سه شنبه, ۰۴ شهریور ۱۳۹۹ ۰۸:۰۹

نحوه دریافت وام 250 میلیون تومانی مسکن!+شرایط

نحوه دریافت وام 250 میلیون تومانی مسکن!+شرایط
شرایط دریافت وام 250 میلیون تومانی مسکن اعلام شد.

به گزارش تیتربرتر؛ وام مسکن همیشه مورد توجه بوده و در سالهای اخیر  اگرچه خرید مسکن رشد قابل توجهی داشته است اما با توجه به تورم بالای بازار مسکن و رکودی که هم اکنون در این بازار حاکم است همچنان مردم از خرید مسکن ناامید هستند.

شروط لازم دریافت وام 250 میلیونی مسکن

شروط لازم دریافت وام 250 میلیونی مسکن
شروط لازم دریافت وام 250 میلیونی مسکن

 

محمد حسن علمداری اظهار کرد: در بخش پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت برای احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده بانک مسکن سال گذشته قرارداد عاملیت با وزارت راه و شهرسازی امضا و همکاری گسترده‌ای را آغاز کرد در همین راستا این همکاری در قالب دومین قرارداد در سال جاری نیز استمرار پیدا کرد.

وی ادامه داد: در جریان انعقاد این قرارداد این قول به وزارت راه و شهرسازی داده شده است که در صورت وجود منابع در چارچوب سیاست‌های اعتباری بانک مسکن امسال و همچنین در صورت وجود درخواست سازنده حرفه‌ای، تا سقف 250 میلیون تومان تسهیلات نوسازی پرداخت کند.

وی با اشاره به کارنامه یک سال اخیر تسهیلات پرداختی به پروژه‌های ساخت‌وساز در بافت فرسوده، گفت: از ابتدای سال گذشته تا 15 مردادماه امسال، تعداد 13 هزار و 339 فقره تسهیلات به‌ارزش 8/027 میلیارد ریال به مرحله امضا قرارداد رسیده‌اند. از کل تسهیلات امضاشده، رقمی معادل 2/152 میلیارد ریال از محل منابع داخلی بانک و رقمی بالغ بر 5/854 میلیارد ریال از محل قرارداد عاملیت تأمین شده است.

مدیر امور اعتباری بانک مسکن ارزش کل تسهیلات پرداخت‌شده در بازه زمانی مذکور را معادل 5/619 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: پیشرفت حداقل 20درصدی پروژه ساختمانی، نداشتن چک برگشتی و بدهی معوق بانکی از شرایط دریافت تسهیلات نوسازی بافت فرسوده برای سازندگان است.

در همین راستا دولت طرح مسکن ملی را اجرا و قول خانه دار شدن داد اما تا زمان اجرای کامل این طرح نیز زمان بسیاری طول خواهد کشید و با توجه شرایط فعلی یکی از راهکارها برای رونق بازار مسکن وام مسکن است.

پیش از این وام بیشترین میزان پرداختی وام مسکن ۲۰۰ میلیون تومان بود اما فروردین ماه ۹۹ بود که خبر رسیده طبق شرایطی این وام به ۲۵۰ میلیون تومان افزایش می یابد.

سقف تسهیلات نوسازی

سقف تسهیلات نوسازی
سقف تسهیلات نوسازی

 

محمد حسن علمداری مدیر امور اعتباری بانک مسکن گفته است: در جریان انعقاد قرارداد میان بانک مسکن و وزارت راه و شهرسازی این قول به وزارت راه و شهرسازی داده شده است که در صورت وجود منابع در چارچوب سیاست‌های اعتباری بانک مسکن امسال و همچنین در صورت وجود درخواست سازنده حرفه‌ای، تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات نوسازی پرداخت کند.

کارنامه تسهیلات پرداختی مسکن

او با اشاره به کارنامه یک سال اخیر تسهیلات پرداختی به پروژه‌های ساخت‌وساز در بافت فرسوده، گفت: از ابتدای سال گذشته تا ۱۵ مردادماه امسال، تعداد ۱۳ هزار و ۳۳۹ فقره تسهیلات به‌ارزش ۸/۰۲۷ میلیارد ریال به مرحله امضا قرارداد رسیده‌اند. از کل تسهیلات امضاشده، رقمی معادل ۲/۱۵۲ میلیارد ریال از محل منابع داخلی بانک و رقمی بالغ بر ۵/۸۵۴ میلیارد ریال از محل قرارداد عاملیت تأمین شده است.

جزئیات دریافت تسهیلات مسکن

جزئیات دریافت تسهیلات مسکن
جزئیات دریافت تسهیلات مسکن

 

مدیر امور اعتباری بانک مسکن ارزش کل تسهیلات پرداخت‌شده در بازه زمانی مذکور را معادل ۵/۶۱۹ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: پیشرفت حداقل ۲۰درصدی پروژه ساختمانی، نداشتن چک برگشتی و بدهی معوق بانکی از شرایط دریافت تسهیلات نوسازی بافت فرسوده برای سازندگان است.

مطالب مرتبط:

میزان افزایش وام مسکن روستایی

میزان افزایش وام مسکن روستایی
میزان افزایش وام مسکن روستایی

 

علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامى در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درخصوص آخرین اقدام بنیاد مسکن برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن گفت: کلنگ افتتاح تعدادی از واحدهای مسکن ملی تحت مسوولیت بنیاد در هفته دولت به زمین زده می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به این مطلب که در مجموع معادل ٥٠ هزار واحد در چند گروه ساخت مسکن ملى در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته است، افزود: از حدود ٥٠ هزار واحدى که تامین زمین شده حدود ١٣ هزار واحد توسط بنیاد مسکن مستقیما احداث مى شود، ۱۱ هزار و ۴۴۷ واحد توسط خود مردم و به شکل مشارکتی با حمایت بنیاد مسکن، ۱۴ هزار و ۸۳۴ واحد به شکل انبوه‌سازی توسط انبوه‌سازان زیرنظر بنیاد و ۹ هزار و ۴۰۰ واحد انفرادی ساخته خواهد شد.

تابش اعلام کرد: بر اساس تازه‌ترین آمار، تاکنون پرونده ۵۱۲۴ متقاضی مسکن ملی کامل شده که این تعداد آورده اولیه واحدهای خود را تامین کرده و در حسابی به همین منظور واریز کرده‌اند که رقمی معادل ۲۲۰ میلیارد تومان است. وی یادآور شد: بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، متقاضیان باید تا ۱۵ شهریور، آورده خود را برای مسکن ملی به حسابی تحت همین عنوان واریز کنند. چنانچه واریز اولیه مسکن ملی توسط بخشی از متقاضیان انجام نشود، آنها حذف خواهند شد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درخصوص افزایش تسهیلات مسکن روستایی از ۴۰ به ۵۰ میلیون تومان توضیح داد: افزایش تسهیلات مسکن روستایی به ۵۰ میلیون تومان در هیات دولت مصوب شده است که در هفته جاری به بانک‌ها از سوی بانک مرکزی ابلاغ می‌شود و با تعیین سهم هر بانک و ابلاغ به بانک‌ها، عملیاتی و اجرایی خواهد شد.

گزارش از علی اکبر رضایی

آنچه دیگران می خوانند: