دوشنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ ۱۳:۴۳

ماجرای تجاوز جنسی محسن نامجو به خانم ماهی

ماجرای تجاوز جنسی محسن نامجو به خانم ماهی
این بار اتهام آزار جنسی و اقدام به تجاوز متوجه محسن نامجو، خواننده و نوازنده ایرانی شده است.

به گزارش تیتربرتر؛ در روز‌هایی که بازار افشای تجاوز چهره‌های مطرح در فضای مجازی داغ شده است و در این بین اسامی مختلفی به چشم دیده می شود و بازار شایعات و تکذیب ها نیز به راه افتاده است.

حالا در این میان اتهام تعرض محسن نامجو توسط یک نفر در توییتر منتشر شد که نامجو با انتشار ویدئویی تکذیب کرد.

ماجرای تجاوز جنسی محسن نامجو به خانم ماهی

ماجرای تجاوز جنسی محسن نامجو به خانم ماهی
ماجرای تجاوز جنسی محسن نامجو به خانم ماهی

 

در طول چند هفته گذشته، زنان ایرانی بسیاری، بیشتر با نام مستعار، بعضی چهره‌های شناخته شده را به آزار و تجاوز جنسی متهم کرده‌اند.

سه روز پیش زنی به نام "ماهی" که نام مستعار است در توییتر محسن نامجو را به اقدام به تجاوز و خشونت جنسی متهم کرد و گفت: زمانی که آمریکا در خانه دوستش بوده آقای نامجو به او تعرض کرده است. ماهی همچنین ادعا کرده که این مورد را به پلیس گزارش کرده است.

نامجو که به اقدام به تجاوز متهم شده، این ادعا‌ها را “تسویه حساب شخصی” می‌داند. او گفته اگر لازم شود از افرادی که این اتهام‌ها را مطرح کرده‌اند، شکایت خواهد کرد.

واکنش نامجوز به اتهام تعرض جنسی

واکنش نامجوز به اتهام تعرض جنسی
واکنش نامجوز به اتهام تعرض جنسی

 

محسن نامجو، خواننده و نوازنده ایرانی، اتهام آزار جنسی و اقدام به تجاوز را که علیه‌اش مطرح شده بود "شایعه" خوانده و گفته این اتهام‌ها را "قویا" رد می‌کند. او با انتشار ویدئویی به ادعا‌ها پاسخ داده و گفته اتهام‌ها مربوط به حدود هفت سال پیش است و همان موقع هم آن‌ها را رد کرده بود.

نامجو در همین ویدیو مدعی شده که هیچ مرجع قضایی این اتهامات را وارد ندانسته است. اما همچنان در توئیتر مواردی مطرح می‌شود.

مطالب مرتبط:

محسن نامجو ادعا می‌کند: “بسیار غمگین” است که این ماجرا بر چهره هنری او اثر گذاشته و “حتما بعضی از دوستان یا حتی افراد خانواده” یا علاقه‌مندان آثارش، دیگر او را مثل گذشته نمی‌بینند. او گفته می‌داند که چنین موضوعی را با بیانیه نمی‌تواند پاک کند و امیدوار است که گذر زمان، رفتار، آثار و نوشته‌هایش او را از این ماجرا “مبرا” کند و حقیقت هرچه هست سریع‌تر آشکار شود.

محسن نامجو می‌گوید “به عنوان یک مرد ایرانی به خاطر تمام تبعیض‌هایی که به زنان ایرانی شده” عذر می‌خواهد و حاضر است هر کمکی لازم باشد برای آموزش در این زمینه، مخصوصا آموزش مردان انجام دهد تا همه در دنیای بهتری زندگی کنند.

محسن نامجو کیست؟

محسن نامجو در کنار همسرش
محسن نامجو در کنار همسرش

 

محسن نامجو (زادهٔ ۱۴ اسفند ۱۳۵۴ در تربت جام) آهنگساز، خواننده، نوازندهٔ سه‌تار، دوتار، گیتار، و ترانه‌سرای ایرانی است. او هم‌اکنون در نیویورک زندگی می‌کند وی بعد از سال 88 از ایران مهاجرت کرد.

محسن نامجو آموزش موسیقی را از نوجوانی با نت‌خوانی و آواز آغاز کرده، و سپس ردیف موسیقی ایرانی را ابتدا نزد استاد شاکری و سپس نصرالله ناصح‌پور(ردیف دان نامی) آموخت. نامجو سه‌تار نوازی را هم نزد عظیم شکرخواه؛ نوازنده و سازساز خراسانی فرا گرفت.

محسن نامجو با بهار سبزواری نقاش ازدواج کرده است.

سبک موسیقی نامجو

محسن نامجو در طول  فعالیت حرفه‌ای خود بیش از هشتاد قطعه ساخته که بسیاری از این قطعات در قالب آلبوم‌هایی با نام‌هایی نظیر عقاید نئوکانتی، گیس و جبر جغرافیایی و... به صورت زیرزمینی و غیر رسمی منتشر شد.

اولین آلبوم رسمی محسن نامجو با عنوان ترنج از سوی مرکز موسیقی حوزه هنری منتشر و توسط موسسه آوای باربد توزیع عمومی شد.

در این آلبوم نه قطعه از کارهای نسبتاً قدیمی‌تر نامجو آمده است. نامجو چندمدتی هم در کشورهای خارجی به اجرای کنسرت و معرفی موسیقی خود پرداخت.

سبک خاص محسن نامجو به علت عدم آشنایی مخاطبان خاص او با اصول اولیه موسیقی، نتوانسته توسط منتقدین مورد نقد سازنده قرار گیرد. در یکی دو نوبت جلسات نقد داخل ایران توسط هواداران محسن نامجو به هیاهو کشیده شد و جلسات به اجبار لغو گردیدند و خود محسن نامجو نیز دراین باره سکوت کرد.

مشخصهٔ آثار نامجو «تلفیق» است: تلفیق سبک‌های مختلف موسیقی ایرانی و خارجی و تلفیق اشعار کلاسیک با شعرهایی که خود می‌سراید. در موسیقی‌های او گوشه‌هایی از سبک‌های راک، سنتی، بلوز، جاز و محلی را می توان پیدا کرد. از استفاده از صداهای نامتعارف در اجرای آثار و بهره گیری از شعرهای مولوی، حافظ و جامی گرفته تا شاعران نامی معاصر افزوند تعبیراتی کوچه بازاری از دیگر ویژگی‌های کاری وی به شمار می رود.

گردآورنده: الهام خلیلی خو

آنچه دیگران می خوانند: