دوشنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ ۱۳:۵۵

جانشین علیپور در پرسپولیس کیست؟

جانشین علیپور در پرسپولیس کیست؟
علی علیپور، مهاجم تیم فوتبال پرسپولیس با قطعی شدن جدایی‌اش قرار است یک بازیکن ایرانی از لیگ اروپا جایگزین وی شود.

به گزارش تیتربرتر؛ علی علیپور، مهاجم تیم فوتبال پرسپولیس با قطعی شدن جدایی‌اش از این تیم اعلام کرد که اینجا نقطه جدایی او از پرسپولیس خواهد بود.

یحیی گل‌محمدی در حاشیه تمرین روز گذشته پرسپولیس نیز عنوان کرده است: برخی از بازیکنان در طول فصل از ما جدا شدند مثل بیراوند و استوکس و امروز هم علیپور رفت. 

ماجرای جدایی علیپور از پرسپولیس

ماجرای جدایی علیپور از پرسپولیس
ماجرای جدایی علیپور از پرسپولیس

علی علیپور، مهاجم پرسپولیس که چند سالی در خط حمله این تیم درخشیده بود، این فصل با پیشنهادی جدی از تیم ماریتیمو پرتغال مواجه شد که او را برای ماندن در پرسپولیس مردد کرد.

در خبرها آمده بود که علیپور در صورت تأمین خواسته‌هایش و قبول پیشنهادش از سوی باشگاه پرسپولیس، قرارداد خود را تمدید خواهد کرد تا همچنان در خط حمله سرخپوشان حضور داشته باشد. با این حال او پس از دو جلسه با مهدی رسول‌پناه برای تمدید قرارداد، امروز را آخرین مهلت برای مشخص شدن وضعیتش اعلام کرده بود، اما گویا توافقی حاصل نشد.

اختلاف علی علیپور با باشگاه پرسپولیس در ارتباط با مسائل مالی بود که گفته می‌شود اختلافی دو میلیاردی برای تمدید قرارداد با باشگاه پرسپولیس داشت. با این حال علیپور با انتشاری پستی در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام، از هواداران پرسپولیس خداحافظی کرد.

«آنقدر خوب و عزیزی که به هنگام وداع، حیفم آید که تو را دست خدا بسپارم. نشد. هر چقدر تلاش کردم شرایط ادامه همکاری و تداوم افتخار پوشیدن این لباس خوشرنگ قرمز برایم فراهم نشد. به باشگاه و مدیرانش حق می‌دهم که چارچوب مصوبی داشته باشند و نتوانند همه شرایط را فراهم کنند. اینجا نقطه جدایی است، اما نه از نام پرسپولیس و هوادارانش. می‌روم تا خودم را در فضای تازه‌ای محک بزنم اما از امروز که این لباس را از تن خارج می‌کنم، کنار شما، هوادار این تیم هستم. با بردهایش می‌خندم و با باخت‌ها غمگین می‌شوم. وقت رفتن است. باید بابت تک تک دقایقی که به من فرصت داده شد تا پیراهن پرسپولیس را برتن کنم، از خدا شاکر باشم و دست تک تک شما هواداران را می‌بوسم. از همه مربیان و کادر و اعضای تیم و مدیران هم بی‌نهایت ممنونم. خداحافظ. به امید سربلندی ارتش سرخ».

جانشین علیپور در پرسپولیس کیست؟

شهاب زاهدی جانشین علیپور
شهاب زاهدی جانشین علیپور

پس از جدایی مهاجم گلزن سرخپوشان، قرار است یک لژیونر جانشین این بازیکن شود.

علی علیپور با انتشار پستی در اینستاگرام جدایی خود از پرسپولیس را مورد تائید قرار داد و در فضای مجازی با هواداران خود و باشگاه پرسپولیس خداحافظی کرد.

باشگاه برای پر کردن جای خالی این بازیکن، گزینه‌های زیادی ندارد.

یحیی گل‌محمدی روی استفاده از زوج علیپور در کنار عیسی آل‌کثیر حساب ویژه‌ای باز کرده بود، اما حالا شرایط متفاوت از گذشته است. 

حالا شهاب زاهدی تنها گزینه جایگزینی علیپور در پرسپولیس است. او لژیونر است و فصل قبل در لیگ اوکراین و باشگاه المپیک دونتسک توپ می‌زد.

زاهدی سابقه بازی در پرسپولیس را داراست و به خاطر بازی خارج از کشورمان، تجربیات خوبی به دست آورده اما گفته می‌شود تنها مانع برای بازگشت این بازیکن، پول رضایتنامه است که باشگاه را دچار مشکل می‌کند.

موانع جذب زاهدی در پرسپولیس

در حالی که چند روز پیش باشگاه پرسپولیس برای جذب شهاب زاهدی ایرانی تیم المپیک دونتسک اقدام کرده بود، حالا پاسخ این باشگاه اوکراینی سبب شده تا قرمزها نسبت به جذب این بازیکن ناامید شوند.

المپیک دونتسک برای صدور رضایت نامه شهاب زاهدی رقم 500 هزار یورو را درخواست کرده و این در حالی است که پرسپولیس حداکثر 100 هزار یورو برای این بازیکن می‌تواند هزینه کند و بنابراین احتمالا پرونده این بازیکن گلزن بسته خواهد شد، مگر این که المپیک دونتسک از بخش قابل توجه خواسته خود کوتاه بیاید یا این که زاهدی خود رضایت نامه اش را بگیرد.

احتمال دارد باشگاه های دیگری از لیگ ایران به سراغ این بازیکن 25 ساله و اهل ملایر بروند؛ مهاجمی که در تیم منتخب فصل لیگ اوکراین هم قرار گرفت.

آخرین جزییات از نقل و انتقالات پرسپولیس

آخرین جزییات از نقل و انتقالات پرسپولیس
آخرین جزییات از نقل و انتقالات پرسپولیس

پرسپولیس تا به اینجا یکی از پرکاترین تیم‌های لیگ برتر در فصل و انتقالات است. آن‌ها بازیکنانی خریده اند که الزاما رضایت هواداران را در پی نداشته است.

بازیکنان جدید پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات تبدیل به سوژه داغ هواداران این باشگاه در این فصل شده اند؛ آن‌ها در شرایطی جذب شده اند که انتظار می‌رود پرسپولیس به روند رو به رشدش در لیگ برتر ادامه دهد و برای پنجمین بار متوالی جام قهرمانی را به دست بیاورد. با این حال، سوال اصلی این است که آیا بازیکنان تازه پرسپولیس در حدی هستند که برای این باشگاه قهرمانی تازه‌ای به دست بیاورند؟

براساس گزارش فرارو، اگرچه پرسپولیس در بازار نقل و انتقالات فعالیت زیادی داشته و پرجنب و جوش نشان داده، ولی فاصله بازیکنانی که از این باشگاه رفته و خرید‌های تازه آن قدر زیاد است که نگرانی‌های زیادی برای هواداران این تیم به همراه داشته است.

حامد لک بجای علی بیرانوند

حامد لک بجای علی بیرانوند
حامد لک بجای علی بیرانوند

برای شروع و درک این فاصله می‌شود از خط دروازه شروع کرد؛ علیرضا بیرانوند، یکی از بهترین دروازه بان آسیا که بازیکن فیکس تیم ملی است از پرسپولیس جدا شد و راهی بلژیک شد تا برای آنتورپ به میدان برود. پرسپولیسی‌ها در شرایطی که فرصت داشتند رشید مظاهری، دیگر دروازه بان ملی پوش را از تراکتور بخرند، به سراغ گزینه بحث برانگیزی به اسم حامد لک رفتند. فاکتور لک این است که به پرسپولیس علاقه دارد، ولی نوسانش در خط دروازه نگران کننده است؛ کمتر زمانی پیدا می‌شود که لک با ثبات درون دروازه ایستاده باشد؛ او یا خیلی خوب است یا بد.

حالا دروازه بانی با این ویژگی، آنهم در روز‌هایی که بوژیدار رادوشوویچ چندان مطمئن نشان نداده، می‌تواند جای خالی علیرضا بیرانوند را پر کند؟ پاسخ اولیه منفی است، ولی شاید برای پاسخ دقیق‌تر نیاز به زمان است.

آقایی پرحاشیه جایگزین انصاری آرام

آقایی پرحاشیه جایگزین انصاری آرام
آقایی پرحاشیه جایگزین انصاری آرام

سعید آقایی هم دیگر خرید تازه پرسپولیس است؛ این مداع پرحاشیه آمده تا جایگزین محمد انصاری، مدافع بی حاشیه و خوش اخلاق پرسپولیس شود. سعید شاید توانایی فنی اش بد نباشد، ولی حاشیه هایش آن قدر زیاد است که می‌تواند در ادامه برای سرخ‌ها دردسرساز شود.

کری خوانی عجیب و غریب او برای پرسپولیس، زمانی که در سپاهان بازی می‌کرد هم هنوز از یاد نرفته. او کبوتری که گردنش یک لنگ کرده بودند را در اینستاگرامش منتشر کرد و حسابی هواداران پرسپولیس را شاکی کرد. او حالا امید زیادی دارد سمت چپ تیم تازه اش را بیمه کند، ولی سوال اصلی این است که آیا حاشیه‌ها اجازه می‌دهد؟

سرلک گزینه مورد علاقه یحیی برای هافک دفاعی

میلاد سرلک سومین خرید پرسروصدای پرسپولیسی‌ها است؛ او به عنوان هافبک دفاعی به جمع بازیکنان این تیم پیوسته تا یحیی نشان دهد از وضعیت بازی کمال کامیابی نیا چندان راضی نیست. البته او عذر ربیع خواه را هم خواسته تا اگر کمال به روز‌های خوبش برگشت مشکلی برای تعدد هافبک دفاعی در این تیم وجود نداشته باشد. سرلک گزینه مورد علاقه یحیی است، ولی تعداد بازی‌های اندکش در دو تیم اخیری که در آن‌ها به میدان رفته نگران کننده است. آیا بازیکنی که ویژگی‌های لازم برای حضور در پرسپولیس را داشته باشد باید در تیم‌های قبلی اش روی نیمکت بنشیند.

آل کثیر وعده آقای گلی با لباس پرسپولیس

آل کثیر وعده آقای گلی با لباس پرسپولیس
آل کثیر وعده آقای گلی با لباس پرسپولیس

عیسی آل کثیر هم گزینه جدیدی است که برای خط حمله پرسپولیس جذب شده؛ وعده داده که حتما آقای گل می‌شود، ولی خوب می‌داند بازی در تیمی مثل پرسپولیس و فشار روانی که در این باشگاه موجود است به این راحتی‌ها به کسی اجازه درخشش نمی‌دهد. عیسی خرید بدی برای خط حمله پرسپولیس نیست و شم گلزنی اش را در صنعت نفت نشان داده، ولی دغدغه هواداران این است که او آن قدر خوب است تا خلا رفتن علی علیپور را پر کند؟ ضمن اینکه مهاجمی با ۳۱ سال سن، اگر مراقب سلامتی اش نباشد و قرار باشد در همه بازی‌های هم فیکس بازی کند، باید منتظر مصدومیت‌های آزار دهنده باشد.

احسان پهلوان خرید پرسروصدای پرسپولیس

احسان پهلوان هم دیگر خرید پرسروصدای پرسپولیس با یحیی گل محمدی است؛ شاید تنها گزینه‌ای که هواداران پرسپولیس از داشتنش حس خوبی داشته باشند همین احسان باشند. او جوان است و در خط هافبک پرجنب و جوش است. با توجه به استعدادی که دارد می‌تواند به درد پرسپولیس بخورد، ولی مشکل اینجا است که او آمده تا جای خالی مهدی ترابی را پر کند. آیا احسان چنین توانایی دارد؟

با کنار هم گذاشتن چهره‌هایی که از پرسپولیس جدا شده و بازیکنانی که تازه جذب شده اند می‌توان خیلی سریع به این نتیجه رسید که ستاره‌ها رفته اند تا بازیکنانی معمولی جایشان را پر کنند. با این حال و با نگاهی به بازار، سوال پیش می‌آید که آیا یحیی می‌توانست گزینه‌های بهتری انتخاب کند؟ با نگاهی به اندک ستاره‌های موجود در لیگ، می‌شود به این نتیجه رسید که در بعضی پست‌ها بله، می‌شد بازیکنان با کیفیت تری خرید، ولی پست‌های دیگر، بعید بود، شاه ماهی دیگری نصیب پرسپولیس شود.

گردآورنده: الهام خلیلی خو

آنچه دیگران می خوانند: