنیتی به بازار ایران می آید. پیش از این هم برخی دیگر از محصولات دانگ فنگ با نشان تجاری «خودروسازی فردا» به بازار معرفی شدند و در حال حاضر در کارخانه این شرکت خصوصی مونتاژ می شوند.

مطالب مرتبط:

کابین دانگ فنگ IX5

کابین دانگ فنگ IX5
کابین دانگ فنگ IX5

 

حال با توجه به تصویر منتشر شده از کابین دیگنیتی گروه بهمن، می توان متوجه شد که خبری از نشان تجاری دانگ فنگ بر روی فرمان نیست و به احتمال زیاد، لوگوی نصب شده بر روی فرمان، همان نشان تجاری جدید گروه بهمن برای دیگنیتی است. همچنین جلو آمپر خودرو نشان می دهد که از نوع آنالوگ است و این خودروساز بخش خصوصی، نمونه تمام دیجیتال را به کمپانی DFL و گروه DFM سفارش نداده است. با وجود بی کیفیت بودن این عکس، مشخص است که امکاناتی نظیر کروز کنترل، استارت دکمه ای، تهویه اتوماتیک، نمایشگر لمسی و… در خودرو دیده می شود. قبلا هم تصویر دیگری از کابین دانگ فنگ ix5 گذر موقت منتشر شده بود که معلوم بود، این خودرو در بالاترین سطح امکانات رفاهی و ایمنی قرار ندارد. اما با این وجود امکاناتی نظیر سقف پانارومیک، تریم داخلی چرم، ترمز پارک برقی، اتوهلد و… بر روی دیگنیتی نصب خواهد شد. از سویی گویا قرار است تا دانگ فنگ ix5 بازار ایران با ۴ کیسه هوا وارد خط تولید گروه بهمن شود.

موتور دانگ فنگ IX5

موتور دانگ فنگ IX5
موتور دانگ فنگ IX5

 

آن طور که منابع خبری به خبرنگار رسانه اسب بخار اطلاع داده اند، ix5 با پیشرانه SFG15T در خط تولید بهمن موتور مونتاژ خواهد شد. این پیشرانه از نوع ۱٫۵ لیتری توربو است و ۱۴۷ تا ۱۵۰ اسب بخار را با گشتاور ۲۲۰ نیوتن متر تولید می کند. حداکثر گشتاور این پیشرانه در ۱۸۰۰ تا ۴۰۰۰ دور در دقیقه قابل بهره برداری است و این توان به وسیله جعبه دنده اتوماتیک CVT به چرخ های جلو منتقل می شود. این پیشرانه دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ است و مصرف سوخت بهینه و ترکیبی آن به ترتیب ۵٫۴ و ۷٫۵ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام می شود.

با توجه به انتخاب این پیشرانه برای ix5 گروه بهمن، مشخص است که سیاست DFM و DFL، مشابه سازی فنی میان محصولات مونتاژ بازار ایران است. زیرا در سایر قراردادها و فرایند مذاکره میان خودروسازان ایرانی و دانگ فنگ لیوژو، طرف چینی محصولاتش را با دو پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربو (۴A91T و SFG15T) و ۱٫۶ لیتری تنفس طبیعی ۴A92 معرفی می کند.

قیمت دانگ فنگ IX5

قیمت دانگ فنگ IX5
قیمت دانگ فنگ IX5

 

طبیعتا با شرایط فعلی و با توجه به نامشخص بودن آپشن‌ها و درصد داخلی سازی احتمالی، تخمین قیمت تمام شده برای این خودرو به هیچ عنوان ساده نیست، اما در خوشبینانه‌ترین حالت نیز بعید است که بهمن موتور بتواند این خودرو را با قیمتی کمتر از ۴۵۰ میلیون تومان به بازار عرضه کند.

گردآورنده: علی اکبر رضایی

آنچه دیگران می خوانند: