شنبه, ۱۲ مهر ۱۳۹۹ ۱۶:۲۹

ماجرای محرومیت عیسی آل کثیر!+سند

ماجرای محرومیت عیسی آل کثیر!+سند
مهاجم پرسپولیس پیش از بازی با النصر محروم شد.

به گزارش تیتربرتر؛ مهاجم پرسپولیس،عیسی آل کثیر، 6 ماه از حضور در میادین محروم شد.

جزئیات محرومیت شش ماه عیسی آل کثیر

جزئیات محرومیت شش ماه عیسی آل کثیر
جزئیات محرومیت شش ماه عیسی آل کثیر

 

با حکمی از سوی AFC، عیسی آل کثیر، مهاجم پرسپولیس به مدت 6 ماه از حضور در میادین محروم شد.

به نقل از سایت رسمی AFC؛ کمیته انضباطی و اخلاقی کنفدراسیون فوتبال آسیا عیسی آل کثیر از تیم پرسپولیس را به دلیل نقض ماده 58.1 قانون انضباطی و انضباطی (AFC (2019 از شرکت در هر نوع فعالیت مربوط به فوتبال به مدت شش ماه منع کرد. این ممنوعیت بلافاصله اجرا می شود.

مشخص شد که این بازیکن که 10 هزار دلار نیز جریمه شده است از حرکات تبعیض آمیز در جریان بازی لیگ قهرمانان آسیا (غرب) برابر پاختاکور در 30 سپتامبر 2020 در دوحه قطر استفاده کرده است.

جزئیات محرومیت شش ماه عیسی آل کثیر
جزئیات محرومیت شش ماه عیسی آل کثیر

 

ماده 58.1 بیان می دارد که کسی که با استفاده از سخنان تحقیرآمیز ، تبعیض آمیز یا تحقیرآمیز یا اقدامات مربوط به نژاد ، رنگ پوست ، جنسیت ، ناتوانی ، زبان ، سن ، شکل ظاهری ، مذهب ، عقاید سیاسی ، ثروت ، تولد ، حیثیت شخص یا گروهی از افراد را مورد خدشه قرار دهد. یا هر وضعیت دیگر ، گرایش جنسی ، یا منشأ قومی ، ملی یا اجتماعی مرتکب تخلف شده است.

به گزارش ایلنا، آل کثیر در جریان گلزنی مقابل پاختاکور از شادی گل معروف خودش که چشمانش را به اطراف می‌کشید استفاده کرده بود که این موضوع باعث سو برداشت حریف ازبکستانی و AFC شده است.

جزئیات محرومیت شش ماه عیسی آل کثیر
جزئیات محرومیت شش ماه عیسی آل کثیر

 

این در حالیست که این شیوه شادی گل مهاجم پرسپولیس همیشه از سوی او مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

مطالب مرتبط:

آخرین وضعیت پرسپولیس بودن آل کثیر 

در دوبازی قبل آل کثیر بسیار خوش درخشید به طوریکه در هر دو بازی موفق به گلزنی شد و توانایی خود را به نمایش گذاشت و با این محرومیت تیم پرسپولیس با شوک بسیار بدی پیش از بازی با النصر مواجه شده و تنها کاری که می تواند جایگزینی بازیکن جدید به جای آل کثیر و تغییر بازی است تا بتواند جای خالی این مهره ارزشمند را پر کند اما باید منتظر بمانیم و ببینیم گل محمدی چه تاکتیکی را برای این مشکل پیاده می کند.

سوابق بازی پرسپولیس - النصر

یک رسانه ورزشی عربستان از زوایای مختلفی به بررسی بازی امروز تیم‌های النصر و پرسپولیس پرداخت.

روزنامه الریاضیه نوشت: پرسپولیس که در سال 1963 میلادی تأسیس شد پرافتخارترین باشگاه ایرانی است که 13 مقام قهرمانی را در لیگ برتر ایران به دست آورد. این باشگاه که پیش از این پیروزی نام داشت سال 2012 میلادی به درخواست هوادارانش به پرسپولیس تغییر نام داد. پرسپولیس 29 سال پیش یعنی 1991 میلادی قهرمان جام باشگاه‌های آسیا شد و یک بار هم به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد و در بازی برابر کاشیما آنتلرز ژاپن شکست خورد.

این روزنامه ورزشی عربستان سپس به مقایسه قیمت بازیکنان دو تیم النصر ریاض و پرسپولیس پرداخت.

در این بخش آمده است: طبق آمار سایت ترانسفرمارکت ارزش مالی تیم النصر پنج برابر بیشتر از پرسپولیس است. ارزش مالی بازیکنان تیم النصر 54.73 میلیون دلار است. مجموع قیمت بازیکنان پرسپولیس هم 11.7 میلیون دلار است.گونزالو مارتینز با قیمت 13.2 میلیون دلار گرانقیمت‌ترین بازیکن النصر است.

واکنش پرسپولیس ها به محرومیت عیسی آل کثیر

واکنش ها به محرومیت عیسی آل کثیر از پرسپولیس
واکنش ها به محرومیت عیسی آل کثیر از پرسپولیس

 

ادعای مهاجم پرسپولیس صحت دارد و هواداران این تیم در زیر توئیت صفحه لیگ قهرمانان آسیا درباره محرومیت آل کثیر، عکسی از او با پیراهن صنعت نفت منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد او در آبادان هم اینگونه شادی بعد از گل داشته است.

این وسط تنها فالوئر صفحه توئیتر لیگ قهرمانان آسیا که از محرومیت عیسی آل کثیر خوشحال شده، کاربری با نام ابوخالد است که چند رو قبل در توئیتی خطاب به کنفدراسیون فوتبال آسیا نوشته بود حرکت مهاجم پرسپولیس بعد از گلزنی به پاختاکور، معنایی جز تحقیر مردم ازبکستان نداشته و کنفدراسیون فوتبال آسیا باید با این حرکت برخورد کند. او حالا از اینکه AFC به حرفش گوش کرده، حسابی خوشحال شده است!

بیانیه پرسپولیس به خاطر محرومیت آل کثیر

 در پی صدور حکم عجیب و شوکه کننده کنفدراسیون فوتبال آسیا در مورد محرومیت عیسی آل‌کثیر، مهاجم تیم پرسپولیس در آستانه دیدار حساس این تیم در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا مقابل النصر عربستان، باشگاه پرسپولیس بیانیه ای به شرح زیر صادر کرد:

آنچه که در آستانه بازی مهم و سرنوشت ساز نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا رخ داده، مصداق کامل تصمیم‌گیری عجولانه و بدون بررسی دقیق در فوتبال آسیا به شمار می‌رود. 

محرومیت عیسی آل‌کثیر در فاصله چند ساعت مانده به بازی نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان، تصمیمی بسیار غیرمنطقی و ناعادلانه از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به شمار می‌رود. 

در این زمینه باشگاه پرسپولیس در پی درخواست AFC مبنی بر ارائه توضیح بابت شادی گل عیسی آل‌کثیر بعد از گلزنی مقابل نماینده ازبکستان، طی لایحه ای مفصل کلیه موارد مربوط به این نحوه شادی را با جزئیات بیان کرد و مستندات لازم در این زمینه شامل عکس‌ها و ویدئوهای مربوط به شادی گل‌های سال‌های قبل این بازیکن و حتی تصاویر مربوط به برادرزاده عیسی آل‌کثیر را که این بازیکن شادی گل خود را همیشه تقدیم او کرده است، را نیز ضمیمه لایحه دفاعیه خود کرد تا ثابت کند که شادی گل این بازیکن به هیچ وجه ارتباطی با مسائل نژادپرستانه نداشته و مسبوق به سابقه بوده است. 

اما در حالی که انتظار می‌رفت کنفدراسیون فوتبال آسیا به عنوان عالی ترین مرجع فوتبال در قاره آسیا با بررسی دقیق موضوع و با در نظر گرفتن همه جوانب، رایی عادلانه و مبتنی بر واقعیت اتخاذ کند، کمیته انضباطی این کنفدراسیون بدون توجه به دلایل و مستندات باشگاه پرسپولیس، در اقدامی شتاب زده حکم به محرومیت بازیکن ارزنده تیم پرسپولیس صادر کرد که قطعا با هیچ معیاری مورد قبول جامعه فوتبال، باشگاه پرسپولیس و هواداران آن نمی‌باشد. 

در این زمینه باشگاه پرسپولیس بدون اتلاف وقت اعتراض خود به این رای را همراه با مستندات کامل ارائه کرده و خواستار اجرای عدالت در مورد بازیکن ارزشمند تیم پرسپولیس است و تا آخرین لحظه نیز پیگیر احقاق حق تیم پرسپولیس و هواداران میلیونی‌اش خواهد بود. 

این اتفاق با همه ابعاد ناخوشایندی که دارد، قطعا در عزم و اراده تیم بزرگ پرسپولیس و کادر فنی بادرایت و بازیکنان غیرتمند آن خدشه ای وارد نخواهد کرد و برعکس، باعث بالارفتن انگیزه تیم در راه نبرد با نماینده عربستان خواهد بود. 

همه اعضای باشگاه و هواداران میلیونی پرسپولیس، یکدل و یکصدا در کنار بازیکنان و کادرفنی هستیم و حامی عیسی آل‌کثیر عزیز. 

تمامی اقدامات قانونی برای برطرف کردن محرومیت ناشی از این حکم انجام خواهد شد و باشگاه نیز به طور کامل پیگیر به سرانجام رسیدن این پرونده خواهد بود. ضمن اینکه پاداش ویژه‌ای نیز برای برد تیم در بازی امروز مقابل النصر از سوی هیات مدیره باشگاه در نظر گرفته شده است که کمترین تقدیر از غیرتمندی بازیکنان و کادرفنی تیم بزرگ پرسپولیس به شمار می رود.

گردآورنده: علی اکبر رضایی

آنچه دیگران می خوانند: