چهارشنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ ۲۲:۴۰

روزهای خوب اونس برگشته است

روزهای خوب اونس برگشته است
قیمت جهانی طلا مانند چند روز قبل افزایش یافت.

تیتربرتر: قیمت جهانی طلا امروز همانند روزهای قبل روند افزایشی خود را ادامه داد، اما آینده اونس بستگی به موارد زیادی همچون نشست سیاستگذاری فدرال رزرو و وضعیت کشف واکسن کرونا می باشد.

تضعیف دلار تقویت طلا

تضعیف دلار تقویت طلا
تضعیف دلار تقویت طلا

به دنبال تضعیف ارزش دلار و در حالی که سرمایه گذاران در انتظار نتیجه نشست سیاستگذاری فدرال ررو هستند تا سرنخ هایی از برنامه بانک مرکز آمریکا در مورد نرخ بهره و نرخ تورم به دست بیاورند، قیمت طلا امروز شاهد افزایش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۷ درصد افزایش به ۱۹۶۵ دلار و ۲۷ سنت رسید. قیمت طلا در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه دسامبر با ۰.۴۶ درصد رشد به ۱۹۷۵ دلار و ۲۰ سنت رسید.

عاملی که سبب رشد قیمت طلا شده تضعیف ارزش دلار بود.

برایان لن، مدیر شرکت گلد سیلور سنترال در سنگاپور گفت: «به دلیل انتشار بیانیه فدرال رزرو در اواخر امروز، معامله گران عمدتا در حاشیه بازار قرار دارند... مردم منتظر شفاف تر شدن این قضیه هستند که فدرال رزرو می خواهد با استفاده از چه ابزارهای پولی ای از تورم بالای ۲ درصد حمایت کند.»

قیمت اونس امروز 99/06/26

بانک مرکزی آمریکا در ماه گذشته میلادی با اتخاذ یک رویکرد جدید، اعلام کرد که اجازه رسیدن نرخ تورم به بالای ۲ درصد را خواهد داد و نرخ بهره را برای مدتی طولانی تر در نزدیکی صفر نگه خواهد داشت.

ادوارد میر تحلیلگر موسسه کپیتال مارکتس در یادداشتی نوشت: «بازارها می خواهند ببینند که آیا فدرال رزرو لحن خود را تعدیل خواهد کرد یا اینکه در مورد نرخ بهره و نرخ تورم همان موضع ماه قبل را تکرار می کند... اما ما تردید داریم که فدرال رزرو لحن سابق خود را حفظ کرده باشد.»

کاهش نرخ بهره موجب تضعیف ارزش دلار و بازدهی کمتر اوراق قرضه دولت آمریکا می شود و اشتها برای سرمایه گذاری در بازار طلا را بالا می برد.

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفته دموکرات ها آماده به تاخیر انداختن تعطیلات ماه اکتبر هستند تا به توافقی بر سر طرح بسته مالی ضد کرونا با جمهوری خواهان دست یابند.

مطالب مرتبط:

روز سرنوشت ساز طلا

روز سرنوشت ساز طلا
روز سرنوشت ساز طلا

قیمت طلا یکی از مهم ترین بخش های اقصاد می باشد چراکه با مناسبات پولی رابطه ای تنگاتنگ و ویژه دارد. در نتیجه اتفاقات و وقایع مهم اقتصادی می توانند بیشترین تاثیر را بر روی قیمت فلز زرد بگذارند.

امروز صبح مهم تریم اتفاق اقتصادی ماه یعنی جلسه فدرال رزرو آغاز شده و نتایج این جلسه می تواند آینده قیمت طلا را طی ماه آینده مشخص سازد.

مهم ترین موضوعی که امروز مطرح خواهد شد را می توان آینده نرخ تورم در اقتصاد ایالات متحده دانست. جروم پاول رئیس فدرال رزرو در کنفرانس قبلی خود اظهار داشت که آنها قرار است نرخ تورم را افزایش بدهند.

افزایش تورم می تواند باعث رونق نسبی تولید و علاقه به آن شده و اقتصاد را به حرکت درآورد. هرچند تورم اگه از بیش از اندازه افزایش یابد منجر به رکود و دیگر مشکلات اقتصادی خواهد شد.

بانک های مرکزی به طور کلی با افزایش میزان نقدینگی به شکل بسته های محرک مالی و تزریق پول به بازار میزان تورم را افزایش داده و نرخ ها را به شکل کلی افزایش می دهند.

البته فدرال رزرو قصد بالا بردن ناگهانی نرخ تورم را نداشته و می خواهد که آن را به شکلی تدریجی افزایش دهد. چرا که طبق تجارب قبلی افزایش ناگهانی نرخ تورم می تواند آسیب های مخربی در اقتصاد ایجاد کند.

به همین دلیل جلسه امروز و کنفرانس مطبوعاتی آن بسیار مهم خواهد بود چراکه آنها قرار است جزئیات نقشه خود را برای آینده منتشر کنند.

این موضوع می تواند تاثیرات بسیار عمیقی را بر روی طلا داشته باشد که بیش از یک جهش کوتاه مدت است و قیمت آن در روز های آینده را مشخص خواهد کرد.

پیش بینی قیمت طلا در بازار داخلی

پیش بینی قیمت طلا در بازار داخلی
پیش بینی قیمت طلا در بازار داخلی

در حالی این هفته را به پایان می رسانیم که قیمت طلا رشد بسیار زیادی از خود نشان داده است و در سطوح بسیار بالایی قرار گرفته است و نسبت به هفته پیش قرار گرفته است و در حال افزایش قیمت می باشد.

ابراهیم محمدولی اظهار داشت: طی چند روز اخیر طلا نوسانات چشمگیری را به خود گرفته است و در این بین به ترتیب طلا آب شده و سکه بیشترین نوسانات قیمت را تجربه کرده‌اند که می‌توان آن را ناشی از افزایش تقاضا برای این دو کالا سرمایه‌ای دانست.

وی در پاسخ به این پرسش که پیش‌بینی شما از روند قیمتی بازار چیست؟ افزود: نمی‌توان گفت بازار طلا و سکه تنها مقصد نقدینگی سرگردان خارج شده از بورس است؛ چراکه بازار ارز نیز طی چند روز اخیر نوسانات چشمگیری را تجربه کرده است.

رییس اتحادیه طلا و جواهر عنوان کرد: می‌توان رد پای نقدینگی را در این بازار دید؛ چراکه تقاضا برای ارز نیز طی دو سه روز اخیر افزایشی بوده است.

محمدولی پیش‌بینی کرد که اگر ورود نقدینگی به بازار‌های طلا و سکه و ارز به همین ترتیب ادامه پیدا کند و تقاضا برای این کالا‌های سرمایه‌ای کماکان بالا باشد، به احتمال زیاد بازار با افزایش قیمت مواجه خواهد شد.

گردآورنده:فرحان مرادی

آنچه دیگران مخوانند: