پنج شنبه, ۱۰ مهر ۱۳۹۹ ۰۲:۴۸

نوسان اونس در کانال 1800 دلاری

نوسان اونس در کانال 1800 دلاری
در چند روز اخیر شاهد نوسان قیمت جهانی طلا در کانال 1800 دلاری بوده ایم.

به گزارش تیتربرتر: رشد شاخص جهانی دلار در چند وقت اخیر باعث کاهش ارزش طلا شده است و در هفته گذشته قیمت جهانی طلا در کانال 1800 دلاری نوسان کرد در ادامه به بررسی آخرین وضعیت طلا و عوامل تاثیر گذار بر تقاضا در بازار اونس می پردازیم.

آخرین وضعیت قیمت اونس

آخرین وضعیت قیمت اونس
آخرین وضعیت قیمت اونس

به گفته تحلیل‌گران ادامه روند فعلی در بازارهای مالی می‌تواند منجر به افزایش تقاضای سرمایه‌های امن شود، در بازارهای روز گذشته طلای آتی دسامبر با افزایش 15.70 دلاری به قیمت 1898 دلار در هر اونس مورد معامله قرار گرفت. همچنین در بازار کومکس نیویورک نقره با افزایش 0.606 دلاری به قیمت 24.21 دلار معامله شد.

در بازارهای جهانی سهام روند حرکت شاخص‌ها ترکیبی بود. شاخص‌های اصلی در ایالات متحده روز گذشته را ریزشی به پایان رساند، بسیاری از تحلیل‌گران بر این باورند که سرمایه‌گذاران در انتظار مشاهده نتیجه نخستین مناظره انتخاباتی میان جو بایدن نامزد دموکرات‌ها و دونالد ترامپ نامزده جمهوری‌خواهان که در ساعات پایانی روز انجام می‌شد، از پذیرش ریسک در بازارها خودداری کرده‌اند؛ در عین حال عده‌ای معتقدند مشاهده نتیجه مناظره‌ها ممکن است بر آرای عده کمی تاثیرگذار باشد، در واقع رای دهندگان تاکنون تصمیم خود را بر اساس آنچه معیار می‌پندارند گرفته‌اند.

شیوع بیشتر کووید – 19 هم به عنوان یک عامل خطر در بازارهای جهانی ارزیابی می‌شود؛ در حالی که در نیمکره شمالی زمین هوا رو به سردتر شدن می‌گذارد، باورها بر این است که با آغاز فصل سرما ابتلا به ویروس کرونا افزایش خواهد یافت و این روند می‌تواند منجر به آغاز دوباره محدودیت‌ها و از سرگیری قرنطینه شده و در ماه‌های آینده بر روند تجاری تاثیرگذار باشد، هنوز هیچ خبری از تولید واکسن کرونا در آینده نزدیک وجود ندارد.

در بازارهای مهم خارجی شاخص دلار آمریکا با عقب نشینی دوباره، روند اصلاحی خود را ادامه داد؛ نفت خام نیمکس در بازارهای روز گذشته کاهش چشمگیری یافت و به قیمت 38.50 دلار در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت. در همین حال، بازده اوراق ده ساله خزانه داری آمریکا در حدود 0.65 درصد معامله شد.

از دیدگاه فنی، معاملات آتی طلای دسامبر از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است و در روزهای ابتدایی هفته حرکت صعودی رضایت بخشی را آغاز کرده است. هدف بعدی صعودی قیمت طلا در معاملات آتی دستیابی به سطح 1950 دلار در هر اونس است، همچنین هدف بعدی نزولی قیمت‌ها 1851 دلار عنوان شده است. بر اساس معاملات اخیر، سطح مقاومت اول طلا 1910 دلار و سطح مقاومت دوم 1920 دلار بوده و همزمان سطح پشتیبانی نخست در 1880.80 دلار و سطح پشتیبانی دوم در 1874 دلار در هر اونس مشاهده شده است.

از دیدگاه فنی، معاملات آتی نقره دسامبر از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. هدف بعدی صعودی قیمت نقره دستیابی به سطح 25 دلار در هر اونس است، همچنین هدف بعدی نزولی قیمت‌ها حفظ سطح پشتیبانی 21.81 دلار است که کمترین قیمت معاملات سپتامبر بوده است. بر اساس معاملات اخیر، سطح مقاومت اول نقره 24.62 و سطح مقاومت دوم 25 دلار عنوان شده، همچنین سطح پشتیبانی نخست 23.51 دلار و سطح پشتیبانی دوم 23 دلار مشاهده شده است.

مطالب مرتبط:

عوامل موثر در تقاضا در بازار طلا

عوامل موثر در تقاضا در بازار طلا
عوامل موثر در تقاضا در بازار طلا

به گزارش تیتربرتر به نقل از تسنیم، دفتر مدیریت ثروت جهانی یو بی اس اعلام کرد ضعف اخیر طلا نشان‌دهنده یک موقعیت بزرگ برای ورود سرمایه‌گذاران قبل از رویدادهای پرخطری مثل انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست.

کلوین تای، رئیس منطقه‌ای بخش سرمایه‌گذاری این شرکت گفت:«ما طلا را دوست داریم چون تصور میکنیم قیمت این فلز گرانبها تا پایان سال جاری میلادی به حدود 2000 دلار در هر اونس می‌رسد».

وی توضیح داد:«در شرایط بی ثباتی به وجود آمده به خاطر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و همه‌گیری ویروس کرونا، طلا یک سرمایه‌گذاری بسیار ایمن و خوب است».

قیمت طلا در سال جاری میلادی اوج گرفته و در ماه اوت برای اولین بار در تاریخ از 2000 دلار در هر اونس پیشی گرفته‌است. قیمت این فلز گرانبها اخیراً کاهش یافته و حدود 1900 دلار در هر اونس معامله می‌شود.

طبق گفته تای، فضای نرخ پایین بهره باعث جذابیت بیشتر طلا می‌شود. وی اشاره کرد اگر نرخ بهره طبق گفته‌های فدرال رزرو آمریکا همچنان پایین بماند، هزینه فرصت از دست رفته نگه داشتن طلا که یک سرمایه غیر سودآور است، نسبتاً پایین خواهد بود.

گردآورنده:فرحان مرادی

آنچه دیگران میخوانند: