شنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ ۱۳:۵۳

ماجرای جدایی علی کریمی از استقلال

ماجرای جدایی علی کریمی از استقلال
علی کریمی در حال استقلال را در لیگ قهرمانان آسیا همراهی می کند که برای فصل آینده قصد جدایی از آبی ها را دارد.

به گزارش تیتربرتر؛ باشگاه استقلال هفته گذشته با بازیکنانی که قراردادهای‌شان به اتمام رسیده بود، به توافق رسید تا بازیکنان تأثیرگذارش را برای فصل بعد هم حفظ کند. با این حال علی کریمی هافبک آبی‌پوشان هنوز با این تیم به توافق نرسیده است.

مهمترین عاملی که کریمی قراردادش را تمدید نکرده است، به پیشنهاد خارجی این بازیکن مربوط می‌شود. کریمی در مورد مسائل مالی با باشگاه استقلال به توافق نرسیده و از طرفی پیشنهاد جدید یک تیم قطری به کریمی در حدی است که این بازیکن را وسوسه کرده است.

مسئولان استقلال همچنان به شکل جدی پیگیر تمدید قرارداد کریمی هستند، ولی این بازیکن از آبی‌پوشان زمان خواسته است تا تصمیم نهایی‌اش را به آنها اعلام کند.

در این میان باشگاه الخور قطر پیشنهاد 550 هزار دلاری به کریمی داده و این احتمال وجود دارد که کریمی راهی این تیم شود.

از طرفی گفته می‌شود کریمی از سپاهان هم پیشنهاد دارد، این در حالی است که مسئولان باشگاه استقلال همچنان در تلاش هستند کریمی را در این تیم حفظ کنند. باید دید اختلاف مالی استقلال و کریمی برطرف می‌شود یا خیر.

ماجرای جدایی علی کریمی از استقلال

ماجرای جدایی علی کریمی از استقلال
ماجرای جدایی علی کریمی از استقلال

هافبک تیم فوتبال استقلال می‌گوید مصمم به ترک استقلال در این تابستان است، چون بازی در خارج از ایران را مناسب‌تر می‌بیند.

 علی کریمی که در روزهای اخیر شایعات زیادی در خصوص آینده حرفه‌ای‌اش مطرح شده، در گفت‌وگو با نشریه ترکیه‌ای «دامگا» گفت: پیشنهادهای خوبی به خصوص از باشگاه‌های قطری دریافت کرده‌ام. چند باشگاه ترکیه‌ای نیز تماس‌هایی داشته‌اند. در لیگ ترکیه هم تیم‌ها و بازیکنان خوبی وجود دارند. ستاره‌های نامداری در سوپرلیگ ترکیه بازی می‌کنند. با توجه به اینکه ترکیه از بسیاری جهات به ایران شبیه است، بازی کردن در این لیگ می‌تواند یک گزینه باشد. در ترکیه، ایرانی‌های زیادی زندگی می‌کنند و فکر نمی‌کنم در صورت بازی در سوپرلیگ ترکیه، احساس غریبه بودن به من دست دهد. شنیدم که چند باشگاه ترکیه‌ای نسبت به جذب من علاقه‌مند هستند که با مدیر برنامه‌هایم در تماس هستند. هنوز اما چیزی قطعی نشده است.

هافبک 26 ساله استقلال که به گفته مدیر برنامه‌هایش مورد توجه باشگاه ترابزون‌اسپور هم قرار دارد، درباره احتمال هم‌تیمی شدنش با سیدمجید حسینی اظهار داشت: من و مجید در تیم ملی همبازی هستیم و شناخت خوبی از او دارم. پوشیدن پیراهن تیمی که حسینی در آن عضویت دارد، کار مرا راحت‌تر می‌کند اما تا به این لحظه با مجید صحبتی در این خصوص نکرده‌ام. اگر شرایط انتقال مهیا و پیشرفتی در این باره حاصل شود با مجید تماس خواهم گرفت.

کریمی که پیش از این سابقه بازی در لیگ کرواسی را با تیم‌های دینامو زاگرب و لوکوموتیو داشته، در بخش دیگری از صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: هواداران استقلال خواهان ماندن من در این تیم هستند اما من هم اهدافی در سر دارم. می‌خواهم برای دومین بار بازی در خارج از ایران را امتحان کنم. بازی در خارج از ایران را مناسب‌تر می‌بینم. زمانی که در لیگ  کرواسی بازی می‌کردم، نتوانستم خودم را نشان دهم. در آن زمان جوان‌تر بودم و مصدومیت‌هایی داشتم که همین باعث شد تا نتوانم توانایی‌هایم را به معرض نمایش بگذارم. حالا اما باتجربه‌تر و بازیکن تیم ملی هستم که این برایم خیلی مهم است. به هر تیمی که بروم صد درصد توانم را برای آن تیم به کار خواهم بست.

مذاکره علی کریمی با 5 باشگاه ترکیه ای

مذاکره علی کریمی با 5 باشگاه ترکیه ای
مذاکره علی کریمی با 5 باشگاه ترکیه ای

سینا رنجبران، مدیر برنامه‌های علی کریمی در گفت‌وگو با نشریه ترکیه‌ای «دامگا» درباره پیشنهادهایی که این بازیکن از ترکیه دریافت کرده، گفت: از لیگ ترکیه با پنج باشگاه بشیکتاش، فنرباغچه، ترابزون‌اسپورن، استانبول باشاک‌شهیر و کاسیم‌پاشا در ارتباط و در حال مذاکره هستیم. کریمی به خودش اعتماد زیادی دارد و تمایل دارد در سوپرلیگ ترکیه بازی کند. ا

ز قطر هم پیشنهادهایی یک میلیون یورویی و ۱.۲ میلیون یورویی دریافت کرده‌ایم. باشگاه‌های AZ آلکمار و فورتونا سیتارد از هلند و یک باشگاه بلژیکی هم خواهان به خدمت گرفتن کریمی هستند.

آلکمار پیشنهاد دستمزد سالیانه ۵۰۰ هزار یورویی و فورتونا سیتارد پیشنهادی دستمزد سالیانه ۶۰۰ هزار یورویی ارائه داده‌اند.

مطالب مرتبط

ما می‌خواهیم به این پیشنهادات خوب فکر کنیم و سپس بهترین تصمیم را بگیریم. از دید شخصی من اگر کریمی به ترابزون‌اسپور که مجید حسینی هم آنجاست، برود، انتخاب خوبی برای او خواهد بود. آنها با هم دوست هستند و پیش از این با یکدیگر هم‌تیمی بوده‌اند.

کریمی ۱۲ بار برای تیم ملی ایران بازی کرده و همیشه یک گزینه برای بازی در تیم ملی است. هواداران استقلال او را خیلی دوست دارند اما او قصد دارد خود را در لیگ‌های مختلف و بهتر نشان دهد. علی اعتماد به نفس بالایی دارد و هم از نظر روحی و هم از نظر بدنی آماده است.

باشگاه‌های ترکیه‌ای زیادی خواهان به خدمت گرفتن کریمی هستند و حتی ما از بعضی از شرکت‌ها پیشنهاد اسپانسری برای او دریافت کرده‌ایم. اگر علی با یکی از تیم‌های ترکیه‌ای قرارداد امضا کند، اسپانسرش هم آماده است. در این زمینه به باشگاه‌ها هم کمک می‌کنم.

واکنش ها به عدم تمدید قرارداد علی کریمی در استقلال

واکنش ها به عدم تمدید قرارداد علی کریمی در استقلال
واکنش ها به عدم تمدید قرارداد علی کریمی در استقلال

بهتاش فریبا مربی پیشین تیم فوتبال استقلال اعتقاد دارد که بازیکنی مثل علی کریمی به واسطه حضور در استقلال توانسته است خودش را نشان دهد.

بهتاش فریبا در گفت‌وگو با تسنیم، درباره لغو دو دیدار تیم فوتبال استقلال در لیگ قهرمانان آسیا به دلیل کناره‌‌گیری الوحده امارات اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، این اتفاقات در فوتبال طبیعی است. ابتلای چند نفر از اعضای این تیم باعث نیامدن آنها شد. این مسائل برخی مواقع به سود یک تیم و برخی مواقع به ضرر یک تیم دیگر می‌شود. 

وی در ادامه افزود: شرایط استقلال با اضافه شدن میلیچ و دیاباته بهتر شده و حالا تیم تکمیل شده است. خوشبختانه افرادی در کادر فنی استقلال حضور دارند که اشراف کاملی روی تیم دارند و در کادر فنی قبلی نیز کار می‌کردند. بنابراین، تمرینات مانند گذشته است و فکر نمی‌کنم تغییری کرده باشد.

پیشکسوت باشگاه استقلال درباره عدم تمدید قرارداد علی کریمی تصریح کرد: در اینکه کریمی فصل گذشته بهترین هافبک ایران بود، شکی نیست، اما کریمی و هواداران استقلال بدانند بازیکنی مثل او در استقلال کریمی شد. اگر کریمی امروز می‌خواهد به خارج از کشور برود، به واسطه بازی در استقلال است. کریمی قبل از اینکه به استقلال بیاید بازیکن خوبی بود، ولی در استقلال ساخته شد. از طرفی، باید به بازیکنان حق داد که به فکر آینده خود باشند، چون با یک مصدومیت ممکن است تا آخر عمر نتوانند خودشان را تأمین کنند. مانند اتفاقی که برای پادوانی افتاد. 

فریبا با اشاره به تصویب قانون منع جذب بازیکن یا مربی خارجی گفت: در گذشته با قانون منع جذب گلر خارجی، بازیکن بالای 27 سال و سقف قرارداد چه کار مثبتی ایجاد شد که امروز قانون منع جذب بازیکن یا مربی خارجی را گذاشته‌اند؟ در یک فصل ممکن است 10 بازیکن و سه مربی خارجی جذب شوند و به آنها پول بدهند، اما امروز باید 16 تیم که 30 بازیکن و مربی دارند، پول بیشتری برای بازیکنان داخلی بدهند. نتیجه‌اش همین می‌شود که قرارداد بازیکن 300 میلیونی سه میلیارد و قرارداد بازیکن سه میلیاردی، 10 میلیارد تومان می‌شود.

گردآورنده: الهام خلیلی خو

آنچه دیگران میخوانند: