چهارشنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ ۱۶:۰۰

مشخصات فنی پژو 508+عکس

مشخصات فنی پژو 508+عکس
پژو از نسخه جدید خود رونمایی کرد.

به گزارش تیتربرتر؛ خودروساز فرانسوی قرار است بعد از مدت‌ها محصولات اسپرت اما هیبریدی را روانه بازار کند تا جایگاه از دست رفته خود در بازار محصولات اسپرت را به نوعی بازیابی کند.

تاریخچه پژو 508

پژو ۵۰۸ (Peugeot 508) یک خودروی اندازه متوسط است که تولید آن از سال ۲۰۱۱ آغاز شده‌است و دارای نسخه‌های استیشن و کراس اوور چهار چرخ متحرک با تکنولوژی HYbrid4 است. این خودرو بر اساس کانسپت پژو SR1 که در سال ۲۰۱۰ در نمایشگاه خودرو ژنو رونمایی شد طراحی و توسعه یافته‌است. این خودرو رقیب مستقیم برای خودروهایی نظیر آئودی ای۴، ولوو ایکس‌سی۷۰، فولکس‌واگن پاسات و ب‌ام‌و سری ۳ در بازار اروپا محسوب می‌شود.

مشخصات پژو ۵۰۸ نسل اول

مشخصات پژو ۵۰۸
مشخصات پژو ۵۰۸

 

این خودرو به عنوان جایگزین پژو ۴۰۷ و خودروی شرکتی پژو ۶۰۷ معرفی شد و با سیتروئن سی۵ نسل دوم دارای پلت‌فرم و برخی قطعات مشترک است. این دو خودرو در خطوط تولید مشترک در شهر رن فرانسه و ووهان چین تولید می‌شوند که خودروهای تولیدی در چین، مخصوص بازار داخلی چین بوده و کارکرد صادراتی ندارد. در پایان سال ۲۰۱۴، پژو نسل دوم ۵۰۸ را معرفی کرد که در چهره، تکنولوژی‌های استفاده شده در خودرو و موتورهای استفاده شده در آن تغییرات فراوانی مشاهده می‌شود. از جمله آنها می‌توان به چراغ‌های جلو مجهز به تکنولوژی FULL LED و معرفی نسخهٔ چهار چرخ متحرک با تکنولوژی HYbrid4 اشاره کرد.

جوایز نسخه اول پژو 508

پژو ۵۰۸ جوایز متعدد فراوانی دریافت کرده‌است که از آنها می‌توان به خودروی سال ۲۰۱۱ در اسپانیا، بهترین خودروی اندازه متوسط سال ۲۰۱۱ برای جادار بودن و داشتن تجهیزات کامل برای سرنشینان، کیفیت ساخت عالی در بین رقیبان و بهترین مصرف سوخت در کلاس خود و بهترین خودروی سایز متوسط وارداتی سال ۲۰۱۱ از دید مجله آلمانی Auto Zeitung اشاره نمود.

مطالب مرتبط:

ایمنی پژوه 508 نسل اول

ایمنی پژوه 508
ایمنی پژوه 508

 

پژو ۵۰۸ در سال ۲۰۱۱ توسط مؤسسه یورو ان‌سی‌ای‌پی مورد تست تصادف قرار گرفت و توانست ۵ ستاره از ۵ ستاره ایمنی در تصادفات را کسب کند که شامل ۹۰٪ ایمنی برای سرنشینان، ۸۷٪ ایمنی کودکان، ۴۱٪ عابرین پیاده و ۹۷٪ در بخش ایمنی خودرو قبل از تصادف می‌شود.

مشخصات فنی پژو 508 جدید

در سال‌های گذشته پژو فعالیت قابل قبولی را در حوزه محصولات اسپرت از خود نشان نداده و تنها محصولی با نام GTI را عرضه کرده که عموما هاچبک‌های کوچک و متوسطی همچون 208 و 308 بوده اند.

به نوعی آخرین سدان اسپرت واقعی شرکت پژو را باید همان 405 Mi 16 دانست.پیش از این پژو خبر از عرضه مدل‌های قدرتمند هیبریدی با نام Sport Engineered داده بود تا با عرضه نسل جدید محصولات اسپرت از سمت این شرکت روبرو باشیم.

سال گذشته در نمایشگاه ژنو کانسپت پژو 508 Sport Engineered به نمایش گذاشته شد.این سدان قدرتمند هیبریدی از 3 موتور نیرو می‌گیرد. موتور اصلی همان موتور بنزین‌سوز مجهز به توربوشارژر با حداکثر قدرت 203 اسب بخار است که به یک موتور الکتریکی با حداکثر قدرت 111 اسب بخار کوپل شده و نیرو رسان چرخ های جلویی است. موتور الکتریکی دیگری نیز در محور عقب کار شده که توانایی تولید 203 اسب بخار را دارد و چرخ‌های عقب را به حرکت در می‌آورد.

این سدان 4 چرخ متحرک هیبریدی برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت تنها به 4.3 ثانیه زمان احتیاج دارد که حتی از مرسدس AMG C43 نیز سریع تر است.

مشخصات فنی پژو 508 جدید
مشخصات فنی پژو 508 جدید

 

پژو قرار بود در ماه اکتبر سال جاری به طور رسمی این محصول قدرتمند را در دو مدل سدان و واگن روانه بازار کند اما با توجه به شیوع ویروس کرونا، معرفی و عرضه این محصول مورد انتظار شرکت پژو نیز به تعویق افتاد.در حال حاضر شرکت پژو قصد دارد مدل هیبریدی 508 را نیز در بازار عرضه کند. این مدل به احتمال زیاد از بسته باتری به ظرفیت 11.8 kWh بهره می‌برد و برد حرکتی آن در حالت تمام الکتریکی برابر با 50 کیلومتر است.

با گسترش ویروس کرونا و حذف پژو از بازار اصلی خود در خاورمیانه یعنی ایران، این شرکت روزهای سختی را پشت سر می گذارد و تمام امید این شرکت به عرضه محصولات جدید برقی و کراس اوورهای جدید آن است. در همین رابطه چندی پیش نیز فیس لیفت جدیدی معرفی شد.

گردآورنده: علی اکبر رضایی

آنچه دیگران می خوانند: