یکشنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ ۱۰:۱۰

ماجرای قطع همکاری الهامی با تیم تراکتور تبریز

ماجرای قطع همکاری الهامی با تیم تراکتور تبریز
سرمربی تیم فوتبال تراکتور تبریز در فضای مجازی خداحافظی‌اش از این باشگاه را اعلام کرد.

به گزارش تیتربرتر؛ ساکت الهامی سرمربی تیم فوتبال تراکتور تبریز که اخیرا با این تیم موفق به کسب عنوان قهرمانی جام حذفی شده است با انتشار مطلبی در فضای مجازی خبر جدایی‌اش از تراکتور را اعلام کرد.

الهامی که در ابتدای فصل به عنوان دستیار به تراکتور اضافه شده بود، با رای منفی مصطفی دنیزلی از این تیم جدا شد و بعد از مدتی به ماشین سازی پیوست اما عملکرد خوب او در ماشین باعث شد تا پس از اخراج مصطفی دنیزلی دوباره به تراکتور بیاید و مدتی به حالت موقت هدایت تراکتور را در دست داشته باشد که نظر مثبت بازیکنان و ستاره های نامدار تراکتور سبب شد تا اعتماد نهایی به او صورت بگیرد و با کسب قهرمانی در جام حذفی کارنامه مربیگری اش را متحول کرد.

او از مربیان فنی فوتبال ایران به شمار می‌آید و رد پای او در موفقیت فصل گذشته پدیده نیز کاملا به چشم می‌خورد.

تراکتور با نتیجه 3 بر 2 موفق شد استقلال را در فینال مسابقات جام حذفی شکست دهد و در اولین سال حضور این مربی که در میانه‌های راه جانشین مصطفی دنیزلی شد، به اولین جام در دوران حضور و مالکیت محمدرضا زنوزی دست یافت.

قطع همکاری الهامی با تراکتور

قطع همکاری الهامی با تراکتور
قطع همکاری الهامی با تراکتور

الهامی در این مطلب اعلام کرده به دلیل نامعلومی از سوی کمیته انضباطی همکاری‌اش با تراکتور قطع می‌شود که البته دقایقی بعد از انتشار این استوری حساب کاربری سرمربی تراکتور در اینستاگرام مسدود شده است.

این در حالی است که میرمعصوم سهرابی، مدیرعامل باشگاه تراکتور در گفت‌وگو با بخش خبری شبکه سهند بعد از قهرمانی این تیم در جام حذفی فوتبال کشور در رابطه با وضعیت ساکت الهامی و تداوم همکاری تراکتور با این مربی خاطرنشان کرده بود که با توجه به اینکه پیش از این قرارداد آقای الهامی تمدید شده است، همکاری با وی ادامه خواهد داشت.

از طرفی دیگر رئیس کمیته انضباطی فدراسیون روز گذشته اعلام کرده بود که در دیدار فینال جام حذفی که بین دو تیم استقلال و تراکتور برگزار شد شاهد رفتارهایی از سوی ساکت الهامی سرمربی تیم تراکتور بودیم که پس از ارائه گزارش از سوی نماینده فدراسیون و داوری بازی، به فوریت در مورد تخلفاتی که رخ داده تصمیم‌گیری می‌کنیم.

عذرخواهی الهامی از جامعه ورزشی

عذرخواهی الهامی از جامعه ورزشی
عذرخواهی الهامی از جامعه ورزشی

سرمربی تراکتور بخاطر حرکتی که در دیدار با استقلال داشت، از جامعه فوتبال عذرخواهی کرد.

ساکت الهامی در گفت‌وگو با شبکه خبر اظهار کرد: یک معذرت‌خواهی کلی از جامعه و تمام اهالی فوتبال به ویژه پیشکسوتان، مربیان، داوران و ... باید داشته باشم.

او ادامه داد: متاسفانه حرکتی در بازی با استقلال افتاد که زیبنده فوتبال ایران نبود؛ هرچند من هم برای کمیته انضباطی دلایل خاص خود را دارم و از کسانی که رنجیده خاطر هستند و فکر می‌کنند یک مقدار تندتر از آن اعتراضات معمول بود، عذرخواهی می‌کنم.

مطالب مرتبط:

سرمربی تراکتور ضمن عذرخواهی از جامعه ورزش کشور تاکید کرد: در کمیته انضباطی دلایل خاص خود را می‌گویم ولی در کل، اتفاق و شرایط خوبی نبود و باید از جامعه فوتبال، مسؤولان و داوران عذرخواهی داشته باشم.

تراکتور تا رسیدن به جام قهرمانی فوتبال

تراکتور تا رسیدن به جام قهرمانی فوتبال
تراکتور تا رسیدن به جام قهرمانی فوتبال

تکلیف قهرمان جام حذفی در فصل ۱۳۹۹-۱۳۹۸ مشخص شد و جام قهرمانی از آن تراکتور شد.

تی‌تی‌ها برای رسیدن به فینال مسیر بسیار راحتی را پیش روی خود داشتند و موفق شدند به ترتیب یک تیم از دسته دوم، ۲ تیم از دسته اول و یک تیم لیگ برتری را شکست دهند. در این راه آنها ۲ بازی اول را میهمان بودند و در ۲ بازی بعدی میزبانی را به عهده داشتند.

تراکتور ابتدا در همدان با نتیجه ۲ بر یک از سد میزبان خود پاس گذشت. اشکان دژاگه و محمدرضا آزادی در نیمه اول برای تیم تبریزی موفق به گلزنی شدند و تک گل تیم حریف از روی نقطه پنالتی و در نیمه دوم زده شد.

پرشورها در دومین گام به مصاف تیم لیگ یکی نود ارومیه رفتند و در ضربات پنالتی، برنده شدند. بازی در ۱۲۰ دقیقه یک بر یک شده بود و مسعود شجاعی زننده گل تیم تراکتور بود. نماینده تبریز با نتیجه هفت بر ۶ در پنالتی‌ها برنده شد.

سومین بازی تراکتور، جدال با مس کرمان بود. دیگر تیم لیگ یکی که نتوانست مقابل تراکتور قد علم کند و در همان نیمه اول کارش تمام شد. محمدرضا خانزاده(۳۲)، اشکان دژاگه(۴۲)، رضا اسدی(۴۴پنالتی) و سعید مهری(۷۷) گلزنان تراکتور در مرحله یک چهارم نهایی بودند. تیم حریف هم توسط بهرام رشید فرخی یکی از گل‌ها را جبران کرد.

شاگردان ساکت الهامی سرانجام در مرحله نیمه‌نهایی میزبان اولین حریف لیگ برتری‌شان یعنی نفت مسجدسلیمان بودند. دیداری که در پایان با نتیجه یک بر صفر به اتمام رسید. سعید مهری در دقیقه ۴۷ تک گل بازی را وارد دروازه حبیب فرعباسی کرد. در این مسابقه رضا اسدی از زمین اخراج شد و بازی فینال را از دست داد.

در مجموع تراکتور در این فصل از جام حذفی یک کلین‌شیت داشت. این تیم هشت گل زد که ۶ گل در نیمه اول و ۲ گل در نیمه دوم بود. آنها در ۴۵ دقیقه نخست هیچ گلی نخوردند اما در نیمه راه سه بار دروازه‌شان باز شد. اشکان دژاگه و سعید مهری با ۲ گل، بهترین گلزنان تراکتور در این جام بوده‌اند. باید به این نکته هم اشاره کرد که تراکتور در این دوره تا به حال از هیچ تیمی در جریان بازی عقب نیفتاده است.

گرداورنده: الهام خلیلی خو

انچه دیگران می خوانند: